Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 2.0

Aloittaja Mika R, 16.04.04 - klo: 11.58

waltt

voisko joku neuvoa, kun auto lähtee käymään, mutta sammuu lähes heti.
Eikä auta mitään vaikka antais hiukan kaasua. Jos pitää hehkua koko ajan niin käy vähän kauemmin...
Voisko olla että on liian kylmä tulppa? Novarossi 7
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "waltt"voisko joku neuvoa, kun auto lähtee käymään, mutta sammuu lähes heti.
Eikä auta mitään vaikka antais hiukan kaasua. Jos pitää hehkua koko ajan niin käy vähän kauemmin...
Voisko olla että on liian kylmä tulppa? Novarossi 7

Kone liian rikkaalla...
Onko tulppa vanha?
Jos on jo jonkinverran ajettu niin voi olla tulpassa vika.
Mikäli se on uusi niin kone on täysin metsään säädetty.

Ylä- ja alaneulaa vartti kiinni...vähintään.

Speeder

Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"Kaverin Hyperissä oli kytkimessä jonkin asteinen valmistusvirhe... Kytkin otti jo sisäänajossa aivan eritavalla kiinni kuin minun kytkimeni. Renkaat pyörivät kun autoa piti ilmassa. Nooh, siellä oli sitten 1 kytkinpala lohjennut, mutta hetken ajon jälkeen se hajoitti loputkin palat. Tällä hetkellä kytkin on n.500 palainen, varustettuna kolmella jousella. Juuso voikin varmaan laittaa laittaa kuvan jossain vaiheessa....
Mulla on halkes jossai 2 gallonan kohal kaikki palat yhellä kertaa ja laakerit, kuva aiempana.

T-mo

Mitä säätöjä ammattilaiset suosittelee Hyper 7 TQ:n keulaan, kun ongelmana on niiaaminen jarrutuksissa ja vastaavasti keulan noudeminen kiihdytyksessä. Autossa on siniset jouset joka nurkassa. Takapään käytös on varsin neutraalia.

Saako iskarien yläpään muovikorkkeja (osa, joka kiinnittää iskarin autoon) ostettua erikseen?

*HOKE*

eteen poraat mäntiin 1,4 milliset reiät ja sisään 50 wattiset öljyt...
Maavaran säädät niin että tukivarret ovat suunnilleen vaakatasossa... ehkä karvan ylempänä.

Kiinnitys alatukivarteen sisempiin reikiin, ja yläpäästä aivan sisälle.

Muoviosat tulee levyssä jossa on kaikki iskariin kuuluvat muoviosat...
Hinta oli todella halpa.

waltt

Kiitos HOKE!
itse olin sitä mieltä että auto liian laihalla ja sammuu kun ei saa polttoainetta, mutta menikin just toisinpäin...
Otin hobao finlandin sivuilta säädöt, ja auto toimii taas...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Loikkaa

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Kiinnitys yläpäästä aivan sisään

ylä vai ala reikä riville? :? kun niissä iskari torneissahan on ylempänä ja alempana reikiä :roll:

Niko

Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Tuukka

Siitä takajäykkärin poisjätöstä kysyisin. Tiedän joidenkin ajavan ilman sitä ja sitä täällä foorumilla ehdotetaan. Mitä iloa on sen poisjätöstä? Painosäästö on ainakin marginaalinen sekä olen ainakin JQ:n autosta huomannut, että joko ajomäärä tai sen jäykkärin puute rikkoo takaboksin muovitapit.

Sami L

Takapää muuttuu hieman löysemmäksi kokonaisuudessaa, jolloin se on anteeksiantavampi. Ei ole kova kuin kivi, vaan hieman mukautuu maastoon paremmin. Enemmän chassis flexiä.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Niko

Jose jättää sen pois koska ei jaksa ruuvata sitä paikalle. HoBaossa ei ole merkittävää vaikutusta ajo-ominaisuuksiin onko takajäykkäri vai ei, koska pohjalevy on sen verran jäykkä johtuen HoBaon pohjalevyn pinnoituksesta. Jos ei vielä omaa Josen tyylisiä ajolinjoja kannattaa käyttää takajäykkäriä, joka suojaa kovissa rytkeissä diffiboksin kiinnitysruuveja ja pohjalevyä.

Useimmissa muissa merkeissä takajäykkäri on pakollinen koska muuten pääratas hajoaa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Tuukka

Jos takapää muuttuu joustavammaksi, niin onko se Hobaossa hyvä vai huono asia? Eli siis miten ajo-ominaisuudet muuttuvat?

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "Niko"...koska pohjalevy on sen verran jäykkä johtuen HoBaon pohjalevyn pinnoituksesta...

Onpas Hobaolla hieno pinnoitusmenetelmä jos ne saavat kevytmetallin vääntöjäykkyyttä lisättyä. Eiköhän pinnoituksellä lisätä kuitenkin vain kulutuskestävyyttä joka ainakin Hobaon pohjalevyssä on kohdallaan hintaansa nähden. Enkä usko että millään pinnoituksella jonka paksuus on millin sadasosia lisätään vääntöjäykkyyttä, tai no ehkä teorissa voi olla laskettavissa.

Lainaus käyttäjältä: "Niko"Useimmissa muissa merkeissä takajäykkäri on pakollinen koska muuten pääratas hajoaa.

Ainakin eräässä toisessa merkissä efektillä on päinvastainen vaikutus. Siis jos takajäykkäri jätetään pois, runko pääseekin taipumaan enemmän moottorilinjan takaa ja lisäämään riskiä takagardaanin ja sitä kautta keskidiffin rikkoontumiseen ja vähentäen päärattaaseen kohdistuvaa rasitusta pohjalevyn joustaessa.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Niko

Hey jätkä. Mulla on täällä HoBaon pinnoitettu ja pinnoittamaton pohjalevy. Tule tänne kokeilemaan niin näet eron :-)

Ainakin Kyoshossa menee pääratas, jos ei vaihda alkuperäisiä tankojäykistimiä jäykempiin.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

Niinkö Niko? Paikallisista ainakin Jonni Kotola ja Jartsa ajaa orkkis jäykkäreillä ongelmitta. Saattaahan tuo olla, mutta Jartsa ajaa jo toista kautta ja ajaminen ei ole mitään hissuttelua. Itsellä on ne RE:n jäykkärit joten en osaa sanoa, mielessä on kyllä käynyt ne pallojäykkärit ei nekään tunnu hullummalta ja parempi fleksaus on kuulemma ihan hyvästä. No, ei sillä olis mulle varmaan kauheesti eroa, ajan varman päälle noilla jäykkäreillä.

edit: Jonni voi olla ajanut pallojäykkäreillä jo pidempäänkin, mutta Jartsan tiesin että ainakin toista kautta

Jartsa

Mitä kyllähän minä hissuttelen, oikein nätisti ajan  :)
Ja juu on pallokäykkärit  :)

Mika R

Muuten sulla meniskin pääratas hehe  :mrgreen:

HVoltage

Lainaus käyttäjältä: "Niko"Hey jätkä. Mulla on täällä HoBaon pinnoitettu ja pinnoittamaton pohjalevy. Tule tänne kokeilemaan niin näet eron :-)

Jos asia todellakin on näin niin sittenhän se on vallan mainio juttu :shock: . Voisin jopa tätä tulla ihmettelemään ;) Viimeistään sitten kun H8 PROt on maissa  :mrgreen:

EDIT: Googletin lisää, mielenkiintoista, kovaeloksointi eroaa perinteisestä eloksoinnista siinä että kovaeloksointi "imeytyy" osin myös alumiinin sisään. Tällöin todellakin kovaeloksoitu alumiinilevy voi olla jäykempi, tätä toisin ei tässä kerrottu. Niko jos sinulla on täsmälleen (tai lähes) samanlaiset pohjalevyt joissa on eri pinnoite niin punnitsetko ne, haluasin tietää ihan mielenkiinnosta onko niissä painoeroa? Xrayin pohjalevy kun on vain keltapassivoitu tjms. oli se sitten R tai "Pure" versio
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Niko

HoBaon kovapinnoitettu pohjalevy on sen verran painavampi että ainakin kädessä huomaa pinnoittamattomaan verrattuna. Tu ko pinnoitus on todellakin melko syvälle asti. On hieman saman tapainen kuin teräksen karkaisu.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

waltt

Prkl... Tänään meni hyperistä ohjausservo... en tiedä mikä on vikana, mut kääntyy vain harvoin kun rattia kääntää ja lämpeää jonkin verran...
Servona oli hyper 7 tq:n vakio ohjausservo(siis se 9kg voimaservo)... :cry:
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Joona H

Nyt tuli vaihdettua fuili tuosta paljon parjatusta varttiprossasesta Cool Powerista kakskybäseen Sidewinderiin ja kyllä oli eroa ja paljon! Samoilla säädöillä kulki hieman paremmin,mutta lämmöt laski n.40celsiusta.Siitä kun sitten kiristi säätöruuveja niin johan löytyi se "uusi vaihde"! Jopa moottorin äänet kuulostaa nyt paljon miehekkäämmiltä! Tankki tuntuisi kylläkin kuluvan aika paljon nopeammin kuin CP:llä,tosin turhan rikkailla säädöillä ja vuotavalla tulpalla saattoi olla oma osuutensa asiaan.Ajot tosin katkesivat kun etuvetoakselia kupissaan pitelevä tappi (tai oikeastaan sitä tappia pitelevä ruuvi) löystyi.

Svg

Kun mulla on noi lämmöt edelleenkin korkeat ja tulppa on kylmä. Niin voisko ne lämmöt johtua polttoaineesta (sidewinder 16% muistaakseni)? Ja auto ei oo laihalla ainakaan. Mutta ei muuta auto toimii ihan hyvin vaikka lämmöt onkin hieman korkeat.
www.geocities.com/rcmikko/
Hobao Hyper 7 TQ

Speeder

Kannattaa vaihtaa byroniin siis 25% , lämmöt pysyy hyvin kurissa ja se on laatu tavaraa ja kulkee hyvin! Varmaan suosituin buggy polttoaine suomessa.  :wink:

AkiM

Lainaus käyttäjältä: "Svg"Kun mulla on noi lämmöt edelleenkin korkeat ja tulppa on kylmä. Niin voisko ne lämmöt johtua polttoaineesta (sidewinder 16% muistaakseni)? Ja auto ei oo laihalla ainakaan. Mutta ei muuta auto toimii ihan hyvin vaikka lämmöt onkin hieman korkeat.

Kun sinulla on kylmä tulppa ja ilma on kylmä niin konetta joutuu säätää piikimmälle että kulkee. Kokeile siis kuumempaa tulppaa.

Svg

Mulla on siis tällä hetkellä autossa kiinni joku kylmä tulppa ja aikasemmin mulla oli O.S  8 ja korkeella on lämmöt
www.geocities.com/rcmikko/
Hobao Hyper 7 TQ

Ville92

Tuol sanderssonas myydään Hobao hyper 7 rtr ja aloin miettii et sopiiko startti laatikko siihen moottoriin, vaikka siinä on vetokäynnistin ? Aion ehkä vaihtaa mun auton Hobaoon.
Inferno mp7.5, Hitec agressor CRX

waltt

Sopii... täytyy vaan ostaa narustartin tilalle moottorin päätylevy...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

MarkusH

Täytyykö? Mulla on vetostartti autossa, mutta käytän silti boxia...

Ville92

Paljonko semmonen maksais :?:
Inferno mp7.5, Hitec agressor CRX

tapsa92

Starttiboksi :?:  Noin 70e :wink: .
- Tapsa