Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Revo

Aloittaja transewaves, 12.04.04 - klo: 23.41

monster_rc

Kuinka moni teistä vielä ajelee traxxasin alkuperäisillä muovisilla 14mm hexeillä?

Itselläni on Pro-Linen 23mm hexit käytössä (ei varmasti ainakaan proppaa siitä kohtaa) :grin: ja sitten hommasin vielä yksien vanteiden takia jenkeistä alumiiniset 14mm hexit.

Kaverilla on käytössä ne OFNA:n 17mm hexit mutta ne ovat ihan aavistuksen väljät niihin 6mm akseleihin nähden. Muuten vaikuttavat ihan hyviltä.

Nythän tuossa Platinum versiossa on näköjään jo 17mm hexit vakiona.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

s4m1

Vakioilla ajeltiin tähän asti, kun saan pikku päivityksen valmiikksi niin 17mm tulee alle ainakin aluksi.

teme91

Mä oon kanssa ainakin tähän asti ajellu noilla 14mm muovihexeillä. Vois varmaan päivittää 14mm alumiinisiin. Täytyy hankkia nuo 14mm, kun on jo kahdet eri vanteet 14mm hexeihin.

Traxxas Revo 3.3->RB TM523, Kyosho Calmato 40 Trainer, Pro Boat Blackjack 55, FG Monster Hummer H2 31cc *kaikilla herkuilla* w/Futaba 3pm 2.4Ghz

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: monster_rc - 02.03.08 - klo: 13.29
Kuinka moni teistä vielä ajelee traxxasin alkuperäisillä muovisilla 14mm hexeillä?
Todella hyvinhän ne toimii (muoviset siis), kunhan muistaa vain kiristää mutterit kunnolla.
Minäkin kokeilen ProLinen 23mm hexejä ja totesin ne huonoksi, ei riittänyt että alkuperäinen nylokkimutteri välillä löystyi, lähti välillä myös ProLinen mutteri omille teilleen.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

monster_rc

#3184
Minä olen käyttänyt keskikovaa ruuvilukitetta niissä pikkumuttereissa ja prolinen isoissa muttereissa ja hyvin on pysyny. Voi kun olis vääränkätinen kierre vielä toisen puolen akseleissa (niinkuin Savagessa) niin olis bueno.

Meni mulla kesällä pari hexitappia poikki kun kiristin ne pikkumutterit noiden pro-linen hexien kanssa liian kireälle ja vääntyi pari akselia mutta nyt on tuossa hyllyssä odottamassa titaaniakselit ja nuo hexitapit korvaan pinnasta pätkityillä. Pinnahan myötää hieman ja ei katkea niin herkästi.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

-rcmh-

Alkuperäiset 14mm muovihexit on vielä, vois ehkä päivittää 17mm hexit.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

monster_rc

Nuo revon 6mm akselit on kyllä melko alimitoitetut kuten myös se ulompi pyöränlaakerin koko. Eikä asia näköjään korjaantunut tuon Platinum versionkaan myötä.
Suurentivat millillä sitä ulompaa laakeria itse näkisin sen vaan miinuksena. Vielä vaikeampi löytää edullisia laakereita.

Olisivat laittaneet 8mm akselit ja 8x16 pyöränlaakerit jo alunperin niin kestävyys ja laakerisaanti olis jo ihan eri luokkaa.

Nyt tuo päivitys maksaa esim: jenkeistä n. 200 dollaria + mahdolliset tullit, alv:t ja toimituskulut päälle.

Toinen nurinan aihe on toki myös tuo traxxasin halu käyttää omia koneitaan ja hankaloittaa näin muiden konemerkkien käyttöä.

Toki niitä muutossarjoja saa mutta silti...
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

miksalo

Lainaus käyttäjältä: teme91 - 01.03.08 - klo: 21.08
Kiitos vastauksesta, pitää laittaa nuo suojakumit tilaukseen.
Tulipa juuri mieleen, että nuo kumisuojatut kuulalaakerit (5x11x4)
ei kestä kytkimessä käytettynä ("kumisuojalevyt" laakerin edestä kuluneet äkkiä siististi irti ja laakerin kuulat näkyvissä :huh:), vaikka Sabessa niitä suosittelivatkin :undecided:
Pistin juuri tilaukseen noita metallisuojattuja laakereita, ne luulis kestävän. :mrgreen:

Edit. Parempi nimi tolle Platinium Editionille olis Race Edition :wink:

sulla on nyt kyllä asennuksessa jotain vikaa.
ei se kumisuoja saa ottaa mihinkään kiinni.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

teme91

Niin, en kyllä tiedä mikä siinä oli, mutta siististi oli ne kumisuojat kulunu irti molemmista laakereista molemmilta puolilta. Alunperinhän siellä kytkimessä on ne metallisuojatut kuulalaakerit, varmaan juuri sen kulumisen vuoksi. Noilla metallisuojatuilla ajelin n. 2 gallonaa, ennen kuin vaihdoin ne kumisuojattuihin. Kyllä ne kumisuojatut jonkin aikaa kesti ennen kuin hajosivat.
Oli ne laakerit ihan ohjeen mukaan asennettu.
Traxxas Revo 3.3->RB TM523, Kyosho Calmato 40 Trainer, Pro Boat Blackjack 55, FG Monster Hummer H2 31cc *kaikilla herkuilla* w/Futaba 3pm 2.4Ghz

miksalo

voihan se myös olla että koneesi on käynyt liian kuumana ja "sylkäissyt" laakerista rasvat pihalle.
samalla lähtee kumisuojat ja metalliset. :shock:
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

mousemaster

Viime viikonloppuna kävi sellain hauska juttu revossa että meni vaihdelaatikosta , siitä kardaaneihin liitettävän akselin sen rattaan lukituspultti poikki... oli onnnex varaosa... ja eikun ajoa n.10 min ja katkesi sama lukituspultti järjestelmässä seuraavasta rattaasta... TASALAATUISTA KAMAA  :grin:   ja oli taaskin varaosa... rankkaa ajoa kaverin savagen kanssa rullaillessa (savage Nosram .28 evo) savage kesti kyllä hyvin ja ajeltiin ihan pitkät tovit kun oli niin hieno hankikantokeli.. on se savage todella nopea tollai niinku suorilla ja ainakin tuolla nosran 28 evo motilla (3.89hp) ei näytä auto painavan yhtään mitään kun tuolla lähtee.(itsella revo big block nitrostar .25 motilla)..kunnon hypyytystä lumisesta isosta hiekkakasasta ja minulla revosta pivotball:in Pultti poikki , ja siihen jäi ajelut minun osalta kun ei uutta pivottia ollut.(alu axelcarrierit)... sitten vielä rakennettiin oikea rata sellaisen pienen lampareen/jään ja ison ojan sekä sänkipellon poikki... oli kiva kyllä ajella savagellakin , kunhan kurvit otti vähän iisimmin.... SE SIIS KEULII LUMELLAKIN ilman mitään ketjuja tai piikkejä... Harmi ettei ollut videokameraa mukana vaikka piti ottaa... olis saatu kunnon hankikantovideoo ja kun en sellaista ole netistäkään löytänyt.. saa siis ajaa tasaisella maastolla vaikka kuinka paljon ja kaikkien ojien ym. pielet ovat kovia ja pyöristyneet lumesta mukaviksi kumpareiksi , sekä pienen lampareen jää joka oli alle 1cm lumen peitossa oli kiva paikka ns. lipsutella... kunnollisia loivia hyppyreitä vaikka kuinka paljon ja tasaista peltoa pienine kumpareineen ja jyrkemmätkin paikat kovan lumen peitossa... hienoa oli mutta olisi se lumi saanut vielä kovempaakin olla kun oli vain +-0 keli

monster_rc

#3191
Kylläpäs tuolla jenkeissä käyttävät keskidiffissä melko ötyä öljyä 300-500k.

Eikös ne diffiöljynumerot näin mennyt...

30k = 30,000wt

50k = 50,000wt (käytössä tällä hetkellä etu-/takadiffi)

300k = 300000wt

500k = 500000wt

Tietäiskö joku että onkohan tuo ultimate racingin 500000 öljy http://www.hobao.fi/fi/main.php?mod=prod&prod_id=379 todellisuudessa sama kuin tuo muiden

valmistajien 50k/50,000wt eli onko tuolla valmistajalla vain yksi 0 enemmän tuotenumerossa?

Ei kovin monesta paikasta suomesta noin timmiä öljyä löydykkään. tuleekohan tollanen enää purkistakaan ulos kuin lusikoimalla  :grin:

Meinasin vain vähän luntata kiskakuskien setuppeja traxxasin sivuilta, kun tuo keskidiffi ja takajarru saapuvat.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

monster_rc

Täytyy varmaan koittaa etu 30 keski 50 ja taka 10 tai 30 setuppia. Noita jäykkyyksiä kun ainakin löytyy suomesta.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

s4m1

50k keskellä ei toimi revossa vielä 100k tekee eturenkaista pizza leikkurit.. 300 tai 500 on suositus keskelle, eikä suotta. Kannattaa lueskella tota Traxxasin foorumia asiasta.

monster_rc

Mistäs noita jäykempiä diffiöljyä sais? löytyykö suomesta jostain joko tuota 300k tai 500k jäykkyyttä? ei ole ainakaan vielä tullut vastaan.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

s4m1


monster_rc

Kyllä toi Hobao Finlandin myymä öljy vaikuttas olevan ihan oikeesta, kun englannista löytyy myös samaa tavaraa ja jäykkyys on 500,000wt
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

teme91

Mitenköhän mun kannattaisi tehdä, kun juuri tänään kävin tullista Futaban 3pm 2.4Ghz radion hakemassa ja sen ajattelin Revoon asentaa. Eli haluaisin ainakin vielä pitää tuon pakin autossa, joten käykö, että teen esim. näin: otan optidrive-moduulin irti ja jätän sensorin vaihdelaatikkoon kiinni (piuha roikkuu siis vapaana) ja laitan vaan kaasu, vaihde ja ohjausservot sekä vastariakun piuhan kiinni uuteen R603FF-vastariin?  :roll:

Jos ei näin, niin kuinka?

P.S Miten tuo alkuperäinen vastari on kiinni tuossa autossa?
Traxxas Revo 3.3->RB TM523, Kyosho Calmato 40 Trainer, Pro Boat Blackjack 55, FG Monster Hummer H2 31cc *kaikilla herkuilla* w/Futaba 3pm 2.4Ghz

monster_rc

#3198
Se on kiinni kaksipuolisella teipillä (tai jotain vastaavaa). Nykäise irti vaan ja aivan oikein optidrive irti ja jätät sen anturin siihen vaihdelaatikon kylkeen ettei siitä pääse mitään laatikon sisään ja piuhat kiinni vastariin niinkuin kuuluukin.

Niin ja laita se uus vastari vaikka tarranauhalla kiinni. Esim. kangaskaupoista löytyy metritavarana sellaista missä on toisella puolella teippi/liimapinta ja toisella tarra. Onpahan ainakin jatkossa helpompi irroitella.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

monster_rc

Kerroppas sitten kun oot asentanu sen että saitko toimimaan alkuperäisellä kaasu/jarru servovivulla. Itse en saanut ja laitoin sellaisen normaalin servosarven millä sain sitten toimimaan.

Jos sulla on vielä alkuperäinen ohjain ja siinä se 70/30 asetus kaasu/jarrulle niin ainakaan itse en saanut tarpeeksi liikerataa kaasulle futaban ohjaimilla suoraan.
Saattoi toki olla että en tajunnut jotain säätöä mutta jos saat toimimaan niin jos viitsit niin laitappa viestiä.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

monster_rc

Mulle ei kyllä oikein aukee noi älyttömän jäykät keskidiffiöljyt. Sehän tavallaan jo melkein poistaa sen keskidiffin toiminnan ja periaatteen. Mutta kai nuo kisakuskit tietää... :shock:
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

teme91

Paljoa on kokeiltu, mutta en itsekkään ole vielä saanut sitä kaasuservon liikerataa kasvatettua tarpeeksi (RB:lle). Sain kyllä sen EPA:lla säädettyä niin, että pelittää trx 3.3 luistin kanssa, mutta tämäkin vain niin että EPA oli säädetty maksimiinsa. :shock:

Yksi vaihtoehto voisi olla voisi olla se, että vaihtaisi jarruvivun paikkaa servosarvessa eri koloon ja laittaisi servosarven kiinni niin, että servosarvi on enemmän koneeseen päin, että saisi pidemmälle menevän liikkeen luistiin. Tämän jälkeen säätäisi vielä tarvittaessa subtrimmillä servon perusasennon ja lopuksi vielä sekä kaasu-että jarrupuolen EPA:t. (Ehkä?) Ongelman saattaa aiheuttaa jarruvivun hankautuminen siinä toisessa pienessä vivussa, joka painaa jarrupaloja yhteen. :roll:
Traxxas Revo 3.3->RB TM523, Kyosho Calmato 40 Trainer, Pro Boat Blackjack 55, FG Monster Hummer H2 31cc *kaikilla herkuilla* w/Futaba 3pm 2.4Ghz

monster_rc

Mitäs ihmettä. Eikö Sabella muka ole myynnissä 2-speed gear settejä tuotenumerot 5384, 5385, 5386 ???

Vai onko vaihteeksi taas joku sivupäivitys ongelma ettei vaan näy sivuilla?

Tuli ilmeisesti kiristettyä luistokytkintä liikaa ja lähti hampaat kiitämään välityksen pikkurattaasta ja luonnollisesti tarttis uutta osaa tilalle.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

teme91

Kannattaa ottaa sabeen yhteyttä, varmasti kyllä tilaavat.

Sain muuten alkuperäisen servovivun toimimaan kaasussa trx 3.3:sen luistin kanssa, mutta en kuitenkaan usko, että RB TM523:n luistin kanssa liikerata alkuperäisellä servovivulla riittää. Millaista servovipua käytit kaasussa, että sait toimimaan?
Traxxas Revo 3.3->RB TM523, Kyosho Calmato 40 Trainer, Pro Boat Blackjack 55, FG Monster Hummer H2 31cc *kaikilla herkuilla* w/Futaba 3pm 2.4Ghz

monster_rc

Tuollainen kaksipuolinen minkälainen vissiin tulee melkein joka servon mukana paketissa.
Silloin joutuu kyllä hylkäämään tuon kannen siitä kaasu/jarruservon puoleisesta kotelosta.
Porasin varulta muutaman vedenpoistumisreiän tuohon kotelonpohjaan. Saa nähdä kuinka kauan servo malttaa toimia...
Jäi vielä EPA-säätöäkin reilusti reserviin  :p
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

teme91

Joo, mullakin on reikä kotelon pohjassa, ja onhan toi S3050 servo, joka mulla kaasussa nyt, myös roiskesuojattu. Saa nähdä saanko jonkun niistä servovivuista sopimaan sinne koteloon niin, että kansi mahtuu kiinni. :roll:
Traxxas Revo 3.3->RB TM523, Kyosho Calmato 40 Trainer, Pro Boat Blackjack 55, FG Monster Hummer H2 31cc *kaikilla herkuilla* w/Futaba 3pm 2.4Ghz

monster_rc

Kyllä on tullut hakattua rahaa revoon. Nyt olis uudet ne pinnoitetut iskarit, jouset (oranssit eteen ja kultaiset taakse),

keskidiffi, takajarru, uudet vanteet ym. pientä.

Vielä pitäis tilata uudet renkaat (Werks), kori tai kaks ja vielä jotain pientä  :mrgreen:

Vanhojen iskareiden rungot olivatkin kuluneet jo aika pahasti. Vaikka laitoin 70:stä iskariöljyä niin ei vastusta jousivoimaa oikeastaan yhtään.

Täytyy laittaa niihin pienimmillä reiillä olevat männät jos sais ajeltua niillä tämän kevään ajan ja laittas nuo uudet sitten kesällä.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

teme91

Tarviiko tosta koneesta purkaa etulaakerin vaihtaakseen kampiakseli, kiertokanki ym. vai saako sen etulaakerin jotenkin helpommin ulos?
Traxxas Revo 3.3->RB TM523, Kyosho Calmato 40 Trainer, Pro Boat Blackjack 55, FG Monster Hummer H2 31cc *kaikilla herkuilla* w/Futaba 3pm 2.4Ghz

s4m1

Muutama kuva Revosta nyky kunnossa...




Piti laittaa wanha 2.5 paikalle et pääsi testaamaan millanen tosta tuli, ja onhan siinä eroa..

Ilmat vaan lämpenis ni pääsis ajaa tota os21tm konetta sisään.

monster_rc

Niin tuo ossihan käy alkuperäiseen moottoripukkiin vai mitä? Saattas tuo kone kiinnostaa itseänikin.

Ostitko koneen Hobao Finlandilta, Sabelta vai jostain muualta?
MCD Baja1000 Competition MYYTY!