Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HPI baja projektit

Aloittaja juhamatti, 14.02.12 - klo: 11.20

kimmom

Nyt on kaasarilla suoja mutta silti jäätyy. Kaasu jää päälle. luulen että vivustosta johtuu nyt, kun putki kulkee siitä yläpuolelta nii kerää aika paljon lunta. putki on tämä http://www.davesmotors.com/s.nl/it.A/id.1653/.f onko kellään mitään ideaa miten korjata asia.

Doikin

Lainaus käyttäjältä: juhamatti - 26.01.14 - klo: 16.14
Ootko kokeillu tyhjäkäntiä ruuvata hiukan enemmän auki?
Aja kone lämpimäksi ja sit 0,25 kierrosta kerrallaan kiristät tyhjäkäyntiä, silleen jotta se pysyy käynnissä ilman että kaasua pitää remputtaa.

Tuota en muuten ole tajunnu koittaa. Kaasua ei tarvi kumminkaan renkata koko aikaa sen jälkeen kun meinaa sammua. Riittää kun muutaman kerran vaan antaa kaasua ja sit taas toimii. Vivuston jäätymiseen en oikeen usko kun on tuo desert rat kuoret niin vivusto pysyy melko hyvin puhtaana lumesta. Yläpuolella suojaa ikkunat hyvin ja alakautta lumi pakkaantuu kuorien väliin tulematta kuitenkaan runkolevyn sisäpuolelle.
HPI Vorza Flux/ Baja Kraken class1 / 3Racing sakura XI sport/ Axial SCX10 Tundra/ Tamiya TT-02

calicha92

#1592
Kaikki toimi tänään liiankin hyvin kunnes... sammui kesken ajon eikä enää käynnisty. Ei vieläkään vaikka kävin jo päivällä ajamassa. Kaasari oli kylläkin löystynyt ja heilui, mutta ei vaikutusta. Kipinää tulee mutta mielestäni aika vaisu. En tosin tiedä millainen sen pitää olla. Ei edes lupaa ei sitten yhtään. Tulppa kokoajan märkänä kun vetelin sillon niin paljon kun koitin käyntiin. Kaasasin irroitin eikä siinä näkynyt mitään ihmeellistä. HELP :) Tulppaa epäilen joten sellanen täytyy hommata ainakin uus.
Tossahan on nyt cmr7h tulppa niin voisko esim nyt talvella olla 6 eli hiukan kuumempi niin parempi? Meinaan tossa lähi putiikissa on hyllyssä kutosia mutta ei seiskoja.
HPI Baja 5b SS 30,5cc, DEX410V3
Align Trex-450L, 600N, Goblin 380, 570, DX8

juhamatti

Se on melkovarmasti imassu vettä koneeseen ja ei takuulla lähde käyntiin ennen kuin se on sieltä lohkon pohjalta pois saatu.
Kannattaa laittaa imusarja ja putsari kiinni sinisellä ruuvilukitteella, ei irtoa ja vääntää sopivan tiukalle pultit, ei kuitenkaan hampaat irvessä jotta ne saa irti joskus.
Kaasari ja ilmansuodatin kannattaa kans nyt irrottaa, kuivata ja kaasarin pohja avata ja kuivata, sielläkin voi vettä7kosteutta olla.

calicha92

Lainaus käyttäjältä: juhamatti - 27.01.14 - klo: 11.42
Se on melkovarmasti imassu vettä koneeseen ja ei takuulla lähde käyntiin ennen kuin se on sieltä lohkon pohjalta pois saatu.
Kannattaa laittaa imusarja ja putsari kiinni sinisellä ruuvilukitteella, ei irtoa ja vääntää sopivan tiukalle pultit, ei kuitenkaan hampaat irvessä jotta ne saa irti joskus.
Kaasari ja ilmansuodatin kannattaa kans nyt irrottaa, kuivata ja kaasarin pohja avata ja kuivata, sielläkin voi vettä7kosteutta olla.
juu kaasarin kävinkin jo läpi ja laitoin lukitteet kun ei toisessa pultissa ollu. Tiedä sitten kenen jäljiltä jäänyt laittamatta, vink vink  :grin: Täytyy tänää illalla koittaa uudella tulpalla. Ollu nyt ilman tulppaa kuivumassa yön. Jos ei lähe niin sit tarvii purkaa kone ja kattoa tarkemmin.
HPI Baja 5b SS 30,5cc, DEX410V3
Align Trex-450L, 600N, Goblin 380, 570, DX8

Nieminen

Ei kellään sattuisi killerbee:tä myydä tai vastaavaa, tuo ramtechin killeri oli kyllä aika kuraa!! ei sammuta autoa jos häviää virta. Ei viitsi ennen ulkoiluttaa kun killeri on kiinni.
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

emppu99

Nyt on mullekin tulossa Baja 5B SS, minkälaisilla seoksilla ootte ajellu? 4%?
EXC125

SavageRS

Lainaus käyttäjältä: Nieminen - 27.01.14 - klo: 14.43
Ei kellään sattuisi killerbee:tä myydä tai vastaavaa, tuo ramtechin killeri oli kyllä aika kuraa!! ei sammuta autoa jos häviää virta. Ei viitsi ennen ulkoiluttaa kun killeri on kiinni.

Uusi käyttämätön Killer Bee V2 löytyy, sait YV:n  :wink:
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

calicha92

Lainaus käyttäjältä: calicha92 - 27.01.14 - klo: 12.28
Lainaus käyttäjältä: juhamatti - 27.01.14 - klo: 11.42
Se on melkovarmasti imassu vettä koneeseen ja ei takuulla lähde käyntiin ennen kuin se on sieltä lohkon pohjalta pois saatu.
Kannattaa laittaa imusarja ja putsari kiinni sinisellä ruuvilukitteella, ei irtoa ja vääntää sopivan tiukalle pultit, ei kuitenkaan hampaat irvessä jotta ne saa irti joskus.
Kaasari ja ilmansuodatin kannattaa kans nyt irrottaa, kuivata ja kaasarin pohja avata ja kuivata, sielläkin voi vettä7kosteutta olla.
juu kaasarin kävinkin jo läpi ja laitoin lukitteet kun ei toisessa pultissa ollu. Tiedä sitten kenen jäljiltä jäänyt laittamatta, vink vink  :grin: Täytyy tänää illalla koittaa uudella tulpalla. Ollu nyt ilman tulppaa kuivumassa yön. Jos ei lähe niin sit tarvii purkaa kone ja kattoa tarkemmin.
uus tulppa koneeseen ja laakista käyntiin eli tulppa oli sökö vaikka kipinä näytti samalta kun uudessa. voi olla että kun on paikallaan niin ei tapahdu mitään. paha mennä kattoo tonne pytyn sisälle :)
HPI Baja 5b SS 30,5cc, DEX410V3
Align Trex-450L, 600N, Goblin 380, 570, DX8

Nieminen

Lainaus käyttäjältä: SavageRS - 27.01.14 - klo: 15.59
Lainaus käyttäjältä: Nieminen - 27.01.14 - klo: 14.43
Ei kellään sattuisi killerbee:tä myydä tai vastaavaa, tuo ramtechin killeri oli kyllä aika kuraa!! ei sammuta autoa jos häviää virta. Ei viitsi ennen ulkoiluttaa kun killeri on kiinni.

Uusi käyttämätön Killer Bee V2 löytyy, sait YV:n  :wink:

Eli V1 malli pitäisi olla kun V2 ja V2S ei toimi 3-4 kanavasta painamalla. Ainoastaan ohjaimen sammutettua kytkeytyy. Ohjaintani ei saa sammutettua ennenkuin vastari on sammutettu.

Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 27.01.14 - klo: 15.01
Nyt on mullekin tulossa Baja 5B SS, minkälaisilla seoksilla ootte ajellu? 4%?

4% Peruskoneilla ja viilatuilla/mörkö koneilla 5-6% seoksella kovassa ajossa. 6% tykkää gizmot ja obr motit yms.
Bensaksi 4T Pienkone litku ja siihen Motulin esteri pohjainen "kelkka ölppä".
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

calicha92

Mitä mieltä olette Motul Kart Grand Prix 2T öljystä. itse ostin sitä juuri.
HPI Baja 5b SS 30,5cc, DEX410V3
Align Trex-450L, 600N, Goblin 380, 570, DX8

Zeerios

Samaa litkua ne o. Eri etiketillä... ;)
HPI Baja 5B 2.0

Nieminen

Lainaus käyttäjältä: Zeerios - 27.01.14 - klo: 20.52
Samaa litkua ne o. Eri etiketillä... ;)

Jep hyvää litkua tuo kartti öljykin, ainoastaan tuo kelkka ölppä on juosevampaa pakkasessa seistessä mutta eipä sillä väliä ole kun bensaan se on lantrattu. Eri asia jos tuoreöljy voitelu olisi...
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

calicha92

jännä haju tosta motulin kart öljystä ainakin lähtee.
HPI Baja 5b SS 30,5cc, DEX410V3
Align Trex-450L, 600N, Goblin 380, 570, DX8

kenblock

Onx lerppu86 moottorist kuulunu mittä uut?

emppu99

Litkut ostettu..enään autoa oottelen:-)

Minkäkokoista konetta tämä auto vakiona kestää? Mitä nyt oo lukenut niin 30cc koneesta löytyy jo ihan tarpeeks löylyä.
EXC125

Lerppu86

Lainaus käyttäjältä: kenblock - 28.01.14 - klo: 13.44
Onx lerppu86 moottorist kuulunu mittä uut?

Eli ian laittoi tutkinta pyynnön heidän päästä ja nyt seurannassa tilana on poikkeus. Perässä selvennys, kadonneen paketin tutkinta.

Toistaiseksi sen kummempaa tietoa moottorin sijainnista ei ole. Ei tuon nyt luulisi kovin vaikeeta olla löytää. Tietyssä läjässä sen pitää terminaalissa olla. Mutta jos se paketti kasa sisältää 10000 pakettia niin saattaapi kestää.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Pazuu

Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 28.01.14 - klo: 15.58
Litkut ostettu..enään autoa oottelen:-)

Minkäkokoista konetta tämä auto vakiona kestää? Mitä nyt oo lukenut niin 30cc koneesta löytyy jo ihan tarpeeks löylyä.

No eiköhän tuo kestä vakionakin jo ihan tarpeeks isoja koneita, riippuu tietenkin ajotavoista.

https://www.youtube.com/watch?v=fXjoDxETtL0
1/5 FG "Bobby Car" Monster Truck 2WD
1/4 FG Volvo Marder Rallycross

Fleku

Lainaus käyttäjältä: emppu99 - 28.01.14 - klo: 15.58
Litkut ostettu..enään autoa oottelen:-)

Minkäkokoista konetta tämä auto vakiona kestää? Mitä nyt oo lukenut niin 30cc koneesta löytyy jo ihan tarpeeks löylyä.
Ajomukavuuden kannalta taitaa olla tuo 30 paras,pystyy vielä ajamaan taitaa mennä isommilla koneilla sutimiseksi ja keulimiseksi ja ajo on sitten sen mukaista.Tietenkään vähättelemättä ilon tunnetta ja hymyä isolla koneella ajettaessa ja tuntiessa voiman puhkuvan  :) 
Baja 5sc

Lerppu86

30.5cc viripannut ja siitä alaspäin eivät juuri kaipaa vahvistuksia minnekkään. Jos joku käyttä muovista diffin koteloa niin se voi olla aiheellista vaihtaa alumiiniseen muusta ei juuri kannata olla huolissaan.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

Kyllä siihen vakio bajaan pitää tehä parikin juttua heti kättelyssä.
Tärkein lienee se muovinen kytkinkellon kannattimen vaihtaminen alumiiniseen.
Kesällä varsinkin se lämpenee nopeasti ja antaa periksi ja rikkoo sitten yhtä sun toista.
Virikoneeseen vaihtamisen jälkeen, tuo lerpun ehdottama vaihdelaatikonkuorien korvaaminen
kaksiosaisella alumiinisella on suositeltavaa, on mm helppo ja nopea se diffi ulostaa, ei tartte koko lootaa irrottaa autosta, johon menee jo melko paljon aikaa.
Kytkinkellonkin vaihtaisin samoin tein.
Ja jokunen tuki mikä pitää moottoria paremmin paikallaan, ei haittaa tee.
Eli sieltä vetokäynnistimen puolelta, jonne sellainen alupalikka olisi hyvä asentaa.
Rungonjäykistimen laittaisin kanssa, innovative-rc:n billet palikka ei paljoa maksa ja jäykistää/tulee sen etuosan rungosta tosi hyvin.
Joku parempi tehoputki, jos on se hpi:n säälittävä kierukka paikoillaan, sikarilaatikollakin kone toimii paremmin.
Ei kuitenkaan mitää satojen eurojen investointeja, se kytkinkellonkannatin + kytkinkello olisi ehkä mitä eka suosittelisin itse vaihtamaan.
Merkkejä ja valmistajia on kymmeniä.

Hyvä homma hessu jotta siun pakettia on alettu tutkia, kyllä ne sen varmasti löytäävät :wink:
Mut oishan se ollu kiva saada silloin kuin se jo piti saada..

Lerppu86

En tarkoittanut alumiinisia vaihdelaatikon kuoria vaan ihan diffin kuoria. Onko niitä muovisia edes muissakuin perus 23cc mallissa?

http://www.davesmotors.com/hpi-85427-alloy-differential-case-set-for-hpi-baja-5b_5t.html

Olishan se kiva että kone olis tullu ajallaan mutta toisaalta sillä ei enää kiire ole. Kohta alkaa kevätkin tehdä tuloaan ja sitten ajellaan seuraavan kerran kun kelit kuivaa.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Pazuu

Mutta eikö nuo muoviset osat ois muutenkin syytä vaihtaa jos meinaa nauttia autosta?
1/5 FG "Bobby Car" Monster Truck 2WD
1/4 FG Volvo Marder Rallycross

Lerppu86

Jos tarkoitat JM:n listaamia osia niin kytkin kannatin voi olla se värkevin vaihtoehto. Nauttia voi muovisestakin, ei se alumiini autuaaksi tee.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Pazuu

no juu ei, muovisista melkein tietää sen keston.
1/5 FG "Bobby Car" Monster Truck 2WD
1/4 FG Volvo Marder Rallycross

Lerppu86

Muovisetkin kestää kyllä yllättävän paljon runrua kunhan päivittää ne oikeisiin merkkeihin. Tukivarsia saa ainakin rmp:ltä ja krakenilta. Phatdadin takatukivarret on "umpipuuta" joten niitä ei rikki saa vaikka olisi yritystäkin mukana.

Alumiinin huonopuoli on painon nousu joka johtaa huonompaan tehopaino suhteeseen. Kireä viripannukaan ei tunnu miltään kun auto painaa hevosen verran. Itsellä auto painaa jo vähän liikaakin, mutta hankittua mikä hankittua.

Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

JariV

Muovinen perän kuori ei ole huono. Silloin kun mun 43cc moottori oli vielä ehjä ja käytössä niin mulla oli siinä koko ajan se muovinen vaihteiston kuori. Ei ongelmia.

Sitten jos ottaa paljon ilmalentoja ja on enemmän tehoa niin sitten vasta se alukuori.
Just joo.

juhamatti

Juu, kestää se jos laakereista pitää huolen.
Vieläkös jossain bajoissa on vakiona se muovinen diffinkuori?
Se pitäisi kyllä mieluiten asap vaihtaa siihen alumiiniseen.
Siihenkin on olemassa hpi.n valmistama tai turtlen.
Eli kuori joka pitää diffin kasassa.

Turtlen versio on varmasti hiukan parempi, hintaakin varmasti paremmin :grin:

juhamatti

Jos jollakulla on idea hukassa mitä bajasta rakentelisi, niin tässä ois parit.

http://www.rcdriver.com/rcd/index.php/attack-of-the-killer-baja-beetle/

http://www.rcdriver.com/rcd/index.php/project-ultra-beetle-baja-5b/

Täällä jokunen muukin hieno projekti, muistakin kuin bajoista tehty.

emppu99

Hehee

Bajaa testattu, tuohan huutaa kuin kasikymppinen monttupyörä :azn:

Iskarinesteet vissiin jäätyy pakkasessa? Ja vetokäynnistin ei palauta kunnolla, korjautuisko avaamalla käynnistin?
EXC125