Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 2.0

Aloittaja Mika R, 16.04.04 - klo: 11.58

PoisonHeart

Kiitoksia paljon :!:  (sanoovat että teillä muka huono palvelu, ja pas*anmarjat  :wink: )
(Johtuu varmaan teidän lomista)

Divi

Nikohan oli just oirooppaa kiertämässä...

PoisonHeart

Tuskin kukaan sillon mitään kauppaa hoitaa jos on lomilla/kisaamassa.  :lol:  :P

Niko

Onks ketään nyt ketä ei ole saanut tilaustaan, mutta on tulossa lauantaina kisoihin? Niin että en sitten turhaan lähettele. Saa osat sitten kisoissa Ulvilassa ja sielä on aikaa skruuvailla paikalleen aamulla. Menen itse sinne perjantai illalla putsaamaan autoa Italian pölyistä :)
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

PoisonHeart

Enpä oo tulossa...

Joel N

Dodiin..

Mitäs säätöä pitäis muuttaa, että auto ei puskisi niin paljon kaasu päällä?
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Niko

Vaihda pbs ripustus c-pala ripustukseen
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Joel N

Jaahas.. Milläs tavalla tuo sitten vaikuttaa?

Niin ja edessä on jo C-palaripustus
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Joel N

Kuinka paljon Spider-diffejä pitää täyttää? Ja mikä on Spider-diffin toimintaperiaate? Onko se sama kun normaalissa diffissä?
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Tounison

Lainaus käyttäjältä: "jomppa92"Kuinka paljon Spider-diffejä pitää täyttää? Ja mikä on Spider-diffin toimintaperiaate? Onko se sama kun normaalissa diffissä?

http://rc10.fi/viewtopic.php?p=92537&highlight=spider#92537
tolta sivulta rullaat aivan alas, niin löutyy jonkin näköinen selitys.

SEARCH on käytössä  :!:

Joel N

Ainii.. Pääs kiireessä unohtumaan :D

Mutta kiitos sinulle kuitenkin!
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Speeder

Kuinka arvokas on teidän mielestä tämmöne hyperi on?
Ajettu suunnilleen 2,5 gallonaa , joku päälle vuoden vanha.
Rtr pakettina olis (ilman ohjaimen paristoja) , kaikki starttiboxit ja muut vempeleet. Blingiä olis ainaki Cnc ohjauspalat, sekä boost kitti.
Ja auto on hyvässa kunnossa.
Osaatteko antaa jotain arviota?

*HOKE*

Hieman vaikee arvioida kun ei kädessä pidä ja näe mitä kaikkea se on oikeasti syönyt...
Koneen kunto myös vaikuttaa, ja sitä ei tiedä kuin toteamalla.

Muutta mutta...
Sanotaanko että kyllä se siellä jossain 300e paikkeilla olis.
Ja siitä ylöspäin.

MarkusH

Mulla on vastaava malli mut hiukan enemmän päivitetty ja gallonan ajettu. Mukaan starttiboksi jne. Hintaa on 350€ ja kunto on melkein kuin uusi. Että joku 335€ vois olla sopiva hinta hyperille

Speeder

Onks noitten arvo laskenu noin pilkkahinta tasolle??  :shock:
Tohonki autoon uponnu varmaa reilusti yli 800€ , ai ai..

Hotti

Olipa blingiä tahi ei, käytetty on aina käytetty ja hinta sen mukainen.
-Team lapsena liian vähän leluja-

J-P

Lainaus käyttäjältä: "Speeder"Onks noitten arvo laskenu noin pilkkahinta tasolle??  :shock:
Tohonki autoon uponnu varmaa reilusti yli 800€ , ai ai..

Näistä rc-vehkeistähän varmaankin saa kaikki rahat pois? Empä usko, kankkulan kaivoon menee jokainen penni jonka laitat bling-bling osaan kiinni. Melko surkea jälleen myyntiarvo on käytetyllä rc-autolla.

Itse en ainakaan maksa mistään ylirakennetusta autosta lähellekkään uuden hintaa, silla kun saa jo uuden auton josta ei ole mm. voimansiirto pahimmassa tapauksessa loppuun kulunut.
Xray XB8-TQ|TT EB-4 S2 "Pro" goes rallygame|Team Infinity Samurai 521|Graupner/JR XS-6 Race syntikka|JR SB6  40S syntikka

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Speeder"Onks noitten arvo laskenu noin pilkkahinta tasolle??  :shock:
Tohonki autoon uponnu varmaa reilusti yli 800€ , ai ai..

unohda 800
hyvä jos saat 250 tuosta, hobaon vahvin puoli ei ole jälleenmyyntiarvo

*HOKE*

noh noh...

Kyllä noin uudella autolla on arvo vielä yli 300.

Mutta tosiasia vaan on että kaikesta käytetystä voi laskea lähestulkoon sen puolet hinnasta pois...
Ei toki aivan, mutta blingiä ei oikein voi arvon nostattajaksi kovin paljoa laskea.

Toki nuo osat nostavat hieman arvoa, mutta vain hieman.
Mutta oli autoon tungettu sitten kuinka paljon tahansa blingiä niin sen arvo ei nouse koskaan samalle tasolle kuin uuden. Vaikka sillä olisi rullattu ainoastaan sisäänajo... Silti se on käytetty, eikä tietenkään kukaan maksa käytetystä lähes uuden hintaa. Pyytää toki voi, mutta sen kyllä tietää meneekö auto sitten kaupaksi.

No mutta jokatapauksessa...
Sinun settisi hinta on tosiaan siinä kolmestasadasta ylöspäin.
Hyvinkin siellä 350e huitamilla varmaan liikutaan.

Tuon hinnan näen hyvinkin järkevänä hintana sekä ostajan että myyjän kantilta.

Mika R

Voi olla mutta pirun vaikeeta sitä on saada, tietty jos on aikaa odotella niin mikä ettei. Otetaan huomioon että syksyä vasten myydään. Ehkä 250 on vähän alakanttiin eikä ole suinkaan väärin pyytää enemmän. Hankala aihe kaiken kaikkiaan, siksi ei kannattaisi varmaan edes kysyä......

Tuukka

Juuri täysin läpikäyty harkka-auto käytiin eilen uittamassa Lavangossa. Mikan lupaus vesilätäköistä piti paikkaansa ja kun vielä Esterin pikkusiskokin päätti pistäytyä oli olosuhteet kosteahkot. No anyway ajettiin kolmatta tankillista, kunnes meni kytkinkello rikki. Tais puuttua 2 hammasta niin, että laakerit näky! Samalla havaittiin etuiskarituen muovi lohjenneen. Iskarituki oli siis vain etuylätukivarsien varassa kiinni. Tämä oli toinen kerta peräkkäin?! Kahta vikaa ei enää jaksanut korjata ... "kyllä kaksi ilman kolmatta".

Niko

Mika:

Kyllä mun mielestä käytetyn HoBaon arvo on paljon parempi kuin verrattuna Kyoshoosi sillä molemmat ovat käytettynä saman arvoisia mutta uuden hintaero on valovuosi.

Käytetty HoBao on ainakin tällä hetkellä melkoisen helppo myydä, koska kysyntä on suuri ja uusia harrastajia tulee koko ajan lisää ja saan joka viikko kyselyitä käytetyistä autoista. Käytettyjä autoja menisi enemmän kaupaksi kuin mitä on tarjolla.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

Kysyntä ja tarjontahan sen hinnan määrittelee, saattaahan se tosiaan olla että Hobaossa hinta pysyy suhteessa hyvin, paremmin kuin luulin. En nyt just verrannut Kyoshoon vaan yleensä. Jätetäänkö aihe?

Vege5

Vastaus löytyikin, yllätys yllätys, käyttämällä hakua, joten ei enään mitään.
Autoton

-Alfa-

Onko kukaan tarkkailu montako tankillista Hobaolla on parhaimmillaan ajanut (krossi)rata-ajoa ilman ongelmia ja kuinka paljon yleensä!? Mikä on pettänyt?
Zaboon

Aapeli

Se nyt vähän riippuu mitä pitää ongelmana.

Normaalia on, että kaikkea pientä tarvitsee vähän väliä tehdä. Kyse on kuitenkin useimmiten "normaalista" kulumisesta rankassa käytössä. Kytkinlaakerit rapisevat ja täytyy vaihtaa, iskaritkin tulee huoltaa tai ainakin säätää mieluummin usein, diffit, pyöränkulmat j.n.e. ei kauaa itsekseen pärjää. Kulumisesta syntyy "ongelmia" laakereihin sinne tänne jos et vaihda niitä etukäteen. Vetarit ja kardaanit kuluvat pikkuhiljaa ja hankaavat myös difffien ulostulot. Pakko se on jarrutkin säätää ja tai vaihtaa ainakin loppuun kuluneet levyt... Jos kone on "ongelmaton" muutaman litran, et ole siitä vielä kaikkea edes yrittänyt ottaa ulos, maksimaalisen tehon ja parhaiden ajo-ominaisuuksien etsiminen tuottaa jatkuvaa säätöongelmaa. Ainakin tulppa täytyy vaihtaa säännöllisesti tai sitten kun "ongelma" on jo ilmennyt. Siis se, että pyrkii aina parempaan, johtaa jatkuvaan säätämiseen.

Tämä kaikki sopii kaikkiin automerkkeihin. Suuremmat ongelmat tarvitsevat yleensä syntyäkseen suuremman mällin. Ja sitten menee rikki se mikä on mennäkseen. Kun nyt esim. Hobao Hyper 7 rtr autoon tekee mutaman perusparannuksen, ei sen kestävyyttä voi pitää ongelmana. Kyse on varmasti gallonista eikä tankillisista kun puhutaan jostain todellisesta rikkoontumisesta.  

Itsellä on kokemusta sekä Hobao 7 rtr että Hobao 7 Pro autoista ja kaikkea on tietysti sattunut. Alkuun riitti ongelmaksi jo se, että jostain tippui ruuvi. Koska ei ollut vararuuvia, oli kamppeet pakattava kotimatkaa varten. Nykyään saa tapahtua melkein mitä vaan niin siitä selvitään vartissa ja homma jatkuu. Se kuuluu asiaan, että on varaosia (tai varaosamyyjä), työkaluja ja huoltotaitoa. Silloin mikään pikkujuttu ei tule ongelmaksi. En edes muista milloin viimeksi olisi ajot pitänyt lopettaa jonkun ongelman vuoksi (sadetta lukuunottamatta).

Petoksia: Viimeksi meni kisoissa auton takaiskarituki kun jäätiin hypyssä alimmaiseksi. Niin ja treeneissä meni vetarin pallonivel kappaleiksi kun joku kivenmurikka jäi sopivasti rakoon. Ja gear boxeja on tänä kesänä mennyt useampia kun hypyt ei oikein vaan onnaa. Kyllä ne tietysti olivat ongelmia, mutta ah niin lajille tyypillisiä eikä automerkille tyypillisiä ja riippuu 99% omasta ajosta tai ulkoisesta tapahtumasta.

Hauskaa se on silti tai ehkä juuri sen vuoksi.

Niko

Siellä on nyt HoBaolla uutta palikkaa ja Hyper 8 RTR.

-vastakierteiset pyörän heksat
-1mm leveämmät pyörän heksat
-1,5mm leveämmät pyörän heksat

Hyper 8:

-pidemmät takatukivarret
-uudet laakeripesät (hubit) uusiin pidempiin takatukivarsiin
-CNC laakeripesät (hubit)
-korkeus säädettävä ilmansuodatin kannatin jolla suodatin kiinni keskidiffipukkiin
-titaanivanttiruuvit
-titaaniset diffiboksin ruuvit (ne isot mitkä menee boksin läpi)
-uusi kestävämpi tankki joka korvaa vanhan
-värilliset Hyper 8 siivet
-valmiiksi maalatut Hyper 8 korit

Lisäksi MM:issä nähty uusi radioboksi, jossa kansi kiinni ruuveilla.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Maakari

Lainaus käyttäjältä: "Niko"Siellä on nyt HoBaolla uutta palikkaa ja Hyper 8 RTR.

-vastakierteiset pyörän heksat
-1mm leveämmät pyörän heksat
-1,5mm leveämmät pyörän heksat

Hyper 8:

-pidemmät takatukivarret
-uudet laakeripesät (hubit) uusiin pidempiin takatukivarsiin
-CNC laakeripesät (hubit)
-korkeus säädettävä ilmansuodatin kannatin jolla suodatin kiinni keskidiffipukkiin
-titaanivanttiruuvit
-titaaniset diffiboksin ruuvit (ne isot mitkä menee boksin läpi)
-uusi kestävämpi tankki joka korvaa vanhan
-värilliset Hyper 8 siivet
-valmiiksi maalatut Hyper 8 korit

Lisäksi MM:issä nähty uusi radioboksi, jossa kansi kiinni ruuveilla.

Niin missä? (tyhmä kun olen  :oops: )
.|RC-Garage|.
Asso+Futaba+LRP

Niko

Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Olbe



Koskas näitä saa suomesta  :wink:
Junnumestari 2007