Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Traxxas Revo

Aloittaja transewaves, 12.04.04 - klo: 23.41

RC-sakké*

#3810
Huom! Päivitetty versio! :police:
Ajattelin omaan revoon tämmöisiä "pieniä" kumeja...   :angel:

Vanteiksi nuo mitkä ovat jo kuvassa mukana!  :wink:

Sitten vielä koriksi pitäisi hommata jompikumpi näistä:


(Kumpi on teidän mielestä parempi?)
, sekä wheelie bar :kiss:, tämmönen taakse kiinni :


VZ-B V-Spec .21 tai Force .26 moottori:


(Kumpi on teidän mielestä parempi?)

Jostain  :roll: syystä Summitin puskurit :


Tässä tarina vain kasvaa, mutta jääkööt se nyt tähän, mitä mieltä muut olette tällaisesta projektista?  :wink:
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|

ajv

Kummin päin TRX-moottorin takalaakeri asennetaan? Ei tullut pistettyä mieleen kun purin. Eli laakerin toinen puoli on avoin, ja toisella puolella on joku suoja(?)muovi.

Entä mihin väliin kuuluu shimmi?  :embarrassed: Kumpikaan ei selviä räjäytyskuvista.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

ajv

Lainaus käyttäjältä: ajv - 04.09.10 - klo: 22.28
Kummin päin TRX-moottorin takalaakeri asennetaan? Ei tullut pistettyä mieleen kun purin. Eli laakerin toinen puoli on avoin, ja toisella puolella on joku suoja(?)muovi.

Entä mihin väliin kuuluu shimmi?  :embarrassed: Kumpikaan ei selviä räjäytyskuvista.
Osaisko joku vastata?  :angel:
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

RC-sakké*

Tai vastata nyt ollenkaan mihinkään tai kysyä?  :shock: Tämä ei taida olla niitä aktiivisimpia otsikoita!  :embarrassed:
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|

Hermanni

Laakeri tulee niin että muovilevy on eteenpäin, eli kuulat näkyy kampikammiosta...
Googlettamalla löytyi eräältä foorumilta muutama kuva http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=2991409
Shimmiprikka ei tule koneen sisälle lainkaan, se tulee startin akselille ennen painelakeria.  http://www.traxxas.com/PDF-Library/TRX33_expl_items.pdf
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

ajv

Kiitokset Hermanni!
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Trevo

Meni tuossa ajellessa pakoputken alkukäyrä poikki niin joutu rcmartilta tilaamaan uuden.. Ajamisen iloa kesti kokonaiset kaksi tankillista ja taas on putki poikki. Mitähän kannattas seuraavaks kokeilla?

RC-sakké*

Lainaus käyttäjältä: Trevo - 24.09.10 - klo: 18.01
Meni tuossa ajellessa pakoputken alkukäyrä poikki niin joutu rcmartilta tilaamaan uuden.. Ajamisen iloa kesti kokonaiset kaksi tankillista ja taas on putki poikki. Mitähän kannattas seuraavaks kokeilla?

Ilmastointiteippiä?  :grin: Tilaa joltain toiselta, tai aja eri tavalla...  :huh:
Itse tässä pitäisi tuo Revon mäntä saada takisin liikkeelle, kun tykkää jäädä ylös kiinni...  :smiley:
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|

Hermanni

Lainaus käyttäjältä: Trevo - 24.09.10 - klo: 18.01
Meni tuossa ajellessa pakoputken alkukäyrä poikki niin joutu rcmartilta tilaamaan uuden.. Ajamisen iloa kesti kokonaiset kaksi tankillista ja taas on putki poikki. Mitähän kannattas seuraavaks kokeilla?

Kannattaa lukea vähän tätä viestiketjua, käyräasiaa on käsitelty uaseamminkin ja neljä sivua sitten tähän ongelmaan on viimmeksi annettu vastaus...
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

ajv

Tänään tuli taas Revolla suditeltuu vajaa litra. Eilen loppui tuo byronin väljähtynyt 25%, jolla ajeleminen oli yhtä tuskaa. Kylämänä kävi hyvin, mutta kun lämpesi tarpeeksi, niin sammui eikä lähtenyt käyntiin ennen kuin pienen jähdyttelytauon jälkeen. Tänään iskin tankkiin vähän tuoreempaa 16%:sta Byronia ja säädöt löytyivät saman tien. Litran verran ajelua ilman yhtääkään moottorin sammumista (ja ilman yhtäkään hajonnutta osaa! :huh:), eikä tossa pihasudittelussa huomannut mitään eroa tehoissakaan.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

RC-sakké*

Kysymyksiä, mitä tuli tässä pohdittua, mieluusti vastauksia myös tähän perään!  :wink:

1. Talviajo sekä kura kelit? Mites kestää auto ja sisältö, ohjeessa lukee ettei mieluusti edes märällä nurmella, mutta...?

2. Moottorin käynnistystä tässä räpläillyt. EZ start "kapula" tässä taitaa vikana olla kun startti moottori, sytytystulppa 2x, mäntä pois TDC:stä on tehty/vaihdettu, niin veto käynnistys alkaa kiinnostaa. Kysymykset aiheesta: a)Kerrottu, että kun tuo kauhea määrä kaikkea sähkölaitteita ja rattaita vaihdetaan yksittäiseen vetokäynnistys komponenttiin, ajo ominaisuudet paranevat, pitääkö paikkaansa? b)EZ käynnistystä ylistetty ohjeessa niin että vähintään luulisi, että koko moottori räjähtää kun käynnistää veto käynnistyksellä, eli kuinka paljon vaarallisempaa se on moottorin kannalta käynnistää veto-, kuin EZ käynnityksellä?

3. Moottorin vaihto, ja vaihtoehdot. Minkä laisia moottoreita on hyödyllistä pistää Revoon? Järkeä lainkaan? Tavoitteena kun olisi että uudella moottorilla päihittäisi 80kmh...

Tässä tällaisia aloittelijan kysymyksiä, mutta toivottavasti joku jaksaa vastata.  :roll:
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|

ajv

#3821
1. Muuten en osaa ottaa kantaa, mutta ainakaan servot ja vastari (tai vastarin boksi) eivät ole vedenpitäviä vakiona. Itellä on tulossa vedenpitävät servot ja vastarin boksin olenkin jo silikonilla sulkenut aika hyvin, että jos en nyt ihan kurassa, niin ainakin lumessa olisi tarkoitus ajella.

2. a) Poistamalla EZ-startin, saat painoa pois, mutta kampiakselin kuorma pysyy ~samana. Eli edelleen siellä on 1-suuntalaakeri ja se ylimääräinen akseli käynnistysmekanismille. Vauhtipyöräkäynnistyksellä (starttiboksilla) pääsee näistäkin eroon, jolloin voisin kuvitella, että moottorikin toimii herkemmin.

2. b) EZ-startti rajoittaa käynnistysvoiman (virran), jolloin et saa sitä käyntiin esim., kun se on tukehtumaisillaan polttoaineeseen, mäntä TDC:ssä tai jotain muuta häikkää. Hyvä idea, mutta käytänössä rupee vituttamaan, kun rajoittelee sitä vähän liian usein ja aina joutuu sen 3min odottelemaan, että kapula resetoituu. Itellä koneet niin väljiä jo, että lähtee EZ-Startilla käyntiin todella hienosti!

3. Lainausta Hermannilta ja JiiPeeltä tuosta pari sivua taaksepäin:

Itellä on toisessa Revossa .21 OS Speed 2 tuolla Big Block kitillä kiinni. Kun toisesta TRX 3.3:sta aika jättää, niin ajattelin tuon OS tavallisen .21 koneen iskeä kiinni.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

monster_rc

Mulla oli aikoinaan RB:n TM323 kone (RB:n oma tehoputki tulee koneen mukana) Revossa ja oli aivan loistava pata.

Nykyäänhän Revoon taitaa saada jo vähän helpommin noita starttiboxeja mutta muutama vuosi sitten tilanne oli toinen joten itse käytin Tigerdrive käynnistystä akkuporakoneella.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

RC-sakké*

Johan alkoi Revo starttaamaan kun pisti startti moottoriin johdot toisin päin!  :p
Vanha kun oli mennyt rikki kun savu vaan nousi pienimmästäkin starttaamisesta, niin uusi vaihdettiin tilalle, jossa tuo "EZ" tarra oli eri kohdassa joten yläpuoli menikin alas ja johdot väärin.  :grin:
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|

RC-sakké*

Revo kuskit varmaan on koko aikaa hääräämässä autoa kuntoon/ajelemassa kun ei tänne oikein keskustelua synny. :shock: Nyt kylä jännnittää jaksaako tuo käynnistyä muutama viikkoa tankissa seisseillä nitroilla...  :undecided:
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|

Nikke92

Juu ajamista ja rassaamista harrastetaan. Itelle tuli ensimmäinen ajot estävä ongelma. Joku aika sitten ajoin kahva edellä kanttariin ja vanne sitten halkeili. Ajelin sillä kuitenkin niin kauan että armahti. Viikonloppuna lähti sitten rengas omille teilleen. Vanteen lisäks pitää hommata uus hexi, sekin meni vähän heikkoon happeen. Positiivistä huomata että kone toimii paremmin nyt kun kesällä..
Traxxas Revo 2.5

ajv

Ei oo polttista viittiny rassailla enää näillä ilmoilla. Viimeks kun ajoin, niin Revo sai kyllä hirveätä kyytiä. Ajoin esim. ~60km/h suoraan semmoseen ranteen paksuseen maahan iskettyyn puutolppaan. Tolppa katkesi ja Revo pysähtyi kun seinään, mutta säilyi ehjänä :azn:
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

RC-sakké*

Oma Revo lähdössä RC-Sabelle korjaukseen, kun omaa aikaa ei korjaamiseen löydy. Kierto kanki kun oli haljennut aivan silpuksi kampiakselin nupin ympäriltä, samalla oli EZ-startinkin komponentit kärsineet  :shocked:, joten siinä menivät ne viimeiset lumettomat ajo kelit, nyt sitten kun auto saatu Sabelle ja takaisin täytyy vain kovasti katsoa millaiset ovat lumi määrät, että tietää uskaltaako mennä ajamaan, vaiko täytyykö viritellä joitan lumisuojia veden arkoihin paikkoihin...  :shock:
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|

RC-sakké*

Revon(i)tuli! Nyt varmaan menossa hieman bashaamaan!  :afro:
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|

ajv

Täytyy tunnustaa, että sen verran mukavuudenhaluinen olen, että en viitsi nitroa tuolla pakkasessa säätää :grin: Eli Revo on naftaliineissa ja keväällä sitten katotaan seuraavan kerran.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

tuomoll

Morjens

Sain juuri revo 3.3 ja nyt mietityttää ensikäynnistys:
Tuo ez start systeemi on hieman vaikeasti tajuttava, laitoin kapulan paikalleen ja painoin nappia. Näin kun polttoaine rupesi menemään letkusta kaasariin ja kun se saavutti kaasarin niin starttisysteemi sammui. Eli napista ei tapahtunut mitään. Kun odotti minuutin pari niin se suostui taas kierroksen tai kaksi pyörittämään moottoria.. Sen verran sain selkoa, että ilmeisesti moottori tulvii metanolista? Miten tuota metanolia saisi pois moottorista, että starttimoottori jaksaisi taas pyörittää moottoria? Eli olisin kiitollinen jos joku voisi vähän auttaa aloittelijaa :)

JiiVee

avaat hehkutulpan ja sit starttaat.

laita vaikka paperi tulpanreiän eteen ettei polttoaine roisku ympäri joka puolta.

Sitten tulppa takas ja käytiin.
pöö

tuomoll

Okei eli nyt on revo suurin piirtein sisäänajettu (5 tankkia). Lopuksi alkoi kytkin luistaa (?) ajettiin siis pakkasella ja lumessa. Vaikka kierrokset olivat täysillä, ei auto kulkenut kovempaa kuin 20km/h. Mahtaako olla vain osat jäässä vai pitäisikö tuota jotenkin säätää nyt sisäänajon jälkeen? Ohjeita säätämiseen?


JiiVee

olikohan revossa slipperi 

jos on niin kokeile kiristää sitä.

slipperin löydät siitä isosta rattaasta joka on heti kytkinkellon jälkeen.

jos ei oo slipperiä/sen kiristys ei auta niin moottori irti,kytkin auki ja tutkimaan.
pöö

tuomoll

Mikä on slipperi ja missä se on selkokielellä ilmaistuna? :D Anteeksi aloittelijamaisuuteni.

1samuel1

Slipperi on luistokytkin, joka suojaa pääratasta/kytkinkelloa rikkoutumiselta kovassa rasituksessa (esim. jos renkaat ei pysty pyörimään mutta moottorissa kierroksia niin paljon että moottorin kytkin ottaa kiinni).
Jos siinä revossa on slipperi niin se on siinä rattaassa, jota kytkinkellon ratas pyörittää

Eräänlainen slipperi:
Kyosho SC 1/8
Traxxas Slash 4x4

tuomoll

Kiitoksia, sain slipperiä kiristämällä auton normaaliksi! Sitten seuraava ongelma:D
Kun koitan startata revoa starttikahvalla, ei hehkutulppa rupea hehkumaan. Tämän varmistin koittamalla kahdella tulpalla maadottamalla tulpan sylinterin jäähdytysripaan. Eilen oli vähän samaa vikaa, mutta tulppa rupesi yhtäkkiä hehkumaan normaalisti. Missä vika voi olla? Tulpassa, vai johdotuksissa starttikahvalta tulpalle? Kiitoksia jo etukäteen!

RC-sakké*

Viimein sai kuvat Revosta koneelle!
Tässä muutama:

Time For Destruction!

Vakio, vakio, vakio.


Tollanen vanhojen aikojen lelu menee sopivasti Revon ali!  :p
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|

fride

Onkos tuollainen revo hyvä ostos? joulun jälkeen ois tarkoitus hommata :)
Sakura D4 RWD

RC-sakké*

Aivan mahtava! Kyllä kannattaa tuommoinen hankkia, kunhan muistaa muutamat ekstra vastaan ottimen ja EZ- startin akut!  :tongue: Kestää mukavasti talvellakin vakiona, kunhan säädöt kohdallaan...  :lol:
|Traxxas|Revo|3.3|#5309|