Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

koppa lasikuidusta

Aloittaja timop, 16.04.04 - klo: 12.44

timop

onks kenelläkään kokemuksia kopan tekemisestä lasikuidusta tai kenties hiilikuidusta?
hommasin tmaxiin prolinen hummerikopan ja eihä se kestä mitää!
pari katon kautta ympäri lentoa ja lieviä keulumisia  ni jo koppa alkaa halkeilla ja repeillä  :cry:  
se alkuperäinen koppa tuntuu kestävän paljon enemmin vaikka on vaa sitä "vappunaamarimuovia"  :D

Mika R

Etsitkö netistä? Ehkä kuitenkin halvemmaksi/helpommaksi tulee valmiin kopan vahvistus itse lasikuituvahvisteisella teipillä ja sopivilla joustavilla liimoilla.

fiesta6

Kannattaa välttää monstereissa kantikkaita koreja. Itellä oli hotbodiesin suburban kori, joka kesti paaaljon enemmän ku vakiokorit.
Taas kehissä.. ;)

jerzirccar

Tein huvikseen COUGAR 2000 korin lasikuidusta tuli hieno mutta painava joten asia jäi siihen. Kallsi kokeilu oli. Olen nähnyt että joku ihme firma rekee hiilikuidusta korit noihin isopyäräisiin mutta en muista mikäs se oli.
Jerzi

timop

itelläni on nyt toi prolinen hummer military malli ja se ei kestäny kyl sen  taivaallista ku halkeilee ja peräkulmat repeilee.
hiilikuidusta vois kaiketi tehdä itekki!? mut taitaa olla aika kallista tavaraa se.

type_r

Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"Tein huvikseen COUGAR 2000 korin lasikuidusta tuli hieno mutta painava joten asia jäi siihen. Kallsi kokeilu oli. Olen nähnyt että joku ihme firma rekee hiilikuidusta korit noihin isopyäräisiin mutta en muista mikäs se oli.
Jerzi
olet ilmeisesti ostanut aivan väärästä paikasta lasikuitu tarpeet,ite työskentelen lasikuidun kanssa harrastus pohjalta(autojen lasikuitu korilevikkeet ja hifi asennukset) ja hartsi tarpeet on 5x halvempia kun niitä hakee sellaselta joka tekee elantonsa lasikuitu firmassa.
jos hiilikuitusta koria haaveilet niin se mitä hiilikuitu materiaalin hinnasta tiedän niin kori saattaa tulla töineen maksaa jopa 100-200e riippuen korin koosta/mallista/vaikeudesta valmistaa......ei halpa todellakaan.auton konepelti koko hiilikuituinen maksaa 700e---> ja siitä ylöspäin,hiilikuituinen polkupyörän runko pikkasen vajaa 2000e. jos haluaa kikkailla hiilikuidulla itse niin pelkkä matto maksaa 20cmx50cm suikale n.20e + hartsit/kovetteet päälle.
ei muuta kuin rakentaa,hiilikuituinen runko/kori niin highteck:iä huipussaan ja kaverit kateellisiksi  :mrgreen:
Kamikaze racer...

fiesta6

Joops, Esim. Mikkelissä Termalin myy aika halvalla(4€) hartsia, kun menee oman kannun kanssa ostamaan. Mut sit valmiissa purkeissa se oli muistaakseni lähemmäs 12€/ litra  :shock:
Taas kehissä.. ;)

jerzirccar

Kyllähän kaiken hintaista löytyy mutta tarkoitan kuitenkin kokonaisuutta. Tein itse muotit, ja se piti maalata ja siihen laitta iroitus aine ja kaikki siihen laskettu aika ja se tuli siihen kokeiluun kalliiksi. Kori jonka tein on aivan mielettömän näköinen aivan kuin kopio aidosta koska muotti oli niin hyvä.
Jerzi