Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Team Associated tc6.1

Aloittaja miksu79, 15.08.12 - klo: 21.48

miksu79

En hakemalla ainakaan löytäny tarinoita tuosta niin keräillääs tänne kokemuksia.

Itse tuossa tuollaisen laitoin lomien ratoksi ensimmäinen turisti itselle. Vaikutti hyvinkin laadukkaalta työltä tuo laite paketti setupilla käyty kerran kokeilemassa stanu tekniikalla ja ylilyhyellä välitykselläjopa tamuan radalle. Siis vajaa akullinen ajettu hyvin tuntui pelittävän.
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

rMa

TC6:lla on tullut ajeltua viime syksystä asti, tulevaksi talveksi päivitän auton TC6.1:ksi. Raision stanukunkku ja kaksi FTT kisaa ajettu ja näytti tuolla ihan hyvin aloittelijakin pärjäävän, viimeisestä kisasta tuli stanuissa toinen sija Ugin "kotiradalla".

Rauman seudulla on muutama TC6.1, tarkoitus olisi ainakin kahdella niistä lähteä ajamaan pro stockia ensi talven FTT sarjaan.

miksu79

Itsellä lähinnä ajelua omaksi iloksi stanu tekniikalla ainakin alkuun että oppii nuo turistin metkut vtr varudtuskin hankittuna jos vaika kisoihin joskus innostuis. Lrp sähköillä 17.5 x12 ssx stoc säädin. Toki äkkiähän tuohon on vaihdettu pakista gm 10.5 prostoc konekkin jos meinaa kyyti loppua. Ekalla ajokerralla tosiaan välitys hieman lyhyt 7.25 toki ratakin hyvin pieni tamuan nykyinen. Mutta katsotaan kunhan ehtii radalle taas niin täytyy kokeilla pidempää. Toki tuolla välityksellä helppo ajaa kun ei tarvinnu hirveästi jarrulla käydä. Laitetaad tuihon vielä kuvat kalustosta.

agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

miksu79

Vähän tuntuu olevan assoista kokemuksia. Ittellä alko adso ravistamaan etupyöriä kun kääntää tassut linkkuun. Täytyy alkaa ihmettelemään korjauskeinoja. Onkos tuohon jollain valmistajalla ja tuplaniveliä?  vai onko muuta lääkettä?
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

jerzirccar1

Laita ratasdiffi eteen niin poistuu ongelma.
jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

miksu79

#5
Mitäs iloa on ratasdiffistä edessä jumiinhan se pitää saada kuitenkin?  vai muuttaako jotenkin keulan geometriaa?  vetonivel alkaa hirman kahnaamaan vastaan kun renkaat on ääriasennossa sama ilmiö molempiin suuntiin käännettäessä ja ilmeni nyt hieman rajummin kun kokeilin pihassa noita vintage kumeja.  vai ajaako vaan eikä välitä pikku ravistuksesta

Niin ja tekee tuota siis pukillakin kokeiltuna eli ei pitäisi johtua nd pyörimisnopeuden erostakaan.
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

jerzirccar1

Laita tyyliin 500,000 sinne niin veikkaan että hyvää tulee.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

vato

http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

miksu79

Vetari se juur onkin joka rallattaa mutta assoon ei vaan taida olla tuplaniveliä saatavana. Tai en ainakaan ole törmänny.  noh täytt katsella mitä tuohon löytyy lääkkeeksi. Tai sitten antaa päristä. 
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

*HOKE*

Kyseiset nivelet pitää rasvata.

Se vähentää ravistusta.

Toki jos nivelet ovat kuluneet niin tarttee hommata uudet vetarit jotta ongelma poistuu/vähenee selkeästi.

Tuplanivel vetarit toki poistaa koko ongelman, jos sellaiset on kyseiseen autoon saatavilla.

miksu79

Rasvattu on juu ja alettu 3 akullista ettei ole edes kuluneet pikemminkin uutuuden jäykät. En tosiaan ole asson tuplaniveliin törmänny. Noh täytyy tutkia tuo nivelistö vielä ja koittaa jotain keksiä.
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

miksu79

Droppi on muistaakseni n 5mm paketin setupissa kuitenkin maavara cpxllä 5 mm vintagella en ole mitannu. Tuo rallatus on aika rajua ja kun auto ylhäällä kokeilee niin daa koko auton resonoimaan...
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

miksu79

Tuossa yön synkkinä hetkinä löyty reflex rc tuplanivelet assoon hieman joutuu soveltamaan
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

miksu79

www.rabhobbies.com.au  tuolta sas noita reflexrc dcj vetareita assoon ja ilmeisesti myös hb tcx vetarit saa sopimaan. Noi reflexit tarviaa toiset hexit.
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

rMa

Noita tuplanivelvetareita (ja hexejä) saa ihan Reflex Racingin omiltakin sivuilta tilattua. http://www.reflexracing.net/RSD-AE-TC6-Dual-Cardan-Joint-1-pair-_p_1120.html

miksu79

Niin saa juu en vaan löytäny mistään infoa toimituksista  toki laittoivat mailia kun asiasta kyselin. Tilauksedda ovat...
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

JyrkiL

#16
Noniin, ensimmäiset tyypit otettu RSD-muunnetusta TC6.1-autosta.

Kyseinen muutossarja tuli jenkkilästä noin 1,5 viikon päästä tilaa-napin painalluksesta. Kiersi tullin kivasti, kun olivat leimanneet paketin lähettämön päässä "alle 50$ arvoiseksi" (voi kun olisikin ollut...)

Lueskelin RSD:n kotisivuilta setuppimuutoksien tarvetta kontra TC6.1.
Muutokset olivat kutakuinkin sellaiset, mitä olin juuri poispäin tehnyt Asson pakettisetupista orkkis 6.1 alustalle, joten manuaali kouraan ja rakentamaan autoa tehdassetuppiin. Toki rengas vaihtui myös alkavan kauden kisarenkaaseen, renkaan vaikutuksesta ei siis voi nyt sanoa juuta tahi jaata.

Asiaan. Auto toimi hienosti, jahka mattoradalta oli suurin pöly poistunut ajolinjalta. Koeajo suoritettiin Vampire Racingin 5.5t koneella, joten voimapuoli oli vähintäänkin riittävä todella lyhyelle mattoradalle.
Pitoa löytyi enemmän, kuin Asson omalla rungolla.

Muita päivitysosia:
Zeppin Racingin Top Deck, 4,5 asteen caster-palat ja 2,5 asteen takahubit (Suomesta www.eurorc.fi)
RSD:n alumiiniset spoolin ulostulot ja tuplanivelvetarit (www.reflexracing.net)

Tulossa: Asson omat vertical camber link - setti : camberlinkin kiinnityspisteet vastaavat kuin Xray/Yokomo-linjalla (linkki tulee "bulkkiin" kiinni, ei iskaritorniin).
Näitä pitäisi löytyä RCM:n kautta, itse pyysin omani sieltä.

Katsellaan, mihin tuo auto iteroituu.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
AE/Destiny/TLR

juseh

Joutuukos dremelöimään paljonkin caster-blockeja RSD-vetareilla? Itse olen juuri siirtämässä II-autosta Hudyn tuplaniveliä tuohon ykköspirssiin (TC6). Epäilyttää vaan noiden rälläköityjen casterpalojen seinämävahvuudet ohuimmilta kohdilta (n.1.2mm). Ei tule näillä käsillä kestämään...

JyrkiL

Noissa Zeppinin alumiinisissa C-paloissa on tuplanivel huomioitu valmiiksi.
http://fi.eurorc.com/product/2650/zeppin-racing-7075-aluminum-caster-blocks-45deg-lr-for-tc61

Ajoin kyllä Asson omillakin tuplanivelmodauksen jälkeen, ulkoradoilla tietenkään ei saa sellaisia äkkipysähdyksiä aikaan, kuin mattoradan reunan seinää päin ajaessa...
Mutta muovisetkin kestivät ainakin ulkona ajoa.
Alumiinisista en ole vielä hirveää kestotestiä saanut, mutta ekat kolme akkua kesti, vaikka kolisikin hieman.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
AE/Destiny/TLR

juseh

No niin, eipä enää vetarit rallattele. Kyllähän nuo tuplanivelet saisi olla ihan vakiokamaa.

JyrkiL

http://www.teamassociated.com/news/latest_products/1002-NEW!_RC10TC6.1_Factory_Team_Worlds_Car_Kit!

Nyt julkaistu uusi WC-päivitys 6.1 autoon.
Erot eivät päätä huimaa, kapeampi pohjalevy ja tuo camber linkkien kiinnityspäivitys.
Asso jättänyt ovelasti ilmoittamatta uuden pohjalevyn leveyden, on vaan "kauheesti kapeempi".

Taitaa olla n. puolentoista sadan euron päivitysosat, jos ostaa vanhaan autoon, nuo iskaritornit + camberlinkin kiinnikkeet olivat satasen pintaan koko köntti, pohjalevylle laskee äkkiä viitisenkymppiä hintaa.

En sitte tarpeellisuudesta tiiä, ainakin itse joudun noilla camberkiinnityksillä vielä vähän hakemaan säätöjä, ennen kuin on "oikeesti hyvä".

Jyrki Lehto
ATAK/UA
AE/Destiny/TLR

rMa

#21
Pari kertaa nyt WC:llä käyty ajamassa ja kyllä tuo vaikuttais vanhaan autoon, TC6 kavennetulla pohjalevyllä ja ratasdiffillä, verrattuna nopeammalta. Suoraan pakettisetupilla ajettavuus oli jo aika hyvä ja omat rataennätykset meni uusiksi vaikkei oma ajaminen kovin hääppöistä ollutkaan.

Pohjalevy on 81mm leveä lukuunottamatta etummaisen akkukiinnikkeen kohtaa jossa leveyttä muutama milli per puoli enemmän. En osaa sanoa kumpi vaikuttaa enemmän, kapeampi pohjalevy vai FT malliin tulleet jämäkämmät tukivarret ja muut alustan osat mutta  tällä uudella pääsen kyllä lujempaa.

rMa

Laskeskelin tuota joskus ja jos kaikki uudet osat vaihtaa  niin hintaa tulee enemmän kuin puolet uuden auton hinnasta, uuden kapeamman worlds car pohjalevyn kanssa jopa aika lähelle uuden auton hintaa.

Osien yhteensopivuus on kyllä aika hyvä mutta en lähtisi vanhempaa mallia päivittämään kuin ehkä vaihtamalla taakse ratasdiffin ja pohjalevyksi worlds car version. Tukivarret sopii heittämällä, vanhat casterpalat ja hubit saattaa tällöin vaatia shimmausta. Jos ottaa käyttöön kaikki uudet  alustan muoviosat (hubit/casterpalat/ohjauspalat) saattaa vanhojen vetarien käyttö vaatia kikkailua sillä uudemmassa mallissa on 5x10mm laakerit vanhemman 6x10mm sijaan. Kaikki alumiiniosat on samat TC6:ssa ja TC6.1:ssa, worlds car mallissa on jotain eroja mutta kaikki sopii kuitenkin myös vanhaan.

r1205

Hei, onko kumpi asso tc6 kannattaa ostaa? ja mistä sen asso tc6.1 koko setin voi ostaa?

rMa

Asso julkaisi uuden mallin TC6.2 marraskuussa. Suomessa Assoa myy rcm.fi mutta turistia ei ainakaan tällä hetkellä ole valikoimassa, jonkin verran varaosia on kaupassa. Jenkeistä autoa saa ainakin Amainhobbiesilta ja Tower Hobbiesilta sekä honkkarista RCMartista. Euroopasta ei uusinta mallia taida vielä saada.

TC6.1WC voisi olla hyvä ostos jos jostain tarjouksessa tai käytettynä löytää, uusin malli tietty on aina se paras :)