Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kuvia omista Rc-autoista

Aloittaja Rcjussi, 26.04.04 - klo: 18.27

Divi

4mm kullatut plugit on kans ihan jees, esim corallyt ja graupnerit. Minissä 4mm corallyt ja assossa deansit :wink:

Duster1

Juu kyllähän noita virran kestäviä on mutta, ne pystyy perjantai illan myötäsessä väärinpäin kytkemään.
Deansit vaan suoraan niin ei väärinpäin mene ja kestää virtaa.
Moottorin ja noparin välillä kyllä itselläkin 4mm, 5.5mm tai 6mm liittimet.
Axial SCX 10 TR

AE-Mod

Lainaus käyttäjältä: Jankka - 07.03.08 - klo: 18.39
Muistaakseni ns. Tamiya-liitin ei kestä kuin 20A jatkuvaa virtaa ja hetkellistä jossain 40A paikkeilla. Deanseille luvataan taas jotain 100A paikkeilla jatkuvaa virrankestoa, niin ei ole epäilystä kumpia käytän. Oikaskaa ihmeessä, jos olen pahasti väärässä.

Mutta pullon kaulan muodostaa se käytetty johto, esim yleinen AWG14-kaapeli, joka kestää sen 25A.......
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

bluebeetle

Koetetaanpas katkaista aloittamani offtopic....

Uudet teippaukset, by kojjootti:

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Duster1

Mikäs pullonkaula se johto on jos kestää 25A ja liitin 20A???

No itsellä on kyllä piuhatkin järeämpää tavaraa, mutta vaikka noilla vakioilla (avg14) on menty niin kyllä Tamiya liitin on luovuttanut paljon ennen. Ei tollanen piuha vielä ole kunnolla ees lämmin kun liitin jo hohkaa.
On tullu noita johtojen ja liittimien lämpötiloja mittailtua tässä rakennellessa niin ei johto ole niin herkkä, koska sehän on yhtenäistä eikä liitosta (kosketus pintaa) tule.

Katsokaahan sinne Tamiya liittimen napoja miten hepposta tavaraa se on verrattuna esim kaapeliin ja siinä liittimessähän tulee kontakti vielä eri navoista (vasta liittimestä).
Johto on sentään yhteen "puristettua" tavaraa ja moni säikeistä joka parantaa virran kulkua.

No jopas tuli Off-topiccia.
Vielä kun kuvaa väliin tuli, mutta asiaahan tuo on, jottei kukaan käytä liian hepposta sähköistystä.



Axial SCX 10 TR

AE-Mod

#3305
Tarkoitin että kun Deansit kestää sen 100A, niin sulla pitäisi olla 10 neliöistä johtoa sillä 20 cm matkalla....

Esim:

Product: Silicone Isolated cable

Max. Amperage: Up to 61A

Internal size: 10 square mm.

External Size: 6,7 mm. Diameter

Red and Black available.

Ja OT:n torjuntaan:

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Duster1

Mutta eikös nyt ollut puhe liittimien kestävyydestä eikä johtojen.
Eihän sulla tartte olla sen kestävämpää johtoa kuin kone/nopari ottaa ja aina se liitin on pullonkaula.

Kuten edellä sanoin niin kyllä piuhat kestää, mutta liittimet ei. Siksihän johtojen pitäisi olla mahdollisimman lyhyet, koska mitä lyhempi niin sen paremmin kestää johto.

No eipä siitä sen enempää. Jokainenhan käyttää mistä tykkää.
Mun autoissa ei vaan Tamiya kestäis montaa minuuttia sulamatta, kun Deanseistakin olen mittaillut +50 asteen lämpöjä ja kestoltaan ovat 5 kertaiset Tamiya liittimeen nähden.
Ja ihan normaaleja isoja harjattomia mullakin on eikä mitään yli tehokkaita.
Axial SCX 10 TR

AE-Mod

Ja mulla kaikissa autoissa harjattomat sekä Tamiyan liittimet.
Ennenkuin ne alkavat sulaa, tai edes lämmetä, en ala miettimään uusia liitintyyppejä.

Kohta me saadaan varmaan bannit.  :grin:
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

tturku

Tamiya liittimissä taitaa yleensä olla vikana se, että johtoa ei ole normaalisti ollenkaan juotettu itse liittimeen, vaan se on vain puristettu johtoon kiinni sekä että liittimien kontaktipinnat (kun liittimet on yhdessä) löystyvät ajan myötä. Kun liitokset heikkenevät, on vähemmän liitospinta-alaa joka taas kuumenee enemmän. Näistä varmaan johtuu noiden tamiya liittimien sulaminen toisilla. Itse juotin pikkasen liittimeen tinaa kun laitoin kiinni ja en usko että lämpenevät liikaa ja sulavat...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

AE-Mod

THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

historia

RC-Pisteessä sanoivat että jotkut puristaa, mutta on suositeltavaa tinata.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Isosuo

Miten olisi jos perustaisitte oman topicin noille liittimillenne? Tulen tänne katsomaan kuvia toisten omista rc-autoista kun näen uusia kommentteja saapuneen, enkä toisten kinaa liittimistä.  Lienee useanpaan kertaan mainittu OT:sta?

sitten topikkia vastaavaa.
Tuli hieman upgradea miniin: http://i160.photobucket.com/albums/t179/Isosuo86/UprightsDampers.jpg

Duster1

#3312
No laitetaan sitä kuvaakin scale Axialista.



Axial SCX 10 TR

Janezki


Gerbiili

Mistä tollasen starletin kopan saa ? :shocked:
Minäki haluun!  :cool:
Powered by: Robitronic etc (Drift/Rally) and tamiya tlt-1 scale crawler

Janezki

Kamtec Englannissa tekee tuommosia,
http://kamtec.co.uk/products.php?Prod_ID=91&prod_cat=13
On valkeata ABS-muovia, joten jos haluaa erivärisen, joutuu maalaamaan päälle. Tarroja/detaileja ei tule mukana.

atarauskis

BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Divi

 :grin:
Kärryt testissä kaverin minin perässä... (omasta ministä kun on puolet tuola pahvikasan alla)


KL

GST 7.7 RTR paketti myynnissä

jarkko_h5

Hieno kori. :cheesy: Kun jostain löytyis 1/10 eskortin korin se olis itselle mieleen.
LRP shark 1/18,
Thunder Tiger SSK Monster Truck

atarauskis

BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

CluBBaH

XRAY 808 2009 Spec |

_valtsu_

Lainaus käyttäjältä: _valtsu_ - 07.03.08 - klo: 19.27
Deans liittimien virrankesto 7,2 voltilla.

P=UxI -> 300Vx15A=4500W

I=P/U -> 4500W/7,2V=625A

625A pitäs riittää vähän kireemmällekki motille  :grin:

Korjataan...
En lukenut kunnolla koko juttua.

Deanssien virrankesto on 50A tuon sivun mukaan: http://www.icare-rc.com/connectors.htm

pjp

Eikös täällä pitäisi olla "kuvia omista autoista"
Vai olenko ymmärtänyt asian väärin.
Perustakaa ny pliis oma topicci
Xray T2R,Tamiya M03/M03R+Speed passion/TLT 1/36 baja,Futaba 3PM 2,4GHz/Axial SCX10/XR10--->MYYTÄVÄNÄ

AE-Mod

OT:n seuraksi parit kuvat.
Löytyihän se oikea setuppi Assoon:

Edessä: Iskarit ulommissa paikoissa ylhäällä sekä alhaalla. Mustat jouset.


Takana: Iskarit myöskin ulommissa paikoissa ylhäällä sekä alhaalla. Mustat jouset.


Lopputulos: Auto sopivalla korkeudella, ei jousta liikaa mutkaan jarruttaessa eikä siitä poistuttaessa. Kuitenkin hypyissä ja alastuloissa riittävästi joustoa.


THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

TheArska

..pistetään nyt tännekin, vaikka kuvassa ei muuta uutta ole kuin rankka talvirengastus..eikä nekään kovin uudet, yhtä vanhat kuin moni harrastaja..made by kyosho
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

hpi-cen

AE-mod:mistäs olet kaikki alu-osat assoon hommannut?
voisi itsekkin hommata alu-osaa assoon.

mutta on tuo sun auto TODELLA hieno!!

Futaba

Parhaat paikat tilailla alua assoon on rcxmini, rcmart ja liquidrc, ensimmäisestä en itse ole mitään tilannut. Medasecistä saa myös, jos ei ulkomailta halua tilailla halvemmalla.
| Academy | Axial |

AE-Mod

Mun alumiiniosat ovat pääasiassa tuolta RCXministä ja RCMartista.
Nyt tosin radalle ajeluun joutui vähän riisumaan muutamia Blingbling-osia...
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

5R

Traxxas Rustler MM 5700