Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

PK-Seudulle RC-Halli Areena

Aloittaja SampoH, 24.07.12 - klo: 14.24

SampoH

Terve, nyt olisi pk-seudun RC-harrastajilla oiva mahdollisuus tulla luomaan ja kehittämään Ympärivuotista, ensimmäistä(?) suomessa sijaitsevaa tulevaa RC-Keskusta, johon tulee:

-1/8e, 1/10 4wd ja 2wd sekä CORR:autoille tarkoitettu Krossi savirata.
-1/10 touringeille asvalttirata.

Hallissa on tilaa rata-alueelle sekä varikkotiloille 1400m2 ja korkeutta 8m.
Valaistus on juuri uusittu ja ensimmäinen savikuorma tulevalle radalle tuodaan n.2vkon päästä.

Mukana on muutamia yksityisiä henkilöitä, sekä firma joka on mahdollistanut tämän ja joka tulee toimimaan projektissa mukana.
Firma toistaiseksi haluaa pysyä poissa julkisuudesta, mutta tulee toimimaan suurena rahoittajana projektissa.

Jotta aluetta voidaan kehittää ja rakentaa, niin erityisesti Touring-puolen kuskeja, jotka ovat asvaltti radasta kiinnostuneita, kaivattaisiin projektiin mukaan.

Molemmista radoista tehdään kilpailusääntöjen mukaisia ja pituisia, sekä hallissa on tällä hetkellä 6vuoden sopimus tehty RC-toimintaa varten.

Lisäilen tänne kuvia ja informaatiota asiasta enemmän kun saan kuvat siirrettyä koneelle,
mutta nyt olisi PK-seudun(miksei koko suomen) aktiiviharrastajien hyvä tilaisuus tarttua kehittämään suomeen ensimmäistä savirata sekä asvaltti rata aluetta, joka on ympäri vuoden auki ja takaa kuivat harraste mahdollisuudet.

Halli on tarkoitus avata yleisölle Syyskuun alussa, nyt tarvitaan vain kartoitusta kuinka paljon kävijöitä on kiinnostunut rataa kehittämään/käyttämään ja millä mittakaavalla, jotta tiedetään ajomaksujen hinnat laittaa harrastaja-ystävällisiksi.

Rc-Hallin toiminnalla ei tulla pyrkimään voitolliseen bisnekseen, vaan kattamaan pelkästään rakennuskulut/ylläpito kustannukset., koska halli on saatu 6VUODEKSI! ilmaiseen käyttöön ko.firman toimesta.

Yhteyttä voi ottaa suoraan YV:nä, tai tämän viestiketjun jatkeeksi.
Tarkemmat tiedot tullaan hallinsijainnista laittamaan vielä illan aikana, mutta kerrottakoon että sijaitsee vantaalla.

Pidetään keskustelu asiallisena ja kartoitetaan kiinnostusta ja kävijä määrää.

-Sampo Hakala

Volvospede

Kuulostaa hienolta ja kiinnostusta on varmasti krossikuskeilla päästä saviradalle myös talvella. Jotta kuskeja saataisiin paikalle mahdollisimman paljon, kannattanee varmistaa että rata soveltuu yleisimmille autotyypeille.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

JiiIii

Kuuostaa hyvältä. Kannattanee olla yhteydessä PKSRCA:n henkilöihin kyseisen seuran sisäratoja koskien. en usko että riittää tarpeeksi väkeä kahdelle eri sisäradalle, varsinkin jos molemmista löytyy sekä krossi- että touringrata.
Savirata sisällä olisi kyllä aika makia...
I race what ever the marketing department tells me is fast.

vihku

Voikos si siellä ajella nitro autoilla?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

SampoH

Lainaus käyttäjältä: vihku - 24.07.12 - klo: 15.16
Voikos si siellä ajella nitro autoilla?

Rata on vain sähköautoille, johtuen nitroautojen pakokaasujen kerääntymisestä, ja se vaatisi erinnäisiä rahakkaampia hankintoja(puhaltimet) että saataisiin edes osa ulos.

Samalla rata tulisi kärsimään enemmän, koska pääsääntöisesti tarkoitus tehdä 1/10 sähköcrossareille sekä 1/10 touring kuskeille kunnon harjoittelu mahdollisuudet.

vihku

Okei. Täytyy si varmaan ostaa sähkö. :cool:
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Pööki

Kannattaa ehdottomasti olla yhteydessä PKSRCA:n hallituksen jäseniin ennen kuin etenet hankkeessa, näin vältyt(te) mahdolliselta turhalta ja päällekkäiseltä työltä.

Itseä mietityttää että tuo savirata pölyää, mahtaako vaikuttaa touring radan pitoon niin että radalla ei voi käytännössä treenata. Mutta viisaammat osaavat vastata tähänkin.

goos

tässä nyt ehkä kannattaa hiukan laittaa jäitä hattuun ja ajatella asiaa vähän eri lasien läpi.

Itselläni heräsi pari kysymystä:

- Miksi joku antaa hallin ilmaiseksi käyttöön?
- Jos joku on niin sitoutunut tämmöiseen projektiin, miten hän voi olla tietämätön pksrca:sta ja meidän 3700neliön tilasta Tikkurilassa...
- Viime vuonna laskettiin näitä kuluja kohtuu paljonkin, vielä julkisesti forumilla sieltä näkee helposti että nykyisillä harrastajamäärillä on hyvin vaikeaa maksaa markkinahintaa mistään ilman että kylkeen laitetaan kaupallista toimintaa.
- 25% tuloista menee jo suoraan valaistuksen maksamamiseen.
- Eli iso kysymys on se että rahallisesti tämä ei kuullosta mitenkään uskottavalta.

Trolleja on ennenkin rc10:ssä nähty, onkohan tämä oikea juttu vai rölli? :)

HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

mikari

Savirata talveksi olisi kyllä todella kova juttu M8e:lle!

Lähtis kyllä laji lentoon!  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

speedo

Olis kyllä liian hyvää ollakseen totta,mutta jos ei ole höpöä niin mukana ollaan sikäli kun tuo hinta ajamiselle pysyy vielä kohtuullisena.

jerzirccar1

Tää on hyvä.
Savi ja turistirata samassa paikassa  :laugh:
Tässä sen jo huomaa että tätä ei voi kovinkaan vakavasti viellä ottaa.
Mitäköhän pksrca johtohenkilöt tästä ideasta tykkää :wink:
jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

copter

Terve,

Koska hallissa ei saa ajaa nitrovehkeillä, niin silloin suurin potentiaalinen hyöty hallista saadaan 1/10 krossiradasta, joka tarjoaa savella ajamisen mahdollisuuden myös talvella. Mikäli myös 1/8 autoilla halutaan ajaa, niin ratojen tulee olla erillisiä koska muuten 1/8 kuskit käy pommittamassa radan aina siihen kuntoon että 1/10 autoilla ei sinne ole asiaa ja näin ollen hyöty hallista jää minimalistiseksi suurimmalle harrastajaporukalle. Toivon että tämä otetaan huomioon hallin ratojen suunnittelussa.

Terveisin,
Matti Korvenmaa
AKK / PA lajiryhmän puheenjohtaja

SampoH

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 24.07.12 - klo: 18.40
Tää on hyvä.
Savi ja turistirata samassa paikassa  :laugh:
Tässä sen jo huomaa että tätä ei voi kovinkaan vakavasti viellä ottaa.
Mitäköhän pksrca johtohenkilöt tästä ideasta tykkää :wink:
jerzi

Ulkomailla on pari vastaavaa kompleksia, toimiihan hyvinkäällä myös asvaltti/crossi rata samassa tilassa.
Ajovuorot tulevat olemaan erikseen crossi/ touring kuskeille, jolloin asvaltti rata putsataan ja pidotetaan.

Rata tullaan tekemään niin, että myös corr luokan autoilla voi ajaa rikkomalla autoja isoissa hyppyreissä.
Olen huomenna yhteydessä *remppa* henkilöön, joka otti minuun yv:nä yhteyttä.

Kuten sanoin, tässä on mukana firma joka tässä vaiheessa pysyy vielä taustalla omasta tahdostaan.

Näillä näkymin ensi viikon maanantaina on kiinnostuneilla mahdollisuus tulla paikalle klo 18.-20.00 välillä katsomaan paikkoja ja keskustelemaan aiheesta.

Rata joka tapauksessa rakennetaan(crossi), asvaltti rataan tarvitaan sitten enemmän puuhamiehiä ja kiinnostuneita.

Myös on harkittu asvaltti/crossiradan erottamista väliseinällä, tällöin joutuu tekemään kaksi ohjaajakoroketta.


SampoH

Lainaus käyttäjältä: copter - 24.07.12 - klo: 18.58
Terve,

Koska hallissa ei saa ajaa nitrovehkeillä, niin silloin suurin potentiaalinen hyöty hallista saadaan 1/10 krossiradasta, joka tarjoaa savella ajamisen mahdollisuuden myös talvella. Mikäli myös 1/8 autoilla halutaan ajaa, niin ratojen tulee olla erillisiä koska muuten 1/8 kuskit käy pommittamassa radan aina siihen kuntoon että 1/10 autoilla ei sinne ole asiaa ja näin ollen hyöty hallista jää minimalistiseksi suurimmalle harrastajaporukalle. Toivon että tämä otetaan huomioon hallin ratojen suunnittelussa.

Terveisin,
Matti Korvenmaa
AKK / PA lajiryhmän puheenjohtaja

Kiitos asiallisesta kommentista,
Täytyy tosiaan ottaa asia huomioon ja toivo että mahdollisimman moni pääsisi paikalle ensi maanantaina.
Laitan illalla vielä linkin karttaan jossa halli sijaitsee, että kiinnostuneet löytää perille.

jarkkom

Kyllähän sen savibaanan saa 'pölyttömäksi' (diesel, dustex, suola, u name it), jolloin varmaan harrastaminenkin on mielekkäämpää, kun ei tarvi kuskienkaan kärsiä pölystä.
---

JQ

JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

*HOKE*

Kertoisitko JQ vielä millätavoin rata pidetään pölyämättömänä ja tuossa kunnossa.
Montako kertaa päivässä kastellaan jne.

JQ

voin selvittää ihan kaikki tarvittavat tiedot.

Miksi on niin vaikeeta kertoa missä halli sijaitsee?
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

micsa.fi

Jos tämä real deal eikä trolli (kuulostaa lähes liian hyvältä), niin kiinnostusta kyllä löytyy.

Kannattanee olla yhteydessä myös Ruotsiin, jossa tietääkseni on Pohjoismaiden ainoa sisäsavirata. Siellä voinee saada vinkkejä radan rakentamiseen/ylläpitoon meidän ilmasto-olosuhteissa.
Wacky Stack Racing Team

mamyllyn

Hello!

Sisähallissa oleva savirata kuulostaa todella herkulta! Mikäli rata saadaan vielä soveltumaan hienosti myös Correille (ei mitään järjettömän jyrkkiä hyndiä), niin uskon teidän saavan reippaasti uusiakin harrastajia paikalle :-)

Onnea projektiin, ellei tää ole tosiaan trolli.

Bigbear

Mikäli siis projekti on todellinen ja ajokerran hinta järkevä, niin kannattaa todellakin ottaa huomioon SC autojen vaatimukset ja tehdä näyttävä rata niille. Pers tuntuma on se, että koppiautot on tulevaisuuden luokka, joka kasvaa eniten.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Är-Cee

Kuulostaa melkein liian hyvältä ollakseen totta! Ihmetytttää tuo salailu ja sitä luvattua karttaakaan ei sitten eilen kuulunut??

Jos tällainen halli on todella tulossa, niin kuten jo edellä on toivottu, niin kertamaksu ei saisi olla liian iso ja corrirataan olisi panostettava. Niiden myötä harrastuksen pariin on saatu jo mukavasti uusia harrastajia.

Potski

Kuulostaa kyllä melko lennokkaalta :

- Suomen ja euroopan tämän hetken tilanteessa firmat, jotka antaa/lahjoittaa 1400 neliötä ilmeisen hyvää teollisuushalli tilaa hyvältä paikalta, taitaa olla aika vähissä. Etenkin kun huomioi 6 vuoden sopimuksen ilmaisista tiloista - lajille, jossa harrastajamäärät on kohtuu pieniä ja liikkuvat rahamäärät etenkin Suomen markkinoilla verraten pieniä.

- projektin vetomiehet eivät ilmeisesti ole kovinkaan pitkäaikaisia harrastajia/kisaajia, kun ei mitään huhuja ole liikkeellä. Yhtäkkiä puskista ollaan reilussa kuukaudessa ryykäsemässä pystyyn unelmanomaista harrastepaikkaa, ilman minkäänlaista kartoitusta kävijöistä tai edes arviota hinnoista tms. Asioista. Tai jos vaikka onkin, niin melko salaisia tuntuvat olevan.

- Ilmeisesti em. Vetomiehet eivät ole olleet yhteydessä esim. Vaasan tai lavangon ratojen puuhamiehiin ja seuroihin, joissa olisi jo valmista kokemusta hyvästä radasta, sen kunnossapidosta ja rakentamisesta sekä ylipäätään pääkaupunkiseudun harrastajaympyröistä ja toiminnasta.

- paikka ja muut kuviot tuntuvat kovin peitellyiltä ja salaisilta, eikä kuviotkaan ole vissiin ihan selvät, vaikka ''paikka avataan yleisölle syyskuun alussa.''

Eipä siinä, olen varmasti mukana lapiohommissä ym. Heti kun speksejä kerrotaan vähän tarkemmin ja omat aikataulut vielä osuvat kohdilleen, mutta penniäkään en maksa mihinkään ennen kuin on jotain oikeasti konkreettista näyttää. Ja mikäli projekti joskus valmistuu, niin lähes varmasti käyn kurvailemassa kerran pari viikossa, riippuen paikan tasosta.

goos

Lainaus käyttäjältä: Potski - 25.07.12 - klo: 10.31
Kuulostaa kyllä melko lennokkaalta :

- Suomen ja euroopan tämän hetken tilanteessa firmat, jotka antaa/lahjoittaa 1400 neliötä ilmeisen hyvää teollisuushalli tilaa hyvältä paikalta, taitaa olla aika vähissä. Etenkin kun huomioi 6 vuoden sopimuksen ilmaisista tiloista - lajille, jossa harrastajamäärät on kohtuu pieniä ja liikkuvat rahamäärät etenkin Suomen markkinoilla verraten pieniä.
Juuh eihän tuo ole kuin 10k-20k/kk vapailla markkinoilla riippuen sijainnista ja oheispalveluista...

Itse odotan innolla kun joku tajuaa kysyä oleellisimman kysymyksen, lämmitetäänkö hallia ja onko siellä kuinka kylmä talvella :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Koheltaja

Kuulostaa hyvältä, jopa liian hyvältä. Ei muuta kun kuvia ja lisätietoa esille niin kaikkia kalvava epäuskoisuus haihtuu, sijainti sekä radan käyttömaksut kiinnostaa. Jos on pohjois/itä suunnalla niin tuskin tulee käytyä, jos länsipuolella ja ratamaksut järkeviä niin satunnaisesti tulee krossia ajettua.

Samaan tilaan kun vielä saisi RC-liikkeen niin homma olisi vielä parempi, kaikki yhden katon alla.
Kylätason RC-kuski.

*HOKE*

Jos on kylmä tai edes viileä halli niin ai että varaosakauppiaat kiittää  :cheesy:

Bigbear

Jos pitäisi veikata taustalla olevaa tahoa niin löisin tähän vetoa http://www.quantyaparx.fi/
Sopii heidän brändiin jne.

Mutta odotellaan pettymystä :D
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

goos

Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 25.07.12 - klo: 11.14
Samaan tilaan kun vielä saisi RC-liikkeen niin homma olisi vielä parempi, kaikki yhden katon alla.
Nojoo ei tuonne ole tulossa touring rataa matolla, joten ei saman katon alla ole kaikkea, eikä drifitingrataa tai harjoittelurataa. Veikkaan että aika harvassa on ne jotka haluaa ajaa asvaltilla treeniä kun suurinosa FTT sarjasta ajetaan matolla...

Samoin jos touring radalla ei saa ajaa kun ajetaan krossiradalla niin sekin karsii porukkaa...

Eniveis jos tuo syyskuusa avataan, ja nyt haetan talkooporukkaa rakentamaan rataa kolmannelle osapuolelle, niin on kyllä kivinen tie :)

Itse menen mielummin tikkurilaan missä on kaikki valmiina ja ei tarviikku levittää matot ja virittää ajanotto.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Bigbear

Toisaalta kaakeli vs savi. Mitä mieltä SC kuskit ovat?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: goos - 25.07.12 - klo: 11.36
Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 25.07.12 - klo: 11.14
Samaan tilaan kun vielä saisi RC-liikkeen niin homma olisi vielä parempi, kaikki yhden katon alla.
Nojoo ei tuonne ole tulossa touring rataa matolla, joten ei saman katon alla ole kaikkea, eikä drifitingrataa tai harjoittelurataa.

Helikopteri/lennokki alueesta ja venealtaasta puhumattakaan... En tarkoittanut sitä että kaikki RC-harrastuksien lajit ja mahdollisuudet on saman katon alla, vaan sitä että RC-liike samoissa tiloissa ruokkisi niin harrastajia kuin liikkeen pitäjää sekä tilojen vuokraajaa.
Kylätason RC-kuski.