Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Mikä kone Kyosho Inferno MP 7.5 Sport:iin

Aloittaja Taata, 16.04.04 - klo: 23.53

Taata

Pojan Inferno 7.5 Sportin GS 21R  kone laukesi. Kiertokangen yläpään silmukka katkesi ja koneen kylkeen tuli reikä.

Koneella ajettu muutama tunti. Sisään ajo suoritettiin huolellisesti. Jäljistä päätellen kiertokangen yläsilmukka murtunut ensin toiselta puolelta ja sen jälkeen takonut aikansa väljänä kunnes toinenkin puoli laukesi. Muutoin mäntä ja sylinteriputki hyvässä kunnossa. Vaikuttaa rakennevialta. Minkähänlainen takuu koneella mahtaa olla. Auto ostettu vuosi sitten pienoismallimessuilta.

Mikä kone olisi paras pihasudittelu-autoon? Haluaisin luotettavan, helppokäyttöisen ja huomattavasti pitkäikäisemmän koneen kuin Kyoshon oma näyttää olevan.

Mikä kone ja minkälaisia sovitusosia tarvitsee :?:

Löytyykö ainetta millä koneen kyljen reiän voisi korjata kestävästi? Muutoin moottorin saisi ilmeisesti kuntoon vain vaihtamalla uuden kiertokangen. Tekisin siitä varamoottorin tai käyttäisin sitä muuhun tarkoitukseen.
Taata

tomppa82

Lainaus käyttäjältä: "taata"Mikä kone olisi paras pihasudittelu-autoon? Haluaisin luotettavan, helppokäyttöisen ja huomattavasti pitkäikäisemmän koneen kuin Kyoshon oma näyttää olevan.

Joku OS .21-kokoluokan automoottori. On laadukas ja kestävä. Vilkaises vaikka hobbypeoplen sivuilta OS:sin eri konevaihtoehtoja...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Jani Lindqvist

Kun valitset uutta konetta, niin muista, että siitä ei saisi löytyä paljoakaan enemmän tehoja kuin siitä GS21r:stä.
Koska tuo sinun autosi on sportti -mallia, on siinä diffien pinjonit ja planeettapyörät alumiinia. Jos esimerkiksi ostat tomppa82:n ehdottoman ossin, niin ossiltakin löytyy kovan luokan kisamyllyjä. Tällainen kone rikkoo ne rattaat todennäköisesti jo sisäänajovaiheessa. Ja rattaiden uusiminen teräksisiksi ei todellakaan ole halpaa puuhaa, tulee melkeimpä halvammaksi ostaa uusi HoBao.


Nimim. kokemusta on sporttirattaista  :wink:

Lassi

Joo luulisin että Hobao "8port" kone taitaa olla paras Villen Hyperissä toiminu kun unelma aina käynnistyy tyhjäkäynti on erittäin hyvä ja mitä parasta vastaa kaasuun :) En tiedä sitten paljonko siin on heppoja enemmän kun Kyoshon vakiomotissa?

Joona H

Lainaus käyttäjältä: "Lassi"Joo luulisin että Hobao "8port" kone taitaa olla paras Villen Hyperissä toiminu kun unelma aina käynnistyy tyhjäkäynti on erittäin hyvä ja mitä parasta vastaa kaasuun :) En tiedä sitten paljonko siin on heppoja enemmän kun Kyoshon vakiomotissa?
Mutta tämäkin kone taitaa olla liikaa Sportin alumiinirattaille?

Mika R

Käytännös kokemusta crosseista ei ole, mutta Ossit tiedän hyvin joten Sporttiin voisi istua tuo 21RG. Varmatoimisia ja käyvät kuin unelma.

http://www.os-engines.co.jp/english/line_up/engine/car/catalog/13610.htm

Tuskin rikkoo paikkoja?

miro

Muistelisin että 7,5 Sportista puuttuisi joka diffistä kaksi ratasta, ja nämä lisäämällä pitäisi siis myös kestävyyttä tulla lisää. Hobaon diffit ovat tietääkseni lähes identtisiä, eli tilaamalla Hobaolta kyseiset rattaat saisi ne varmasti halvemmalla. En kuitenkaan ole  täysin varma asiasta, mutta muistini mukaan asia oli näin.

tomppa82

Tai sitten vaihtaa tilalle täydelliset Hobaon diffit... Niidenhän pitäis ilmeisesti käydä myös Infernoihin, vaikka Kyoshot ilmeisesti onkin aikalailla kranttuja osien sopivuuden suhteen...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

miro

Ainakin Timon sivujen mukaan nuo tasauspyörän rattaat ois Hobaoon 6€ eli ei kovin kalliit. Näistä ymmärtääkseni saisi ne "puuttuvat" rattaat.

Jani Lindqvist

HoBaon rattaat eivät sovi, ellei osta kokonaan HoBaon diffejä. (Edit. siis tarkoitan rattailla planeettapyörää ja pinjonia)

HoBaon moottori on ehdottomasti liian tehokas.

En tiedä mitä rattaita miro tarkoittaa, mutta ilmeisesti diffin sisältä löytyviä? Epäilen vähän tuota, että sieltä jotain puuttuisi. Mutta, tuolla kestävyydellä en tarkoittanut diffin sisältä löytyviä rattaita, vaan pinjonia ja planeettapyörää.

miro

Siis ymmärtääkseni Inferno 7,5 Sportin diffeistä puuttuisi kaksi ratasta joka diffistä ja niitä siis( kyseisiä rattaita) on vain 2 kpl kun normaalissa Infernossa niitä on 4 kpl. Korjatkaa jos olen väärässä. Luultavasti myös muutkin rattaat ovat heikompia:
"Tärkeimpinä eroina MP-7.5 kisa-autoon verrattuna ovat alusta,iskunvaimentimet,diffien rattaat ja muutamat muut yksityiskohdat."
Näin siis Kyoshon omassa luettelossa vuodelta 2003...
Toisaalta omistan itsekkin tuon 7,5 sporttimallin ja olen ainakin saanut suoritettua tuon sisäänajon ilman rattaiden rikkoutumista. (Uudempana koneena R&B WS7)

Taata

Kiitos vastauksista!

Mielikuva on nyt joko OS MAX 21 RG tai HoBao Hyper 21 8-sport.

HoBaon kone ilmeisesti kävisi ilman sovitusosia mutta tartteeko OS esim. sovituspukin moottorin kiinnittämiseksi? Onko kytkinkellot ja niiden hammaspyörä ja kiinnitys standardisoitu, eli käykö esim. OS:n kytkinkello Infernon hammaskehään. Tai voinko asentaan Kyoshon kytkinkellon OS:ään?

Kummatkin koneet ovat vähän alkuperäistä tehokkaampia, joten diffien vaihto saattaa myös tulla eteen. Mistä saan parhaiten kysellä/ostaa HoBao-osia?

Sportissa oli diffit valmiiksi koottuja. Pitäisikö niihin jossain vaiheessa vaihtaa/lisätä öljyä tai muuten huoltaa???

Vieläkin ulkona kun lumiukko.
Taata

Pekka V

HoBao osia kannattaa kysyä Sanderssonnalta ja iso-hepalta.

fiesta6

Lainaus käyttäjältä: "Taata"Kiitos vastauksista!

Mielikuva on nyt joko OS MAX 21 RG tai HoBao Hyper 21 8-sport.

HoBaon kone ilmeisesti kävisi ilman sovitusosia mutta tartteeko OS esim. sovituspukin moottorin kiinnittämiseksi? Onko kytkinkellot ja niiden hammaspyörä ja kiinnitys standardisoitu, eli käykö esim. OS:n kytkinkello Infernon hammaskehään. Tai voinko asentaan Kyoshon kytkinkellon OS:ään?

Kummatkin koneet ovat vähän alkuperäistä tehokkaampia, joten diffien vaihto saattaa myös tulla eteen. Mistä saan parhaiten kysellä/ostaa HoBao-osia?

Sportissa oli diffit valmiiksi koottuja. Pitäisikö niihin jossain vaiheessa vaihtaa/lisätä öljyä tai muuten huoltaa???

Vieläkin ulkona kun lumiukko.

Kytkinkellot sopii .21 mottiin kuin mottiin. Iso hepalta saat nopeasti varaosia, siis hobaon.
Taas kehissä.. ;)


Jeedeuz

Täältä löytyy kuvia tuosta kyseisestä moottorista (siis aika alhaalla ainoat kuvat joita ei ole nimetty, muuten kuin kuvanumeron mukaan)

http://koti.mbnet.fi/justus15/
Life is so hollow.... without RC.....!
http://koti.mbnet.fi/justus15/

fiesta6

Taas kehissä.. ;)

Jeedeuz

Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"Jeesus, ei ne kuvat toimi.

Ensinnäkin: en ole jeesus vaikka niin toivoisit ja toiseksi ne kuvat toimivat nyt. Vika oli siinä että ei tallentaminen viimeksi onnistunut, koska windows kaatu.
Life is so hollow.... without RC.....!
http://koti.mbnet.fi/justus15/

Taata

Jeedeuz, katselin kuvaa reiällisestä moottoristasi.
Reikä on täsmälleen samassa kohdassa, saman muotoinen ja kokoinen kuin pojankin GS 21 -moottorissa.

Olen miettinyt syytä moiseen ja tullut siihen tulokseen, että kiertokanki ja erityisesti sen yläsilmukka on liian heikko tässä moottorissa.

Tietääkö kukaan, voisiko moottorin kyljessä olevan reiän paikata jollain?

[/img]
Taata

Mika R

No ei.. kannattaa ostaa uusi kone suosiolla. Vaikka saahan noita moottorin casejakin varaosina, niin tuskin tulee halvemmaksi kuin kokonaan uuden koneen osto.

MarkusH

Lainaus käyttäjältä: "_makke_"Osta infernoon toihttp://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3718158088&category=23637
tosta sais hyvän. No en minä kylläkään ole tuon kauppias mutta kummiski. Voin avustaa tuonnissa jos se teitä kiinnostaa. :wink:

Taata

Keskusteltiin messuilla Kyoshon maahantuojan kanssa moottorin vaurioitumisesta. Lupasi uuden GS21R:n 25 prossan alennuksella, joten päädyin tilaamaan sen.

Kyoshon edustaja oli näkevinään kiertokangen yläsilmukassa kiinnileikkautumisen merkkiä. Itse olen sitä mieltä, että kiertokanki on todennäköisesti ensin vaurioitunut polttoainelukon takia käyntiin kiskottaessa ja tämä on johtanut lopulta yläsilmukan täydelliseen tuhoutumiseen. Joka tapauksessa kiertokanki on heiveröisen oloinen ja mielestäni tällä koneella on syytä olla tarkkana polttoainelukon kanssa.  

Kokeillaan nyt kerta vielä Kyoshon omaa mottia. Muutoin OS:n kone olisi kiinnostanut.
Taata

blenheim

Kuten messuilla puhuttiin niin OS:n kone voisi olla ideaali tuohon autoon.
Etsiskelin netistä OS:n kotisivut ja katselin vähän siellä.
Tommosta voisi kyllä suositella:
http://www.osengines.com/engines/osmg2055.html

Ja tuolta lisää:
http://www.osengines.com/engines/car.html

Myös muita merkkejä kannattaa katsoa. Kyosho otti nyt siipensä alle RB:n laadukkaat moottorit, tosin ne ovat kohtalaisen kalliita. Mutta hyviä.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

Heti alkuun suosittelin 21RG jos jaksat selata taaksepäin.. no se siitä.

Tuskin Kyosho otti, mutta ruåttalainen Slotcar joka on pohjoismaiden kyösti edustaja. Ei varmaan saanut oikeuksia Ossiin ja tietää ettei Kyöstin koneista ole kisaajille.

Minusta Kyosho ja OS ovat samaa konsernia Japanissa, mutta en ole varma. Se kuitenkin selittäisi yhteiset paketoinnit esim RCX mallit. Ja Deganihan ajaa Kanai + OS sponsilla.

Timo

Degani ei enään aja OS:n moottoreilla, syystä että uudet OS:n moottorit eivät ole kovin kestäviä verratuna vanhaan 99b malliin. Ja ajettavuudeltaankin ne ovat huonompia.

Mika R


pOINTER

Tänä vuonna ainakin ajanu kisan Indoor Holland 2004 Kyosho/Cronolla eli cronon motilla. Näin kertoo Google  :mrgreen: .
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Timo

Hollannissa Degani testasi Cronon moottoria, joka on käytännössä Novarossin P5.  Crono myy moottoria omalla nimellään.

Todennäköisesti Degani alkaa ajamaan Piccon moottoreilla.

lassii

En tiä meneekö oikeeseen osioon mut väliäkö hällä.

Tuli hommattua inferno 7.5 sports3 ja voipi olla et toi kone vetelee viimesiään ja kaveri kehu jotta siihen menee kyl 0.28 kone joltain toiselta valmistajalta, koitin kooklettaa mutten heti löytäny. OS on aika kallis kyl nii mitä halvempii sopivia ihmiset on löytäny?


Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf