Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Durango DESC210 2wd SC truck

Aloittaja MirosHima, 14.02.12 - klo: 21.57

risla

#390
 :grin:

risla

mitenkäs sais tuon auton kiihdyttäessä meneen suoraan?
lähtee aina lykkään jompankumpaan suuntaan kun kiihdyttää voimakkaasti,
ei ny kerralla kaasua pohjaan. varovasti kun kiihdyttelee
niin pääsee suoraan, vai liikaa puhtia? reventon pro + 7.5, 20pinoni ja ennakot yms pienimmillään.

*HOKE*

Takaiskarit ylä ja alapäästä ulos.

Jos on jo ja silti soutaa niin jäykempää takajousta.

Ja onhan edessä pieni haritus, ettei ole aurauksella?

Kimi

Mikäli pito ei OIKEASTI ole kova, niin kuuladiffi auttaa.

risla

alhaalta ulkona, ylhäältä pykälän vajaa, itse asiassa keskittyny takapään pitoon niin etupää jääny säätämättä,
tais pikkasen olla aurauksen puolella :huh:

risla

tää ny ei varmaan johdu merkistä mutta mitenkä menee muovispurri ja alumiinipioni samaan aikaan sököks?
onko suositeltavaa pinjonia vanhan tilalle? ex pinoni kesti ehkä 10 akkua,
enkä ala mainostaa mistä olen ostanut mutta suomesta kumminkin.

tuon välyksen olen korva kuulolla säätänyt sekä niin ettei krinnaa vastaan, kaikissa kestänyt tähän asti niin.

ja etukoritolppa poikki tänään ja takapuskurin alakiinnikeet meni viimekerralla poikki.

jokseenkin alkaa tuntuu että ois merkin vaihto koska osatkin on jo itsestään aika tyyriitä.

aika paljon näitä nyt on myyty/myynnissä täällä, mistäköhän johtuu? jopa uuttakin auto myydään pois......

Bigbear

Mulla dura on kestänyt mielestäni todella hyvin,mitä nyt olen erikoistunut rikkomaan pohjalevyjä. Tosin niissä mun pohjalevyn tappoajoissa olisi varmasti mennyt muidenkin valmistajien pohjat rikki. Meillä on Pksrca:ssa junnuilla käytössä rtr. Durat ja käsittääkseni ne on toimineet todella varmasti.
Kaiken saa rikki, mutta ei dura ihan lasia ole.
MIssä Risla ajat jos olet saanut koritolpankin poikki?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Volvospede

Laita laadukas teräs pinioni. Ei mee sököks. Onhan sitä voinu mennä kivi rattaiden väliin jos ihan yllättäen hajoaa. Meillä hajos (ja nyt siis puuttuu) ratassuoja yhdestä kerhon autosta ja montakohan akullista silläkin on ajettu rallicross radalla jossa puolet on soraa ja ei oo kyl kivet menny väleihin.

Säädä välys ihan minimiin, mutta kuitenkin niin että pieni välys tuntuu spurrista koitettaessa. Duran koritolppia en oo saanu hajalle en nelkusta enkä tuupista, enkä oo nähny kenenkään hajottavan.

Kaikkia yleisiä merkkejä löytynee myytävänä käytettynä, moni ehkä siirtyy esim nelivetoon tai kokonaan toiseen luokkaan. Ehkä joku vaikka lopettaa harrastuksen. Ei noita kannata hirveesti murehtia. Jos ei durango miellytä niin myy se ja osta tilalle jotain muuta.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

risla

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 10.09.13 - klo: 00.30

MIssä Risla ajat jos olet saanut koritolpankin poikki?

ulvilan vaativalla radalla, enkä ees ajanut mitään päin. sitä määki ihmettelin että mitenkä voi katketa kun
nehän joustaa joka suuntaan vaikka ja miten. tuleehan noita hyypykaatoja mutta pahemmin jaksaa
hyppiä kun leijaa minne sattuu, joo leikkaa koriin reikiä........... tehty.

Bigbear

Minkälaisia kickup/toeout säätöjä suosittelette Tikkurilan radalle. Oliko nyt niin, että toe out sekä kickup lisää takapitoa? Joku voisi vielä kerrata nämä perus säädöt Suomenkielellä.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Volvospede

Taakse aurausta niin menee paremmin suoraan. Niillä säätöpaloilla on helppo ja nopea kokeilla hommaa. Ite laitoin viimetalvena ensin maksimiauraukset, mutta jouduin vähentää sitä aurausta niin alko kääntymään loogisemmin. Takapään antisquat juttua eli saranatapin kallistusta kokeilin 0, 1.5 ja 3.0 asteisia ja mielestäni 0 oli paras koska auto käyttäytyi hyvin neutraalisti oli sitten vetoa päällä tai ei. 1.5 ja varsinkin 3.0 palikoilla vetopito oli parempi kuin 0 asteisella, mutta auton käytös mutkassa muuttui kaasua lisätessä ja menosta tuli helposti kovin kulmikasta.

Sitä hypyissä leijailua voi vähentää kun ottaa keulan heti alas hypyn alussa eikä anna tuulen päästä kopan alle. Jos siinä onnistuu niin pitkätkin hypyt menee ihan ok. Hypyn loppuvaiheessa korjailut ei oikein enää onnistu. Korin leikkely ei oo itellä auttanu oikein yhtään, vaikka oon leikelly vanhoja koreja testimielessä tosi avoimiksi. Paljon isompi merkitys ollu hyppyjen treenaamisella.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

veltsu1

Moro.
Kuinka paljon toi durango painaa teillä muilla ajo kunnossa?  :tongue:
Arrma mojave 6s blx
Hpi racing savage flux hp

risla

riittääkö tuossa rtr:n motissa sisäradoille vauhti? mikkä ois hyvät renkulat esim. lrp areenalle/nokialle?

ei varmaan tarvii sisäradalla tuota rm4 setuppia? oisko mm3/mm4 parempi?

taidan tuosta durangosta tehdä sisäauton kun on ketterämpi kuin blitzi.

*HOKE*

Säädin vaihtoon niin riittää helposti.

kaistapää

Sisäkausi lähestyy ja tarviisi toiseen autoon hommata shortyjä.käyttääkö kukaan tässä niitä vai ajetaanko pötköllä?painopisteen kanssa olisi isot säätövarat mut ovatko jo liian kepeitä noi akut tähän vessaan?
Kesämies!

*HOKE*

Ei ole tullut tarkemmin testailtua koska jo pötköllä on niin paljon varaa liikutella.

Kevyellä shortyllä alkaa hypyt olemaan hieman hankalia kun se liitovarjo auton yläosassa ottaa ylivallan... Ellei sitten pulttaa lisäpainoja autoon säkillistä  :smiley:

Bigbear

Mä ajelen shortyillä ja ainakaan Tikkurilan baanalla autot ei lennä korkealla ja kovaa, niin toimii ihan hyvin. Kaikki sähkö on samassa pötkössä. Eli moottori,akku,vastari,nopari ja servo.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

C1S F1

Lainaus käyttäjältä: veltsu1 - 18.09.13 - klo: 20.47
Moro.
Kuinka paljon toi durango painaa teillä muilla ajo kunnossa?  :tongue:

Mun auto painaa 2297g
GSB-Racing - Sanwa - ARC - HotRace

Eetu B

Kun vaihdelaatikon kasaa, niin kannattaako ruuveihin laittaa lukitetta, kun ruuveja ei voi kumminkaan niin kauhean kovin kiinni laittaa vaihdelaatikon pehmeiden alumiiniosien takia?

kaistapää

ehdottomasti lukitetta ruuveihin jotka tulee alumiiniin kiinni.
Kesämies!

Eetu B


Mikko L

Lainaus käyttäjältä: Eetu B - 29.09.13 - klo: 13.28
entä muoviin?
Normaalisti ei tarvitse, jos muovin kierre on kulunut väljäksi ei lukitteesta haittaakaan ole..
Old fart

Eetu B


lamppu8

Muistankohan aivan väärin, mutta mielestäni metalli-muovi -liitoksessa olisi ruuvilukitteen sijaan suositeltavampaa käyttää lukitteena pientä määrää pikaliimaa. Ruuvilukitetta siis vain metalli-metalli -liitoksiin.

Perusteluja en kyllä tähän hätään muista... että näin vakuuttava vastaus  :roll:

Bigbear

Mulla dura painaa 2198 ajokunnossa. Autossa n. 80-100gr lisäpainoja. Sadan gramman säästö tulee kun käytön shorty akkua normaalin pötkön sijaan. Kai tähänkin autoon saisi jotain hipo osia, jolla saisi painoa alemmas jos haluaa.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

*HOKE*

Perus pötkö niin ei tartte punttia noin paljon.

veltsu1

Kiitos. Suunnilleen samaa luokkaa painaa omaki dura, tosin se on varikolla tällä hetkellä.
Vakio nopari ja moottori sano ittesä irti. Oottelee uusia sähköjä edelleen.
Arrma mojave 6s blx
Hpi racing savage flux hp

Bigbear

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 29.09.13 - klo: 20.15
Perus pötkö niin ei tartte punttia noin paljon.
Kröhmm. Noi puntit taisi olla jopa suositus vaikka ajaisi pötköllä . Onko keveydestä haittaa? Luokan minimipaino taisi olla 2000gr.?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

*HOKE*

Johan mä yllä yhden haitan mainitsin. Keveänä hypyt menee hankalammaks.

Mollahipasut aiheuttaa enemmän päänvaivaa jne.

Bigbear

Onko keveyden haitat siis suuremmat kuin hyödyt? Mikä mahtaa olla optimipaino tuuppocorrille? Autoja taitaa olla n 2kilosta aina Volvospeden yli kolmikiloiseen släshiin, joka taitaa tosin olla jo eläkkeellä :)
Sworkz Team Finland
Driven to perfection