Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI baja projektit

Aloittaja juhamatti, 14.02.12 - klo: 11.20

Doikin

Ite tein testimielessä vanhoista desert bustereista talvipyörät kun olivat jo niin huonot. Tuskin piikit pysyy kovinkaan kauaa kiinni mut kahotaan.Tiedä koska saa edes nippuun ku DDM:ltä ja ARC:ltä paketteja odotetaan.
HPI Vorza Flux/ Baja Kraken class1 / 3Racing sakura XI sport/ Axial SCX10 Tundra/ Tamiya TT-02

JariV

Tein saman kokeilun koldkuttereilla samoille renkaille aikoinaan. Kutterit alko lentelemään pitkin mäkiä jo ensimmäisellä kunnon kaasun avauksella ja ropina vaan kävi. 2 minuuttia ajoa ja toisessa renkaassa oli 2 jäljellä ja toisessa 5. Laitoin niitä itselleni tyypillisesti paljon. Sen jälkeen en ole noihin viitsinyt enää aikaa tuhlata.
Just joo.

kenblock

saattaa tehä kipeetä tollanen kutteri ruuvi jos renkaasta ampasee nassuun :shocked:

Fleku

Joku kyseli aiemmin kuvaa suojasta kaasarille. . .





Bensa pytystä saa hyvän,tuota muokkaamalla saa sellaisen kuin haluaa. . . ja tosiaan tämä toimii loistavasti jos avoin kytkin. . .varmaan suljetullakin.
Baja 5sc

Basher

Tommoset piikkirenkaat tuli ostettua käytettyinä

Ja sain kehikkoakin jo alettua maalaamaan, pohjamaalit vedetty. Jos joku ihmettelee, niin noihin takana oleviin putkiin tulee se siipi/spoileri kiinni
HPI Baja: ESP 30.5cc | 30 DNT - 5ive kopio: ESP 34cc

DIY-man

Lainaus käyttäjältä: kenblock - 11.12.13 - klo: 11.04
saattaa tehä kipeetä tollanen kutteri ruuvi jos renkaasta ampasee nassuun :shocked:

Kold Kutterit pysyy kyllä, jos asennusalusta on oikea. Hostilen Nightmare MX:sistä ei mulla koskaan ole lennellyt niitä irti. Ei edes sen jälkeen, kun olen ottanut vanhat pois ja laittanut samoihin reikiin uudet. Enkä ole edes laittanut liimaa, ikänä ei ole irronnu. Mutta en tosin ole ajanut mitään 120km/h, kuten jotkut saattaa tehdä "mörkökoneilla" ja harvoilla välityksillä ...
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Lerppu86

#1356
Pientä päivitystä omiin suunnitelmiin.

Kun kerran mörkö linjalle lähdettiin niin peruin näin aluksi sen RC40 tilauksen. Sain hieman asiantuntevaa apua ja tämä sai ajattelemaan asioita uusiksi.

Tästä syystä peruin tuon tilauksen ja muutin sen koneeseen, joka on varmasti testattu toimivaksi ja sellaiseksi että ruutia riittää.

Kone on siis BZM ProMX 50cc Super. Olin Ianiin (MMR Modeltech) yhteydessä ja hän kysyi vieläkö Scott voisi kasata minulle kyseisen moottorin. Tuota konettahan ei käytännössä enää valmisteta MMR:n toimesta. (Varaosia saa kuitenkin ihan täältä Suomesta joten siltä osin ongelmia ei synny.) Scott lupautui sen kasaamaan. Ianin täytyy vain ensin hommata sylinteri jonka Finlay sitten porttaa. Headkitin pyysin anodisoimaan siniseksi. Kun tässä kerran niin perin Suomalaisia ollaan  :roll:

Toimitusajaksi Ian epäili noin 2-3 viikkoa. Nämä tulevatkin sitten olemaan elämäni toiseksi pisimmät viikot sitten tytön syntymän jälkeen.

Black Bonen välitykset pitää tässä odotellessa tilata ja käydä auto vielä kertaallen läpi ajatuksen kanssa.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

JariV

Tervetuloa mörkökerhoon  :grin: :grin:
Just joo.

Andrimus

Nyt kyllä orastava kateus kiipeää ylöspäin..  :evil:
Perskule lerppu komia veto;)

tonij

mitä semmoisesta koneesta joutu maksamaan?
TRKMANS racing

Lerppu86

#1360
Perus versio maksaa jotain 1350£ ja portattu versio 1750£ eli karkeasti posteineen 2100€. Hinta kattaa itse koneen ja sen porttauksen, käsintehdyn putken, kaasarin ja tietysti suodattimen.

Kyseessähän on sama kone kuin jota beast käytti omassa autossaan. Mutta sikälimikäli olen oikein ymmärtänyt niin hänen kone oli vakio.

Täytyy tutustua koneeseen rauhallisella ajolla ihan kaikessa rauhassa. Nyt kuitenkin puhutaan padasta joka karatessaan sopivasti käsistä jättää jälkeensä vain lapio hommia. Välityksiksi 24/50 voisi olla aika passeli. Tuo kone vetää leikiten vaikka 28 pinjonilla, mutta 54mm kytkin ei sitä kestä ja paloja syö kun leipää. Kuulemma.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

mrx-3

Tuli tehtyä tämmöiset talvitassu. Piikkeinä on 3*16 poraruuvit.

teucca81

Kumpikohan mahtaa pitää paremmin, poraruuvi vai semmonen piikkiruuvi?
Hpi Super 5sc Flux

JariV

Piikin tärkein ominaisuus mun mielestä olis olla terävä jotta se pääsee puremaan helpommin ajoalustaan. Mitä kovempi alusta, sen terävämpi piikki pitää olla.

Nuo mrx-3:n piikit toimivat varmasti todella hyvin tampatulla ja nuoskalumella. Jäisellä pinnalla ei.
Just joo.

mrx-3

Kyllä noista pitoa löytyi myös jäällä todella hyvin.

Majuri

Kyllähän noissa varmasti pitoa jäällä on , mutta jos sulla ois vertailuna kokeilla neulakärkiruuveilla tehdyt niin huomaisit et eihän porakärjet pidäkään mitään.


nim.merk : kokemusta on (MCD:llä)
Toiset tekee mitä osaa , mie teen mitä haluan
Mahdoton vie hieman enemmän aikaa

mrx-3

Tuo on varmaan ihan totta. Täytyypä väsätä vielä semmoiset.

JariV

Sori jos loukkasin mrx-3. Ei ollut tarkoitus ollenkaan jos silleen kävi.
Just joo.

juhamatti

Eihän se iso mies tuollasesta suutu, jokaisella on oikeus sanoa asioista :azn:.
Mutta kai noikin itseporautuvat ihan hyvin pitää, mutta sellaset teräväkärkiset ruuvit antaa
kyllä uskomattoman pidon.
Joskus katkaisin niitä kärkiä ja jäällä hävisi varmasti 60-70% siitä pidosta joka niisä oli ennen katkaisua.

teucca81

Päädyin itse nyt ohutlevy 4,2x16 ruuveihin, näistä nastat että pääsee jäälle ajelemaan.
Hpi Super 5sc Flux

mrx-3

Juu,en todellakaan. Eihän tuossa ollut mitään syytä loukkaantua.
Olen aivan noviisi näissä isoissa härveleissä, nitroilla on tullut ajeltua jo 25 vuotta, mutta se on ihan eri hommaa.
Eli kaikki tieto otetaan ilolla vastaan.

Zeerios

#1371
Vähä himottais tommonen Grafilin koppa bajaan  :tongue: Pitäskö pistää tilauksee  :grin:
mistähä noita sais euroopan puolelta.. jenkeistä kyllä löytyy. Made in Italy kuitenki  :undecided:
edit: löyty. rntuning.nl ainaki. Pitää kattoo noi muutki grafilin sivuil olevat jälleenmyyjät.
HPI Baja 5B 2.0

diezel

Lainaus käyttäjältä: Zeerios - 13.12.13 - klo: 21.57
Vähä himottais tommonen Grafilin koppa bajaan  :tongue: Pitäskö pistää tilauksee  :grin:
mistähä noita sais euroopan puolelta.. jenkeistä kyllä löytyy. Made in Italy kuitenki  :undecided:
edit: löyty. rntuning.nl ainaki. Pitää kattoo noi muutki grafilin sivuil olevat jälleenmyyjät.

Jos nyt ihan väärin en muista niin noita grafilin koppia on moitittu siitä kun hajoavat melko herkästi.
Vai ovatko saanet parannettua laatuaan?

Zeerios

Kyl toi näyttäs iha hyvin kestävän... tosin pidemmän päälle ei sit tiiä.
HPI Baja 5b Grafil Evo 2 Body Bash Test
HPI Baja 5B 2.0

Andrimus

#1374
No sc bajassa minulla oli ongelmia tosi paljon grafilin kanssa, pieni pusu ja palaset lensi.
Pakkasta oli 2 astetta.
Tiedä sit mitä vuosikertaa oli :tongue:
Edit. Unohtu sanoa et tuli pääliskaupaksi yhden raadon mukana uus kori.

Andrimus

Meinasin ihan unohtaa et majuri tällä foorumilla tekee itse kyseistä koria tosi järkevään hintaan.. Kannattaa kysellä.
Itsellä yks kori häneltä ja hyvin toimii :tongue:

juhamatti

Pakkasella ei kestä majurinkaan korit, ei kyllä kestä kenenkään muunkaan.
Olen saanut woodster lidzin ja rcp:n korin rikki pakkasella.
Muovi ei sovellu pakkaseen lainkaan, ainakaan tuollaineen kohteeseen joka ottaa iskua ja aika kovaakin.

Andrimus

Pitäähän tuokin paikkaansa. Mielestäni grafilin koppa oli liian kovaa ohutta tavaraa.

JariV

Hiilikuitu kestää. Mun koppa ja runko on vuosimallia 2009.
Just joo.

Lerppu86

#1379
Woodsterin kopat on kestäviä mutta jos valmistajakin sanoo ettei niitä tule käyttää nollan alapuolella niin turha kai sitä on lähteä muuta olettamaan. Ei niihin kannata talvea vasten rahojaan työntää.

Kesä ja lämpimät kelit ovat oma lukunsa.

Toi on totta että hiilari kestää, eikä ole ole kallista  :evil:  :roll: Paljonko se hiilari runko painaa? Ootko kokeillu
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...