Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Revo

Aloittaja transewaves, 12.04.04 - klo: 23.41

Badawan

Lainaus käyttäjältä: "Sami L""Ellei vaihda vaihdetta, niin avataan yläneulaa"? Onko tämä käännöskukkanen vai onko manuaali oikeasti tätä mieltä?

Silloinhan kone olisi laihalla, jolloin auki (=rikkaammalle) käännettäessä saataisiin paremmin paukkua ja vaihde vaihtumaan.

Itse olen sen kukkasen kasvattanut.  :D Itse suomensin siis. Jos siinä virhe on.  Eli yläneulaa vastapäivään? (counterclockwise) Siitä en tiedä kumman suuntaiset kierteet siinä on kun en ole vielä kokeillut, kun eilen auton vasta sain ja pääsin tutkimaan vasta ennen puoltayötä.

Edit: Sorgen Jürgen, siinähän lukee toki et clockwise, my mistake. Hyvä et oltiin tarkkana sielä takarivissä!  :D

Tomsson

Tässä originaalissa muodossa ja ydinkohta lihavoituna.

Tank 1
1. Drive the model with the body off.
2. Driving procedure: Gently pull the throttle trigger to 1/4 throttle over
a 2-second count. Then gently apply the brake to stop. Count the two
seconds out while accelerating: one thousand one, one thousand two,
and then stop. Operate the throttle trigger as smoothly as you can.
Repeat this starting and stopping procedure until the first tank of
fuel is nearly empty.
3. Look for thick blue smoke exiting the exhaust outlet. If there is
no smoke, richen the high-speed needle 1/4 turn, by turning the needle
counterclockwise.
4. When the fuel tank is nearly empty, shut off the engine by pinching the
fuel line connected to the carburetor (use the installed clamp).
5. Let the engine cool for 15 minutes.
Note: If at any point the engine cuts out or stalls during gentle
acceleration, richen the high-speed needle 1/4 turn by turning the needle
counterclockwise.
Tank 2
1. From tank 2 forward, Revo should be driven with the body on.
2. Driving procedure: Gently pull the throttle trigger to 1/2 throttle over
a 2-second count. Then gently apply the brake to stop. Count the two
seconds out while accelerating: one thousand one, one thousand two,
and then stop. Repeat this starting and stopping procedure until the
second tank of fuel is nearly empty.
3. When the fuel tank is nearly empty, shut off the engine and let it cool
for 15 minutes.
Tank 3
1. Driving procedure: Gently pull the throttle trigger to 1/2 throttle over
a 3-second count. Then gently apply the brake to stop. Count the
three seconds out while accelerating: one thousand one, one thousand
two, one thousand three, and then stop. Repeat this starting and
stopping procedure until the third tank of fuel is nearly empty.
2. As the engine loosens, the idle speed may increase and cause
the model to try to creep forward when stopped. Reduce the
idle speed by turning the idle adjustment (see page 19) on the
carburetor counterclockwise.
3. When the fuel tank is nearly empty, shut off the engine and refuel.
From here on, you do not need to let the engine cool between tanks.
Tank 4
1. Driving procedure: Gently pull the throttle trigger to full throttle over
a 3-second count. Then gently apply the brake to stop. Count the
three seconds out while accelerating: one thousand one, one thousand
two, one thousand three, and then stop. Repeat this starting and
stopping procedure until the fourth tank of fuel is nearly empty.
2. Apply the throttle gradually! Your finger should not reach full throttle
until the end of the three-second count. Revo may try to shift into
second gear. If it does, reduce the throttle input. Do not let Revo shift
out of first gear.
3. Keep your driving smooth and consistent.
4. When the fuel tank is nearly empty, shut off the engine and refuel.
Tank 5
1. Driving procedure: Gently pull the throttle trigger to full throttle over
a 3-second count, hold for 2 more seconds, and then gently apply
the brake to stop. Count the five seconds out while accelerating.
Repeat this starting and stopping procedure until the fifth tank of
fuel is nearly empty.
2. The model should now be shifting into second gear. If it is not, try
turning the high-speed needle clockwise 1/8 turn to lean the fuel
mixture slightly and test for shifting.
3. When the fuel tank is nearly empty, shut off the engine and refuel.
Tank 6
STOP! Clean your air filter before you proceed. Refer to the instructions
on page 23. During the sixth tank of fuel, the engine can be tuned
for general performance use. Proceed to the next section in this manual.
allekiroitus

Mika R

clockwise=sulkea

edit: jaa, asia taisikin tulla jo ihan selväksi, hyvä

Sumu

Lainaus käyttäjältä: "Badawan"Silmiin pisti normaalista käytänöstä poikkeava sisäänajo. Kumpaa tyyliä olette käyttäneet oman Revonne kanssa? Manuaalissa mainitaan, että perinteisellä tyylillä suoritettu sisäänajo ei johda parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen, vaan se pitäisi suorittaa manuaalin ohjeiden mukaan.

Ajoin sisäänajon ohjeiden mukaan. Kuudennella tankillisella hävisi tyhjäkäynti kokonaan, enkä sen jälkeen ole sitä enää löytänyt takaisin. Eli auto ei pysy paikoillaan tyhjäkäynnillä, ilman että kytkin on säädetty "liian" löysälle. Jos taas kytkimen kiristää ja tyhjäkäyntiä pienentää, auto sammuu.  Nyt autolla ajettu n. 12 tankillista. Säätöjä etsitään vielä. Tiedä sitten onko sisäänajolla merkitystä asiaan...?

EDIT: Kolarin jälkeen auto taas kunnossa. Kiitokset Sabelle avusta.
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

auvo

Lainaus käyttäjältä: "Sumu"
Lainaus käyttäjältä: "Badawan"Silmiin pisti normaalista käytänöstä poikkeava sisäänajo. Kumpaa tyyliä olette käyttäneet oman Revonne kanssa? Manuaalissa mainitaan, että perinteisellä tyylillä suoritettu sisäänajo ei johda parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen, vaan se pitäisi suorittaa manuaalin ohjeiden mukaan.

Ajoin sisäänajon ohjeiden mukaan. Kuudennella tankillisella hävisi tyhjäkäynti kokonaan, enkä sen jälkeen ole sitä enää löytänyt takaisin. Eli auto ei pysy paikoillaan tyhjäkäynnillä, ilman että kytkin on säädetty "liian" löysälle. Jos taas kytkimen kiristää ja tyhjäkäyntiä pienentää, auto sammuu.  Nyt autolla ajettu n. 12 tankillista. Säätöjä etsitään vielä. Tiedä sitten onko sisäänajolla merkitystä asiaan...?

EDIT: Kolarin jälkeen auto taas kunnossa. Kiitokset Sabelle avusta.

Ettei vaan olis kytkinkellossa jotain vaivaa:
-Kytkinkellon laakerit rikki
-Kytkinpalojen jousi poikki
-Vauhtipyörässä olevat kytkinpalan tappi liikkunut ulos päin ja ottaa kytkin kelloon kiinni.

Näissä moottoreissa ei tyhjäkäynnillä ihan hirveesti ole vääntöä, joten sammuu helposti pienestäkin vaivasta
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

tapsa92

Ostakaa RB:n TM323 patasetti pois, kysykää hintaa.
- Tapsa

Duster1

Onko sulla tullut tuohon koneen ovh hintaan virhe, kun sehän maksaa uutena 220e?
Axial SCX 10 TR

Juuzmo

Niimpä niin, toi 320€ on täyttä p****a (ei taida olla suomessakaan noin kallis! 270€ oli muistaakseni, älä sekoita sirion versioon). Ilmotuksessa olis varmaan hyvä mainita koneen pikkuviat, ku siinä koneessahan vika oli eikä sussa  :roll:
RB,the power of champions.

tapsa92

Lainaus käyttäjältä: "Duster1"Onko sulla tullut tuohon koneen ovh hintaan virhe, kun sehän maksaa uutena 220e?
Oho, oon kattonu kyöstin hintoja, niiten mukaan laitan hinnat. 220e maksaa vain borderissa, ja sehän ei ole ollenkaan sama asia :twisted: Suomessa kyöstikauppiaalla on eri hinta, tän hinta oli muistaakseni 320e kun ostetiin suomesta.
- Tapsa

tapsa92

Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"Niimpä niin, toi 320€ on täyttä p****a (ei taida olla suomessakaan noin kallis! 270€ oli muistaakseni, älä sekoita sirion versioon). Ilmotuksessa olis varmaan hyvä mainita koneen pikkuviat, ku siinä koneessahan vika oli eikä sussa  :roll:
Öhöm, ne pikkuviat on SÄÄDÖISSÄ, ei siis varsinaista vikaa, vai onko :P Mä sen paremmin tiedän kuin sä, moottorin sisällä ei ole p****a tai muutakaan, ja kyllä se on aina lähtenyt käyntiin kun on yrittänyt käynnistää, joten mitä vikaa siinä on? Säädöt vaan hukassa, luulis nyt polttis harrastelijoitten saavan sen säätöihin, ite en ole polttis tyyppejä enää.
- Tapsa

Juuzmo

Aattelin vaan kun rc harrastuksen puolella kirjottelit et lohkosta tuli metallisilppua, koneeseen päässyt roskaa jne...
RB,the power of champions.

tapsa92

Lainaus käyttäjältä: "Juuzmo"Aattelin vaan kun rc harrastuksen puolella kirjottelit et lohkosta tuli metallisilppua, koneeseen päässyt roskaa jne...
En sanonu todellakaan että lohkosta tulee metallisilppua, sieltä ei tule mitään muuta kuin se mitä sieltä kuuluukin tulla :lol: Koneeseen ei ole päässyt roskaa, moottorissa oli öljytty ilmansuodatin kiinni, ilmanputsarin kaulassa oli öljyyn sekottunutta likaa :lol:
- Tapsa

Duster1

No jokatapauksessa kone maksaa uutena reilut kaks-sataa, mutta jos siitä on joskus halunnut maksaa enemmän niin sehän on ostajan moka.

Voinhan mäkin sanoa sen ovh hinnaksi vaikka 700e, mutta se olis silkkaa valehtelua.

Tarkoitus ei ole suinkaan sun kauppaamista haitata vaan ettei kukaan tulis kusetetuksi. Uskallan jopa väittää, että missään liikkeessä tuo ei maksa 320e. Yksityinen voi sit sanoa mitä haluaa.

Itse justiinsa koneen Borderista tilasin ja hintaa tuli posteineen 231.15e ja toimitus aika reilu viikko.
Axial SCX 10 TR

tapsa92

Ok, en mä pidäkkään sitä 180e hintana, nyt saa tarjotakkin ihan vapaasti. Muistin näköjään hinnan väärin...
- Tapsa

Badawan

Tänään tuli yllättäen rokulipäivä (kiitos vaan vaimo, vei auton avaimet ja eihän mökiltä mihinkään pääse ilman autoa. :) ) ja päätin sitten ajella Revon sisään. Helpolta tuntu, eikä tarvinnut ees mitään säätää. Vähän rikkaallahan tuo käy, mutta haitanneeko kun hakee kakkosta helposti parinkymmenen metrin matkalla?

Ei tuo nitro autoilu niin kauheen hankalalta tunnu verrattuna bensavehkeisiin. Tosin ei ole vielä ollut ongelmiakaan... Aika veikee peli on ajaa, huomattavasti mukavampi ajaa kuin FG:n monsteri. Tuntuu kestävänkin osumaa toisella tavalla kuin ne norsut. Ainoa "ongelma" mielestäni on tulppaan käsiksi pääseminen, pirun ahtaassa paikassa on. Löytyykö jotain nikseja tulpanjohdon paikalleen laittoon? Itse olen käyttänyt erittäin pitkiä ja kapeita kärkipihtejä. Kahdeksan tankillista on tullut tän päivän aikana ajettua, mukava peli kaiken kaikkiaan.

Sumu

Lainaus käyttäjältä: "auvo"
Lainaus käyttäjältä: "Sumu"
Lainaus käyttäjältä: "Badawan"Silmiin pisti normaalista käytänöstä poikkeava sisäänajo. Kumpaa tyyliä olette käyttäneet oman Revonne kanssa? Manuaalissa mainitaan, että perinteisellä tyylillä suoritettu sisäänajo ei johda parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen, vaan se pitäisi suorittaa manuaalin ohjeiden mukaan.

Ajoin sisäänajon ohjeiden mukaan. Kuudennella tankillisella hävisi tyhjäkäynti kokonaan, enkä sen jälkeen ole sitä enää löytänyt takaisin. Eli auto ei pysy paikoillaan tyhjäkäynnillä, ilman että kytkin on säädetty "liian" löysälle. Jos taas kytkimen kiristää ja tyhjäkäyntiä pienentää, auto sammuu.  Nyt autolla ajettu n. 12 tankillista. Säätöjä etsitään vielä. Tiedä sitten onko sisäänajolla merkitystä asiaan...?

EDIT: Kolarin jälkeen auto taas kunnossa. Kiitokset Sabelle avusta.

Ettei vaan olis kytkinkellossa jotain vaivaa:
-Kytkinkellon laakerit rikki
-Kytkinpalojen jousi poikki
-Vauhtipyörässä olevat kytkinpalan tappi liikkunut ulos päin ja ottaa kytkin kelloon kiinni.

Näissä moottoreissa ei tyhjäkäynnillä ihan hirveesti ole vääntöä, joten sammuu helposti pienestäkin vaivasta

Kytkinpalojen jousi oli poikki. Kiitokset Auvolle vinkeistä.
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Sumu

Huono tuuri tuntuu vainoavan mun polttisharrastusta. Kytkimen korjauksen jälkeen ajettu n. 3h. Nyt hajosi kaasun servo. En tiedä mikä sen rikkoi. Ainakaan servo ei ollut märkä. No nyt on Futaba vaihdettu tilalle. Ohjaimen joutui "ohjelmoimaan" uudelleen, sillä vaihteiston servo sekosi...  :roll:
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

dope

Soon moro!
Kiroilun ja kaiken hikoilun jälkeen RG on onnistuneesti sisäänajettu ja säädetty.
Pitää mennä kohta radalle kokeilemaan pian jos vaikka muistaisin että minkä takia tätä harrastan....
Talveksi olen saanut suuria visioita auton suhteen,
painopiste alemmas,takaa painoa pois,vähän osia ja viriä yms.

tapsa92

Ostakaa RB TM323 moottori 120e multa.
- Tapsa

Sumu

Ei hyvää päivää... Servon vaihdon jälkeen auto tänään ajossa. 10 minuutin ajon jälkeen spurrista kaikki hampaat poissa. Sitten kun tökkii, tökkii kunnolla. Mitäköhän seuraavaksi?  :evil:
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

Hotti

Ootko käyttäny konetta poiessa tai avannu sen pultteja?

Tai mimmoisessa tilanteessa spurri meni?
-Team lapsena liian vähän leluja-

Jankka

Erikoista kyllä tuo spurrin meneminen. Joko on välykset ollu jo tehtaalta tullessa liian isot tai sitten moottoria ja pukkia rassattu ja unohdettu säätää välys oikeaksi.

Hotti

Joo,taikka itse spurri ollut löysällä.

Harvinaista herkkua kuitenkin :wink:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Tomsson

Tai syystä tai toisesta kytkinkello lämmennyt niin, että on sulattanut piikit päärattaasta. Erikoista kuitenkin, ei ole mikään Revon tyypillinen ongelma päärattaat syyttä hajoaminen.
allekiroitus

maggonen

Mullakin on menny spurri 2 kertaa ja kummallakin kerralla on ollu syynä auton katolleen meneminen ja moottori irronnut paikoiltaa ja silponu rattaat. Se uus kone (3.3) ottaa heti ensimmäisenä maahan kun auto menee katolleen.  Emää tiiä että ottiko vanha mutta kai se uus on isompi :roll:

Sakkeri91

Olisiko aiheellista kenties kiristää kone kunnolla? Tuntuu aika epätodennäköiseltä että moottori liikkuu kun ottaa iskua  :?

Tietenkin se voi olla mahdollista. En sano tämän enempää etten saa selkääni :D

maggonen

Vauhti yli 50 km/h  hyppyriin ja siitä ilmassa selälleen ja moottori heti ekana maassa niin voihan se vähän tärähtää.  Ja ruuvit kiristetty noin 15 min. sitten.

Tai siis eka kerta kun oli niin meni moottoripukki rikki iskusta ja sitten moottori irti kun se ei ollu millään kiinni ja spurri rikki.

SJK

Lainaus käyttäjältä: "Sakkeri91"Olisiko aiheellista kenties kiristää kone kunnolla? Tuntuu aika epätodennäköiseltä että moottori liikkuu kun ottaa iskua  :?

Tietenkin se voi olla mahdollista. En sano tämän enempää etten saa selkääni :D

Onhan se, Revossa on moottori kiinnitetty ikäänkuin niin että moottoripukki on kiinni saranalla toimivassa alustassa, jolloin muutamaa pulttia löysäämällä saa rattaiden välystä muutettua.

Ensisijaisen tärkeää olisikin että siellä "rungon ja moottoripukin" välissä olis ne "tähtiprikat".
Asiasta en mitään tiedä mutta....

dope

Tykkään tytöistä!

Sumu

Lainaus käyttäjältä: "racer"Ootko käyttäny konetta poiessa tai avannu sen pultteja?

Tai mimmoisessa tilanteessa spurri meni?

Kone oli irti aiemmin, kun kytkinpalojen jousi korjattiin. Oisko välys silloin muuttunut? Ennen kuin spurri hajos, auto meni hypyn jälkeen katon kautta ympäri pari kertaa... voipi olla sekin syynä. Täytyy tarkistaa tarkistamisen jälkeen välykset ja pulttien kireydet sit kun laitan uuden 40-t spurrin paikalleen. Niin joo, millanen välys pitäis rattailla olla?
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...