Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 2.0

Aloittaja Mika R, 16.04.04 - klo: 11.58

Mika R

Ai toi oli nyt se uusi TQ Pro, ilmankos kulki maukkaasti. Harmi etten tajunnut katsoa konepellin alle. No, sähän voit tiputtaa kuvia tänne.

Niko

Voin ottaa kuvia tässä joku päivä. Auto nyt pöydällä vähän purettuna. Pientä säätöoperaatiota.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Niko

Havaittu seuraavaa:

Pitkissä iskareissa MINUN mielestä kannattaa olla vähän löysemmät öljyt. Itsellä normaalisti ollut Asso 50 edessä ja 40 takana. Nyt 35 takana. 45 Assoa en ole vielä saanut. Ei ilmeisesti ole saatavana.

Minun setup Imatraa silmälläpitäen (joo joo melkein sama kuin JQ:n setup):

20* C-palat
Siniset jouset ympäri (Turku on röykkyinen rata)
50 öljy edessä 2 x 1,4mm reiät
35 öljy takana 1 x 1,4mm ja 1 x 1,7mm reiät
3* taka-aurausta
0* etuaurausta
Kick-uppia lisäävä pala edessä
3* camberia edessä
4* camberia takana
Spiderdiffi 3000 öljy edessä
Spiderdiffi 5000 öljy keskellä
Vakiodiffi 3000 öljy takana
Ohjauslinkki ackermanlevyssä taaemmassa reiässä

Iskarit edessä yläpäässä sisin reikä ylärivissä, alhaalla sisällä. Takana ylärivi 1 ulos keskeltä alhaalla sisällä.

Takaylälinkki iskaritornissa sisärivi keskellä, hubissa ylärivi uloin reikä.


= toimii

MUN mielestä  :mrgreen:
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Olbe

pieni propleema, otin tuon vetostartin pois rtr mallista ja päätylevy tilalle... rupesin vaan aatteleen, kun siinä vetostartissa menee se pieni tappi kiertokankeen ja kun päädyn laittaa niin jää tavallaan "irtonaiseksi"...
eli pitääkös pääty sen sitten "paikallaan" ?
ekaa kertaa näin "syvällä" moottorissa niin pitänee kysyä varmuuden vuoksi...  :wink:

hetken mietin sitäkin miten päin  laitan sen päädyn....mutta päädyin siihen tulokseen että ei se mene kuin yhdessä asennossa  :mrgreen:
Junnumestari 2007

Niko

Ei sielä mitään tappeja kuulu olla enää kun vetostartti poistetaan. Viimeinen irtoava osa on turbofan. Sinne sisälle jää kiertokanki ja kampiakseli, jotka on hyvä antaa olla paikallaan niin kone toimii vähän paremmin ;)
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Sami L

Kuulunut huhua, että uuden Huban odottajien ei kannata "pidätellä hengitystään". Taitavat ajella vielä tämän vuoden vanhalla...
Se siitä hehkutuksesta.

( http://www.buggy-sport.info/blank.php?path=content/printable.php&contentid=1662 )
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

AkiM

Lainaus käyttäjältä: "Sami L"Kuulunut huhua, että uuden Huban odottajien ei kannata "pidätellä hengitystään". Taitavat ajella vielä tämän vuoden vanhalla...
Se siitä hehkutuksesta.

Tehdas haluaa olla varma että auto on valmis ja osat kestävät. Olisi noloa jos joutuisi tarjoamaan "optio-osia" että autot kestää läpi kisan.

http://www.teamxray.com/teamxray/news/newsdesc.php?news_id=570&kategoria=570&Xnet_Session=b9d72bceca1faebf2afa38ce473fba22

Se siitä Luxury:sta...  

p.s.  Tämä ei ole haaste sotaan. Vaan vastine pilkan sävyiseen viestiisi "naapurin" foorumilla.  :wink:

l150040

En oikein ymmärrä mitä tässä viittauksessa edes haetaan. Eikö se ole hienoa, että tehdas antaa kasan osia ilmaiseksi. Sitä paitsi suurin osa noista osista on heikompia, kuin alkuperäiset XB8:n osat, mutta toimivat vaihtoehtoina säädettäessä. Tietääkseni Xrayssä on ollut harvinaisen vähän ns. tyyppivikoja ja heikkoja kohtia. Jotain toki on löytynyt, mutta näihinkin ollaan saatu ratkaisu melkoisen nopeasti.

Onhan Hobaoonkin esitelty melkoinen määrä vaihtoehtoisia osia, joilla on pyritty vaikuttamaan auton kestävyyteen tai muihin ominaisuuksiin.

Tämä oli sitten täysin puolueeton mielipide.

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Niko"Voin ottaa kuvia tässä joku päivä. Auto nyt pöydällä vähän purettuna. Pientä säätöoperaatiota.

Pistä vaan kuvia kun auto on kasassa. Olen tässä jahkaillut uutta autoa, olisko se sitten mahdollisesti tuo TQ tai 777Sp2. Tai sitten ei mitään, ajelen tolla Seiskapuolkilla sen minkä ajaa ylipäätänsä. Olis kiva kyllä verrata ja tuo 500e ei ole kauhean paha. Mitä itse olet mieltä autosta (esim verrattuna aiempiin) ?

Onko muilla tätä TQ Pro versiota ? Ilmeisesti kun sitä on sivujen mukaan myyty hyvin. Mitä mieltä, onko nopeampi kuin aiempi Hobao?

Onkohan osissa muuten mitään yhteistä Kyöstin kanssa, esim. iskarit. Näyttävät kyllä olevan 3.5mm männänvarrella tässä joten varmaankin kestävät. Sanokaas vielä pitääkö noi spider diffit ajaa sisään jotenkin? Näyttävät olevan edessä ja keskellä.

AssoRacing

Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: ""

Onko muilla tätä TQ Pro versiota ? Ilmeisesti kun sitä on sivujen mukaan myyty hyvin. Mitä mieltä, onko nopeampi kuin aiempi Hobao?


Mulla on. ...Se on nopeeee  :wink:
www.saikart.fi/   www.rc-offi.net  www.ekpa.suntuubi.com/

Hount

Lainaus käyttäjältä: "Mika"Onko muilla tätä TQ Pro versiota ? Ilmeisesti kun sitä on sivujen mukaan myyty hyvin. Mitä mieltä, onko nopeampi kuin aiempi Hobao?

Periaatteessa ainoat nopeuteen vaikuttavat asiat tavalliseen Prohon ovat pitkä alusta ja spider keskellä.

Ei tuossa Mika ole niin kauhean suurta eroa tavalliseen Pro-malliin, ainoastaan pientä kilkettä + nuo pari suurta.

DTQ:ssa on, mulla ei.
Spider keskellä.
Pitkä alusta.
Uusi takadiffin lautasratas.
Paksummat iskarinvarret.

Onhan siinä sitten überhienosana:sta valmistetut etuylätukivarsien vanttiruuvit.

Mulla on, DTQ:ssa ei.
Thuuning! (kauneus on katsojan silmässä)
CNC Sisemmät tukivarsien saranatappien kannattimet 3x. (painoa)
CNC Takalaakeripesät (painoa)
Likasuojatut pyörän mutterit.

No ok, samanhintaiseksi ja hieman ylikin tulee mun auton hinta, eikä tuossa ole vielä kaikkia samoja osia. Mutta tähän kiteytytyy oikeastaan koko tämä harrastus, virittely/ tuninkipalikat.

Ainiin, laskeskelin tässä itsekseni että mitä kaikkea olen saanut HoBaostani rikki.

5x C-pala Näistä 3kpl siksi kun alempi ruuvi tippunut ohjauspalasta ja 1 vaihdettiin varmuuden vuoksi, kun oli pieni särö
4x Siipi (näistä kaikki meneet kavillassa hyppyharjoittelussa)
1x etuylätukivarren muoviosia, ploppas vanttiruuvin pois. (C-pala meni ensin murusiksi, kun ruuvi tippui, vähän myöhemmin tämä, oli vissiin ottanut osumaa)
2x etuiskaritorni (1 menee omaan piikkiin, kun hyppäsin sillä venetraileria päin, mutta toinen meni rikki radalla)
Iskarien tiivisteet/nylon prikat.
Pari ruuvia takarungonjäykistimen yläpäästä. (joo joo, ei mulla oo ylimääräistä 3mm iskarin vartta minkä voisin laittaa sinne, se kyllä kestäis)

Muut osat menee oman tyhmyyden ja ajotaidon piikkin paitsi 1 etuiskaritorni, ei voi mahtua mun kuulaan miten saan sen radalla rikki. Te voitte lohduttautua sillä että vissiin kukaan muu ei ole saanut niitä suomessa muuta kuin naarmuille.

Muuten, vielä tuli mieleeni, uudet HoBaon siivet ovat joustavempia kuin vanhat, tai sitten se tuntuu vain siltä. Kokeilkaapa joku kenellä on vähän runtattu vanha siipi ja verratkaa uuden erän mukana tulleeseen siipeen. Toivottavasti nyt loppuu siipien hajoaminen (toivottavasti olen oppinut laskeutumaan CrimeFighterit edellä)

- Hount

Mika R

Kiitos tiedoista Hount. Toi etuiskaritorni juttu on kyllä erikoinen.

Tuukka

Kyllä hiilikuituinen iskarin torni on rikki saatu, vaan onkos kyseessä kuitenkin metallinen. Hountin lista kertoo hyvin myös meidän Hobaon heikot lenkit. Saisivat vähän poistaa c-palan muotista metallia, että tulis vähän lisää muovia kalikkaan. Tuntuu murtuvan aina samasta kohtaa. Helppo ja halpa vaihtaa, mutta kisassa tietty harmittaa jos se hajoaa. Hajoaminen on kyllä näppihäröilyn syytä mutta kuitenkin.

Hount

Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"Kyllä hiilikuituinen iskarin torni on rikki saatu, vaan onkos kyseessä kuitenkin metallinen.

87381 - Eli CNC Iskaritorni uusille pitkille iskareille.

Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"Saisivat vähän poistaa c-palan muotista metallia, että tulis vähän lisää muovia kalikkaan. Tuntuu murtuvan aina samasta kohtaa. Helppo ja halpa vaihtaa, mutta kisassa tietty harmittaa jos se hajoaa. Hajoaminen on kyllä näppihäröilyn syytä mutta kuitenkin.

Mulla ei ole hajonnut kuin 1 C-pala ihan "normaalissa" ajossa ja yhteen tullut pieni särö. Kaikki loput (3kpl) ovat hajonneet alimmaisen ohjauspalaan tulevan ruuvin putoamisen takia.
Kyllä ne kestää, kun saa vaan sen ruuvin pysymään kiinni...
Siihenkin on kikka. poraa C-palaan ihan pienen reiän sinne alle, siten että saa pienen ruuvin ruuvattua tuon ison M4x12 ruuvin kannan eteen.  Nyt vaikka ohjauspalassa oleva ruuvi löystyisi, pitää tuo pieni ruuvi tämän isomman silti paikallaan eikä se pääse putoamaan pois.
Tai sitten pistää jotain über ruuvilukitetta joka ei lähde kuumentamatta pois, tosin voi olla komposiittiosat tuskisssaan siinä ympärillä kun lähtee niitä sitten joskus irroittamaan.

- Hount

Tuukka

Kiitti vinkistä. Sama ruuvi löysty aiemmin meilläkin, mutta nyt luotan lukitteeseen. Tosin kikka on helppo käytettäväksi...

Niko

Valaisen vähän asiaa tarkemmin.

CNC iskaritorneilla tarkoitetaan kovapinnoitettuja metallisia iskaritorneja, jotka on DTQ:ssa mukana vakiona. Uusissa CNC iskareissa on myös runsaasti säätöreikiä.

DTQ:ssa käytännön eroa vanhempaan malliin:

Heikoimmat lenkit vaihdettu kulutus ja muutenkin kestävempiin vaihtoehtoihin
Kevyempi + - 3400 g ajovalmiina
Kääntyy tiukemmin
Enemmän ulosjoustoa vakiona (Pidemmät iskarit 3,5mm varsilla ja uusi pitkä pohjalevy (tukivarsien kohdalta viistetty valmiiksi)
Vakiona myös kaikki tarpeelliset säätö- ja viripalikat ja vährmmän tarpeelliset myös ;)
Uusi tankki (kiinnityspaikka polttoainesuodattimelle)
Osissa parannettu toleransseja, kuten ennen C-paloihin, Ackermanlevyyn ym. piti lisätä chimmiprikkoja. Nyt ei näköjään tarvitse.


Spiderdiffit muuten maksaisivat erikseen nykyään 140 eur, CNC ohjauspalat 39 eur, että on kyllä kannattava paketti tuo DTQ Pro.

Varsinaisia viritysosia saatavana paketissa olevien lisäksi on vain uudet kevennetyt pää- ja takaratas ja diffien ulostulot. Myös CNC alumiiniset takalaakeripesät ovat saatavilla.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Niko

Keittäkää ne siivet niin ei saa rikki edes hyppytreenillä.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

Kiitos Niko. Löytyykö autoa hyllystä tällä hetkellä?

Tuukka

Niko: Onko nuo uudet c-palat pitkälinkkisenä vai vanhan mallinen lyhyt linkkinen?

Rungon jatkaminen alkuperäisestä tosiaan lisännyt auton kääntyvyyttä huomattavan paljon. Voisiko joku kertoa miksi? Siksikö että on enemmän painoa eturenkailla suhteessa takarenkaisiin.

kc67

Niko onko toi uusi pidennetty alusta  tullut milloin? onko esim jo pcr pro sandersona versiossa ?
Xray XB-8 ,Hobao Hyper7 pcr pro, Sirio kanai edition 1#,Team Infinity samurai .21, Sanwa mx-3

*HOKE*

Kyllä oli jo PCR:ssä.
Tunnistaa pohjassa olevasta isosta L kirjaimesta.

Niko

PCR Sanderssonassa oli tavallinen lyhyt pohjalevy.

Minusta pidempi pohjalevy toimii myös paremmin röykkyisillä radoilla (Suomen radoilla).

HoBao ei tee pitkälinkkistä C-palaa. Tekee vain ko paloja Kyosholle.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Niko

Noniin. Kuvaukset meni purkkiin. Kuskit ei osanneet ajaa :) Ohjelman nimi on Urheiluhullu Suomi.

Kilpailijat ajoivat autoilla noin 2-3 kierrosta yhteensä. Juontajat eivät uskaltaeet haastaa kilpailijoita lajiin, koska homma ei ollutkaan niin yksinkertaista kuin he luulivat.


Mika:

Kaikki DTQ Pro autot menivät heti mitä sain. Tilasin jo lisää.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

*HOKE*

Hmmm...
Mielenkiintosta ettei sanderssona versiossa ollu pitkää pohjaa.
Itellä tosiaan on pitkä vaikka onkin ymmärtääkseni vanhempi kuin tuo sanderssona versio.
Auto on siis PCR Pro PBS.

Niko

PCR PBS Pro:ssa oli vaikka mitä hiluja mukana vakiona.

Sanderssona versioon otin kevennetyn pohjalevyn sijaan CNC iskaritornit, koska ne olivat minusta tärkeämmät.

PCR PBS Pro:ta tuli vahingossa HoBaolta yksi erä tavallisen Pro:n hintaan. Olisi pitänyt maksaa enemmän mutta myytiin normaalin Pro:n hinnalla.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Niko"Noniin. Kuvaukset meni purkkiin. Kuskit ei osanneet ajaa :) Ohjelman nimi on Urheiluhullu Suomi.

Kilpailijat ajoivat autoilla noin 2-3 kierrosta yhteensä. Juontajat eivät uskaltaeet haastaa kilpailijoita lajiin, koska homma ei ollutkaan niin yksinkertaista kuin he luulivat.


Mika:

Kaikki DTQ Pro autot menivät heti mitä sain. Tilasin jo lisää.

Hienoa, koska tulee ulos tiedätkö?
Heh, laji on vaativa... hyvä opetus jos kuvittelivat toista.
OK

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "Niko"PCR PBS Pro:ssa oli vaikka mitä hiluja mukana vakiona.

Sanderssona versioon otin kevennetyn pohjalevyn sijaan CNC iskaritornit, koska ne olivat minusta tärkeämmät.

PCR PBS Pro:ta tuli vahingossa HoBaolta yksi erä tavallisen Pro:n hintaan. Olisi pitänyt maksaa enemmän mutta myytiin normaalin Pro:n hinnalla.

Hihi. :mrgreen:

Tais olla mun molemmat autot noita halvemmalla saatuja.  :wink:

Mukana tosiaan kaikkee kivaa kilkettä. Iskaritornitkin oli järeetä tekoa ja ymmärtääkseni CNC:t

Niko

Hoke:

Joo CNC työstettyä duralumiinia ovat nekin.

Mika:

Pari viikkoa menee vielä. Tilasin aika monta kärryä.


Tällä mennään lauantaina Imatralla. Hyper 7 DTQ Pro ja likainen sellainen:

http://www.hobao.fi/omat/bodies/IMG_3673.jpg


Toivottavasti myös kovvoo.


Tässä Urheiluhullu Suomi ohjelman autot:



Autot Sponsored by HoBao
Renkaat Sponsored by Medial Pro
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Niko

Mika kyseli aiemmin, että tarvitseeko Spider diffit ajaa sisään.

Vastaus:

Ei sen kummempaa sisäänajoa tarvita. Samanlaista sisäänajoa kuin vakiodiffeillä, eli muutama tankki vähän rauhallisemmin, että osat asettuvat ja kuten uudessa autossa aina kannattaa.

Sitten käytännön neuvoa Spiderdiffeistä.

Uusi Spiderdiffi tulee aina purkaa osiksi vaikka se onkin tehtaalla valmiiksi koottu.
Poista tehtaan asennusrasva kaikista osista esim. valopetroolilla tai isopropanoolilla. Laita kuumakestovaseliinia ulostulojen rasvauriin ja kokoa diffi uudelleen. Kannet kannattaa tiivistää silikonilla O-renkaiden lisäksi. Lisäksi jätä 2 diffin ruuvia laittamatta kiinni vastakkaisilta puolilta ja ruuvaa ne kevyesti kiinni diffin toiselta puolelta.
Täytä diffi toisesta ruuvin reiästä siten, että toisesta ruuvin reiästä alkaa tulla öljyä. Pyöräytä varovasti ulostuloja jotta kaikki ilma tulisi ulos. Nyt voit ruuvata 2 ruuvia takaisin paikoilleen ja diffi on valmis.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

totaer90

Aah, yksi noista hobaoista on mun :D

Sanokaas mitkä PM:t ne oli johon on JQ kirjottanu säätö ohjeet?

Edit: Löysin oikeat numerot, tilasinkin jo.
Kyosho Mirage 1/18  Thunder Tiger MTA-4 1/8 HoBao hyper 7 TQ.