Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kyosho Scorpion XXL VE

Aloittaja Janne A, 03.09.12 - klo: 11.14

mikari

Oli. Jäykkyys jotain 5000 ehkä.
Metalliset rattaat oli massiiviset, sieltä ei taatusti hajoo. Main gear oli sentin paksu ja joku 6cm halkaisija.
Diffi on siinä kiinni. Vetokupeissa ei kulumaa.
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Eli sit noi Scorpionin räjäytyskuvat pitää paikkansa, neljä pikkuratasta ja Diff oil SIL7000.

Muutenki näyttäis voimansiirto olevan aika järeää tekoa, ehkä se Kyoshon "bulletproof" mainoslause pitääkin voimansiirron osalta paikkansa.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Ai 7K, no riittävän lähelle meni :) Mulla ei ole manuaalia ja verkosta en ole hakenut...

Kyl se pitää joo. Siitä ei jää homma kiinni.
Kiitos 20 vuodesta!

tuplaesa1

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 11.12.12 - klo: 22.55
Kyl!

Uusilla vermeillä tosta tulee makee "prätkä" kesäks. Oli jo nyt syksyllä 4s akulla ja 16t pinjonilla sen verran vihanen peli. 6s tui 50% lisää paukkua vielä.

Minun käsityksen mukaan 4 ässästä siirtyminen -> 6 ässään toisi lisää paukkua aika tarkalleen 33,3% vai voiko sen "laskea" noin?

Scorppari on kyllä pirun mageen näkönen laite, tämän sanon ihan siksi etten ole aiemmista kyöstön rtr autoista juuri pitänyt, mutta tämä, tämä on ihan eri luokkaa..
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Volvospede

Voi kait sen "laskea" miten haluaa, mutta kyllä siinä tulee 50% lisää. Jos taas siirryt 6s akusta 4 akkuun, tulee 33% vähemmän tehoa. Prosenttilaskut on vähän jänskä juttu eikä sovi kaikille.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

mikari

Se on just noin  :cool: Ja ei edes vitsi. Minäkin laskin joskus väärin kun sanoin että tehoa saadaan lisää 33% mutta se on tosiaan 50% jos neljää kennoa kasvatetaan kahdella kuuteen kennoon.
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

3s > 6s = +100%, 6s > 3s = -50%  :grin:

Tosiaan se +50% Scorpionin vakiotehoihin on jo todella paljon!
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Kattelin tota autoa ja en yhtään ihmettelis jos autosta tulis polttismalli myös. Autossa on paikat jarruille yms. Ei olis vaikee duunata tosta jos nitropelin haluais.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Tosiaankin, keväällä tulee myyntii nitro versio KE28 moottorilla. Jos kyllästyy sähköihin, voi sitten konvertoida nitroksi - tai päinvastoin.
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Mitenköhän noissa on teho-eroa, nitro vs sähkö 4s? Onhan noi sähköpelit niin huolettomia et itse en ainakaan nitroversiolle lämpene.. Toki sillekkin varmasti löytyy käyttäjiä.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Sähköillä 6s varmastikin tehokkaampi mutta tuohan savu
ja pidempi ajoaika onan lisänsä. Nitro oli kuulemma tulos eka
ulos mut nurnbergin messuilla päätti toisin, musta ihan oikea
päätös
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Laitoin tänään 18t pinjonin ja kulkee niin kovaa et huippunopeutta ei kesärenkailla voi ottaa.
Tuossa 2250kv vakiokoneessa on ihan oikeesti voimaa!
Pitää huomenna laittaa piikkipyörät alle ja mitata huippunopeus.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Kyllä.. Tykkäsin kuitenkin enemmän 16t pinjonista jostain syystä..
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Vakio sähköillä ja 18t pinjonilla 66km/h. Saattoi pikkasen vielä jäädä reserviin ku tuossa jäisellä tiellä ajoin.. Ei meinannut millään pysyä hanskassa  :grin:
Moottori oli ajon jälkeen aivan viileä eli vieläkin vois pidentää välityksiä. Tulee mieleen et tarviikohan tuohon edes mitään 6s sähköjä ku 4s kanssakin on niin pirusti voimaa.

Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

no ei se välttämättä tarvii, mutta itse tykkään et vääntää alhaalta pirteesti.
jotenkin jäi tunne että 18 piikkisellä ei oikein saa lentää vaikka tasamaalla kulkikin.
16 piikkisellä sai mun mielestä enemmän ilmaa alle ja siistimpää menoa. tosin voin olla väärässäkin, kelit alko silloin olee aika koleet, tosin ei talvi vielä.
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Kesäkelissä pystyy itsekkin antaa lopullisen tuomion pinjonin koosta. 16t tai 18t.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Nyt olis kori, siipi, tarra, vanne ja rengas sarja odottamassa noutoa, ensi viikolla
jos alkais vähän miettii kärryn tuunausta. Eroo stokkiin olis kiva mutta miten ja kuinka paljon..
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Laitahan kuvia tänne ku oot saanut tuunaukset valmiiks :grin:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Joo! Voi olla että korin teen vasta myöhemmin,
köytän nyt tota vakio mustaa pohjana tuunaukselle.
Saas nähä.. Renkaat haen keskiviikkona suutarilasta,
muut sälät on täällä jo.
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

No tuli nyt valmiiksi eka tuunaus. Siipi on hyvä radalle, muuten ilman. Renkaina orkkiset ja AKA truggy renkaat sekä vakiot mustilla vanteilla eteen.





Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Onhan toi aika härski  :afro:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

Hehe.. no kamera ei ehkä ihan tee oikeutta ja näin isoa autoa on vaikee kuvata kännykällä mutta kyl se ihan hyvä tuli, ihan menevä varmasti liikkeessä
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Kiitos 20 vuodesta!

emppu99

onpas sulla jykevän näköset iskarit :azn:
EXC125

p-man

Noi iskarit saattaa tulla munkin autoon. Milloin saa kaupasta?
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

#115
Ei oo mulla vielä.. kuva on Steve Pondin kamerasta (Kyosho American TJ).. no eiköhän ne meilläkin oo kohta puoliin, ainakin reilusti ennen kesää.

Punainen eloksointi sopii mun väritykseen hyvin  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Toivottavasti on ennen kesää.. Pääsee 6s:n kanssa sit kunnolla lennättää tuota  :cool:
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

mikari

#117
Joo siitä tulee hauskaa. Vaikka keuliminen tolla R7 motilla voi olla nastaa niin pitää kokeilla myös 1950kv sensored R8:ia.. Voi olla smuuttimpi ajaa tuuppia ja ehkä pidempi ajoaika (?) .. ja noi iskarit päälle  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

mikari

Tos vielä kuva ulkosalla hieman paremmassa valossa

Kiitos 20 vuodesta!

p-man

Luonnonvalossa näyttää paremmalle! Vielä mustat vanteet ni sit on komia.
Miten mahtaa R8 moottorin lämmöt pysyä kurissa noin painavan auton kanssa?
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa