Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Moottorin lämpötila

Aloittaja tabootwin, 28.03.12 - klo: 00.48

tabootwin

Tuli ostettua Orionin 2s 6500mah 90C lipo. Akun loppuun ajettua kiinanihme B3656-2600 oli aikamoisen lämmin eli pystyi sormilla pitää moottorista kiinni pidemmänkin aikaa. Eli kysymys kuuluu kuinka kuumaksi about moottorin ulkokuori voi ns. näppituntumalla tulla/celsiuksissa (ei ole kuoreen liitettyä lämpömittaria) että pitäisi huolestua ettei kärähdä. Onko suht. normaalia että moottorin ulkokuorikin lämpenee siinämäärin että sormin vielä pystyy juuri pitelemään. Noparina vortex R10pro 90A/420A. Jos moottori kosahtaa niin onko pelkoa että kallis nopari siinä samassa? Välityksinä muistaakseni 52 spurri, pinion 19. Minkälainen välitys suhde lämmittää moottoria vähemmän?

tuplaesa1

Lainaakysymys kuuluu kuinka kuumaksi about moottorin ulkokuori voi ns. näppituntumalla tulla/celsiuksissa (ei ole kuoreen liitettyä lämpömittaria) että pitäisi huolestua ettei kärähdä

Näppituntumasta en tiedä mutta Castlen moottoreilla max 80c

LainaaJos moottori kosahtaa niin onko pelkoa että kallis nopari siinä samassa?

Voi olla joten en ottaisi sitä riskiä.

LainaaVälityksinä muistaakseni 52 spurri, pinion 19.

esim 18/53 pienentää välityssuhdetta ja lämmittää vähemmän, vastaavasti 20/51 enemmän, huomaat logiikan kyllä.

LainaaOnko suht. normaalia että moottorin ulkokuorikin lämpenee siinämäärin että sormin vielä pystyy juuri pitelemään.

Ihan varmasti on normaalia
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Diese-listi

Normaali lämpötila on jos pystyy useamman sekunnin pitään sormia kiinni motissa. Omat sormet sen verran lämmönarat ettei vielä normaalilämpöistä n. 60 asteista konetta pystynyt paria sekunttia pidempään pitämään sormilla kiinni. Harjaton moottori lämpenee ulkokuoresta kuin taas harjallisessa ankkuri lämpenee enempi.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Lassi

#3
Olikos näissä vielä sitä että näitä pysty välittään liian lyhyiksikin? Joskus oli juttua että jos harjaton moottori pääsee aivan liian helpolla niin alkaa myös kuumenemaan, sama tilanne siis liian pitkät välitykset? Muistelen vaan että tälläistä joskus puhuttiin en tiedä pitääkö enään paikkansa ja koskeeko rc moottoreita ollenkaan.

Ite oon kans Leopardin lämmöt max 60-70asteen päästäny. Siihen on tullu sitten pysäyteltyä kesällä. Näin talvella moottoria saanu ees 50asteen yli lämpenevään. Juuh kiinakone tai ylipäätään mikä vaan huono kuntonen/huono laatunen voi viedä noparin mennessään. Tähänkin muistuttelen että muistetaan mitata oikein näillä "laserpistooli" mittareilla ettei saada mitä sattuu lämpötiloja :)

genlee

Kyllä liian lyhyt ja liian pitkä kuumentaa moottoria. Itsellä Lrp:n motti touring autossa huitelee siinä 80-85 asteen välillä, eikä se siitä mitään tuumaa. Nopari joka vetelee viimesiä käy siinä 70 asteen paikkeilla.. ajetaan niin kauan kun kestää...