Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

2005 vuoden sääntöuudistuksia TS:ään

Aloittaja -Tony-, 01.04.04 - klo: 08.26

-Tony-

Vuoden 2005 mattosarjassa tullaan ajamaan kovaa!! Säännöt muuttuvat selvästi avoimempaan suuntaan! Eli seuraavia muutoksia tulee ensi talvelle:

Renkaina käytetään kuviollisia Pitzimitsun D20 -renkaita. Eturenkaina käytetään kapeampia D20:ä ja takarenkaina leveämpiä D20:ä. Renkaita saa kilpailun aikana käyttää 8 kpl.

TS-10 moottorisäännössä mennään myös avoimempaan suuntaan. Käämirajoitukset poistuvat eli nyt pääsee tykittämään 7 - 8 -lankaisilla. Toisaalta tulee tiukka sääntö ennakon määrään. Maksimi ennakko on 5 astetta, ennakon määrä mitataan digitaalimittarilla jonka toleranssi on +/-0,1 astetta. Jos kilpailuerän jälkeen moottorista mitataan katsastuksessa yli viiden asteen ennakko niin katsastuspäällikkö ottaa moottorin pois autosta ja arpoo hatusta nostamalla kilpailijanumeron jolle moottori annetaan omaksi. Näin vilppiveikkoa rangaistaan sen lisäksi että häneltä hylätään ajettu tulos.

Uutena akkuvalmistajana on Sanyon ja Panasonicin muodostama yhteisyritys Sansonic. Sansonicin tarkoitus on vallata takaisin markkinat GP:ltä.  Tämänhetken testien tuloksena on syntynyt kenno jossa on 4300mAh kapasiteettia ja jännitteet on 1,118v. Marraskuun alussa tulee uusi kennotyyppi johon Sansonic lupaa kapasiteettia 4700mAh ja jännitteiden ei ainakaan pitäisi laskea. Nämä uudet kennot otetaan meillä käyttöön talvisarjan alussa.

Kilpailuformaatti tulee talveksi osittain muuttumaan:
ajetaan normaalisti kaksi vapaataharjoitusta pondereilla jonka jälkeen ajetaan kaksi alkueräkierrosta. Alkuerien jälkeen kilpailijat laitetaan tasasuuruisiin finaalieriin, esim 8 / 8 / 8 / 8 / 8. Finaaleja ajetaan kolme kappaletta joista kahden parhaan tulos otetaan huomioon. Finaaleissa ei enää ajeta sijoituksista vaan jokainen kilpailija ajaa edelleen parasta mahdollista tulosta. Kun kaikilta on laskettu kaksi parasta tulosta yhteen, laitetaan ajetut tulokset paremmuus järjestykseen ja voittaja on se joka on ajanut parhaan yhteistuloksen. Näin päästään eroon siitä spekuloinnista että B- tai C -finaalissa on ajettu parempia tuloksia kuin A -finaalissa.

Nämä edellämainitut säännöt tulevat voimaan itsenäisyyspäivänä 6.12.2004.

Tsemppiä tulevalle talvikaudelle.

Matias V

-Tony-

Onko tämä kenties aprillipila? :mrgreen:

Tuntuu hieman oudolle, vapaa käämilangoitus, pitun renkaat, yms...  :|

-M.V
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

tuukka.m

Tuli hieman samat ajatukset mieleenkuin MV:lläkin :)
...

TTKoo

TONY , unohdit mainita ajoajan muutoksen 10 minuuttiin.

Vai onko siellä taas menty muuttamaan, jo tehtyä päätöstä, mua kuulematta!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

-Tony-

Kuten moni jo arvasikin että mistä on kysymys;    :lol:

APRILLIA, APRILLIA, syö silliä, juo kuravettä päälle vaan!!!    :mrgreen: