Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Ensimmäistä drift autoa hankkimassa.

Aloittaja kookos, 22.11.11 - klo: 22.49

kookos

Näitäkin topikkeja löytyy googlettamalla pilvin pimein, pahoitteluni siis että taas tulee yksi lisää.
Olen uusi näiden autojen kanssa eikä mitään osia löydy kaapinpohjalta, joten päädyin RTR pakettiratkaisuun jota voi sitten päivitellä kun tietotaito ja "nälkä" kasvaa.
Varsinaista ylähintaa ei ole mutta olen melko varma että halvemmallakin ratkaisulla pääsee etenemään lajissa.

Onnistuin sen verran taustatyötä tekemään että olen onnistunut keräämään muutaman vaihtoehdon, minkä uskoisin miellyttävän. Mielipiteitä on varmasti monia ja kaikesta löytää hyviä kuin huonoja puolia.

http://www.boostep.fi/product_info.php?products_id=295115
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=51792&grpid=5015&order_id=WO1321993921
http://www.hobbylinna.com/maverick-strada-brushless-p-25292.html

Valinnan vaikeutta...
Syy miksi valitsen RTR on juurikin se ettei aikaisempaa kokemusta löydy eikä ole vertauskohdetta.
Yritin valita nämä niin että kaikkiin löytyy suomesta vara/viriosia, mutta niiden kestävyydestä ja muusta ei ole tietoa.
Jos joku viisaampi osaisi kertoa asiasta niin olisin kiitollinen.
Muita autoja saa ehdottaa ja kaikenmoisia vinkkejä otetaan innolla vastaan.






goos

Parempi aloittaa siitä, eli paljonko rahaa haluat käyttää? Paras vaihtoehto on aina käytetty kisa-auto + järkisähköt
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

kookos

Lainaus käyttäjältä: goos - 22.11.11 - klo: 23.26
Parempi aloittaa siitä, eli paljonko rahaa haluat käyttää? Paras vaihtoehto on aina käytetty kisa-auto + järkisähköt
250e - 400e siihen väliin olin miettinyt, enempää en viitsi panostaa kertaheitolla koska ei ikinä arvaa kuinka pitkälle aion harrastusta viedä.

Jabe

HPI:n Sprint 2 Drift tai E10 Drift voisi olla myös ihan varteenotettavia RTR settejä.
Ei sen drifterin tarvii mikään ihmeellinen ainakaan alkuun olla. Spooli (lukko) eteen ja loput sitten oman maun mukaan, eli one'wayta, taakse lukkoa vai säädettyä diffiä.
Aurauskulmien säädöt olisi hyvä olla, edessä ja takana.
Käytettynä löytyy paljon hyviä valmiita driftereitä tai "aihioita" eli renkaat vaihtoon niin on drifteri näin karkeasti.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

kookos

Lainaus käyttäjältä: Jabe - 23.11.11 - klo: 00.42
HPI:n Sprint 2 Drift tai E10 Drift voisi olla myös ihan varteenotettavia RTR settejä.
Ei sen drifterin tarvii mikään ihmeellinen ainakaan alkuun olla. Spooli (lukko) eteen ja loput sitten oman maun mukaan, eli one'wayta, taakse lukkoa vai säädettyä diffiä.
Aurauskulmien säädöt olisi hyvä olla, edessä ja takana.
Käytettynä löytyy paljon hyviä valmiita driftereitä tai "aihioita" eli renkaat vaihtoon niin on drifteri näin karkeasti.
Juuri näitä kyseisiä olen nähnyt suositeltavissa, useasti. Sprint 2 Drift oli ilmeisesti remmillä joten vähän olen varpaillani sen suhteen. Taidan tutustua tarkemmin tuohon viimeksi mainittuun.
Kiitos näistä.

kookos

Olen hieman kallistumassa tähän
http://www.boostep.fi/tt01d-type-p-295115.html?cPath=1729_1057_1121_1129
Luin siitä muutaman jutun mitä löysin ja ihan pätevältä vekottimelta vaikutti.
Jos viellä saa häiritä niin ilmeisemmin tarvitsen autoon akun + laturin, ovatko nämä yhteensopivia
->
http://tinyurl.com/d2qovt3 &
http://tinyurl.com/cn767ds

CallidaC

hihnavetoinen on omasta mielestäni se järkevämpi. Ei ne hihnat poikki mene jos ei missään "hiekkalaatikolla" ajele. Ne kardaanin niveletkin kuluvat melkein yhtälailla, ja on luultavasti autosta riippuen vielä vaikeampia vaihtaa, kuin hihna. Jos minun pitäisi valita tt-01 ja sprint 2 välillä, niin valitsisin sprintin.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

kookos

Ostin Hpi e10 projektin, talvi aikaa puunailla ja tuunailla. Kiitoksia vastanneille !

CallidaC

Talvihan on sitä kaikken parasta ajoaikaa. Kesällä asvaltilla on mielestäni aika hanurista driftailla. Paikalliselle mattoradalle ajamaan!
Lähin rata löytyy tuolta: http://rc10.fi/index.php?topic=59598.0
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Jabe

Juuri näin kuin CallidaC sanoi, itsekkin ensin ajattelin että kiva driftailla asvaltilla ja avoimella alueella, mutta tylsäähän se on ja renkaat kuluu ihan silmissä, matolle vain ajamaan kun saat auton kuntoon. Löytyyhän niitä muutamia asvaltti ratojakin, se on kyllä ihan mukavaa kesällä kun aurinko paistaa.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

kookos

Täytyy katsoa kehtaako sitä itseään tulla sinne nolaamaan :afro:
Kiitoksia vinkistä kuitenkin !

CallidaC

Kaikki meistä on joskus ollut aloittelija, jolla on kasa hölmjä kysymyksiä. Kunhan vaan rohkeasti menet radalle kyselemään, niin saat varmasti ohjeita ajamiseen ja auton säätöön.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |