Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Uudet ruuvit?

Aloittaja PSo, 31.12.11 - klo: 18.34

PSo

Aika monessa paikassa näkee "päivitysosina" eri autojen ruuvisettejä. Mietin vaan tuossa, että pitäähän niitäkin olla pakissa joitain, mutta onko esim. titaaniset/alumiiniset sitten oikeasti parempia?
Eli onko vaan rahastusta vai onko kannattavaa hankkia "parempia" ruuveja?
Looking for faster transponder...

kipi

En mää mistään hipo-ruuveista ja niiden tarpeellisuudesta tiedä,mut mä olenkin tälläinen pappa-autoilija.
Olen käyttäny nimim. seppomikael myymiä ruuveja,valikoimaa ja kovuuksia löytyy.
Sama hemmo mainostaa myös kopterit.net sivustolla
eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
sillä aikaa kun te mietitte,mä oon tehny jo viis virhettä

*HOKE*

Titaani ja alumiini ruuvit ovat ainoastaan kevennystä varten.

Kannattaa aina hankkia kunnollisia 12.9 kovuuksisia ruuveja.
Niitä saa esim nimenomaan yllä mainitulta henkilöltä, tai sitten ruuviliikkeistä joista itse olen käyttänyt helsingin ruuvihankintaa tai ruuvi.net nettikauppaa.

pijokela

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 31.12.11 - klo: 19.08
Titaani ja alumiini ruuvit ovat ainoastaan kevennystä varten.
Titaaniset ruuvit ei ruostu. Se on todella kiva ominaisuus autossa, jolla ajellaan märässä tai lumessa.  :wink:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

*HOKE*

Titaaniruuvit maksaa enemmän ja kestää kehnommin kuin kunnon 12.9 ruuvit jotka maksaa sen 20 senttiä kappaleelta.
Ruostukoot, kun pienellä panostuksella pakillinen ruuveja joita voi sitä mukaa vaihdella kun ruostuminen haittaa.
Esim pussillinen laadukkaita titaaniruuveja maksaa 50e... sillä hinnalla saa semmosen säkin kestävämpiä 12.9 ruuveja joissa kannatkin kestävät paremmin... muutaman vuoden tarpeisiin.

Toisaalta... se oikea ratkaisu kun olisi putsata ja kuivata auto huolellisesti ja myös WD-40 käsittely koko autolle säännöllisesti niin pysyy ne kaikki muutkin ruostuvat kohteet parempana.

Voyager

Oma näkemys ruuvi asiaan on se, että ristipää kärki ruuvit kannattaa vaihtaa kuusio kolo kärkisiin.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

JiiVee

Samaa mieltä

Ja itsekkin voin suositella seppomikaelin myymiä ruuveja.  :azn:
pöö

RC-sakké*

Ei voi mitään, pääsi titaani ruuvien makuun, eikä muuta voi  :cool: Ne on vaan niin hienon värisiäkin  :laugh:
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|

seeveerii

Saiskohan jostain rc ruuveja torx kanta, eipä pyöristyisi niin nopeasti
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Koheltaja

Ei ne kuusiokolotkaan pyöristy herkästi kun käyttää kunnollisia työkaluja.
Kylätason RC-kuski.

jon.lindgren

Saven kaivaminen torkseista voisi olla kohtuullisen v-mäistä.

seeveerii

Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 01.01.12 - klo: 10.34
Saven kaivaminen torkseista voisi olla kohtuullisen v-mäistä.
se voi olla :D ja eipä ole kyllä kovin nopeasti nuo kuusio kolot hudyillä pyöristynyt
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

hukka

Kuusiokololle hyvät työkalut ja ristipäälle todella hyvät (ja oikeilla kärjillä) työkalut, niin kestää ruuvit käyttöä. Säännöllinen huolto pitää ruosteen poissa.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||