Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 2.0

Aloittaja Mika R, 16.04.04 - klo: 11.58

Tatu

Terve! olen ostanut käytettynä hyper 7 ja huomasin , että puskee asfaltilla ihan pikku kierroksilla ympyrää kiertäessä.Olisko jollain siihen mitään lääkettä?   Kiitos.

Tatu

Niin oliskohan sielä etu tai taka diffissä jäykät öljyt vai? Vai olisko siinä keski diffissä jotain vikaa se taitaa olla bbf lukko diffi.

*HOKE*

BBF diffejä tuskin on... Nillä ei ajanut kuin yksi kuski koko viimekesänä ja hänen vanhaa autoa sinulla ei ole.
Ja BBF diffeillä auto kääntyy paremmin kaasupäällä kuin vakioilla. + että bbf diffit pitää olla jokapuolella että homma toimii.

Yksinkertaisesti kun tuollainen voi johtua aivan mistä tahansa.
Eli aivan kaikki säädöt vaikuttavat siihen miten auto käyttäytyy.
Enkä näe kyllä minään ongelmana että auto ei käänny kunnolla jos sillä hiljaa pyöritetään asvalttia pitkin, koska auto ei yksinkertaisesti ole edes suunniteltu asvalttiajoon.

Kyseinen auto kuuluu krossiradalle ja on siellä kotonaan, koska sinne se on suunniteltukin toimivaksi.

Matias V

Miks ihmees krossarin tarttis toimii asfaltilla?
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Olbe

No se treenaa jo "rallygame kisaan"  :mrgreen:
Junnumestari 2007

waltt

Millainen on BBF diffi on rakenteeltaan, ja miten se vaikuttaa?
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Tatu

Joo mutta miettikää kuinka se kääntyy hiekalla ku ei käänny asfaltillakaan. bbf:nä se on mulle myyty!

*HOKE*

Se kääntyy savella aivan eritavalla kuin asvaltilla.

Et voi mitenkään verrata että jos auto ei asvaltilla käänny etteikö se savella kääntyis jopa liikaa.

Onko diffejen kuoret oranssin väriset ja alumiiniset?

Jos on niin sit on BBF diffit ja silloin sulla on erittäin arvokkaat diffit autossa.
Eli pelkät diffit maksaa jo yli 400e

Tätä onkin siis vaikea uskoa, ellei sinulla ole tosiaankin vain tämän yhden henkilön vanha auto.

Spiderdiffin uskon olevan keskellä ja myös edessä, mutta BBF diffejä en ihan heti uskos.

ana_savela

Tässä on bbf diffi... :wink:
Toissapäivänä ylihuomenna on tänään. ;)

Tatu

Juuri tollanen on keskidiffi ja uuden hinta tais olla 151e tai näin mulle sanottiin ja muuten edessä ja takana on vakio diffit.

Tatu

Niin ostin diffin toki käytettynä ja uus olis maksanu 151e.

kaide

Lainaus käyttäjältä: "Tatu"Niin ostin diffin toki käytettynä ja uus olis maksanu 151e.
sit se on torsen.....
http://www.fioroni.com/index_eng.asp?a=scheda&id=2874
www.punkrodder.com HoSe Kebab


Tatu

Ja muuten kaide sun vanhasta autosta on kysymys.

kaide

pakko uskoa.. on bbf:t tullu järkevämmän hintaiseksi näköjään...
www.punkrodder.com HoSe Kebab

*HOKE*

Hmmm... Auto tarvii KAIKKI 3 BBF diffiä että siitä tulee ajettava...
Ihmettelen erittäin suuresti että on tollanen keskelle länttästy.

Avappas se diffi ja kerro mitä se sisältää...
Melkeen veikkaan että on vaan 6 pikkuretasta ja isommat lautasrattaat sisällä.

En vaan jaksa millään uskoa että joku hölmöillessään menee BBF:än keskelle laittamaan.
Ja siis Jättää muut diffit vakioiks... Ei vaan uppoo mulle.

Suuresti kiinnostaa kyllä auton edellinen omistaja, kuka kyseinen henkilö on...?

rs tuning

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Suuresti kiinnostaa kyllä auton edellinen omistaja, kuka kyseinen henkilö on...?
Hoke nyt tarkkana:

Lainaus käyttäjältä: "Tatu"bbf:nä se on mulle myyty!
Lainaus käyttäjältä: "Tatu"Niin ostin diffin toki käytettynä ja uus olis maksanu 151e.
Lainaus käyttäjältä: "Tatu"Ja muuten kaide sun vanhasta autosta on kysymys.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

desantti

Hoke ei vaan aina hokaa kaikkea, diffi sisältää sälät mitä ylälinkin kuvassa näkyy.

*HOKE*

Jahas... enpä jaksanu niin tarkkaan taas lueskella että olisin kaikki huomannu, mutta kiitos tiivistelmästä   :D

Menee vaan mun ymmärrylsen yli että on ainoastaan keskellä BBF... Sillä setupilla kun auto ei vaan toimi järkevästi vaikka kuinka yrittäis.

No mutta auton kääntymättömyys ei silti pitäis ollä tosta kiinni kun kyseessä on asvaltti.

Sen muutaman kerran kun olen asvaltilla ajanut konetta sisään ja hieman myös säätöjä siihen hakenut niin auto on aina puskenut asvaltilla todella rajusti. Ja radalle kun on mennyt niin auto onkin alkanut kääntyä erittäin hyvin.

Ja mikäli auto on tosiaan Kaiden vanha niin siinä on todellakin toimiva setuppi, ellet sitä itse ole mennyt muuttamaan.

Niko

Saattaa olla kyseessä myös liian löysä servosaver.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "kaide"pakko uskoa.. on bbf:t tullu järkevämmän hintaiseksi näköjään...

täh? koko setti vain ~450e

Matias V

CL-1 autoon BBF diffit edelleen n.190e/kpl..

Nettisivujen mukaan kaikki diffit on lähes saman hintaisia.. Parilla kympillä saattaa heittää, merkkikohtaisesti.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Catiska

Minkäslainen setup minun kannattaa laittaa autooni Imatran radalle? Iskariöljyt? Entä diffi-öljyt? Diffejä minulla on kaksi spideriä ja neljä tavallista, eli niistä ja eri öljyistä voisi askarrella sopivan setin. Auto alkaa olla siinä kunnossa, että kunhan saan jostain takaiskarin männänvarren, niin voisi lähteä radalle testaamaan. Välillä vain on aikas vaikeaa saada osia tähän...

Mistä muuten tuntee eri Hyper-7 versiot toisistaan? Itselläni on Pro-R, tai ainakin niin minulle sanottiin. Mutta, kun näitä on Suomessa montaa eri versiota, PRC (Olisiko jotain Paul Colemaniin liittyvää), TQ jne...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

*HOKE*

Laita eteen ja keskelle spiderit ja taakse tavallinen diffi.
Öljyiksi 3000/7000/3000.

Iskareihin eteen 1.4 reiät mäntiin ja asson 50 öljy.
Kiinnitys ylhäältä aivan sisään ja alhaalta sisempi reikä.

Takaiskareihin toinen reikä 1.4 ja toinen 1.7 ja öljyiksi asson 35
Kiinnitys ylhäältä toisiksi uloin ja alhaalta sisempi reikä.

Maavaraksi tukivarret vaakaan.

Eri automallit tunnistaa vain varustelusta.
Iskaritolpista ja vastaavista.

Pro-R mallissa on iskaritornit ja kaikki mahdollinen hiilikuitua.
Lyhyt pohja

PCR Pro autossa laydown servot, CNC palaa ympäriinsä, L pohja ja muuta kivaa.

DTQ autossa kaikki mahdollinen kevennysosa, alukardaanit ja uudet paksuilla varsilla olevat iskarit.
DTQ siis se paras ja uusin 7 mitä on olemassa.

Niko

Kaikki Hyper 7 autot perustuvat siis periaatteessa täysin samaan alustaan johon sopii kaikki osat ristiin.

Kaikista Hyper 7 autoista saa osia päivittämällä päivitettyä vaikka DTQ Pro auton.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Catiska

OK, kiitti vinkeistä.

Itselläni on varmaan jokin sekoitus, L-alusta, alu iskaritornit, hiilikuitua servolevyt ka keskidiffin pidike jne...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Niko

Viimeisimmässä Pro-R autossa oli kiiltävät vetoakselit, L alusta, CNC iskaritornit ja pitkät tukivarret.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Catiska

No, tuohon kuvaukseen autoni täsmää... Eli, se on siis se. Tieto helpottaa osien tilausta sinulta...
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Niko

Tilaa vaan aina uusimman ja parhaan Hyper seiskan osat niin toimii ja sopii aina :)
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Catiska

Juu, pitänee tehdä niin jatkossa. Eikähän tämä helpota, kun oppii tuntemaan auton paremmin. Nyt aika on mennyt sen nelarin istuttamiseen ko. autoon, ja ajo on ollut vain pihalla testaamista ja taas muuttamista. Nyt alkaa kaikki olla kunnossa, joten pitää vaihtaa vielä huolletut diffit ja huoltaa iskarit, niin auto alkaa olla valmis radalle.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg