Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Revo

Aloittaja transewaves, 12.04.04 - klo: 23.41

-rcmh-

Piti käydä revolla vähän kokeilemassa kun luntakin tuli. Vakiot renkaat ei oikein pidä lumella.:tongue:
http://www.youtube.com/watch?v=L3Rbbbpyvxs
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Atrain

Kertokaapas viisaat aloittelijalle, mitähän autolleni (Revo 3.3) mahtoi tapahtua tänään kun lumessa kävin leikkimässä. Olin ehtinyt ajella vasta puoli tankkia, kun yhtäkkiä sorakasalta alas ajettuani auto pysähtyi, kierrokset alkoivat nousta mutta auto siis pysyi paikallaan. Tästä hätääntyneenä revin tietenkin kopan h*lvettiin ja nipistelin polttoaineletkua. Kierrokset nousi todella suuriksi, ja lopulta auto onneksi sammui. Nyt kun kokeilin kotona pyöritellä esim. vasempaa takarengasta myötäpäivään, niin oikea takarengas pyörii juuri päinvastaiseen suuntaan. Sama juttu eturenkaiden kohdalla. Kun taas kokeilin rullata autolla lattialla, niin jostakin (rattaista?) kuuluu kovaa rutinaa ihan kuin hiekkaa olisi kaikkialla seassa, eikä auto oikein tahdo rullata :cry:
Auto oli kyllä ehtinyt puolen tankillisen aikanakin kerätä lunta melkoisesti sisäänsä, onko tällä sitten ollut vaikutusta asiaan?
Kiitokset jo etukäteen avusta :azn:

TheArska

Autossasi on tasauspyörästöt(diffit), joten normaalia renkaiden pyöriminen erisuuntaan..katso ettei moottoripukkien pultit ole löystyneet ja kone siirtynyt(kytkinkellon ja spurrin hampaat eivät kohillaan)..ja kun puristat polttoaineletkusta niin kone ei saa bensaa ja käy laihemmalla ennen kuin sammuu, siitä varmasti johtui ainakin se sammuttamisen yhteydessä koneen huutaminen(sama tapahtuu kun tankista loppuu bensa, eli kierrokset nousee ennen sammumistaan)..rtr autojen pultit ja mutterit kannattaa käydä läpi ennen ajoa ja lisäillä ruuvilukitetta.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Atrain

Heh, joskus sitä tuntee itsensä tyhmäksi, kuten juuri nyt :grin:
Tuon tapauksen jälkeen auto kyllä käynnistyy erinomaisesti, ja ottaa kierroksia normaalisti, mutta ei suostu liikkumaan mihinkään :cry:
En ole vielä alkanut autoa purkamaan, kun olisi kiva jos olisi jotain kuvaa mitä vikaa etsiä (alottelija kun näissä polttisjutuissa olen)

Zigma

Moro,

Tarkista kytkin että, on kunnossa ja että kytkinkello ottaa rattaaseen kiinni
sekä spurri ratas on ok. Katso myös että, spurrin säätö ei ole liian löysällä.
Jos edelliset on kunnossa niin vaihdelaatikko auki ja tsekkaa spurrin akselin
sisimmäinen ratas sekä muut siinä samalla sekä raittaiden tapit että, ovat ok.

Toden näköisesti vika löytyy jostakin noista edellisistä. :p
TEAM PAPPA RACING / HONG NOR X2 / Revo / Rb-523, Ofna Picco .26 Max , O.S .25 XZ, / React 2.4Ghz

Atrain

Kiitos avusta!

Oikeassa olit, tuo spurri ratashan sieltä on mennyt, ei ota ollenkaan kiinni enää. Melko sileetä jälkeä siitä on tullut :grin:

monster_rc

Ilmainen vinkki sitten että harkitse pitkään jos aiot alkaa käyttämään metallista spurria.
Itse kokeilin saben myymää integyn ratasta. Toimi kyllä hienosti kunnes  ilmeisesti meni kivi kytkinkellon ja spurrin väliin ja hylkäsi n. 1/4 kokoisen palasen siitä metallisesta spurrista. Onneksi ei hajonnut mitään muuta siitä ympäriltä.
Saattoi toki olla materiaalivikakin mutta itse ainakin pysyttelen muovisissa ainakin niin kauan kunnes hirvenis tilailla ulkomailta robinson racingin metallispurria.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

Atrain

#3037
Kiitos vinkistä, hyvä tietää! Kävihän se mielessä, mutta tilasin kuitenkin sabelta noita muovisia muutaman kappaleen :azn:


Atrain

Kyllä v*tuttaa. Nyt toi toisen takapyörän pyöränapa on murtunut ja jotenkin sulautunut sinne jumiin niin ettei sitä saa millään pois. Joutuuko tässä nyt hemmetti ostamaan uudet vanteet heti alkujaan jotta pääsee ajamaan :evil:
Uudet pyöränavat tuli jo postissa tänään kun kuvittelin että ton sais tuolta pois revittyä mutta eihän se mihinkään lähe sieltä :angry:


markus11

Kyllä uusi vanne pitää ihan ostaa kun omassa kävi sama juttu niin tilasin sabesta uuden vaikka en verkkokaupasta löytänyt varaosa numerolla niin viestiä niin kyllä sieltä löytyi.
Siitä oppi ainakin tarkistamaan aina että pyöränmutterit ovat kireästi kiinni.
HongNor X2-CRT/O.S.28 - Futaba 3PM 2.4GHz - Mini-Rave

Hotti

Löysällä näyttäs olleen..

Mutta itse käytän aina renkaan muttereissa lukitetta,vaikka ovatkin nylockkeja.Täten ei ole koskaan lukitteen kanssa löystyneet.
-Team lapsena liian vähän leluja-

INFERNO ST US

Mitä minä näitä ruuvilukitteita oon kattonut on aika kalliita ainakin rautakaupassa ja on vielä niin pieni tuubi :undecided:.
Lykkyä pyttyy!

tapsa92

Saman asian huomasin, olivat melko kalliita oikeasti :roll:
- Tapsa

Nikke92

itellä on riittäny pien tuubi varsin mainiosti jo kahen vuoden ajan. Maksoin siitä aikanaa 7€, joten kyllä maksanu ittesä taksin, kun ei oo tarvinnu ostella uusia ruuveja pudonneiden tilalle.
Traxxas Revo 2.5

tapsa92

Öööh mut rautakaupas maksaa minituubi about 11e... kallista on, mutta ei voi mitään :angry:
- Tapsa

Torpeedo

Revoon uusi voimanlähde... Sirion .27 On aikalailla samanlainen ulkoisesti kuin RB TM323. Muttei yhtä hyviä ohjeita mukana  :angry: Jos on jollain "ammattmaisia" sisäänajo-ohjeita, niin otan oppeja mielellään vastaan, vaikka saattaa olla että uusi motti jää hyllyyn ootteleen kevättä.
Pikkusen kyllä himottaisi päästä kokeilemaan että kuinka Siriossa on ruutia, mutta koska kyseessä ensimmäinen ihan uusi moottori, niin mietin että kannattaako sitä ottaa talveksi käyttöön?

monster_rc

Mistä hommasit koneen? Joko löytyi jostain suomesta vai tilasitko ulkomailta? Itse kyselin kesällä pariin otteeseen sabelta mutta heidän kauttaan sitä ei vielä silloin saanut joten hommasin tuon RB:n.
Eikös noissa koneissa yleensäkin päde melko samanlaiset sisäänajot. Itse ainakin ajoin RB:n aivan samallalailla sisään kuten alkuperäisenkin koneen.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

Torpeedo

Sabesta tilasin, ei ollu hyllyssä mutta tilaamalla sai!

monster_rc

Hieno tietää että nyt tuota moottoria tarvittaessa saa. Kehtaatko kertoa mitä maksoi?
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

Torpeedo

Tämä ei ole hintakeskustelujen paikka, mutta vastataan kun kerran kysytään. 270 egee niin tuli postiin!

Revo3.3

Sattuisko keneltäkään löytymään Revon vakio 3.3 koneeseen mäntää? Ja kiertokankea? Ehjiä? :undecided:

Ei vais... tarina menee näin. Hiukan yli gallonan ajetusta, sanotaanko hyvin hoidetusta ja huoletusta pelistä poksahtaa kone - tarkemmin ottaen kiertokangen männäntapin liitos p*skaks ja männän helmasta paloja veke. En tiedä mikä on asian takana, ei ole käyny liian kuumana, liian laihana, liian rikkaalla tms - vakiosäädöillä on menty.

Ajot on jääny aika vähällä tämän parin kuukauden aikana huonojen kelien ja kiireiden vuoksi, joten oletan syvästi koneessa olleen jotain valmistusvikaa materiaaleissa jne, koska en ihan tällaisella ajomäärällä osannut moista odottaa.

Harmi harmi harmi. Jos takuu ei korvaa eikä vanha hiukan kärsiny mäntä pelitä, tulee korjaus aika hintavaksi. Luulisin että 100 euroa on pikku summa.

Saben kanssa asiaa selvitellään, kone meni sinne tutkittavaksi, jonka jälkeen selviää lähteekö vielä pitemmälle Ruotsiin "jatkotutkimuksiin"..  :huh:

Nyt korostuu ajonjälkeisten huoltojen tarpeellisuus. Suosittelen kaikille lämpimästi niiden tekemistä. Onneksi aloitin harrastuksen sillä periaatteella, että vehkeet huolletaan ja putsataan(ei ole iso vaiva loppuviimein), niin voin sitä kautta edes huokaista hieman hikeä otsalta ja miettiä muita mahdollisia syitä.. Onpa ainakin yksi syy konerikkoon eliminoitu.  :smiley:

monster_rc

Jos yhtään lohduttaa niin pelkästään lukemalla aiempia revo keskusteluja huomaat että et ole ainoa keneltä on 3.3 kone poksahtanut melko aikaisessa vaiheessa.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

-rcmh-

No et ole tosiaan ainoa kellä on kilahtanut TRX 3.3 kone. Itsellä n 2 gallonan ajetusta napsahti kiertokanki poikki.
Veljellä meni kans samalla tavalla kiertokanki naps alle 2 gallonan ajetusta koneesta.
Nyt on onneks luotettava ja helpposäätöinen RB:N kone Revossa kiinni.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

s4m1

Kumpi on kannattavampi päivitys revoon?

1. 2.5 -> 3.3 rungosta muusta pakkollisestavaihdettavasta kyse.

2. Uudet radiot ja servot

Koneen virkaa toimittaa O.S 21tm.

Habaku

#3054
Radio ja ohjaukseen 1 kunnon servo, kaasuun myös voimakkaampi, lähinnä jarruvoiman parantamiseksi. Tolla koneella voi ehkä :p pätkärunkosellakin ajaa. Ja sabelta vois kysässä akseliväliä pitentäviä alatukivarsia 19mm muistaakseni tuli lisää.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Torpeedo

Onkos Habakulla 1 servo ohjauksessa? olen ajatellu hommata hieman paremmat servot ohjaukseen ja jarruun.  Eikös revossa ole alkuperäisesti n. 11.5 kg vääntöä ohjauksessa, ja kaasussa\jarrussa joku 3 kg. Mikä siis olisi hyvä vaihtoehto ohjausservoksi. Mun ajeluihin on kyllä riittänyt ohjaukseen vakio servot, mutta jarruun kaipaisi lisää tehoa. Olen haaveillut myös radiosta jossa olisi servojen ääriasentojen säädöt, mutta tarvitaanko siihen digiservot??

Habaku

Joo, revoa ei enää oo, mut oli ohjauksessa futaba s9351 noin 14kg voimaa ja 0,13 nopeutta, lähinnä kestävyyden takia vaihdoin. Ja vaikka noin lähellä noi arvot vakioihin, niin todellisuus on aivan muuta :wink:
Kaasussa oli futaba 3010 6,5kg voimaa, nämä kaikki siis 6v:lla. Saman saa diginäkin 3050.
Toi kaasuservo ois kyllä saanu olla vielä kiukkusempi jossain tilanteissa, jarrutuksessahan ne on tiukilla. Radioista ei oo niin tietoa, itellä oli ja on edelleen futaba 3pm, sen ostin ihan noiden säätöjen takia, ettei esim. jää servo sirisemään kun kääntää ääriasentoon, siitä ei servot tykkää pidemmän päälle ja tulee kallis lasku sitte. Digithän on tarkempia kun nuo perusmallit.
Nyt kyllä tekee mieli noita kiteettömiä, mut tällä mennään toistaseksi. Sulle kyllä suosittelen noita kiteettömiä, kun et vielä oo
muuta ostanu, ei loppujen lopuksi paljon kalliimpia oo.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

mitmit

Mulla tällä hetkellä 2x futaban s9402 servoja
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXH305&P=SM
ja kyllä kääntyy joka tilanteessa ja tarpeeksi nopeaan  :wink:
kaasuun taa sen ole panostanut mutta ei ole tullut kyllä rajat sielläkään päässä vastaan (s3003).
Kun jarru on säädetty oikein niin ei ole servolla väliä  :wink:
Lopetan koko rc-harrastukseni väliaikaisesti rahanpuutteessa joten kaikkea on myynnissä.

T-MAXX äijä

mistä mahtaa johtu et ku käynnistän autoo ni sähkömoottori hurisee mut mäntä ei pyöri kunnol koko aja. sit ku sen on saanu käyntii kovan yritykse jälkee ja se sammu ni sit sit se käynnistyy moitteettomasti??????
Traxxas T-Maxx, HPI E10 Drifter, Kyosho Subaru Impreza, Kyosho J-3 Piper Cup, Duratrax Maximum ST Pro

Torpeedo

Tarkasta yks-suunta laakeri. Laakeri on varmaan sökönä, tai sinne on päässy polttoainetta ja se luistaa...