Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Revo

Aloittaja transewaves, 12.04.04 - klo: 23.41

hellgren

Hyvä meininki videoissa. Kun auto on todettu tolkuttoman tylsäksi, voi sen rikkoa! Sitten sedillä on olevinaan niin pirun hauskaa. Kyllä oli taas kannattava ostos, kyllä tää ees taas ajelu palkitsee. Jenkeissä toi homma sentään toimii, Suomessa ei oikeen suttauksen saloihin pääse sisään, varaosat kun ovat hintavia ja saatavuuskin aika heikko. Auto on vaan pakko pitää ehjänä, vaikka sopivasti 50 metrin kiihdytyspätkän päässä seisova valotolppa vetää autoa puoleensa.
Lahti Rock City

jeejee

Jr-hobbyynkin on tullut noita, onko kellään suomalaisella? Tollanen alko nyt himottamaan.  :mrgreen:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Stumpelo

toi vois himottaa jos toi olis 1:8  :mrgreen:
jepajee

jeejee

Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Stumpelo

no nyt himottaa vähä mutta siinä on pieni moottori  :mrgreen:
jepajee

jeejee

Mutta menee silti kivasti. Sehän syö vähemmän menovettä.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Stumpelo"no nyt himottaa vähä mutta siinä on pieni moottori  :mrgreen:

Joo, pienempi kone mutta autokin on kevyempi. Teho paino -suhde on vissiin kohdallaan eli pärjää kuulemma hyvin .21 monsuille. Tekniikka on ainakin pirun makee.

Stumpelo

niin mutta jos nyt joulupukki tuo mulle savagen niin saan sitte 4kk sen jälkeen siihen truczilla päivityksen niin siitä tulee 4,6hv
mutta trxxas revoon ei oo päivityksiä! mutta ihan kivahan sekin mutta entäs kestävyys?
jepajee

Mika R

ei oo päivityksiä? tjaa, voihan siihen laittaa esim. Sirion .18 koneen.

MarkusH

Ainakin t-maxxiin saa Mach .26 koneen. Tiedä sitten, mutta luulisi sen sopivan myös revoon.

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"Ainakin t-maxxiin saa Mach .26 koneen. Tiedä sitten, mutta luulisi sen sopivan myös revoon.
Ei muuten torellakaan mene .26:nen T-maxxiin,ilman modauksia siis.
.18:nen on suurin mitä T-Maxxiin saa ilman modauksia.

MarkusH

Saa silti.
Taino, en ole varma saako 15 koneen tilalle, mutta joku jenkki firma myi t-maxxeja .26 koneella!

Mika R


MarkusH

Olisipa revo 21+ koneella :(

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "rcnitro.com"
O.S. .18 TM engine for T-Maxx and Revo
O.S. Engines has developed a new .18-size small-block engine that's even more powerful than the class-leading .18 CV-R, and it's a direct fit for the T-Maxx. The .18 TM features an IPS-type crankshaft to fit the stock clutch and flywheel hardware from the 2.5 T-Maxx, and the Traxxas EZ Start 2 or a Traxxas pull-starter are a direct fit on the .18 TM. The .18 TM features a 16mm bore and 15mm stroke for true 3cc (.18 c.i.) displacement. Quality ABC construction, a knife-edged conrod, skirted piston, 3-needle carb, and an included header with silicone gasket and high-quality retainer spring. These features combined with legendary O.S. quality make this one the most promising aftermarket engines with versions for use in any current production Traxxas truck (Another version will be available shortly that will include a header for installation in the Revo).


Rph

mydään lennokipiruustuksia .)

MarkusH

Kappas, mutta tulisi kalliiksi ostaa ensin revo ja heti 21 motti, kyllä savagen osto oli hyvä, ei ollut liian kallis ja on  sentään 25 kone!

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "Gorexx"Samoin esim. muoviset vetoakselit ovat Traxxasin puheista huolimatta huonommat kuin Savagen metalliset (mielestäni). Tosin verrattuna T-maxxiin Revoon on laitettu kumisuojat nivelten päälle. Saattaa lisätä kestävyyttä jonkin verran.
Niin, ja itselläni on T-maxx, eikä Savage. ;)

Ainakin Stampedessa (Sori että sotken "sähkiksiä") muoviset vetarit ovat pitkäikäisemmät kuin MIP:in tarvikkeena saatavat vastaavat teräsvetarit.
Myös huonommat on Traxassin omat "viritysosana" saatavat teräs nivelet kun ajetaan hiekassa (Tyhmänä menin tietty ostamaan ne kun luulin kestävemmäksi, olihan ne "vahvistetut"........).
Ainut ongelma on ollut tosiaan että hiekka menee vetonivelen "liun" sisään ja aiheuttaa sekä kulumista (Se ei ole ollut ongelma) ja jumiutumista, no revossa tuota ongelmaa ei kait enään ole.
Vielä kun saisi nuo suojatut C palat ja vetonivelet sovitettua E/T-Maxxiin....
Varsinkin nuo C palat jotka ovat nivelistään suojattu kumeilla, tuo "keksintö" (Ihmettelinkin ettei ole aikasemmin tehty, no liika kestävyys tietysti "hidastaa" varaosakauppaa), kuin on ollut jo 1/1 autoissakin käytössa iät ja ajat.  :wink:
Traxxasin autoissa omakohtaisesta kokemuksesta osien kuluminen on erittäin vähäistä (No laakereita menee vaikka käyttäisi minkä valmistajn tahansa, hiekkapöly tekee tehtävänsä).
No selvähän se on että teräs terästä vasten ilman voitelua ei ole pitkäikäinen, varsinkaan kun voiteluaineena on hiekka.
Milloinkahan nähdään ensimmäiset teräsvetarit joissa olisi kunnolliset suojakumit pitämässä rasvat sisällä ja kuran ulkona.  :roll:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Rph

Muoviset vetoakselit on helppo suojata, tavallisen kumisen keittiöhanskan sormilla, leikkaa poikki sopiva pätkä ja liuta päälle, lopuksi kuminauhalla kiristät liitoksen tiiviiksi. Muista laittaa sisään jotain liukastetta. :mrgreen:  

T:Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

hannu_s

Tjoo, kävin JR hobbyssä..... Sen verta voin sanoa että REVO on must hankkia...  :shock: Huhhuh... En kyllä ihmettele että miksi se on saanut vuoden auto tittelin...


Josses...



---> Pitää kirjoittaa joulupukille....  :mrgreen:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

hannu_s

Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"Kappas, mutta tulisi kalliiksi ostaa ensin revo ja heti 21 motti, kyllä savagen osto oli hyvä, ei ollut liian kallis ja on  sentään 25 kone!

Oli muuten just puhetta että paino on monsuissa tärkeämpi kuin järetön pata...

Ja mitä saa ihan vakion savagen mukana VS REVO??   :mrgreen:
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Sakkeri91

No ilmoitan täällä että auto hankinta suunnitelma on muuttunut eli siis ostan Revon enkä savagea.

Ja onko kellään kyseistä autoa vielä?

MarkusH

On, mutta en tunne häntä. Joku jenkki se oli :)

Sakkeri91

Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"On, mutta en tunne häntä. Joku jenkki se oli :)

Tarkoitin Suomessa.

Stumpelo

ihan kysymys vaan miks tos revossa pitää olla ohjauksessa 2kpl jotain servoja? eikö yks riittäsi?
jepajee

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "Stumpelo"ihan kysymys vaan miks tos revossa pitää olla ohjauksessa 2kpl jotain servoja? eikö yks riittäsi?

Luulempa että sillä on haettu nopeutta ohjaukseen koska kyllähän nykyään löytyyy tarpeeksi vahvoja servoja, mutta ne ovat hitaanlaisia.  :roll:
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Stumpelo

jaa. no revosta en 700 maksasi ennen min ottasin suomesta vaikka 1:6 tai 1:5 mutta joku voi ottaa  :mrgreen:
jepajee

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: "Stumpelo"jaa. no revosta en 700 maksasi ennen min ottasin suomesta vaikka 1:6 tai 1:5 mutta joku voi ottaa  :mrgreen:

En ehkä minäkään välttämättä, mutta onhan tuo alustaratkaisuiltaan erittäin kehittynyt (mm formulatyyppinen jousitus ja suojatut nivelet).
Saas nähdä milloin muut valmistajat kopioivat Traxxasilta tuon, nythän näkee joettä esim E/T-Maxx tyyppinen alustaratkaisu tulee crossareihinkin (Tarkoitan pallonivellettyjä C-paloja).
Ja niinkuin aiemmin kirjoitinkin tuon alustan nivelien kuluminen saattaa olla suojista johtuen aivan eri luokkaa kuin muilla, jotenka pitkällä aikavälillä varman tulee halvemmaksi huollon osalta.
No uudesta joutuu aina maksamaan vähän enemmän.......
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

l150040

Onkohan nyt todellakaan noin, että Traxxas olisi ollut uranuurtaja noissa erikoisissa yksittäissä ratkaisuissa. Lisäksi melkeinpä väittäisin, että jokainen kunnon uudistus on tullut "kilpa-autoista" näihin "piha-autoihin" eikä toistepäin. En nyt lähde kuitenkaan väittämään, etteikö esim. T-Maxx olisi ollut aikoinaan mullistuksellinen auto. Tämä mullistuksellisuus ei kuitenkaan tarkoita ihan sitä, että Traxxas olisi tehnyt autossaan jotain erityisen uranuurtavaan teknistä keksintöä. T-Maxx vain sattui tuleemaan markkinoille juuri oikeaan aikaan ja sopivassa kokoonpanossa. En nyt lähde kumoamaan jokaisen Revon uuden piirteen uutuutta, mutta katsotaan nyt sitten jotain.

- Makaavat jouset: Käytettiin esim. jo 80-luvulla rata-autoissa huonolla menestyksellä
- Suojatut Pivot-Ball:it näyttää varmaan ihan kivalta ja tällaisessa hupiautossa hävitty suorituskykykään ei ole oleellista. Kilpa-autoissa pallojen sovitus kuppeihinsa pitäisi olla niin hyvä, ettei sinne väliin mene likaa. Tämä on kuitenkin mielestäni yksi Revon hyvistä uudistuksista. Suojauksia toki on ollut olemassa aikaisemminkin. Yleensä nämä on kuitenkin tehty kotona ilmapalloilla.  :wink:
- Kaksi ohjausservoa: Lisää hajoavia osia. Järkevämpää olisi ollut käyttää yhtä suorituskykyisempää servoa nopeuden saavuttamiseksi. Kahta ohjausservoa on aikaisemminkin esiintynyt autoissa, joten tämäkään ei ole siis vallankumouksellinen ominaisuus.
- Profiilirunko: Ihan kiva uudistus, mutta näitäkin on nähty jo aikaisemmin.
-  Pakin toteutus elektroniikalla on ajatuksena ihan kiva, mutta tämä tarkoittaa sitä, että Revossa on käytettävä heidän omaa systeemiänsä ja kuinka luotettava tämä sitten oikein on. Kysynpä vain. Tämä kuitenkin on ehkä se "vallankumouksellisin" ominaisuus.
- Hinta: Vedän ehkä sanani edellisestä kohdasta takaisin ja sanon, että tämä on se vallankumouksellisin ominaisuus. Auton kohderyhmä on kuitenkin ehkä tuollainen teini-ikäinen poika, jonka isä joutuu kyllä koville tässä hankinnassa.

Jotenkin vain tuntuu, että autossa uudistuksia ollaan tehty vain markkinamiesten iloksi, että saadaan tarpeeksi hienoja uudistuksia potentiaalisten ostajien kuolattavaksi. Kuinkahan monta prosenttia näistä kuolaajista on ihan oikeasti miettinyt uudistusten tarpeellisuutta. Luultavasti prosentti on melkisen pieni.

Mika R

Turhaa kyynisyyttä A-P. Minusta on hienoa että uudenlaisia autoja tulee markkinoille. Ei kai kukaan jaksa ajaa sillä T-Maxxilla loputtomiin. Ratkaisut voivat toki olla vanhoja mutta niitä on yhdistelty uudella hienolla tavalla.