Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Keskustelua aiheesta "Six Hours Le Tikkurila - Corr Endurance 18.3.2012"

Aloittaja goos, 03.02.12 - klo: 19.53

*HOKE*

Kisat olivat onnistuneet siinä mikä oli tavoitteenakin.
Eli pitää hauskaa tiimikavereiden kesken.
Fiilis on aivan eri kun ajaa tiimin puolesta, verrattuna että ajaa vain omasta puolesta.

Moottorisääntö oli loistava.
Tasoitti nelkun ja tuupin eroja selkeästi.

Jos kisaan lähdetään asenteella että on voitettava niin silloin valkataan autoksi nelkku.
Jos tarkoitus on vain pitää kiva ratapäivä kavereiden kanssa niin autolla ei ole väliä.
Ja vielä vähemmän tarvetta muuttaa moottorisääntöä varsinkaan.

Ennen kisoja oli iso itku siitä pystyykö kyseisellä moottorilla ajamaan losilla.
Näköjään hyvin pystyi.
Nyt sitten pitäisi muokata sääntöjä suuntaan jos toiseen.

Mulla herää mieleen jatkuvasti vain yksi kysymys... Eikö näiden nimenomaan pitänyt olla rentomieliset kisat???
Hauskanpitoa???
Jos nämä olivat tavoitteet niin säännöt olivat oikein onnistuneet.

Mikäli tavoite on ehdoton voittaminen niin moottorisääntö vapaaksi.
Tulee osaaville kuskeille selkeä etulyöntiasema ja sehän ei kärkitiimejä haittaisi pätkääkään.
Paitsi että ne kierroksella ohitukset olisivat vielä tuskaisampia nopeuserojen ollessa suorallakin selkeitä ja tilanteet tulevat sekä ohittavalle että tilaa antavalle vielä nopeammin.

Ainoa "ongelma" koko kisassa oli se tilan antaminen atoille jotka johtivat jopa sadoilla kierroksilla...
Vapaat koneet ja ongelma on vain vielä selkeämpi.

ajv

Kannan oman korteni tähän mielipiteiden kekoon: moottorirajoitus oli hyvä juttu ja jos se poistetaan, niin sit määrätään säännöissä vetotapa joko 2- tai 4wd. Nelkut ja tuupit vapaalla moottorilla samaan aikaan radalla = ei hyvä - joku raja siinä pujottelukeppinä olemisessakin sentään on :)

Mut mä tosiaan kuulun niihin, jotka oli viettämässä hauskaa ratapäivää rennon kisailun merkeissä ja mulle on loppupeleissä ihan sama millä säännöillä ajetaan, kunhan ajetaan. Niin kauan, kun en itse ole järjestämässä kisoja, niin annan kaiken kunnioituksen kisajärjestejille ja heidän laatimille säännöilleen.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

FLANA64

Paljon on saatu keskustelua kisan jälkeenkin. Omalta puolelta kiitos hienoista kisoista. Tässä tuli opittua aika paljon pitkään ajamisesta. Yllätys oli minulle se, että renkaat ja muu tekniikka ei juurikaan kulunut tuon 3-tunnin aikana (2-autoa käytössä). Nyt on tullut kössillä ajettua lähes toiset 3-tuntia kisan jälkeen. Ainoa osa mikä kului loppuun oli vaihteistosta se idler gear (käytin sitä valkoista ratasta mikä tulee diffin mukana). Tähänkin on saatavilla paremmasta materiaalista tehty osa.
Kisat olivat minusta oikein hienosti järjestetty ja kilpailijat olivat minusta tosi reiluja. Autoja nostettiin kiitettävästi ja kokonaisuutena kisa meni minun mielestäni siististi. Toki kuuteen tuntiin mahtuu aina muutamia virheitä kilpailijoiden puolelta ja niistä voi vääntää loputtomiin.
Miinusta sen verran, että tuo ilmainen kisakone oli kokolailla turha. Varsinkin kun se ilmoitettiin noin myöhään. En oikein usko, että kukaan joka ihan tosissaan ajoi voitosta vaihtoi konetta kisapäivänä.
Toivottavasti tällaisia kisoja järjestetään jatkossakin. Ihan sama millä säännöillä, mutta lyödään säännöt lukkoon 3-kk ennen kisaa niin on sitten aikaa miettiä millä kalustolla lähdetään mukaan. Tämän kisan säännöt olivat mielestäni oikein onnistuneet. Tuo 10,5 kone oli kuitenkin "yllättävän" tehokas.

*HOKE*

Etkö usko vai  :wink:

Meillä kone meni suoraan käyttöön ja lopputolos 2.
Myös voittaja joukkueella tietääkseni kone meni suoraan autoon.

Kyseinen kone osoittautui myös ehkä parhaaksi nimenomaan tähän touhuun.
Tehoa ja akunkestoa oli todella nätisti.

Myöskin kyseisestä koneesta oli jokaiselle tiimin kuskille siinäkin mielessä hyötyä että sen pystyi myymään halvalla pois.
Esim 40e virallisesta vähän ajetusta FTT laillisesta moottorista ei ole paljon, ja tuo siis tarkoittaa jokaiselle tiimiläiselle 10e
Eli osallistumismaksua olikin 25e per kuski.
Ei todellakaan paha kun miettii montako minuuttia tuli ajettua.
Moninkerroin enemmän kuin perus kisapäivänä.

Meidän tiimissä moottori jäi siihen autoon mihin se kisa aamuna asennettiin, eli siis yksi kuskeista osti koneen muilta tiimiläisiltä.
Hyvä diili jokaiselle.

MirosHima

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 25.03.12 - klo: 22.58
Etkö usko vai  :wink:

Meillä kone meni suoraan käyttöön ja lopputolos 2.
Myös voittaja joukkueella tietääkseni kone meni suoraan autoon.

Kyseinen kone osoittautui myös ehkä parhaaksi nimenomaan tähän touhuun.
Tehoa ja akunkestoa oli todella nätisti.


Myös meillä meni suoraan autoon, kisan jälkeen tosin sain sen vasta semmoseen vireeseen että alkoi miellyttää itteä.  Hyvä motti oli kyllä tohon hommaan. Pysy viileenä ja tehoa ihan sopivasti.

Seuraavaan kisaan voisi lähteä samoilla säännöillä, paitsi varikolla käyntiin minimi aika. vaikka 2min. Sillon yhdella autolla ajavat ei kärsi kohtuuttomasti vs. kahdella autolla ajavat.  Tähän tietty tarvitaan taas sitä tiimien välistä luottoa, ettei tarvis välttämättä ketään laittaa valvomaan asiaa.

Team Pörssin ongelmat johtui siitä ettei autoa päässyt käymään kesken ajon läpi ollenkaan. Tai pystys tietty, mutta tulis vaan pidempi pysäys ja enemmän takkiin vs. muut tiimit.
tuossa 2min varikko pysäyksessä pystys tärkeimpiä kohteita kiristellä.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Bigbear

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Jämsä

Seuraavassa kisassa olisi kiva nähdä miten porukat tahkoaa yhdellä autolla ja miten nelkussa kestää lämmöt.
Nyt ajoimme tuupilla 30 minuuttia yhdellä akulla ja siis samalla autolla koko kuusi tunita. Moottori oli suurin piirtein kädessä pidettävän lämpöinen.

Yhdellä autolla tai yhdellä korilla ajaminen helpottaa myös tien antamista kun voi tunnistaa
auton värityksen helpommin. Nyt oli välillä vaikeata ajovuorojen vaihtuessa seurata mikä auto pitää päästää
ohi ja mikä ei. (Kierroksella ohitus tai samalla kierroksella.)


Volvospede

Tässä topikissa ois varmaan parempi spekuloida sääntöjä kuin ite kilpailukutsussa!
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Kalle

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 05.02.12 - klo: 23.20
Silloin sääntöjen tekeminen olis ollut todella helppoa ja todellakin tasaväkistä radalla.
Eikös se losi paina yli 3,5kiloa, jotenkituntuu että tekee kipeätä kuin sellainen osuu 2wd autoon.

3kg  :wink:

jerzirccar1

SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂