Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Revo

Aloittaja transewaves, 12.04.04 - klo: 23.41

monster_rc

Minkälaisilla renkailla ajelet? Vakioilla tai jollain muilla?

Itse käytän ainakin vielä toistaiseksi Pro-Linen Mulchereita ja niillä löytyy vähänkin pitävällä pinnalla jo aivan liikaa pitoa ja muovisilppu lentää spurrista  :lol:

Hemmetti kun uskaltas päivittää tuota voimansiirtoa metalliseen mutta se "sulake" paikka vaihtaa silloin paikkaa ja noi spurrit on onneks kohtuuhalpoja.

Integyn metallista koitin viime kesänä mutta meni vissiin kivi väliin kun lähti pala rattaasta ja sitten oli aika iloisesti kierroksia pelissä ennenkuin kerkesin juoksemaan sammuttamaan  :p

MCD Baja1000 Competition MYYTY!

teme91

Kun ei ole lunta ja jäätä ajelen vakioilla, mutta kun on niin ajan Prolinen MAXX Mashereilla, joihin on porattuna ruuvit nastoiksi ja pitoa kyllä piisaa. Paljaalla jäällä meinaa lähteä keulimaan noilla renkailla. Ainakin hiekalla sekä jäällä on muovispurri vielä kestänyt, saa nähdä mitä asvaltilla.
Traxxas Revo 3.3->RB TM523, Kyosho Calmato 40 Trainer, Pro Boat Blackjack 55, FG Monster Hummer H2 31cc *kaikilla herkuilla* w/Futaba 3pm 2.4Ghz

teme91

Nyt sitä on julkaistu myös uusi T-MAXX!

http://www.traxxas.com/
Traxxas Revo 3.3->RB TM523, Kyosho Calmato 40 Trainer, Pro Boat Blackjack 55, FG Monster Hummer H2 31cc *kaikilla herkuilla* w/Futaba 3pm 2.4Ghz

JMOK

^^ Asialliselta vehkeeltä näyttäisi. Paljokohan tullenee hintaa tuommoiselle :undecided:
Eikö tuon linkin pitäis olla kuitenkin jossaki tmaxx-aiheessa.
Traxxas T-Maxx 3.3 #4908

T-MAXX äijä

eihän tuolla näytä olevan mitään eroa vanhempaan :huh: muuta ku renkaat
Traxxas T-Maxx, HPI E10 Drifter, Kyosho Subaru Impreza, Kyosho J-3 Piper Cup, Duratrax Maximum ST Pro

T-MAXX äijä

miten sais nii ettei tonne revon motis olevaan yks suunta laakeriin valuis öljyi, ku sen putsaa ja pistää takas paikalleen ni se käynnistyy ihan hyvin mut seuraaval kerral ku kokeilee käynnistää ni se vaan luistaa :undecided: :huh:
Traxxas T-Maxx, HPI E10 Drifter, Kyosho Subaru Impreza, Kyosho J-3 Piper Cup, Duratrax Maximum ST Pro

Breweri

vaihda o-rengas siihen starttiakseliin, siitä se luultavasti sitä öljyä siihen laakerille vuotaa.
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

T-MAXX äijä

joo. kiitos vastauksesta
Traxxas T-Maxx, HPI E10 Drifter, Kyosho Subaru Impreza, Kyosho J-3 Piper Cup, Duratrax Maximum ST Pro

JMOK

Nyt on Revo 2.5 RB:n TM 323 koneella tallissa täälläkin päin. Kiitokset siitä kuuluu usa-1:lle. Varsin liukas kulkemaan mitä tänään vähän pääsin kokeilemaan
Traxxas T-Maxx 3.3 #4908

usa-1

Oleppas hyvä vaan  :cheesy: Saa nähdä tuleeko ikävä revoa  :grin: Sait siis ensisavut jo ulos?  :tongue: Pian savagenkin saa ajoon.
Overpowered Savage/RB Concept TM728, Overpowered Revo/RbTm323, Mad Force Crawler x2/Nosram Rs28, Xray XB8 Pro,Xray T1, Homemade Tuber

JMOK

Saihan tuosta savut :mrgreen: Käytin vaan melko tyhjää akkua siinä niin ei uskaltanut hirveästi ajaa :undecided:
Traxxas T-Maxx 3.3 #4908

JMOK

Mikähän ompi tuossa autossa kun tänään ajelin pari tankkia niin yhtäkkiä auto meni sellaiseksi kun painoin ihan vähän kaasua niin eturenkaat sutivat ja pyörivät niin helvetisti mutta takarenkaat toimivat aivan normaalisti?

On tuo revo 2.5 muuten tuolla rb:n koneella melkoinen kulkemaan, hyvä että hanskassa pysyi juuri ja juuri :grin:
Traxxas T-Maxx 3.3 #4908

monster_rc

Totesitko tuon etupyörien lujempaa pyörimisen ihan ajaessa vai kädessä roikottaessa?

Ettei nyt vain olis näyttänyt siltä.

Eihän ne millään voi pyöriä lujempaa kun voima menee samaa akselia myöten eteen ja taakse.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

JMOK

Ihan ajaessa ja ne todellakin ottivat paljon enemmän kierroksia kuin takarenkaat. Ihme juttu. Ja kaasua ei tarvinnut painaa paljon nimeksikään kun etupyörät pyörivät sutivat ja pyörivät niin vimmatusti
Traxxas T-Maxx 3.3 #4908

monster_rc

Laitas jonkinlaiset merkit (vaikka teipinpalat) renkaiden kylkeen ja pyörität sormella päärattaasta.

Tuolla tavoin näät että pyöriikö renkaat saman verran vai meneekö etu tai takarenkaat toistaan nopeammin ympäri.

En kyllä vieläkään ymmärrä  miten toi on mahdollista mutta tsekkaa ensiks toi.

Kirjoitas sitten kun kerkeet että miten kävi.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

Vesa-Ratti

Viikko sitten tapahtu mulle noin, diffin kotelossa oli päässy rattaat irti. Siis taka akselilla, lääkkeeks pistin kiinteen akselin ja hienosti toimii joskin on yliohjaavampi.
Ei tuu mittään, vaikka polovillaan kirroilis.

JMOK

^^Kiitoksia neuvosta. Pitää huomenissa värkkäillä tuon kanssa. Jotain tuon tapaista vähän uumoilinkin  :tongue:
Traxxas T-Maxx 3.3 #4908

monster_rc

Eli vähän niinkuin "kempinlukko" oikeassa autossa  :grin:

Saahan sinne ihan osto-osankin jos haluaa. Eikös noissa crawler-piireissä juuri noin tehdäkin. Laitetaan diffi lukkoon konstilla millä hyvänsä. :p
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

JMOK

Noniin. Minäkin laitoin sellaisen kiinteän akseliviritelmän sinne kun edellinen auton omistaja oli sellaisia pari väsännyt. En ehtinyt vielä tänään testaamaan sen toimivuutta mutta jospa sitä sitten huomenissa :azn:
Traxxas T-Maxx 3.3 #4908

JMOK

Tänään kokeilin tuota lukkodiffin toimintaa ja ongelma korjaantui puolella eli nyt pyörii vain vasen eturengas liian kovaa

Kuvasin pienen videopätkän josko se selittäisi paremmin ongelman laatua
http://www.motionbox.com/video/player/a099dab21b19e328
Traxxas T-Maxx 3.3 #4908

Duster1

Ihan kuin puuttuisi 3 vetämättömästä pyörästä vetareiden lukitusruuvit, kun vaan yhdelle veto tulee.
Tai sitten olis diffeistä rattaat sileänä noilta nukkuvilta pyöriltä. Mutta kyllä diffivian kuulisi.

Eikun ruuvari käteen ja auto kappaleiksi.

Ainakin omassa Revossa pari kertaa hävisi se ruuvi ja vetohan siitä häviää, kun diffin ulostulo akseli pyörii tyhjää vetarin sisällä.


Axial SCX 10 TR

JMOK

Kyllä nuo kolme rengasta vetää tai ainakin takarenkaat. Ongelma on vain se että kaasua ei tartte painaa kuin aavistus niin tuo eturengas pyörähtelee ja sutii nii vimmatusti. Tuntuu jotenkin mahdottomalta vain tuollainen :huh:
Traxxas T-Maxx 3.3 #4908

Duster1

Ei tuo videossa ainakaan näyttänyt vetävän yhtään.
Vaikka en livenä ole nähnytkään niin ei kyllä tuossa vedä kuin tuo eturengas. Tai sit kuulosti vaan kierrokset aika kovilta, koska kyllähän tuossa kytkin kiinni ottaa kun yhdellä vetää.
Jos mukamas takapää vetää normaalisti niin autohan kulkisin kuin takaveto :lol:

Veikkaisin, että nyt on vikaa monessa kohtaa.
Vaihdelaatikko rikki (kardaanin ruuvit kiinni?), etudiffi hajalla jne.

Otat sen räjäytys kuvan käteen ja rupeat purkamaan. Ei se nyt muu auta.
Kuntoon sitä et jokatapauksessa saa, jos et itse sitä korjaa. Vähän vaikea täältä sähköisesti sitä laittaa. Ja vikahan löytyy taatusti purkamalla.

Onhan siinä monen tunnin homma, kun jokapaikan purkaa tai sitten jättää auton hyllyyn pölyyntymään.
Mutta samallahan siinä tulee perusteellisesti puhdistettua ja diffit huollettua.
Axial SCX 10 TR

JMOK

Purkamaan kait se pitää ruveta.   :undecided:
Traxxas T-Maxx 3.3 #4908

JMOK

Nonnii nyt taisi löytyä vika tai ainakin yksi niistä. Diffikotelo takaa oli murtunut, täytyneepi laitella tuo alumiininen tilalle  :tongue:

Traxxas T-Maxx 3.3 #4908

Duster1

Tämä sit vitsinä.

Vai oli takana veto tallella :lol: :wink:

Varmaan sama sit edessäkin. Ja tutki tarkkaan, että rattaat ovat myös ehjät. Monesti ne hajoaa ainakin vähän jos tollein käy. Voi olla myös murtumia mitä ei kunnolla nää rasvan keskeltä.
Mutta melkeinpä varmuuden vuoksi laittasin uudet rattaat ja mahdollisesti ehjät vanhat varaosiksi.
Axial SCX 10 TR

JMOK

Heh no veto oli takana täysin muualla kuin tallella :cheesy: Eteenkin laitan tavallisen diffin ja otan sen lukkodiffihärpäkken poies nii pitäs alkaa pelittämään taas. Pitää pyyhkiä kaikki rasvat pois ja tarkistella nuo hampaat. Tulipahan tosiaan nyt tehotarkastus autolle :wink: Tässä sitä oppii :cheesy:
Traxxas T-Maxx 3.3 #4908

Sumu

En kyllä sinuna enää samoja rattaita takaisin laittaisi, ihan kuten Duster tuossa aiemmin antoi ymmärtää. Pienikin murtuma diffin rattaissa, ja saat taas alkaa availee koko takapäätä ja pahimmassa tapauksessa uusi aludiffikotelo on entinen. Hinta ei varmaan ole esteenä. Ja nyt kun se koko takapää on jo auki, niin kannattaa tarkastella muidenkin kilkkeiden kunto tarkkaan...
Harrastus lopetettu. Joskus paikalla...

JMOK

^^En toki olekaan laittamassa vanhoja rattaita takaisin. Tarkistan silti hampaiden kunnon ja laitan ne varaosiksi jos ovat kutakuinkin kunnossa :tongue:
Traxxas T-Maxx 3.3 #4908

JMOK

Nyt tulee kyllä tyhmä kysymys mutta kysyn silti, eli mikähän tuolla diffissä on kun takarenkaista nyt vain vasen vetää. Jotain varmaan olen väärin tehnyt kun kasasin tuota.
Traxxas T-Maxx 3.3 #4908