Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 2.0

Aloittaja Mika R, 16.04.04 - klo: 11.58

Mika R

neo-buggy sivuilla on vertailtu vähän eri valmistajien öljyjä ja K cps mitoitukset ovat täysin paikkaansa pitäviä testien mukaan kun taas Asson wt (weight) mitoitukset ovat vähän alakanttiin. Lukekaa sieltä lisää.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "Mika"Ja pienet shimmilevyt (=prikka) kytkinpalojen takana pidentävät ikää ja tekevät siitä herkemmän kun palat ei pääse ottaa vauhtipyörään kiinni

Noitten komposiitti palojen kanssa ei yleensä ole prikkoja käytetty, koska ne ei samalla tavalla hierrä kuin alupalat. Alupaloihin myös tulee purseet reunoihin jotka sitten hiertävät jos ei kyseisiä prikkoja välistä löydy.
HoBaon palat ovat muutenkin sitä kokoa ettei sinne väliin oikein voi mitään laittaakaan, koska sillon tulis tapista pikkusen yli.

Eli alupaloilla prikat ja komposiittipaloilla ei tarvitse.

Mika R

Noi asianmukaiset prikat on niin ohuet ettei niitä huomaa mutta tosiaan ei ne välttämättömiä ole, itse pidän hyödyllisenä shimmata kaikki palat

*HOKE*

Ainakin reiskassa olevat shimmit ovat sitä paksuus luokkaa ettei samanlaisia pysty HoBaossa pitämään koska tosiaan pala nousee liikaa tapissa.
Ja kuten sanoin niin komposiittisiin ei synny reunoihin purseita jotka takkuilisivat ja komposiitti on myös niin liukasta että en näe shimmaamiseen mitään syytä. Käytäntö on myös näyttänyt että ei mitään tarvetta.
Aluissa taas täysin pakko.

Mika R

Allright. Joka tapauksessa jos vauhtipyörässä näkyy kulumista niin shimmausta kandee harkita koska sillon on varmaa että ne ottaa kiinni ja sillon optimaalista toimintaa ei voi taata

MM-70

Hoke, niin näytti olevan silmämäräisesti GS 7000 ja Xray 5000 samanpaksuista.

Pitänee tarkastastaa radiosta vielä ne kontaktipinnat jos se vaikka siitä
olisi kiinni virran saanti.

Jahas Kiitti Hoke vinkistä nyt pelaa radio ladattavillakin!

Niko

Noniin, kukas on HoBao Masters ennakkosuosikki?  :D

Oma suosikki on luonnollisesti JQ  :wink:

Pitäis vissiin mennä pakkaamaan...
Aamulla lähtee bussi 4.10  :shock:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

*HOKE*

Tottakai JQ...

Ja zemppiä sullekkin Niko.

Käykäähän näyttämässä närhen rapylät niille.

Juuzmo

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Tottakai JQ...

Ja zemppiä sullekkin Niko.

Käykäähän näyttämässä närhen rapylät niille.
*Nus nus* närhellä ei ole räpylöitä ;)  :lol:
RB,the power of champions.

*HOKE*

:lol:

No ei täällä saa kuitenkaan sanoa KUONO.

:lol:  :lol:

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "Mika"neo-buggy sivuilla on vertailtu vähän eri valmistajien öljyjä ja K cps mitoitukset ovat täysin paikkaansa pitäviä testien mukaan kun taas Asson wt (weight) mitoitukset ovat vähän alakanttiin. Lukekaa sieltä lisää.

Et viittis Mika pistää linkkiä tohon mistä noi öljyt löytyy?

En vaan löyrä.

Mika R

Piru vie, en itsekään enää löytänyt... googletin joskus noita öljytaulukoita ja sitten toi tuli silloin vastaan. Kokeile jos löydät sanoilla "wt" "cps" ym. tiedät kyllä

RC_seniori

Tämä linkki on varmaan ollut täällä ennenkin :

http://www.twf8.ws/new/tech/tip/shock.html

mutta tuolta löytyy eri öljyjen vertailuja todellisiin viskositeetteihin.
Power-Save-Racing Team

*HOKE*

On ollut joo... Itseasiassa minä sen vieläpä tänne ekana joskus linkitin...
Ei vaan muistanu tollasta joten kiitos.
Tosta selviskin just se mitä halusin tietää, että onko Kyosho ja GS diffiöljyt samoilla asteikoilla.
Näköjään on.

Mika R

ei se ollutkaan neo-buggyn sivuilla  :oops: sorry guys

Speeder

Kiitos kaikille vastanneille.
Olin jo peljästyä että kytkin palat ja laakerit ja ne muut tulisivat maksamaan jotain ~60€ ...  :lol:
Hyvä jos halvalla selvitään , nimittäin kukkaro on nyt kirällä kun olitiin tänään lintsillä niin siell hurahti pari kymppiä vahingossa pelikoneisiin.  :roll:

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "Mika"ei se ollutkaan neo-buggyn sivuilla  :oops: sorry guys

Oisko tää Mika ?

http://www.twf8.ws/new/tech/tip/shock.html
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

Joo, se oli jo tos ylempänä :D tänks

Pinkki

Huomenna lavankoon kokeilee uutta setuppia(jos säät vaan sallii)

Etu-spider:2000
Keskidiffi:10000
takadiffi:2000

pääratas vaihtu 46:ta,48:iin

ja jtn muutoksia iskareihinkin.
Saas nähä et muutinko liikaa kerralla,et vois hyvin huomata et mitä tapahtui,mut nyt oon niin innoissani kun tänään saapui kauan odotetut osat. :wink:

Ainiin! viel lisäks lasikuitu jarrulevyt testissä.
Diipa daapa

*HOKE*

Noi lasikuituset levyt on aivan tajuttoman hyvät. Muista vaan laittaa isompi välys palojen ja levyn väliin, muuten alkaa hinkkailemaan kun vähän oot ajanu. Jarruttaa ikävästi sillon.

Vähän vaikuttaa diffisetuppi turhan rauhattomalta.
Josen setuppihan on ollu näkysällä. Miks et sitä laittanu suoraan?

Pinkki

kiitsa tost jarru infost. Pitää lisätä vähän välystä. Niitten kanssahan ei kaiketi käytetty niitä jarrupalapintoja?

Toi diffisetup on ihan mielenkiinnosta  :wink:
Muutan takas jos ei tunnu hyvältä(eli siis oli 3000-7000-2000)
Diipa daapa

*HOKE*

Juu ilman jarrupintaa, eli pelkät pellit. Ja riittää todella hyvin 1 levy eteen ja taakse.

Noi pitää oikeesti ihan tajuttomasti varsinkin jos on servossa potkua... itsellä on 8 kiloo vääntöö ja saa säätää jarrut todella vähän ottamaan ettei kippaa keulan kautta niin herkästi ympäri.

Hount

Ihan hyvin näytti uusi setuppi toimivan, tuli 4. sija Salossa, mutta 3vk päästä uudestaan ja silloin on uudet kujeet ja toivottavasti tällä kertaa niukille jäänyt palkintopallisijakin. hmph.

Teen Setup sheetin (btw, mun tekemä setup sheet) tosta mun setupista, heti kun jaksan.

- Hount

Niko

Jose on nykyisin käyttänyt myös 10000 öljyä keskellä vakiodiffissä. Kokeilin itsekkin ja toimii hyvin. Menee hyvin röykyissä.

PS.

Jose 10. HoBao Mastersissa. A Finaalissa: irtos renkaiden liimaukset, kone sammuili ja sitten oli vielä joku muu juttu mitä en muista.

Itse olin 37. Alkuerissä kaikki mahdolliset ongelmat jonka takia jouduin viimeiseen keräilyfinaaliin. Nousin 2 kertaa. Olisin noussut kolmannenkin kerran ellen olisi taas sortunut hosumaan ja kippaillut.

Pahinta oli se että seuraavalla sijalla oli tyttö, joka voitti mut yhdellä kurvilla  :oops:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Sakkeri91

Olisit ruuvannu hubbabubbaas (nyt ei saa suuttua) isomman koneen, poratun niin ei olisi lohkostakaan huomannut... :wink:

kaide

www.punkrodder.com HoSe Kebab

Mika R

ohhoh, ja onpas puhdas  :?

heh Niko, hyvä stoori (tyttö edellisellä sijalla  8)  )

Olbe

kyselempä taas...
Eli olin kytkinlaakereita vaihtamassa ja otin kytkinkellon irti, "sisäpuolisen" laakerin kanssa oli ohut prikka. Kummallas puolella laakeria sen pitää olla... ?
Junnumestari 2007

Olbe

Junnumestari 2007

Hount

Kytkinpalojen puolella? laita sen mukaan lisää tai vähennä että kello on sopivalla syvyydellä palojen ympärillä.

- Hount