Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Ruuvilukite

Aloittaja Puuha-Pete, 16.04.04 - klo: 19.02

Puuha-Pete

Saako ruuvilukitetta muualta kun RC kaupoista?

mike_87

Saa, esim biltemasta. En vaan enään jaksa rueta etsiin sitä niiden sivuilta.

jeejee

Melkeen kaikista vaikka autojen(oikeiden) varaosa kaupoista ja muualta.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Pekka V

Taitaa saada jostain Prismastakin...

Alfa

Sitä saa melekeenpä ihan mistä kaupasta tahansa. Auto/rakennuspuolelle meet, niin kyllä löytyy.

Antti R

Lainaus käyttäjältä: "Alfa"Sitä saa melekeenpä ihan mistä kaupasta tahansa. Auto/rakennuspuolelle meet, niin kyllä löytyy.

Jep jep.
-EhtoollisWeli

tux10

Würtin sininen ruuvilukite on ihan hyvää!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

RcRox

Sen sanon, että Tamiyan ruuvilukito on ihan huonosti pakattu. Siis sieltä tuubista tulee heti kun sen korkin ottaa pois, vaikka ei painakkaan ja sitä valuu. En tiedä onko muilla tätä samaa, mutta tämä on jo naurettavaa  :lol:
Tamiya Terra Crusher

type_r

olikohan se crc:n tai wurttilaista vihreätä lukitetta,en nyt muista. mutta kun sillä pulttaa mutterit kii niin auki ei saa  :mrgreen:
kasasin mun crossipyörän osat sillä niin voi v..... oli meinaan tiukassa.
tavaraa saa K-raudasta eli kannattaa käyttää maatalous koneisiin tarkoitettuja mutterilukitteita,ne on tarkoitettu pitämään osat kiinni.
Kamikaze racer...

RcRox

no onhan se kivaa sitten ottaa niitä joskus auki. Ilman ruuvilukitettakin menee joskus kierteet rikki, niin mites tuolla?
Tamiya Terra Crusher

timop

Lainaus käyttäjältä: "type_r"olikohan se crc:n tai wurttilaista vihreätä lukitetta,en nyt muista. mutta kun sillä pulttaa mutterit kii niin auki ei saa  :mrgreen:
tavaraa saa K-raudasta eli kannattaa käyttää maatalous koneisiin tarkoitettuja mutterilukitteita,ne on tarkoitettu pitämään osat kiinni.

kyllä lähtee vihree wurtin lukite auki, ainaki tmaxxin moottorin kiinnikkeistä.
:wink:

Puuha-Pete

Kävin paikallisessa rautakaupassa eikä niiltä ainakaan löytynyt.  :|

Mika R

No mä ainakin ostan loctiten maxista tai prismasta ja hyvin pitää.

type_r

Lainaus käyttäjältä: "timop"
Lainaus käyttäjältä: "type_r"olikohan se crc:n tai wurttilaista vihreätä lukitetta,en nyt muista. mutta kun sillä pulttaa mutterit kii niin auki ei saa  :mrgreen:

kyllä lähtee vihree wurtin lukite auki, ainaki tmaxxin moottorin kiinnikkeistä.
:wink:
pieni korjaus....sekoitin aineet vahingossa keskenään elikkä lukite jota käytän autojen ja moottoripyörien kokoamiseen on Locktiten 270 vihreää lukite ainetta,sillä pysyy  :mrgreen:
Kamikaze racer...

Lagi

No onkos kierrelukitteella ja ruuvilukitteella mitään eroa? Kun ainakin loctiteltä saa molemman nimisiä tököttejä.
pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis

jhellman

sama käyttötarkoitus.

"kierrelukite" = "thread lock", eli erilainen käännös. Voihan niissä olla eroa pidossa, eli toinen on kovempaa tököttiä kuin toinen mutta käyttökohde sama. Eli ruuvien lukitus.

copter

Onko kellään kokemuksia Loctiten näistä uusista ruuvilukitteista? Sellaisista jotka siis tulevat sellaisessa paperiliiman / huulirasvan tapaisessa tuubissa josta alhaalta kääntämällä aine nousee ylöspäin ja siinä sitten pyöritetään ruuvia ja ruuvataan sen jälkeen paikalleen.

Itse kävin juuri paikallisessa moista ainetta hakemassa kun "normaalissa" pikaliiman tapaisessa pullossa oleva lukite ei ollut heillä enää valikoimissa ja toinen liike mistä sitä löytyi yritti riistää 30 ekee 5ml pullosta tuota perinteistä ruuvilukitetta. ;)

Matias V

Copter, itsellänikin on purkillinen tätä loctiteä.
Hyvin on moottori ja moottoripukit pysyny kiinne 10 tankillisen ajan.

-M.V
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: "copter"Onko kellään kokemuksia Loctiten näistä uusista ruuvilukitteista? Sellaisista jotka siis tulevat sellaisessa paperiliiman / huulirasvan tapaisessa tuubissa josta alhaalta kääntämällä aine nousee ylöspäin ja siinä sitten pyöritetään ruuvia ja ruuvataan sen jälkeen paikalleen.

Itse kävin juuri paikallisessa moista ainetta hakemassa kun "normaalissa" pikaliiman tapaisessa pullossa oleva lukite ei ollut heillä enää valikoimissa ja toinen liike mistä sitä löytyi yritti riistää 30 ekee 5ml pullosta tuota perinteistä ruuvilukitetta. ;)
Mulla on tota liimapuikon tapaisessa putelissa olevaa sinistä mössöä :D se on hyvaa