Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 2.0

Aloittaja Mika R, 16.04.04 - klo: 11.58

T-mo

Lainaus käyttäjältä: "Tounison"
Lainaus käyttäjältä: "T-mo"Onko kellään tiedossa hyviä firmoja pääkaupunkiseudulla, joista saisi Hyper 7:aan ruuveja? Ennen kävin Vantaan Kiloruuvi Oy:ssä, mutta se petti tällä kertaa. Tarvetta olisi esim. pidätinruuveille ja M4x12mm kuusiokoloruuveille.
katsos //www.ruuvi.net
Tuo on kyllä tiedossa, mutta Tampere ei ole pääkaupunkiseutua.

Sami L

Itse tilasin jotain 210 kipaletta tavaraa tuolta (sunnuntai) 23€ ja keskiviikkona ne olivat postilaatikon sisusteena. (Postikulut oli jotain pari lanttia, eli 25€)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

kaide

plussat kotio.. kiertokanki poikki... :mrgreen:
www.punkrodder.com HoSe Kebab

Mika R


Speeder

Hyvin se hyperi pelittää , pesun jälkeen kiilsi aika makeesti ja kiitti kaikil noista pesuvinkeistä!  :wink:  
Sit menin tonne jyrkkälään viel ajelee ja kivaa oli ja auto kesti erinomaisesti moottori ei ehkä missään maailman parhaassa vireessä mutta menettelee.

Onko normaalia että välillä ei saa moottorista hirveest tehoo irti jos se seisoo paikallaan hetken ja sitten kun nostaa auton ilmaan ja pistää kierrokset tappiin ja laskee maahan ni sit vast kulkee kunnolla, ärsyttävää tollanen ku ei tehoja löydy oikeella hetkellä.

Ps. no sitten ku alan oikeen kunnolla ja tosissani kisaamaan ni sit ostan viimeistään kunnon koneen mis olis myöskin vähän enemmän puhtia.  :wink:

*HOKE*

Tuntus vaan olevan pikkusen rikkaalla sun kone jos noin käyttäytyy.

käännäs alaneulaa 10 minuuttia kiinni ja ylhäältä noin 5 minuuttia... pitäs ruveta kipittämään vähän paremmin.

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Sit menin tonne jyrkkälään viel ajelee ja kivaa oli ja auto kesti erinomaisesti moottori ei ehkä missään maailman parhaassa vireessä mutta menettelee.

Olitko sunnuntaina isäsi kanssa ajamassa Jyrkkälässä ? Vai oliko se joku toinen nuori mies..

Speeder

Sunnuntaina? Joo itseasiassa isäni vei minut sinne ja kysyi että onko muilla samoja taajuksia jne. ja venas sen aikaa et sain motin käyntiin ja sit se lähti golfaamaan.:lol:
Mä olin mun kaverin (nosman) kanssa siellä sitten kunnes isä poimi meidät hetken päästä pois...

Mika R

Ok, no itse lähdin radalta about klo 15 joten taisit olla eri heppu :-D
Sorry off-topic

Speeder

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Tuntus vaan olevan pikkusen rikkaalla sun kone jos noin käyttäytyy.

käännäs alaneulaa 10 minuuttia kiinni ja ylhäältä noin 5 minuuttia... pitäs ruveta kipittämään vähän paremmin.
Kiitti HOKE!! nyt alko hyperin kipittää paljon ilosemmin!
Ja tehoja ei häviä kesken kaiken!  :D

Niko

Neil Cragg voitti HoBaolla Englannin mestaruus-sarjan 9. osakilpailun.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Loikkaa

nyt tuli semmonen ongelma, että kun ryypytin niin ensinnäkin kesti hirveen kauan että polttoaine meni kaasariin, sittenkun se sinne pääsi niin ei tapahtunut mitään vaikka kiskoin aikas kauan :roll:  ei ees lupaillu, voi olla että hehkusta oli virta loppu--> pistin lataukseen mutta mikä aiheuttaa ton että se polttoaine menee TODELLA hitaasti kaasariin? :roll:

Joona H

Onkos noita tukivarsien kierteitä mahdollista elvyttää jotenkin,kun ei nuo iskareiden kiinnitysruuvit oikein suostu kiristymään?

*HOKE*

Pistä pidempi ruuvi ja lukkomutteri toiselle puolelle.

Tai hommaa uudet tukivarret.

Loikkaa

Lainaus käyttäjältä: "Loikkaa"nyt tuli semmonen ongelma, että kun ryypytin niin ensinnäkin kesti hirveen kauan että polttoaine meni kaasariin, sittenkun se sinne pääsi niin ei tapahtunut mitään vaikka kiskoin aikas kauan :roll:  ei ees lupaillu, voi olla että hehkusta oli virta loppu--> pistin lataukseen mutta mikä aiheuttaa ton että se polttoaine menee TODELLA hitaasti kaasariin? :roll:

joo ei mittää enää, sain toimiin :mrgreen:

Speeder

Onko HoBaon siniset jouset hyvät jyrkkälään? Ja minkälaista iskariöljyä kyseiselle radalle? (kuinka jäykkää)

Niko

Hyper 7 TQ säädöt Jyrkkälän HoBao Cup kisaan:

Siniset jouset ympäri
edessä 2 x 1,4mm reiät iskarin männissä
50 wt associated öljy

takana 1 x 1,7mm reikä ja 1 x 1,4mm reikä
40 wt associated öljy

Diffiöljyt edestä taakse:

5000
7000
3000

-Niko-
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Speeder

Kiitos kiitos pyydänkin isääni hommaamaan kyseiset tuotteet!  8)
Vaikuttaako hirveesti jos ei ole vaihtanut diffi öljyjä? Onko diffiöljyjen vaihto kauankin kestävä operaatio, pitääkö koko auto purkaa atomeiksi jos haluaa niihin käsiksi?

*HOKE*

Diffit kannattaa ottaa auki ja laittaa uudet lirut sisään. Vaikuttaa todella paljon auton käyttäytymiseen.

Diffit lähtee ku irrotat pohjasta 2 ruuvia jotka pitävät puskuria, ja löysytä ne toisetkin 2 ruuvia jotka pitävät diffiboxia. Sitten ne kaks ristipääruuvia, 2 kolmenmillin ruuvia diffiboxin yläosasta, kallistuksen vakaajaa pitävät 2 ruuvia diffiboxista ja tukivarsien E klipsit.

Speeder

Ja koko homma vie ammattilaiselta noin?
Jos/kun vaihdan auton vakio lirut pois niin vaikuttaako se kiihtyvyyteen/menopuoleen mitenkään?

Mika R

ei tarvii koko autoa purkaa
vaihdoin diffiin uudet laakerit taakse jyrkkälässä ja meniköhän siinä 15 min maks

*HOKE*

Siinä hyvä kuva havainnollistamaan hommaa...

Ei oo siis mikään iso projekti.
Kyllä yhet diffiöljyt vartissa vaihtaa, ku vaan on vähän perillä mitä pitää tehä.
Ekakertalaiselta saattaa vierähtää 30 minsaa ku vähän ihmettelee.

Mika R

Näin on. Keskidiffin kanssa saattaa vierähtää vähän enemmän jos ei ole kaksiosainen joka helpottaa asiaa hieman. Linkkien kanssa menee helposti aikaa jos ne purkaa, itse pyrin sen tekemään niin että jätän linkit paikoilleen ja irroitan kaasuservon sarven. Noissa perissä siis riittää että avaa strategiset ruuvit eikä lähde irroittamaan diffibokseja kokonaan.

Joona H

Onkos sulla Niko varastossa/tulossa varaosia tuohon Ossin V-Speciin?
Mikäli on,niin onko hinnoista mitään tietoa esim.mäntä/sylinterisarjalle?

Speeder

Nonni nyt isä antoi minulle mitä osti Sabesta ja myyjä oli myynyt auto käyttöön isälleni lentsikka löpöö 25% vaikka olis pitäny käyttää auto löpöö.
Ja iskariöljyksi jotain orionin missä ei kerrota vahvuuksista vaan siinä lukee
että 50weight .  :roll:
No noi iskariöljyt saa kelvata mutta kuinka paljon kuhunkin iskariin sitä pitää laittaa?

Ja uskaltaako tuota Byron 25% polttoainetta käyttää. (siinä lukee "Ideal for planes, helicopters and boats ja etiketissä on lentokoneen kuva)

Loikkaa

ei tuo HoBaon vetari kovin kestävä ole :(  meni nyt jo naru poikki ja jousi ei oikein palauttanut sitä narua :(  viikon se kesti :( täytyy varmaan hommata startti boxi  :|

Speeder

Joo kaikilla kenet tunnen niin on hyperissä (tq rtr) ni mennyt vetari rikki...

Ja vieläkin kipeästi tarvitsen äsken lähettämääni viestiin apua , tässä vielä uusiksi kopioituna se:

Nonni nyt isä antoi minulle mitä osti Sabesta ja myyjä oli myynyt auto käyttöön isälleni lentsikka löpöö 25% vaikka olis pitäny käyttää auto löpöö.
Ja iskariöljyksi jotain orionin missä ei kerrota vahvuuksista vaan siinä lukee
että 50weight . :roll:
No noi iskariöljyt saa kelvata mutta kuinka paljon kuhunkin iskariin sitä pitää laittaa?

Ja uskaltaako tuota Byron 25% polttoainetta käyttää. (siinä lukee "Ideal for planes, helicopters and boats ja etiketissä on lentokoneen kuva)

waltt

Mulla ei oo menny vielä mitään rikki... no,eipä hirveesti ei o tullu ajettuu, ehkä 1/3 gallonaa...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Hount

Lainaus käyttäjältä: "Speeder"No noi iskariöljyt saa kelvata mutta kuinka paljon kuhunkin iskariin sitä pitää laittaa?

Tyhjennä vanhat öljyt pois.
Tarkista että silikonipuolipallo (bladder) on ehjä ja sen yläpuolella ei ole öljyä.
Tarkista että alapään tiivisteet ja nylonprikat ovat ok (iskarin varsi ei pääse paljoa klappaamaan)
Liruta 1-2cm uutta öljyä männän ollessa ala-asennossa ja liikuta mäntää öljyn pinnan alapuolella hitaasti välillä odottaen,siten että suurin osa kuplista on noussut pintaan.
Lisää öljyä piripintaan saakka ja liikuta taas mäntää siten että saat loputkin ilmat männän yläpuolelle ja odota riittävän pitkään, että nuo vimeisetkin ilmakuplat ovat nousseet pois öljystä.
Ruuvaa korkki paikalleen hitaasti jotta silikonipuolipallon ja öljyn väliin jäävä ilma pääsee tulemaan pois korkkiin tehdystä rei'ästä.
Paina vartta sisäänpäin ja mikäli varsi ei mene "pohjaan" saakka vaan jää jäkittämään ikäänkuin siellä olisi kumipallo vastassa, niin öljyä on liikaa.
Jos öljyä on liikaa, niin vedä varsi täyteen mittaansa ja avaa korkkia sen verran että korkissa oleva reikä avautuu ja paina vartta sisäänpäin vaikka 1cm kerrallaan ja ruuvaa korkki taas hitaasti paikalleen ja kokeile mikäli öljyä on vieläkin liikaa.
Mikäli öljyä ei ollut liikaa, niin tarkista että iskari tuntuu yhtä jäykältä koko matkan eikä todellakaan sirise (ilmakuplia) eikä ahdista yhtään liikaa juuri ennen kuin puristuu minimimittaansa.
Tarkista paljonko iskunvaimennin palautuu minimimitastaan itsestään ja kuinka nopeasti, kokeile öljyn määrää sätelemällä koota toisen puolen iskari samanlaiseksi.
Mikäli iskari ei palaudu liki yhtään, on öljyä liian vähän.

Tuollaiset ajatukset mielessäni minä olen iskareita täytellyt, korjatkaa toki mikäli olette eri mieltä.

Fysiikkaa:
Miksi iskunvaimennin palautuu jopa ilman jousikuormaa?
Koska iskunvaimentimen varsi työntyy öljyyn syrjäyttäen öljyä oman tilavuutensa verran. Öljy taasen puristaa tuota iskarin yläpäässä olevaa puolipalloa kasaan, joka puristaa taasen itsensä ja iskarin korkin rajaamaa ilmatilaa kasaan ja kaasuna ilma puristuu helpommin kuin muut syrjäytetyt elementit, joten tuo ilma pyrkiessään takaisin siihen vallitsevaan ilmanpaineeseen, missä se on sinne laitettu työntää em. muita elementtejä, jotka lopuksi haluavat syrjäyttää iskarin vartta, joka aiheuttaa iskunvaimentimen palautumisen jopa ilman jousikuormaa.

Kuulemma on myös olemassa iskareita joissa on korkin ja puolipallon rajaama ilmatila niin suuri, jotta öljyä ei voi jäädä liikaa

Vianetsintää:
Mikä tahansa vikana, niin tarkista että öljyssä ei ole ilmaa ja ilmassa ei ole öljyä. Seuraavaksi tiivisteet.

- Hount

Speeder

Kiitos kattavasta infosta nyt enään ongelmana on tuo polttoaine josta kanssa selitin äsken jos joku voisi vielä kertoa saako sitä käyttää.  :D