Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Roto start 2

Aloittaja RcJack, 27.12.11 - klo: 10.39

RcJack

Hei!
Katsoin tossa noita hpin savage x 4.6 jossa on tuo roto startteri. Mietin vaan tossa että onko tuollainen kovinkin kestävä ratkaisu autossa koska aika monella näytti olleen jotain ongelmaan startterin kanssa myöhemmin.  :grin:  Eli onko tuollainen startteri hyvä vai onko normaali narukäynnistys kuitenkin varmempi ratkaisu?
|HPI Savage X 4.6 2.4GHz| |Kyosho PureTen Alpha EP 3| |Kyosho Mini-Z Subaru|

timomk

Asiasta en tiedä mutta hieman väärälle alueelle laitoit kyselyn :wink: paremmin sopisi ehkä tonne noobikysymykset säikeeseen :wink:
Ny muuten hajos joku :D

SavageRS

Lainaus käyttäjältä: RcJack - 27.12.11 - klo: 10.39
Hei!
Katsoin tossa noita hpin savage x 4.6 jossa on tuo roto startteri. Mietin vaan tossa että onko tuollainen kovinkin kestävä ratkaisu autossa koska aika monella näytti olleen jotain ongelmaan startterin kanssa myöhemmin.  :grin:  Eli onko tuollainen startteri hyvä vai onko normaali narukäynnistys kuitenkin varmempi ratkaisu?

Itellä on ainakin kaikissa koneissa Rotostart: HPI, Nosram, LRP ja Losi (Losin koneissa Losin oma sähkönen Spinstartti  + lisäksi naru). Paljon mukavampi päräyttää kone käyntiin napista kun nykiä narusta.
Kestävyydestä sanoisin että varmaan se naru katkeaa tai menee hermot nykimiseen ennemmin kun Roto hajoaa...siitäkin menee melkeimpä se yksisuuntalaakeri.
Helppohan tuo on muuttaa puoleen tai toiseen jälkeenpäinkin, rotopäätyjä olemassa monenlaisia, myös kulmamallisia sivukäynnistyksellä (Ofna).

Varmaan on sellaisiakin jotka vannoo sen narun perään, ite en kuulu siihen porukkaan.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

RcJack

Asia selvä, 50% vastauksista hyviä  :grin:
|HPI Savage X 4.6 2.4GHz| |Kyosho PureTen Alpha EP 3| |Kyosho Mini-Z Subaru|

hpi racing

Itse olen käyttänyt molempia rotoa ja narua, narulla kun kone on säädöissä niin mulla käynnistyi ensimmäisellä tai jopa toisella, et itellä kesti narustartti muistaakseni 2,5-4 gallonaa, silloin kun kone on säädöissä niin naru on aina kivempi.

markus.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

sulo2604

Itsellä ainakin meni hermot LOSI LST2:n startin kanssa. Aina piti olla mukana tankkauspulloa, hehkua, starttia...ja kun auto sammui, niin se startti oli tietysti jossain kaukana :evil: Tai sitten sen akku loppui juuri väärällä hetkellä. Ilman muuta ottaisin nyt vetonarullisen polttiksen jos olisin uutta hommaamassa.
HPI Baja 5B SS, HPI E-Firestorm Flux