Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

HoBao Hyper 2.0

Aloittaja Mika R, 16.04.04 - klo: 11.58

Matias V

Torssen = luistonesto?  :mrgreen:

Torsseenilla ku ite ajan ni auto on vaikee ajettava ja todella levoton.
Vakio diffillä ku ajaa ni toimii hyvin, ei lähe niin hyvin, mutta rauhallisempi.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

JQ

lukekaa hei pienoismalli lehteä. Thorsen tekee autosta vaikeamman ajettavan etenkin liukkaalla (lue: suomessa). Jos laittaa eteen auto kääntyy enemmän, mutta ampuu kaasu päällä minne sattuu röykkyjen takia, keskellä se tekee myös autosta vaikeamman ajettavan kiihdyttäessä, ja se ei käänny niin hyvin mutkaan sisään. Koska pito on niin huono torsenista ei ole oikein hyötyä suomessa
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

JQ

spider diffin erottaa esim. siitä että siinä lukee SPIDER! Ei voi erehtyä
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "JQ"lukekaa hei pienoismalli lehteä. Thorsen tekee autosta vaikeamman ajettavan etenkin liukkaalla (lue: suomessa). Jos laittaa eteen auto kääntyy enemmän, mutta ampuu kaasu päällä minne sattuu röykkyjen takia, keskellä se tekee myös autosta vaikeamman ajettavan kiihdyttäessä, ja se ei käänny niin hyvin mutkaan sisään. Koska pito on niin huono torsenista ei ole oikein hyötyä suomessa

päteekö sama JQ TCD:hen, osaatko sanoa? Itsehän olen aina ajanut öljytäytteisillä diffeillä...

JQ

joo, mutta voi sanoa et TCD on torsenin ja normaalin diffin välimuoto
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

copter

Jose, kovin mielelläni muuten ostaisin nuo Pienoismallin numerot joissa on tuo artikkelisarja, mutta arvaa vaan kaksi kertaa onko täällä "kaupungissa" yhtään paikkaa josta niitä löytyisi. Olen kuullut huhuja että täällä tulee muutamaan liikkeeseen yksi (1 !) kappale kyseistä lehteä aina kun uusi numero ilmestyy, mutta siinäpä sitten onkin se anti.

Tietysti joka kerta kun olen kyseistä lehteä yrittänyt löytää niin tuo yksi numero on jo mennyt jollekin innokkaalle veturiharrastajalle tms jollle Märklinit ovat kaikki koko elämässä.. ;)

JQ

tilaa lehti himaan
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Tuukka

Tilaamallahan sen saa. Minunkin poika on lukenut sitä lehteä 6 kk vanhasta lähtien.

Julle muuten ajoi MM-kisoissa etutorsenilla (sen lehden mukaan). Ymmärränkö nyt oikein, että siellä kannatti käyttää etutorsenia radan hyvän pidon takia? Luulin asian olleen juuri päin vastoin.

JQ

joo, ja kun röykkyjäkään ei pahemmin ollu. Betonilla torsen on hyvä. Ulkomailla jotkut radat saavat niin kovan pitävän pinnan (bluegroove) et se on betonin tapainen, silloinkin torsen on hyvä. Ja niilläkään baanoilla ei pahemmin röykkyjä löydy
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Jöördis

Mä tilasin vanhoja numeroita suoraan toimituksesta. Mukava palvelu ja lehdet tuli parin päivän päästä kotiin ja mukana pankkisiirto.

Mitäs muita lukko vaihtoehtoja on hyper 7:n saatavana kuin tuo thorsen?  ja alkaako paikat hajoamaan pidon lisääntymisen myötä?

Mä kaipaisin ihan kitkalukkoja mutta taitaa olla halvinta hommata paksumpaa diffiöljyä?  Mulla on Hobaossa Sirion .27 race kiinni ja tuppaa tuo kumi sutimaan liiankin kanssa...
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Joona H

Milläs keinoin porukka mittaa nuo Camber-yms.kulmat?
Kun nuo isot säätötelineet maksaa niin tuhottomasti,ja Iso-Hepalta oli halvat 10€ säätölevyt loppu.

*Make*

Lainaus käyttäjältä: "copter"Jose, kovin mielelläni muuten ostaisin nuo Pienoismallin numerot joissa on tuo artikkelisarja, mutta arvaa vaan kaksi kertaa onko täällä "kaupungissa" yhtään paikkaa josta niitä löytyisi. Olen kuullut huhuja että täällä tulee muutamaan liikkeeseen yksi (1 !) kappale kyseistä lehteä aina kun uusi numero ilmestyy, mutta siinäpä sitten onkin se anti.

Tietysti joka kerta kun olen kyseistä lehteä yrittänyt löytää niin tuo yksi numero on jo mennyt jollekin innokkaalle veturiharrastajalle tms jollle Märklinit ovat kaikki koko elämässä.. ;)

Käy katsomassa www.pienoismalli.com

Sieltä löytyy ohjeet miten tilaat vanhoja numeroita ja miten tilaat lehden kotiisi.  :)

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "Joona H"Milläs keinoin porukka mittaa nuo Camber-yms.kulmat?
Kun nuo isot säätötelineet maksaa niin tuhottomasti,ja Iso-Hepalta oli halvat 10€ säätölevyt loppu.
No niin,kyllä kai joku tähän osaa vastata?

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"Milläs keinoin porukka mittaa nuo Camber-yms.kulmat?
Kun nuo isot säätötelineet maksaa niin tuhottomasti,ja Iso-Hepalta oli halvat 10€ säätölevyt loppu.
No niin,kyllä kai joku tähän osaa vastata?

Itse mittaan ainoastaan Kamppeeri kulmat RPM:n Camber Gauge härvelillä. Eli ihan semmosella halvalla levyllä.
En näe mitään ihmeenpää syytä mittailla muita kulmia. No tietysti joskus toivois että vois jollain mitata edestä aurauskulman, mutta jos se radalla toimii niin ei mua kiinnosta onko haritusta 1 vai 3 astetta.

Pääasia on että kulmat ovat samanverran molemmin puolin.
Jos mittaa työntö mitalla että linkit ovat saman mittaiset niin ei voi olla isoa eroa oikean tai vasemman puolen asteissa.

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"
Lainaus käyttäjältä: "Joona H"Milläs keinoin porukka mittaa nuo Camber-yms.kulmat?
Kun nuo isot säätötelineet maksaa niin tuhottomasti,ja Iso-Hepalta oli halvat 10€ säätölevyt loppu.
No niin,kyllä kai joku tähän osaa vastata?

Itse mittaan ainoastaan Kamppeeri kulmat RPM:n Camber Gauge härvelillä. Eli ihan semmosella halvalla levyllä.
Mistäs tämmöisen saisi ostettua?

copter

RC-Pisteeltä pitäisi löytyä tuota RPM:n kulmamittaa.

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "copter"RC-Pisteeltä pitäisi löytyä tuota RPM:n kulmamittaa.
Kiitti,pitääpäs kysäistä sieltä!

Pinkki

Jee!!

Pcr Proni ois valmis ja kuutisen tankkia jo ajettu sisään.
Oikein kivalta peliltähän tuo vaikuttaa.

Vähän ehdin jo innostua ja rupeshan toi kulkemaankin aika kivasti ton vikan tankin aikana.

Petti parista renkaasta liimaukset ja vehe katon kautta ympäri päin omaa koipea...
Siinä tärskyssä irtos putki,mut ois kyllä ollutkin jo aika lopettaa tältä päivältä,kun ei toi auto meinannut näkyä oikein kunnolla.

Meinas kyl koetella hermoja ekat käynnistykset,mut nyt lähtee kuin "palmun alta" käyntiin ja toimii muutenkin vallan mainiosti.

Onpas kivaa!  
:D
Diipa daapa

Niko

Joo noi Hyperin pannut on tajuttoman piukkoja uutena. Kun muutaman tankin saa käytettyä, niin notkistuu kummasti.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Antti R

eikös se ole melkein kaikissa kisa pannuissa sitä alkukireyttä. Mutta KYOSHON gs-21 motti on suurinpiirtein väljä jo uutena. se on niin kevyt nykii käymää et huh huh. Savagen mottia jotuu myös nykii urakalla. :wink:
-EhtoollisWeli

Antti R

Minkä koon nakit tulee hyperiin .  2.2 2.0 1.8 ?
-EhtoollisWeli

Antti R

Aamulla tuli hyper matkahuollinkautta samalla kuin vein savagen postiin. Tässä sitä olen hieman tarkastellut.  Pitänee tilata starttiboxi. Tai katoo käytetty :wink:
-EhtoollisWeli

Mini-Z

Voiko Hyperiin hankkia eteen/taakse spider-diffit :?:
Are you sure?

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "Mini-Z"Voiko Hyperiin hankkia eteen/taakse spider-diffit :?:

Kyllä voi.

Takana ei hirveesti käytetä mutta sama etu spideri menee myös taakse.
Riippuen autosta, tuo tulee mukana. Omissa PCR PRO malleissa tuli molemmissa keskispider.

Olen vain heti alusta lähtien ihmetellyt tuon tarpeellisuutta koska spider on aika paljon painavampi kuin vakio jolloin tietysti kiihtyvyys huononee.

Eli pystyiskö joku oikeesti perustelemaan tuon tarpeellisuuta kun vakio on tiiviimpi ja kevyempi. Laittamalla vakioon paksummat mämmit sisään saadaan sama vaikutus aikaiseksi.

l150040

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"Eli pystyiskö joku oikeesti perustelemaan tuon tarpeellisuuta kun vakio on tiiviimpi ja kevyempi. Laittamalla vakioon paksummat mämmit sisään saadaan sama vaikutus aikaiseksi.

Olen jo kerran vastannut sinulle melkein samaan kysymykseen etuspiderin osalta tämän aiheen sivulla 5. Vastataan nyt kuitenkin uudestaan.

Periaatteessa Spider-diffi on toimintaperiaatteeltaan samanlainen kuin tavallinenkin. Siinä voi kuitenkin käyttää hieman löysempää öljyä, jotta se tuntuisi samalta kuin tavallinen diffi. Tämän takia auto kiihtyy yhtä hyvin kuin tavallisella etudiffillä ja jäykemmällä öljyllä, mutta kääntyy silti yhtä hyvin kuin tavallinen etudiffi löysemmällä öljyllä.

Samaa periaatetta voi sitten myöskin soveltaa siihen keskispideriin.

Käytännössä en osaa sanoa mitään, koska en ole omistanut koskaan Hobao:ta.  :wink:

Mini-Z

Are you sure?

Sami L

Crossareilla käytetään .21 kokoisia koneita, joten tuolta Siriolta esim. tuo Kanai edition on todella pätevä peli.

Mainitsemasi kone saattaa sopia, mutta miksi laittaa Ferrariin Ladan kone?
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Mini-Z

Mitä Hyperin versioita teillä on?
Are you sure?

ZáMú

siinäpä se!!! :!:  :mrgreen:

ZáMú

Mikä radio on HoBao Hyper Sport RTR:ssä :?: