Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

2-tahti moottorin virittely

Aloittaja juhamatti, 27.01.12 - klo: 17.32

Lehtibakka

Ei ole tarkoin varjeltua salaisuutta, mutta seikkaperäinen selostus taitaa olla täysin hyödytön apu.

JoniH

huvikseen kiillotelin peiliksi lohkon sisällön, kuvassa oikea jossa oli vakiona viisi sellaista nypykkää,
vasen vakio tosi röpelö
onkohan tuolla oikeasti vaikutusta? vakio 29cc tulossa


siffonen

Muistelen jostain lukeneeni että peiliksi kiillottaminen ei ole hyvä juttu, polttoaine pisaroituu tai jtn. Voin olla väärässäkin, viisaammat korjatkoon
Hpi Baja 5B SS

JiiVee

pöö

JoniH

No perkule, miten noissa billet lohkoissa sitten on, mitä kaikki hehkuttaa,

Lehtibakka

Billet lohkot ovat Amerikan höpö höpöä

siffonen

Hpi Baja 5B SS

Lehtibakka

Kuten totesin, höpö höpöä. Noita penkkituloksia olen seuraillut ja itse tehnyt niitä myös, niin ensin ajetaan yksi veto kaasari sinne päin säädettynä. Sitten laitetaan markkinoinnin kohteena oleva kone kiinni ja säädetään kaasari "namille" ja kas, ollaan todistettu että höpö höpö juttu antaa voimaa niin ja niin paljon lisää. Toinen keino on, että säädetään kaasari kohdilleen mainostettavaan koneeseen ja samoilla säädöillä ajetaan testivedot myös verrokkikoneesta, jolloin voidaan todistaa että kaasaria ei ole säädelty koneiden välillä.

Lisäksi kokemusta on juurikin noiden samaisten herrojen billettilohkosta. Materiaali ja koneistukset jees, mutta kaikki muu täyttä skeidaa. Onneksi tarkastin kaikki palikat ennen kuin iskin konetta läjään, muuten olis alakerta naukassu todella nopeasti. Laakerit asennettu väärin paikoilleen, eli osittain valmiiksi jumissa. Lisäksi, jos oikein muistan, ei laakerilinjakaan tainnut olla aivan suora. Eli jos hankit kyseisen lohkon niin tarkasta kasauksen laatu ennen kuin pistät nippuun.

Jos oikeasti on tehonnälkä niin kannattaa nuo roposet panostaa johonkin muuhun. Kun katselee esim or5 koneita ei kenelläkään ole käytössä mitään Amerikan billettilohkoja ja tuossa touhussa, jos jollain keinolla vaan saadaan lisäheposia jollain konstilla, niin se varmasti käytetään koska koneiden iskutilavuus on rajoitettu.

Tietysti hyviä puolia miettiessä niin tuo billettilohko kiiltävänä autossa paikoillaan saa varmasti naapurin kateelliseksi.

Mutta loppujen lopuksi, joku uskoo ja joku ei. Toisen mielestä "must have" ja toinen sylkee päälle. En halua lytätä kenenkään uskoa Ameriikan heposiin, mutta itse olen todella kriittinen nykyään, kun tuntuu että vähän joka puolella yritetään myydä sitä ruskeaa töhnää kultana.

JariV jos vielä foorumilla vaikuttaa voisi lisätä omat kokemuksensa tähän, koska hänellä on todella paljon kokemusta hiukan enemmän tuunatuista koneista mitä or5 puolella on sallittu.

siffonen

#1088
Nojoo, ainahan hehkutetaan omia tuotteita ja esitellään penkkituloksia.
Itellä on kyseinen billetti lohko ja nyt on kampuran laakerit vaihtokunnossa, liekkö sitten päin tervettä asennettu. Reilu vuoden vanha kone kyseessä.
Hpi Baja 5B SS

Lehtibakka

Muistaakseni useammalla ulkomaan foorumilla ollut kans juttua et lohkon laakerointi kannattaa tehdä itse uusiksi jo uuteen lohkoon.

Niin ja tuolla or5 puolella senkään takia ei billettilohkot ole kovassa huudossa koska se on muistaakseni noin 200g painavampi kuin orkkis lohko. Kilpureista kun yritetään saada mahdollisimman kevyitä.

ToniÄL

Terve. Olis tarkootus vaihtaa bajan orkkis fuelien tilalle vähän tehokkaampi kone ja kiikarissa olis joku obr full modi. Onko niissäkin tuota samaa alakerta vikaa, mitä tässä ketjussa on aiemmin vatvottu?

-Toni

siffonen

Mulla prostock billetti lohkolla ja kaverilla full modi billetti lohkolla. Muuta vikaa ei itsellä ollut kuin kampiakselin laakerien hajoaminen, aika paljon sillä olikin ajettu että en ihmettele. Kaverilla ei vielä mitään ongelmia (samaan aikaan hankittu)
Hpi Baja 5B SS

Lehtibakka

Lainaus käyttäjältä: ToniÄL - 30.01.17 - klo: 09.12
Terve. Olis tarkootus vaihtaa bajan orkkis fuelien tilalle vähän tehokkaampi kone ja kiikarissa olis joku obr full modi. Onko niissäkin tuota samaa alakerta vikaa, mitä tässä ketjussa on aiemmin vatvottu?

-Toni

No nuo laakerit on helppo tarkastaa itse ennen kuin laittelee konetta tulille. Tosin koneen joutuu avaamaan tarkastuksessa, mutta se on pieni vaiva verrattuna siihen jos kone leipoo ensimmäisen litran aikana jumeksiin.

RuSi_

Onkohan SCZ naulannu ovensa kiinni? Nettisivut ei ainakaan enää toimi.

Kovasti ois kiinnostanu se heidän 40cc moottori joka oli suunnitteilla mutta taitaa olla sekin kuopattu..
Smartech Beetle 2WD , Fs-Racing KingKong, Hpi Baja 5B

Fire Wheels

Tervehdys. Viimeviikolla viimeksi kirjoittelin tehtaalle,joten ei varmaankaan kiinni ole.

Racinwhitbaja

#1095
Tuli tuollainen vastaan kun etsin popoff venttiilin paineita!

http://www.footflyer.com/fix/motor/carburetor/walbro.htm
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc