Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

EFRA sähkötouring Korilista 2004

Aloittaja Mr Cale, 18.03.04 - klo: 15.56

Mr Cale

Edit: Vanhentunut lista poistettu epäselvyyksien välttämiseksi.

hoj

On ehkä hyvä huomata, että Protoformin perinteikäs kisakori Stratus on poistunut Protoformin nettisivujen valikoimista.

http://www.pro-lineracing.com/protoform.html

Mr Cale

Saamani tiedon mukaan lajiryhmä tutkii EFRAn erittäin karsittua korilistaa ja tämän soveltamiseen meillä on mahdollisesti tulossa muutoksia. Lajiryhmä tiedottanee asiasta heti, kun päätöksiä on tehty, mikä toivottavasti on hyvin pian.

Yippo

Hienoa! Otetaan vielä Alfa pois listalta niin saa alkaa arpomaan uutta koria... Ei oikein mitään järkeä tuossa korilistoissa, kuten ei kuulemma ole ollut ennenkään mm. mattoautopuolella...

Mika M

Jep. Hyvä että listaa tutkitaan. Mattoautopuolella homma meni ihan hulluksi.

Listalle lisättiin vain erittäin pienen firman CEFX:n uusi kori.  Kori on selkeästi parempi kuin yksikään muista listan koreista. Ongelma on vain että pitää olla lähestulkoon Josh Cyrulin paras kaveri että saa noita koreja jostain päin maailmaa :)

Vähän sama juttu lisätä tuohon turistilistalle vain tuo Losin skooda. Hankalasti saatava kori ainakin suomessa. Kori on kenties ihan hyväkin. Olisi nyt lisätty joku Protoforminkin uusi kori. Miksei vaikka Mazda 6:tta olisi saatu tuohon listalle.  Voi perhana noita listan päivittäjiä. Varsinkin jos Stratus 1:n valmistus on lopetettu...

Kannatan kyllä pientä poikkeamista tuosta listasta täällä suomessa. Otetaan muutama tuore, hyvä ja hyvin täältäkin saatavilla oleva kori mukaan meidän omiin listoihin...

Heuli

Lisätään listaan Protoformin Stratus 2.0, Alfa 2.0 ja Mazda6 niin maailmalla yleisimmin käytetyt kisakorit olisi käytössä myös meillä. Ihme säätöä EFRA:lta kun listan parasta koria ei valmisteta enää...

copter

LainaaVähän sama juttu lisätä tuohon turistilistalle vain tuo Losin skooda. Hankalasti saatava kori ainakin suomessa. Kori on kenties ihan hyväkin.
Koria voi yrittää tilata JR:n kautta, mutta toimitusaikojen kanssa voi tulla ongelmia. Itse laitoin eilen kyseisen korin tilaukseen ulkomailta ja mielenkiinnolla odotan sen saapumista. Toimitusaika ulkomailta pitäisi olla n. 1 viikko. Losin koreissa kuitenkin on se ongelma, että niiden hinta nousee suhteellisen kalliiksi verrattuna muihin koreihin. Jenkeissä korit maksavat n. 20 USD, mutta kun eurooppaan tuodaan kyseinen osa, niin sen jälleenmyyntihinta nousee n. 32 EUR paikkeille. Tämä kaiketi osittain johtuu Losin eurooppalaisen tukkurin katteista (Graupner Saksassa).

jarkkom

Olisipa mielenkiintoista kuulla, mihin seikkoihin kiinnitetään huomiota siellä EFRA:n päässä ja myöskin omassa lajiryhmässä silloin kuin valitaan nuo hyväksytyt korit?

Ei taida ainakaan yhtä vaativaan testaukseen ja saatavuuteen perustua, kuin tuo ensikaudeksi tuleva rengas.
---

Toke

Taitaisi olla lajiryhmälle täysin ylivoimainen kädenojennus harrastajia kohtaan jos koko korilistasta luovuttaisiin.

Turhala

Jos korilistaa ollaan uudistamassa, ehdottaisin että listalle lisättäisiin sallituiksi hupikoreja ja muita ei-kilpailukykyisiä koreja. Ne jotka eivät aja kilpaa hampaat irvessä voisivat halutessaan ajaa jollakin yksilöllisemmän näköisellä korilla kuin se ikuinen stratus, mielestäni olisi asiallista suoda heille tämä mahdollisuus.
Käsittääkseni touring-koreilla ajetaan siksi, että ne ovat realistisen näköisiä. Autojen erilaisuus muotoilussa on myös realistista, kuinka monessa muussa autourheilusarjassa jokainen auto on muodoiltaan samanlainen?
Esimerkiksi tuskin monikaan Porschea esittävä turistikoppa on kilpailukykyinen, silti halukkaita ajajia saattaisi olla...

VesaK

TS-luokan sääntöjen yhdenmukaistaminen eurooppalaisen säännöstön kanssa on perusteltua. Luokkien on oltava toisiaan vastaavat. Tosin, jos se pitää paikkansa, mitä Mika yllä kirjoitti jonkin merkin hyvyydestä, mutta vaikeasta saatavuudesta, niin EFRA-sääntöjen laatijoiden käsityskyky asioista on syytä asettaa kyseenalaiseksi.

Sen sijaan TJ-luokka pitää vapauttaa korimääräyksistä. Luokan piti muistaakseni olla sisääntuloluokka, johon osallistumisen piti olla helppoa ja stressitöntä.

Miten monta kertaa käydyissä kahdessa kisassa korimallit on tarkastettu? Tietääkseni ei kertaakaan. Siksi, että korien tunnistaminen on ammattilaisen tehtävä. Jo tämä asettaa koko säännön vähintäänkin omituiseen valoon.  Mitä mieltä on säännössä, jonka noudattamista ei pystytä valvomaan?

hoj