Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Revo

Aloittaja transewaves, 12.04.04 - klo: 23.41

bume

Pylviksellä on Revo ja on se aika pahoja tällejä ottanu ajan mittaan.. Mut eiköhän se Pylvis meitä sit valase ku on saanu asian tutkittua.

pylvis

Lainaus käyttäjältä: "mitmit"No multa ei ollu koko 2 vuoden aikana, minkä savagen omistin, mennyt runkolevyt rikki.
Eli sanoisin että on turhaa ostaa autoon osa joka on kaikista vahvin ja ei mene rikki muuten kuin rikkomalla :wink:

en lähtis savagen ja revon pohjalevyä vertaamaan toisiinsa on niissä sen verran eroa sawagen eduksi , pohjalevy tuossa kuva pohjalevystä moottorin kohdasta  josta se on notkahtanu

mitmit

En sitä vertauksena tarkoittanutkaan :mrgreen:
Esimerkkinä vain että joka autossa on varmasti ainakin 1 osa jota ei joudu ikinä vaihtaan, ehkä :lol:
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

tapsa92

Lainaus käyttäjältä: "mitmit"Esimerkkinä vain että joka autossa on varmasti ainakin 1 osa jota ei joudu ikinä vaihtaan, ehkä :lol:
Kyöstin pureten autoista en olis nii varma ettei löytyis sellaista osaa :lol:
- Tapsa

pylvis

Lainaus käyttäjältä: "tapsa92"
Lainaus käyttäjältä: "mitmit"Esimerkkinä vain että joka autossa on varmasti ainakin 1 osa jota ei joudu ikinä vaihtaan, ehkä :lol:
Kyöstin pureten autoista en olis nii varma ettei löytyis sellaista osaa :lol:


kyöstin kyl vois jättää omaan arvoonsa , nyt on revo taas kasassa

bume

Meetkö huomenna Pylvis koittamaan huippunopeutta?

pylvis

Lainaus käyttäjältä: "bume"Meetkö huomenna Pylvis koittamaan huippunopeutta?

voishan sitä kokeilla miten revo kulkee uudella moottorilla

arrikala

Noniin. Yksi Revon omistaja lisää. Mulle eka polttis joten kertokaapas viisaat mitä löpöä kannattaisi ostaa sisäänajoa varten. Jyväskylän Atalasta aattelin käydä kyselemässä. Tulppia varmaan pitänee hommata varastoon kanssa.

Oiskohan tämä ok:
Morgan Cool Power-polttoaine sidewinder 1gal, 16%   Korkealuokkainen autopolttoaine normaaliajoon ja kilpailuihin. Sisältää 16 % nitrometaania ja hiukan risiiniöljyä synteettisen lisäksi.   
32.80€

Ilmari_S

Lainaus käyttäjältä: "arrikala"Noniin. Yksi Revon omistaja lisää. Mulle eka polttis joten kertokaapas viisaat mitä löpöä kannattaisi ostaa sisäänajoa varten. Jyväskylän Atalasta aattelin käydä kyselemässä. Tulppia varmaan pitänee hommata varastoon kanssa.

Oiskohan tämä ok:
Morgan Cool Power-polttoaine sidewinder 1gal, 16%   Korkealuokkainen autopolttoaine normaaliajoon ja kilpailuihin. Sisältää 16 % nitrometaania ja hiukan risiiniöljyä synteettisen lisäksi.   
32.80€
Tuo polttoaine käypi aivan loistavasti. (Tietysti riippuen koneesta.) Risiiniöljyn kanssa pala vielä vähän paremmin. mm. O'Donnell.

Tulppa kannattaa luultavimmin vaihtaa heti sisäänajon loputtua, koska tulppa joutuu koville sisäänajossa...
Huehue

Sami L

Mikäli tuo on nimensä mukaisesti Sidewinderiä, niin se on semmoisenaan valmista. (Hölmöä laittaa tuo coolpower nimike mukaan seikkailemaan.)

(Sidewinder=rissaa, cool=ei rissaa)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Nikke92

Tuo 16% sidewinder toimii hyvin. Mutta jos halaut tilata niin byron race 20% polttoainetta ja sitä saa sabesta
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=22851&grpid=2404
Traxxas Revo 2.5

Joel N

Miksi joku nyt välttämättä haluaisi tilata, kun lähempää ellei jopa ihan vierestä saa kaupasta?

Sitäpaitsi ne toimituskulut on yleensä aikas kovat.
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Ilmari_S

Byronin 20 % on myös hyvää tavaraa.
Huehue

JK Power

Ei tuo Byronin 20% RTR huonoakaan ole mutta...

Byronin 25% Race on parasta, oman henk.koht. mielipiteeni mukaan.

25% nitroa
11% öljyjä

Riittävästi nitroa, ei kuitenkaan liikaa, takaa hyvän käynnin ja tehon.
Sisältää juuri sopivasti hyvälaatuisia voiteluaineita sopivassa suhteessa toisiinsa, takaa riittävän voitelun.

Liika rasva myös pilaa koneen sisältä yhtähyvin kuin liian vähäinen.
Tosin liian vähän voiteluaineita sisältäviä polttoaineita en vielä ole markkinoilla nähnyt...
Liika rasva vie myös koneesta tehoja kun palaminen ei ole puhdasta ja optimaalista.
Silloin tulee helpolla vedettyä liian piikille ja sitten kohta... SMOoo...  8)
Ja muutenkin säätäminen saattaa mennä hankalammaksi huonomman palamisen takia, varsinkin tyhjäkäyntisäätö.
Tai toinen vaihtoehto on myös se että, kone ei saavuta optimikäyntilämpöjä, tai saavuttaa mutta liian hitaasti, jolloin motti kuluu nopeammin loppuun ja väljistyy ennenaikaisesti.

Riittävä nitron määrä antaa kivan ja rapean kaasuvasteen sekä hyvät tehot.
Kone käy paremmin koko kierrosalueella ja pysyy tyhjäkäynnillä paremmin.
Eikä tarvitse säätää niin laihalle seokselle, kuin verrattuna "paksumpaan löpöön jossa vähemmän nitroa", saavuttaakseen yhtä hyvän ja paremmankin käynnin ja tehon sekä huippukierrokset.
Lämmöt myös pysyvät paremmin ylhäällä optimialueella sekä kylmästartti on helpompi ja lämpeneminen nopeampaa. (varsinkin viileällä)

Liika nitrokin voi olla haitaksi mutta jytympiinkin "löpöihin", +25%, on omat juttunsa millä nekin saa toimimaan...

joo... eiköhän riitä mun puolesta jo...

:mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!

m@sse

Ootko kenties Byronin jälleenmyyjä JK Power?  :mrgreen:
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing


JK Power

Lainaus käyttäjältä: "m@sse"Ootko kenties Byronin jälleenmyyjä JK Power?  :mrgreen:

Heh! OK! Toi oli hyvä ja taisin ansaita tuon...  :lol:

Ei, en ole Byronin jälleenmyyjä.

Tyytyväinen asiakas vain.
Erillaisilla löpyillä ajellut ja tuo on ollut parasta mitä on vastaan tullut.
Koneesta riippumatta.

:mrgreen:

Edit:
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"http://www.rchobbies.org/understanding_fuel.htm
Pirun hyvä artikkeli. Harmi kun ei ole julkaistu suomeksi alan medioissa.
What the Hell! Who put that rock there!

Nikke92

Lainaus käyttäjältä: "jomppa92"Miksi joku nyt välttämättä haluaisi tilata, kun lähempää ellei jopa ihan vierestä saa kaupasta?

Sitäpaitsi ne toimituskulut on yleensä aikas kovat.

Saahan täältä varkaudestakin tai ainakin sai viime keväänä vielä tuota sidewinderiä mutta kokeilin 20% byronia revossa niin pakko oli siirtyä. Niin paljon paremmin rupes käymään ja tehoa sai enemmän "vähemmällä lämmöllä.."
Traxxas Revo 2.5

mitmit

Koska Byron on parasta :mrgreen:
Taas yksi Revon omistaja lisää. :wink:  :mrgreen:
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

arrikala

Joopajoo go Jyväskylä. Ostin sitten Sidewinder 25% löpöä, kun valikoima oli nitrojen suhteen melkoisen kehno. Startterin akku löytyi mutta hinta oli hirveä. Sopivaa varatulppaakaan ei luonnollisesti löytynyt, pitänee jostain tilata ja se on sitten kourassa aikasintaan maanantaina. Illalla ajattelin alotella sisäänajoa, joka epäilemättä jää kesken tulpan rikkoontumiseen. Että prkle.

ropsan

www.jp-nitroracing.com    , jos tilaat tulpat tänään ennen klo 16,00, ne on sulla huomenna! Esim. MCoy #8
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

arrikala

Juu, Hobbylinnakin tuntui olevan hyvin avulias asiassa. Ehkäpä tämä tästä järjestyy. Tuntuis olevan  aika takapajula rc asioissa tämä Jyväskylä.

MarkusH

Ei se varmaa ole että sisäänajossa hajoaa tulppa. Itse ajoin savagen alkuperäisellä tulpalla sisäänajon ja pari gallonaa sisäänajon jälkeen  :wink:

Ilmari_S

Huehue

*HOKE*

Eikä kärsi.

Parhaalla mahdollisella tavalla se ei kyllä tosiaankaan toimi sisäänajossa käytetyllä tulpalla.
Ja tosiaan se tulppa hajoaa kuitenkin kohtalaisen harvoin sisäänajaessa.

Yleensä tulppa ottaa vain hieman siipeensä ylirikkaalla seoksellä päristelystä (mitä nimenomaan sisäänajossa pitää tehdä) joten se ei toimi kunnolla kun moottori vihdoin säädetään kohdalleen.
Myös tämän takia säätöjen kohdalleen saaminen on lähes mahdotonta.

Eli siis kannattaa vaihtaa tulppa siinä vaiheessa kun on suorittanut sisäänajon ja säädöt alkavat olla pikkuhiljaa siellä päin totuutta.

Yleensä "sisäänajotulpan" ja uuden tulpan eron huomaa ihan käytännössä siitä että uudella tulpalla tyhjäkäynti on selkeästi korkeammalla.
Se kun tietysti hehkuu paremmin kuin ylirikkaalla seoksella rääkätty tulppa.

Ilmari_S

Huehue

*HOKE*

Ei tähän mitään mielipiteitä tarvita.
Mielipiteet eivät saa mitään toimimaan hyvin tai vaikuta minkään kestävyyteen.

Tulppa täytyy vaihtaa sisäänajon jälkeen.

Ilmari_S

Huehue

*HOKE*

Oleppas nyt.

Missä ihmeessä puhutaan että yritetään startata moottoria tulpan rikkouduttua???

MarkusH kertoo vain ajaneensa samalla tulpalla sisäänajonkin jälkeen vielä pitkään (ei järkevää koska moottori ei toimi parhaalla mahdollisella tavalla). Tämän päälle sanot että moottori kärsii.
TÄH?!?!? No eipäs kärsi jos et sitä sisäänajon jälkeen vaihda.

Moottori kärsii ainoastaan mikäli tulppa hajoaa (onneksi erittäin harvinaisella tavalla) siten että lanka putoaa männän päälle, ja tämän jälkeen yritetään startata.
Tosin tällöinkin vauriot jäävät yleisimmin niin pieniksi että harva sitä huomaa edes moottoria tarkemmin tutkiskellessakaan.

Sitäpaitsi yleisimmin tulpan hajoamisen huomaa siinä vaiheessa kun moottoria alkaa käynnistämään. Se siis hyvin usein hajoaa juuri siinä vaiheessa kun moottorin on sammuttanut ja sitä yrittää uudestaan käynnistää.

Tulppa myös kaikkein yleisimmin hajoaa siten että lanka on vain katkennut.
Itse lanka siis on edelleen omalla paikallaan mutta se on poikki.

Tällöin kone ei vain käynnisty, mutta siitä ei ole yhtään mitään haittaa moottorille.

Ilmari_S

Huehue