Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Durango DESC210 2wd SC truck

Aloittaja MirosHima, 14.02.12 - klo: 21.57

Datajätkä

Pitääpä tutkailla rengaskuvioita kun saa pirssin kouraan. Missä virmassa on edullisimmat varaosat? Tukivarsia kuitenkin joutuu pitämään varalla. Onko tässä autossa pohja yhtä heikko mitä assossa, mietin että joutuuko tekemään pohjalevyyn tuen jo uutena.

Maxxi

Osia saa hyvin Suomesta, Durangoa myy EA-Import, Hobbyfactory, RacersRCshop ja Powerracing ja hinnat ovat suht kilpailukykyisiä muuhun maailmaan verrattuna. Vakiopohjalevy oli suht heikko, jotkut rikkoi niitä ja jotkut eivät rikkoneet niitä, mutta Durango julkaisi uuden Type B rungon joka on selvästi vahvempi. Jos ostaa kasaamattoman auton ja tarkoitus on bashata autolla tai muuten vaan tietää että voi tulla kovaa iskua niin kannattaa kasata se heti uudella type B pohjalevyllä. Myynnissä on myös alumiinitukia jolla vakiopohjasta saa vahvemman, valmistaja taisi ollla Sumo racing tai jotain...
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Volvospede

Orkkispohjalla mennään.. Välillä aika kovaakin! Vahvikepalat tein ite kun alkoi takanurkkien korvakkeet murtua. Pitäis vissiin kaivaa esiin tää tuuppikin jos meinaa viikon päästä ajaa kisaa sillä. Liukkaan sisäradan setuppi lienee kohtuullinen lähtökohta ja loput veivataan ratista.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

micsa.fi

Kyllä tuo Durangon pohja on vastaavanmallinen kuin Asson, eli tosi kapea etutornin kohdalta ja näin ollen heikoin kohta juuri siinä. Itsellä kesti hyvin koko talven tuo orggispohja, mutta ehkä ne pahimmat pommit jäi kokeilematta. Maxxi tais Joensuun kisassa ländätä takahyndässä suoraan siihen puiseen "kyttyrään", jolloin pohja halkes saman tien.

Kannattaa muuten huomioidan uutta autoa kasatessa seuraavat tyyppiviat, joita ei tietääkseni ole korjattu vieläkään kitteihin. Maxxi voisi nämä samalla lisätä sinne Durangon erilliseen "vinkkithreadiin":

1. Jos ajaa kuuladiffillä, niin mukana tulevat diffiin ulostulot on liian lyhyet jolloin vetari yltää juuri ja juuri ulostulon huulille. Durangolta löytyy pidemmät ulostulot, joilla homma toimii. Aika moni ajaa optiona saatavana olevalla ratasdiffillä, jossa ei ole tätä ongelmaa.

2. Mukana tuleville muovihexeillä kun vetää eturenkaiden mutterit kunnolla kiinni, niin laakerit kirraa ja ei pyöri kunnolla. Ongelma korjaantuu helpoiten aluhexeillä tai pistämällä holkit laakerien väliin.

Molempiin tyyppivikoihin saa korvaavat osat Durangon supportista, kun asiallisesti pyytää.

Muistutuksena vielä tuo Joensuun kyttyrähyndä:

http://youtu.be/ERwf1kd-8E0

Wacky Stack Racing Team

Datajätkä

Kiitos vinkeistä. Ratasdiffin aattelin ite tunkia tuohon laitokseen kun tekis mieli värkkäillä sellainen helppohoitoinen ajopeli. Asson kans kuitenkin joutui aika tihiään käytteleen lootaa auki jos tahtoi että diffi pelaa. Onko joku hyvä lähtökohtaöljy tähän perään jossaki setupissa? Näytti että aika jämerääki lientä on käytetty.


Maxxi

Lainaus käyttäjältä: Datajätkä - 29.05.14 - klo: 23.58
Kiitos vinkeistä. Ratasdiffin aattelin ite tunkia tuohon laitokseen kun tekis mieli värkkäillä sellainen helppohoitoinen ajopeli. Asson kans kuitenkin joutui aika tihiään käytteleen lootaa auki jos tahtoi että diffi pelaa. Onko joku hyvä lähtökohtaöljy tähän perään jossaki setupissa? Näytti että aika jämerääki lientä on käytetty.


Laita vähintään 10.000, vaikka jäykempääkin  :smiley:

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 09.03.14 - klo: 00.16
Turun sc winter cup osakilpailussa todistettu aikaisemmin väittämäni ratasdiffin jäykkyyden vaikutus pitoon.

Voittoautossa 1.000.000 öljy... joskin hieman vajaa ettei ihan suoraan verrattavissa pelkän luvun perusteella.
Toiseksi tultiin 200.000 öljyllä.
Kolmanneksi ajanut käytti 100.000

Itse lähdin kisaan 10.000 öljyllä kun ei kasausvaiheessa ollut jäykempääkään tarjolla.
Kisoissa vaihdoin jäykempään ja jäykempään aina nimenomaan veto ja jarrutuspidon parantumisen huomasi jo otsalla.

Jopa 10.000 öljyllä oli aivan turha edes yrittää lipsutella...

Pinta siis liukas jota oli vielä pariin kertaan liukastettu pienellä määrällä iskariöljyä.

Tikkurilan mattoradan kovalla pinnalla toimi 10.000 öljykin mutta kun mentiin liukkaalle niin ei ei ei.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Jolokkonen

Ja tuohon kuuladiffin kaa kikkailua helpottaa, kun laittaa toistepäin diffin mitä ohjekirja sanoo!  :wink: Ainakin takamoottorisena tämä pätee.
Team Associated - KO-Propo - Reedy
www.joeua.fi   www.hobbyfactory.fi

sanaksen

Pojalle tuli laitettua tollanen rtr versio. On kyllä ollu hyvä ja helppo pirssi. Se servosaveri tosiaan kannattaa liimata jäykäksi jos ajelee hyvällä pidolla. Koritolpat kannattaa kans nostaa edestä sinne iskarin reikiin. Mm4 moottori setuppi on loistava, hyppää nätisti ja sladit on hallittavissa. Vakio alustakin toimii hyvin tolla meidän sc tyyppisellä radalla, joka on nurtsille tehty ja aika matalilla hyppyreillä. Tuossahan pystyy tosiaan akkua siirtämään tosi isolla toleranssilla ja enkä ole lisäpainoja autoon laittanut. Välillähän tuo tuntuu vähän tylsältä kun on niin helppo ajaa. Paras takapotku mitä mitä oon ajanu!

Mölli

Vähän setuppia tältä päivältä Lavangosta. Tämä on ns. post-race setup  :wink:, eli tällä olisi pitänyt ajaa viime viikonloppuna.

https://www.dropbox.com/s/oi08r86he56za4q/DESC210_RM3%20lavanko%20setup%2011062014.pdf
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

pasimysiini

Cheers. Just pitikin udella jotain savisetuppia. Taidan kokeilla tuon pohjalta jotain.

Jos ehtii.

Jos ei sada.

Jos jos jos...

pasimysiini

#610
Olisko jollain tietoa mistä sais tähän vannesetin? Koitin kattella mutta ei oikein tältä maaperältä vaikuta löytyvän.

Toki jos jollain on ylimääräisenä niin saa tarjota, keltaisia haen. Muutkin värit käy.

EDIT: Höpöhöpö, tuollahan niitä näyttäis olevan hoppyfaktorylla... :)

kksaffy

Kukkuu turanko miehet..!

Miten ootte leikannut/reijittänyt ton korin..? Tulee sisäradalle..
Tossa kuva omasta korista.. Täytyy varmaan viä leikata..?

https://www.dropbox.com/s/uspdwv62oc4d9zh/Photo%2013.10.2014%2010.54.03.jpg?dl=0

Toivottavasti saa selvää, mutta niissä mustissa pokkauksissa on kaikissa reiät..
Ps.. Keskimoottori neljällä rattaalla, jos vaikuttaa mihinkää.. :tongue:
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

*HOKE*

Kaikki reiät auki ja takaevät paikalleen. Merkittävä vaikutus

Bigbear

Onko tuolla myös desc410:ssa merkitystä " sama desc210 kori käytössä siis nelkussa"? Mun taidoilla tuosta on ainoastaan merkitystä kauppiaille 😁. Ulkona merkitys varmaan suurempi?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Maxxi

Lisäsiivillä on selkee vaikutus kovavauhtisissa mutkissa sekä hyppäämisessä. Siivillä saa vakautta selkeesti kovavauhtisissa mutkissa eikä perä lähde niin helposti irti. Myös hypyissä auto on selkeesti vakaampi siivillä eikä autoa pysty kääntämään niin paljon ilmassa(hyvä ominaisuus jos ei hallitse auton kääntämistä ilmassa täysin). Isoimman hyödyn olen havainnut lisäsiivissä pääsuoran päässä jos perä lähtee helposti alta niin siivllä saa autoa rauhoitettua. Toisaalta krossarissa olen joutunut vähentämään takasiiven kylkilevyjä kun auto ei muuten käänny tarpeeksi Vaasan pääsuoran päässä ja sitä seuraavassa shikaanissa. Tälläistä ongelmaa minulla ei tosin corrissa ole koskaan ollut.

Koria kannattaa reijittää niin paljon kun mahdollista jos haluaa parhaat ajoominaisuudet, tosin silloin se hajoaa hieman herkemmin. Reikiin ei kannata missään nimessä tehdä teräviä kulmia koska niistä kori yleensä hajoaa ensimmäisenä.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

kksaffy

Kiitos vastauksista..!!

Isonsin viälä noita reikiä ja tein lisää... Ja evät laitoin kanssa...
Toivottavasti ehtis testaan ennen seuraavia kisoja.. :wink:


HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Mölli

AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Eetu B

Moi. Mitkä korimerkit ja -mallit sopivat desciin Durangon oman korimallin lisäksi?

micsa.fi

SC-korit ovat yleismalleja, ja melkeinpä kaikki korit sopivat kaikkiin autoihin. Joskus akselivälissä on pieniä eroja, jolloin joutuu lokasuojat leikkaamaan vähän eri linjaa mistä tehtaan leikkausura menee muttta tämä ei juuri lopputuloksessa haittaa. Pro-Linen ja JConceptin SC-korit ovat yleisimpiä, joita radoilla näkee.

Takaveto-DESC:ssä koriin liittyen suurin ongelma on se, että etukoritolpat on liian lyhyet. Ongelman saa ratkaistua kiinnittämällä koritolppapidikkeen iskarien sisimpiin reikiin tai poraamalla iskaritorniin uudet reiät alkuperäisiä reikiä ylemmäs.
Wacky Stack Racing Team

Samppa s

Pro-linen Flotek ja Toyota Tundra korit ovat ainakin olleet käytössä ja sopivat suh.hyvin kunhan tosiaan etutolppa on korotettuna.

Eetu B


Jolokkonen

Holaa!

Mitkä oli ne ainoat oikeat tiivisteet ratasdiffiin? Muistaakseni oli aikaisemmin tässä ketjussa puhetta, muttei tarttunut silmään!
Team Associated - KO-Propo - Reedy
www.joeua.fi   www.hobbyfactory.fi

meritane

Lainaus käyttäjältä: Jolokkonen - 10.02.15 - klo: 07.41
Holaa!

Mitkä oli ne ainoat oikeat tiivisteet ratasdiffiin? Muistaakseni oli aikaisemmin tässä ketjussa puhetta, muttei tarttunut silmään!

Tässäpä on ne huopatiivisteet http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-tasauspyorastot/gear-diff-main-seal-4pcs-td310251

ja tässä ne toiset eli 1/8 auton iskareiden O-renkaat, joita käytetään ratasdiffin tiivisteinä myös http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-tasauspyorastot/shock-seal-o-ring-8pcs-td330099


Jolokkonen

Kiitoksia vastauksista!

Tiivisteet yms. tilattuna...  :azn:
Team Associated - KO-Propo - Reedy
www.joeua.fi   www.hobbyfactory.fi

Mölli

Pari juttua juolahti mieleen autoon liityyen.

Exotekin takahubit on hyvä lisähankinta koska niillä on helppo säätää auton peräpään käyttäytymistä (kallistumista)

Slipperin jousi kuoleentuu alle vuodessa jos se on kiristettynä koko ajan ja slipperi luistaa helposti paitsi pohjaan kiristettynä.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

eetuurr

Moi. Hommasin tän kyseisen pelin tuossa vähän aikaa sitten, olen käynyt ajamassa tällä nokialla ja täytyy kyllä sanoa että onpa kyllä todella hyvän tuntunen peli. Yllätyin kyllä. Mites onkos porukalla heittää mitään setuppia  vantaan radalle? Tarkotus olisi lähteä elämäni ekoihin kisoihin. Eli vinkkejä kaivataan. Auto on tällä hetkellä keskimoottorinen ja ratasdiffi on käytössä.
-Eetu
Team Durango Desc210 ja Axial scx10

Bigbear

Lainaus käyttäjältä: RCEpi - 07.04.15 - klo: 23.27
Moi. Hommasin tän kyseisen pelin tuossa vähän aikaa sitten, olen käynyt ajamassa tällä nokialla ja täytyy kyllä sanoa että onpa kyllä todella hyvän tuntunen peli. Yllätyin kyllä. Mites onkos porukalla heittää mitään setuppia  vantaan radalle? Tarkotus olisi lähteä elämäni ekoihin kisoihin. Eli vinkkejä kaivataan. Auto on tällä hetkellä keskimoottorinen ja ratasdiffi on käytössä.
-Eetu

Tulet ilmeisesti ModelExpoon? Itse lähtisin Nokian setupilla. Onko muilla Dura kuskeilla mietteitä setupin suhteen?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 08.04.15 - klo: 17.20
Tulet ilmeisesti ModelExpoon? Itse lähtisin Nokian setupilla. Onko muilla Dura kuskeilla mietteitä setupin suhteen?

Model expossa ei ajeta tuuppi korreilla ja messukeskus ei ole vantaalla. :wink:

Bigbear

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 08.04.15 - klo: 18.05
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 08.04.15 - klo: 17.20
Tulet ilmeisesti ModelExpoon? Itse lähtisin Nokian setupilla. Onko muilla Dura kuskeilla mietteitä setupin suhteen?

Model expossa ei ajeta tuuppi korreilla ja messukeskus ei ole vantaalla. :wink:

My bad.

Eli Lavankoon sit vissiin kesällä.

Mikolla tai Tonylla on varmaan viimeisimmät setupit.

Sworkz Team Finland
Driven to perfection