Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 2.0

Aloittaja Mika R, 16.04.04 - klo: 11.58

Speeder

Onkohan mulla outo hyperi vai miksi mun hyperin pää-neulassa on vain noin. "10min" säätövara?  :roll:
(tai itseasiassa on ollut aina mutta ei siitä ole liiemmin harmia ollut joten en ole asiaa pahemmin kysellyt)

klasu

Voi sentään koko päivä tuli roplattua ja vasta äsken koklasin hiustenkuivaaja kikkaa ja heti lähti käyntiin, mutta eihän sitä voi aina ajohommissa mukana raahata, kun ei maastossa ole virtaa, joten mitä tehdä jotta saa myllyn kuumaksi? puretenissa oli vetokäynnistys ja toimi aina hyvin, aattelin jotta kai sitä voi tossa hyperissäkin käyttää, on mulla semmonen starttboksiskin mutta se sanoo vaan boo vaikka on semmonen iso lyijuakkukin.

Mites ne säädöt siinä hyperin moottorissa, mitä ruuveja pitää käännellä nyt kun on nelisen tankkia ajettu?

Sami L

Se pannu kyllä tulee helpommaksi startata kunhan sisäänajot ajeltu + vähän päälle. "Kireissä kisapannuissa" ei pelkällä föönillä selviä, kuumailmapuhallin melkeinpä välttämätön.

Avaa tulppaa joku 1/4kierros, käännä vauhtipyörä sellaiseen asentoon ettei se heti ole yläkuolossa jumissa, eli heti yläkuolon "jälkeiseen" asentoon. Ryypytä. Hehku kiinni ja starttausta. Mikäli jumittaa, niin taas vauhtipyörän käännät yläkuolon jälkeiseen ja uusi yritys. Kun kone lähtee, niin tulpan kiristät kiinni ja ajelet.

Kyllä sitä uuden koneen kireyttä vielä ikävä tulee, kun uuden pyttysatsin osto alkaa kolkutella ovella!  8)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

J-P

Lainaus käyttäjältä: "klasu"Eikö starttiboxia voi käyttää jos on vetostartti kiinni  :?:

Teoriassa kyllä, käytännössä moottori on korkeilla moottoripukeilla alustassa kiinni eikä starttilaatikon vetopyörä yletä vauhtipyörään. Viila käteen ja jonkin verran pois noista pukeista niin ne käy, mutta taas vetostartti ei mahdu olemaan. Noista TT:n pukeista viilasin 3mm pois, nyt on vauhti pyörä ~1mm syvyydessä alustan suojissa. Hyvin pyörii startterilla.  

Tuon kampiakselin muokkaa, jos nopeesti tekee, 5 minuutissa karahiomakoneella(Dremel, proxxon, ja liuta halpahalleja). Ekaksi laikalla tappi poikki siten että jättää millin verran jäljelle ja lopuksi hioo hienolla hiontasylinterillä liiat pois(voi kokeilla välillä miten mahtuu paikallaan pyörimään, huom. putsaa kampura ennen sovitusta!).
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

kaide

pitihän mun wessasta hajoo tänään takadiffi..... :cry:
www.punkrodder.com HoSe Kebab

Mika R

Auts.. Miten pahasti se meni? Saat kai kuntoon (helposti) ...

kaide

onneks mulla on toinen senkun vaihdan... mutta kun ei oikeen tänään toiminut, niin ei ihme...
www.punkrodder.com HoSe Kebab

Mika R

Alright! Kaikki siis kunnossa. Miten se siis hajos - rattaat sileeks vai laakerit vai öljyt pihalla vai mitä? (mul ei oo koskaan menny takadiffi) Oliks se saanu jotain osumaa..

kaide

joo rattaat ja lakrut
www.punkrodder.com HoSe Kebab

Mika R


Speeder

Siis miten tuon vetostartin saa kasaan uudestaan ja missä se laakeri sijaitsee, en löytänyt.  :roll:

Ja jos vetostartista katkaisisi sen vetonarun mutta kumminkin jättäisi sen vetarin "boxin" siihen niin ei tarvitsisi ostaa erikseen moottorin pääty levyä
ja alkaisi käyttämään starttiboxia , niin olisiko tuosta mitään haittaa?

J-P

Lainaus käyttäjältä: "Speeder"Siis miten tuon vetostartin saa kasaan uudestaan ja missä se laakeri sijaitsee, en löytänyt.  :roll:

Aluksi kelaat sen jousen kerälle siten että mahtuu siihen vetostartin kotelon pohjalle ja pujotat jousen toisen pään kiinni siihen kotelon kohtaan mihin se on tarkoitettu laitettavaksi kiinni. Sitten kelaat vetonarun puolalleen ja jätän tommosen 5-10cm lankaa ulos ja laitat sen siihen kohtaan missä on kolo siinä puolassa. Sitten laitat sen puolan sinne koteloon ja kiinnität jousen siihen puolaan. Sitten vedät parikierrosta esivirettä jouseen siitä pätkästä vetonarua mikä jäi näkyviin. Sitten kokeilet varovasti(ettei purkaannu) että riittääkö jousen voima vetämään narun takasin kelalle/puolalle. Jos vetää, niin sitten laakeri(sellanen mutterin näköinen juttu, jonka kyljessä on tekstiä ja pyörimissuunnan osoittava nuoli) kiinni siihen akselin tappiin mikä siitä koneen päätylevystä törröttää ja ruuvaat käynnistimen kiinni. Nyt voit onnitella itseäsi vetostartin kasaamisesta. Toivottavasti tuosta saa selvää.

Lainaus käyttäjältä: "Speeder"Ja jos vetostartista katkaisisi sen vetonarun mutta kumminkin jättäisi sen vetarin "boxin" siihen niin ei tarvitsisi ostaa erikseen moottorin pääty levyä
ja alkaisi käyttämään starttiboxia , niin olisiko tuosta mitään haittaa?

Ei ole haittaa, jos moottori on riittävän alhaalla että startteri yltää vauhtipyörään. Yleensä ei yllä koska vetostartti vie aika paljon korkeutta moottorin perässä.
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Speeder

SUUR KIITOS J-P!
Menenpäs kohta kokeilemaan jos saisin sen kasaan, minulla ei ollut ennen tätä mitään hajua miten se pitäisi kasata.  :)

Speeder

Homman nimi on nyt Starttiboxi, isäni yritti säätää sitä vetostarttia varmaan tunnin kuntoon ja ei siitä mitään tullut muutakun hermot paloivat.
Eli nyt entistä kipeämmin kaikki tarjoamaan starttiboxeja mulle!  :lol:

Ps. siis voinko ottaa sen vetostartin kopan sisältä kaikki roinat pois ja pitää vain sitä koppaa siinä suojana etä ei tarvitsisi ostaa erikseen sitä päätylevyä?

tapsa92

Mullakin oli ongelmii poksin kanssa :lol: .
- Tapsa

Toni N

Lainaus käyttäjältä: "Speeder"Homman nimi on nyt Starttiboxi, isäni yritti säätää sitä varmaan tunnin kuntoon ja ei siitä mitään tullut muutakun hermot paloivat.
Eli nyt entistä kipeämmin kaikki tarjoamaan starttiboxeja mulle!  :lol:

Ps. siis voinko ottaa sen vetostartin kopan sisältä kaikki roinat pois ja pitää vain sitä koppaa siinä suojana etä ei tarvitsisi ostaa erikseen sitä päätylevyä?
Näin tein omassa Hyperissäni aikoinaan.
Starttiboksin kumi ylti hienosti vauhtipyörään ilman minkäänlaisia lisätoimenpiteitä.

EDIT: Tiivistä paikat samalla, ja tuki narun reikä jne.
Tyhjä

Speeder

Hyvä hyvä , kiitos tiedosta!
Kai tässä nyt käy sellattiin että ostan luultavasti boxin.
Harmi kun käytettyjä ei ole hirveästi liikkeellä.

Olbe

Lainaus käyttäjältä: "Speeder"Hyvä hyvä , kiitos tiedosta!
Kai tässä nyt käy sellattiin että ostan luultavasti boxin.
Harmi kun käytettyjä ei ole hirveästi liikkeellä.

no mutta uus on aina uus  8)
Junnumestari 2007

Loikkaa

meikäläinen liittyy kohta HoBao jengiin 8)  tilasin tänään hyper 7 TQ auton  :P

*HOKE*

Tervetuloa ainoaan oikeaan talliin... tässä tallissa ei pipoa kiristellä samalla tavalla ku toisessa.
Meidän ei tartte keksiä tyhmiä selityksiä miks oma auto ois parempi ku toisten... :mrgreen:

Loikkaa

niin kun HoBao on vaan paras :mrgreen:

no okei ei nyt aloteta tota :)

mitä viri osia kannattaa ostaa ekaksi? tohon TQ rtr?

Speeder

Lainaus käyttäjältä: "Loikkaa"niin kun HoBao on vaan paras :mrgreen:

no okei ei nyt aloteta tota :)

mitä viri osia kannattaa ostaa ekaksi? tohon TQ rtr?
CNC-ohjauspalat ehdottomasti ja starttiboxi ehkä.  :wink:

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "Speeder"CNC-ohjauspalat ehdottomasti ja starttiboxi ehkä.  :wink:
TQ:ssa tulee ilmeisesti nykyään CNC-ohjauspalat,tosin ne viriosana saatavat on vieläkin paremmat.Anyway,itselläni on alkuperäiset valetut kestäneet jo K-A-U-A-N.

Loikkaa

ookkei... entä onko etu kallistuksen vaimentimilla hirveesti merkitystä? takanahan sellanen on jo :wink:

Niko

Lainaus käyttäjältä: "Loikkaa"niin kun HoBao on vaan paras :mrgreen:

no okei ei nyt aloteta tota :)

mitä viri osia kannattaa ostaa ekaksi? tohon TQ rtr?

Jos haluat laittaa auton oikein kunnon ratasäätöihin et tarvitse kuin siniset jouset ja diffi ja iskariöljyt kannattaa vaihtaa. Näitäkään et tarvitse ennen kuin ensin oppii ajamaan.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Loikkaa

ok, eli ei mitään hirveetä raha summaa tarvi laittaa :)

Niko

Runkonjäykistäjät kannattaa vaihtaa jossain vaiheessa jäykempiin CNC työstettyihin jäykistäjiin. Ko jäykistimet ovat vakiona Pro autossa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Olbe

perkule.. ei kellään olisi ylimääräsiä E-klipsejä 3mm akseliin ?
kun olivat loppu ruuvi.netistä  :?  eikä rautakaupoista löydy...

T:Olli

PS: viikonloppuna olen tulossa turkuun ajaan, joko la tai su
Junnumestari 2007

Mika R

niin mäkin siis jyrkkälään la-su

Olbe

Lainaus käyttäjältä: "4Chasis"niin mäkin siis jyrkkälään la-su

niin meinasin että jos sinne tulisi joku jolla olisi ;)
Junnumestari 2007