Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti

Aloittaja Nokianvenehuolto, 21.01.12 - klo: 14.11

risseri

Lainaus käyttäjältä: Nokianvenehuolto - 01.02.12 - klo: 19.50
1. Autoon tuli tänään uudet ajovalot. Nyt riittää valoa pimeään ajoon.

no onko tänään vetoja vai onko liikaa pakkasta ?

Nokianvenehuolto

Poikkeuksellisesti piti tulla ajoissa kotiin. Muuten ei kyllä pakkasta pelätä. Kun muotoutu alle hienot nastarenkaatkin.

risseri

Lainaus käyttäjältä: Nokianvenehuolto - 01.02.12 - klo: 20.01
Poikkeuksellisesti piti tulla ajoissa kotiin. Muuten ei kyllä pakkasta pelätä. Kun muotoutu alle hienot nastarenkaatkin.

:evil: eli nyt on sitten pitoja tarpeeksi!? täälläpäässä vedotaan tohon pakkaseen niin ei taida tulla ajoja tänä  :grin:

Nokianvenehuolto

Sanotaanko näin ettei kai se laadusta kiinni ole jos ei kestä betoniporsasta ?

Nokianvenehuolto

Mutta lunta oli riittävästi niin auton sisäpuolella kuin ulkopuolellakin, vaikka kuinka oli lumipressu paikallaan..

TYR RC

Hyvin on kopsahtanut...
Pistäppäs parempi kuva vahinko nurkasta.. mitkä kaikki otti kipeetä?

vihku

Oottekos muuten tolle numero kolmoselle mitään tehy? Mites teillä se vetokäynnistin on kestänyt kun tuolla kaverilla oli tuo niin sielt vetokäynnistimest koko ajan hajos joku muovi osa? :shocked:
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Nokianvenehuolto

Kävi niin että 3. Tuli myytyä. Ei ole itsellä hajonnu. Yhteen on myyty varaosat kun taisi olla huolimattomasti kasattu.

Micco

#38
Vetokäynnistintä on syytä käyttää järjellä, oli sit merkki mikä hyvänsä. Ei kannata riuhtoa narua loppuun asti raivolla, sekä hyvä ennen nykäisyä hiukan tunnustella että käynnistin ottaa kunnolla kiinni ettei hyppää hampaalta yli. Hiukan vaikea selittää, mutta kun käyttää näppituntumaa niin sit kestää paremmin käynnistimet. Ja silloin tällöin kannattaa myös puhdistaa käynnistin sisältä mikä mahdollistaa liikkuvien osien paremman liikkumisen. Tietenkin ne järkevälläkin käytöllä joskus hajoaa, kun muoviosia pitää sisällään. Jotenkin sellainen muistikuva et käynnistimiä saisi metallisilla sisuskaluilla myös, toki nekin metalliosat on jotain silumiinin kaltaista, mikä ei ole myöskään kaikista kestävintä matskua.

E:    Ei pettänyt muisti tällä kertaa. http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.1466/.f
SCX10 LandCruiser40, 1/5 FS Buggy, HSP"Drifting", Douglas SBD-6 lentsikka, AX10TCS projekti, Kyosho LandMax2, Pari 1/4rallycross projektia, Toyota RockCrawler III, Axial BWD whiplash foffi, Robbe vene

Nokianvenehuolto

Nimenomaan näin, herkät kädet ja sitten vetoja..

Ja onhanse niin, että kaiken saa rikki kun oikein tempoo

Nokianvenehuolto

Siinä kuva vahingoista, ei paha. Ylätukivarren ulkopää ja toi hubbi mikä se nyt on kun ei saa mieleensä, napa vai olkanivel..

Nokianvenehuolto

Ja kun tuli kehuttua sillä kolmosen myynnillä, niin on kuulemma tulossa ostajalta takaisin. Tuntuu menevän vetolaite per ajokerta rikki, jännä kun niitä ei itse ole saanut käynnistämällä rikki vielä kertaakaan. Tietysti jos ei pumppaa ollenkaan kaasarin bensapalloa niin hetken saa tietysti repiä ? ja kuulemma renkaat ei käänny kuin oikealle, ettei olisi tuo pienehkö vastarin vakioakku tyhjä, kun se ei kestä kuin yhden ajokerran / 1,5 tankillista max, ja latausaika kuitenkin sellaiset 15h.

Toista se on tuo itsellä oleva 5000mAh, nyt on takana 6-7 ajokertaa ja vuorokausi ajovalot päällä että sai tyhjäksi.

No, raportoidaan kun posti tuo takaisin, ja tutkitaan sitten tarkemmin. Eiköhän kaikkeen löydy selitys...

TYR RC

Ai alatukivarsi säilyi ehyenä...Ja c-hubi menny halki...
Sais pian tulla Hobbykingin valikoimiin varaosia näihin..

Ihmetyttää tuo käynnistimien särkyminen.. Oma auto on ollut kohta kaksi vuotta eikä yhtään käynnistintä särkynyt, vaikka on joutunut repimään ja tempomaan käyntiin.( Varsinkin sitä ensimäistä ilmavaivasta moottoria.)

Tässä oma visio millä lykkäsin täys alumiini diffin ostoa:


Tein tuon muovilaipan tueksi ja vahvistukseksi alumiinista kiekot. (molemmat kerkes haleta ennen vahvistamista)

BlownBB

Jep.

Kuulostaa kummalta munkin korvaan tuo veto-laite vika.
Itsellä on ollut lähinnä veto-laitteen jäätymisen kanssa ongelmia kun oon sisältä tuonut pakkaseen, mutta kyllä se on aina siitä herännyt kun oon varovasti herätellyt...

Talvi ajossa ei muutenkaan ole ollut ongelmia, vaikka on ollut -25 ----> pakkasta jopa vastarin akku (5000Mah) on toiminut 6-8ajokertaa (3-4tankkia/kerta) tosin tankki ei kestä ton 30.5cc kanssa kun 20min-25min niin ja tietysti autossa on 4 superkirkasta lediä edessä ja 2 takana. Ainoa todellinen ongelma on ollut pöllyävä lumi mikä tukkii ilman putsaria, minkä seurauksena seokset heittelee välillä aika rikkaalla....

Ja joka ikisen ajo kerran jälkeen oon purkanut vastari kotelon auki että paikat kuivaa, ja tietysti irrottanut akun... Ei ole ollut ongelmia radion kanssa kun on vastari kuiva eikä lillu  vedessä.

Muuten tämä talvi ajelu on ollut tosi jees, varsinkin nykyään vielä enemmän kun tuli tehtyä nastarenkaat.

Nii ja autonahan siis Smartech thunderbolt beetle..."Pienin" modauksin =)
Smartech Thunderbolt HT Edition "30.5cc rovan sport""JetPro FrontMount" "Beetle body"
Carson C5  "G260RC1 Zenoah"  "Mustang body"

Lehtibakka

Mulla oli aikoinaan edellisessä bajassa vetokäynnistinongelmia juurikin tuon edellä kuvatun verran. Suunnilleen 2 ajokertaa ja käynnistin morjens.

29cc koneessa ihan järjettömät puristukset. Nämä myöhemmät jopa kisapajan tekemät koneet on ku ilmaa nykis narun perässä verratuna edelliseen pataan. Konetta ei edes pystyny hitaasti nykiä pitämättä autosta kiinni kun se nousi aina ilmaan.

Ensin meni se muovirenkula poikki. Noh, sehän korvattiin sillä silumiinisella renkulalla ja ainoo lopputulos oli että se valkonen nailonpyörä missä vetonaru on antautu.

Neljännen käynnistimen hajottua aloin keskittymään siihen että koska tarvii antaa sellanen kevyempi riuhtasu ja koska ollaan niin hollilla että seuraavalla kunnon nykäsyllä lähtee jo tulille.

Lopputuloksena oli että ne muoviholkit kesti sellasen max 5 ajokertaa ja sit rivahti. Eipä tuo nyt mikään iso haitta ole kun piti vaan niitä renkuloita varastossa.

Tää nyt oli tuollainen välikommentti että osaa ne muutkin hajottaa niitä vetokäynnistimiä kun ne on suunniteltu aivan liian heikoiksi käyttötarkoitukseensa nähden.

Apropoo. On se mun mielestä hassua että yhdestäkään moottorisahasta tai trimmeristä en ole saanut edes narua poikki vaikka välillä on tullut revittyä kädet rakoilla koneita käyntiin pitkän seisonnan jälkeen. Onkohan muuten joku joskus katsonut esimerkiksi trimmerin käynnistimen sisuskaluja. Muistaakseni joskus katselin tuttavani Stiga trimmerin tekniikkaa joka nopeasti vilkaistuna näytti hyvinkin erehdyttävästi jopa koteloa myöten olevan sopivan kokoinen näihin moottoreihin. Oiskohan siellä sisällä sitten kestävämmät osaset?

Lopetan käynnistysavautumiseni tähän. Jos oli liian paljon soopaa niin modet poistakoon koko kommentin palstalta.

Nokianvenehuolto

Lainaus käyttäjältä: TYR RC - 17.02.12 - klo: 20.19
Ai alatukivarsi säilyi ehyenä...Ja c-hubi menny halki...
Sais pian tulla Hobbykingin valikoimiin varaosia näihin..

No, onneksi löytyy hyllystä muuten uudet osat ja c-hubikin reinforced, katsotaan kuinka kestää.

vihku

No se auto joka sinne teille palautettiin oli niitteen joitten auton veto käynnistin koko aika p*skana josta sanoinkin jo tuossa. :laugh:
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Nokianvenehuolto

#47
Noniin, n:o1 pääsi testaamaan JetPro frontmount tehoputkea. Kai niillä putkilla on eroja... Maximi väännön alue laajeni huomattavasti. 8000k jousella vedot alkaa heti kun kytkin nappaa kiinni, ja voimaa tulee rovanista hienosti ulos. Pitää alkaa etsiä välitysrattaita, kun nykyisillä voimaa riittää niin pirusti. On muuten aika valtavan kokoinen kompleksi tuo putki.


Nokianvenehuolto

N:o2 laitoin juuri uuden männän ilman mitään viilauksia. Pakko saada alavääntö takaisin. Tosin sylinterin ja kampikammion kanavia vingutin reilusti lisää virtaaviksi. ja yritin oikein kiillottaa pintoja. Sitten heitin kehiin vielä testimielessä 2kpl boost-bottlet. Tuolla viilatulla männällä ainakin nosti kierrosaluetta, joten katsotaan kuinka käy kun saadaan tuota menetettyä vääntöä takaisin. Tänään laitoin moottorin kasaan ja nykäsin käymään. Lähti kyllä hienosti heti ja pienillä seos-säädöillä alkoi kierroksia löytyä ihan kivasti. Sitten vaan joku päivä ajelemaan, kun vaan vähän kelit kuivuisi. Ei meinaan kiinnosta pahemmin mennä tonne loskaan vehkeitä rikkomaan.

Nokianvenehuolto

Siinä kaverukset , kesä tulee ja asvaltti on kuumaa , kohta

Nokianvenehuolto

Auto n:o 1 asvaltti varusteissa, vielä kun saaa pitoja lisää jostain.

Nokianvenehuolto

Auto n:o2 ja möhkörenkaat. Todelliset tehon tappajat. Pikkupyörillä pääsi jo tehoalueelle.

Nokianvenehuolto

Ja siinä on muutkin paikalla olleet kaverit sulassa sovussa.

Nokianvenehuolto

Piti viikonloppuna heittää pikku ajelut 2:lla. Oli niin houkutteleva lumikasa parkkialueella että siihen piti laskettaa. Oli vaan niin jyrkkä ettei auto lentänyt pitkälle mutta korkealle. Tulos oli se, että kytkimestä hajosi jotain. Kun yritti käynnistää niin veto oli päällä kokoajan. Mutta vielä piti hieman ajella, joten piti käynnistää auto kuten moottorisaha ; auto vasempaan käteen ja oikealla vetoja. Piti vaan olla tarkkana ettei päästä pysähtymään.

Nokianvenehuolto

No niin, siinä syyllinen. Kytkimen jousi oli antautunut ja kantti jousen päästä oiennut. Tämä taisi olla 7000rpm jousi. Laitetaan nyt original Zenoah 6000rpm.

Nokianvenehuolto


JariV

Vakiona ei kummonen. Kunnon putki herättää ton eloon. Mutta ei kierrä vakiokampuralla hirveän paljoa. Vääntöä on hyvin.

Ainakin yksi FS:n viriputki on olemassa. Saattaa sopia nutekkiin suoraan koska FS ja nutekki ovat hyvin samanlaisia, vain pieniä eroja takapäässä verrattuna putken tarvitsemaan tilaan.
Just joo.

Nokianvenehuolto

Niin ja pikku muokkauksella sopii moni muukin.

JariV

#58
Bajaan itse moottori sopii 2 reiän viilaamisella pohjalevystä. Muuten kaikki on bolt on.

Muut putket ei sovi. Tässä pytyssä on isompi pakoaukko selkeästi ja eri pulttijako (leveämpi, korkeampi ja isompihalkaisijaisemmat pultit).

Pienempiin moottoreihin tarkoitetut putket pitää tehdä uusiksi ainakin laipan osalta, pulttaamalla ei mene yksikään. Mutta pelkällä laipan vaihtamisella sen pienemmän moottorin putki on heti pielessä koska alkuhalkaisija on liian pieni.
Just joo.

JariV

Amerikkalassa vähän käytetty halpa 28cc RTR peli, 200USD = 153 Eur. Rahtien ja alvien jälkeenkin toi olis suunnilleen 250E hintanen.

http://www.largescaleforums.com/showthread.php?t=15964
Just joo.