Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

apua tarvitaan

Aloittaja itikka, 15.04.12 - klo: 19.53

itikka

Tervehdys, löysin vintiltä muuton yhteydessä n. 16-18 vuotta vanhan maruin rc-auton. (jeep cj-7, golden eagle). Kokeilin pojan kanssa testata toimiiko auto vielä. Ohjeita ei ole jäljellä, enkä paljon muista auton käytöstä... :shocked: Ihme ja kumma, ajoakku otti vielä virtaa vastaan ja käsipelillä kun servoa vähän käänsi, niin autohan lähti käsistä... Mutta tuo radio-ohjaus on täysin kuollut. Vaihdoin kyllä uudet paristot sekä ohjaimeen, että autoon. Putsasin myös kaikki kontaktipinnat, mutta radio-ohjaus on silti täysin kuollut.
Oliskohan kellään ideoita miten tästä jatketaan? Uudet autot ei kauheasti maksa, mutta vanhassa on sitä jotain... :tongue:

Janne Rantaruikka

Onko radiossa ja vastaanottimessa kiteet tallella?
TT-01D, TT-01, X-Maxx8s, TRX-4, E-revo, Slash 1:16, Mini M-03, LRP Shark RMT, Asso SC10, Asso T4, Gmade R1, Infraction, Ryft, Senton, Element enduro

itikka

Juu, on tallella, ja jopa paikoillaan...

Diese-listi

Tämä vissiin on mekaanisella noparilla niin onko vastari erillisellä akulla? Eli saako vastari virtaa mistään?
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

itikka

Niin, noh, tuota mulla on nämä käsitteet "vähän" hakusessa, koska en ole alan harrastaja (vielä...),
Mutta,siis ohjaimessa on 8x1,5v aa-paristot ja autossa on "vastaanottimessa" 2x1,5v aa-paristot. Ajoakku on 7,2v akku.

Diese-listi

Yleensä vastaanottimet joita on tullut vastaan tarvivat neljä paristoa toimiakseen. Eli niissä on ollut erillinen paristokotelo neljälle AA-kokoiselle paristolle.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

itikka

Piti oikein tarkistaa asia, mutta kaksi aa-paristoa sieltä löytyy. Sijaitsevat auton "hattuhyllyllä".

Diese-listi

Kuulostaa kyllä sille että vastaanotin ei saa virtaa joko ollenkaan tai tarpeeksi.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

itikka

Olin kyllä aikoinani poistanut paristot, eli ei ollut hapettumia. Putsasin silti navat, ja ruikkasin hiukan sähkömiehen crc-tä on-off kytkimelle. En ole kylläkään mitannut lähteekö sähköä eteenpäin. Voisin huomenna
yrittää mitata paristoilta eteenpäin...

itikka

Otin vastaanottimelta liittimen auki ja mittasin jännitteen. Oli 3,7v, eli ihan se mitä kuuluukin olla 2x1,5v paris-
toilla. Ohjaimessa palaa kaksi lediä kun virta on päällä, punainen ja vihreä. Kuuluuko olla näin? Itse en oikein
muista, kun tuota aikaa on vähän kulunut...

Hiekkamonttu

Mullakin palaa Ansmann W5 ohjaimessa punanen ja vihree ledi. Tietty eri radiot, mutta itellä vihreä meinaa pattereiden varausta, ja punanen virtaledi on.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

itikka

No, nyt kyllä hävettää ja PALJON!!! :embarrassed: Jatkoin vastaanottimen kaivelua ja löysin loppujen lopuksi
sieltä vielä kahden pariston paikan... Aivan kuten Diese-listi tuossa aikaisemmin sanoi. Auto toimii hienosti, kuten myös tämä foorumi, aktiivista ja auttavaista porukkaa. KIITOS :grin: