Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

mikä auto seuraavaksi?

Aloittaja Haccis, 08.10.12 - klo: 10.55

Haccis

Pari vuotta ollaan pojan kanssa yritetty ajaa dbx:n kanssa, mutta koko tämä aika on ollut pelkää pettymysten taivalta. Ei viittä litraa olla saatu kulutettua loppuun ja siitäkin suurin osa on kulunut säätäessä. Ollaan ilmeisesti joko sitkeitä tai tyhmiä, kun nyt vasta herättiin katsomaan alan foorumeilta neuvoja ongelmiin. Eipä tuo auto täälläkään kovin suuria ylistys puheita ole saanut.

DBX:stä viisastuneena olenkin päättänyt vaihtaa autoa ja merkkiä, mutta suurimmaksi ongelmaksi on muodostunut, että mihin? Kyosho saa nyt jäädä, koska saman tasoisia autoja saa nyt ilmeiseti edullisemmin? Mitä autoja suosittelisitte? Auto saisi olla uusi. Haluaisin kasata tämän itse, niin pääsen paremmin sen sielunelämästä käsitykseen.

Kuten sanottu ollaan aika vihreitä koko hommassa, mutta kiinnostuneita harrastuksesta toistaiseksi, vaikka tuo nykyinen auto on sitä yrittänyt lopettaa. Asustellaan Kirkkonummella ja mikäli täälläpäin on harrastavaa porukkaa, meitä kiinnostaisi tulla mukaan saamaan säätö- ja ajo-oppeja. Taitojen karttuessa myös kisailemaan?

RoddeR

Kyosho, elämäni auto.

Haccis

Kyseisen auton omistajana kahlasin seuraavan linkin http://rc10.fi/index.php?topic=27174.0 läpi ja sieltä saamieni tietojen perusteella jätän ostamatta uutta autoa. Paljon oli ketjussa turhaa, mutta hyvin piilotetun asian, kun löysin niin totesin, että ehkä tuo DBX saa vielä mahdollisuuden.  :cool:

Ongelmana on lähinnä ollut tehdassäätöjen palauttaminen. En ollut huomannut/tiennyt, että luistia pitää pitää paikallaan kun laittaa alaruuvin kiinni. Tottakai, näin jälkikäteen ajatellen.

Paljon tuli oppia myös siitä, miten tuota nykyistä autoa voi vielä kehittää akkuja, lähetin/vastaanotin ja servoja vaihtamalla.

vihku

Mulla oli juurikin tuo dbx neljä vuotta. Auto omaan käyttöön oli todella kestävä ja siihen saa kaiken näköstä viri osaa että omalta kokemukselta voin suositella.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Haccis

Juu Jyväskylässä näytti olevan kauppa, josta todellakin sais optio-osia vähän joka lähtöön. Luulen, että ensimmäisenä  vaihtuu lähetin/vastaanotin ja akut. Ne muutamat kerrat, kun ollaan saatu auto säätöihin, niin on kulkenut meidän tarpeisiin aivan riittävästi.

Ganja67

Ja kumpikin Jyväskylän kauppa varmaan laittaa ajokin säätöihin jos ei ittellä enää "järki" ja hermo riitä  :wink:
Mad Force,Cen Magnum NX,Kyosho Pure Ten Fazer,Tamiya DF03-Ra

Haccis

Turhan pitkä matka lähteä säädättämään sitä täältä asti.  :shocked:  Sain auton käymään ja kulkemaankin suhteellisen hyvin, kun sain täältä vähän vinkkiä säädöistä. Sinänsä hauskaa puuhaa, mutta välillä kun kotoa lähtiessä homma on toiminut ja kun ollaan päästy ajopaikoille niin ei käynnisty ei sitten millään. Siinä sitten selittelyä pojalle ja ihmettelyä matkalla kotiin.  :angry: On se pinna ollut välillä tuon kanssa tiukassa. Periksi ei anneta!  :tongue:

Haccis

No niin, tänään on taas se päivä kun ei kertakaikkiaan ymmärrä tuota autoa. Lähti käyntiin suhteellisen hyvin kylmänä. En tehnyt mitään säätöjä, tankkasin, ajoin kasia moottorin lämpimäksi.Juu hienosti toimii. Vaihdettiin kuskia, raakaa ajoa pari tankillista ja hyppyjen harjoittelua. Tankkaus ja sitten olikin siinä. Ei käyntiin, mikään säätö ei auta. Savuttaa ja puristustestillä sammuu heti. Tulee mieleen että se käy rikkaalla ja laihalla samaan aikaan. :shocked: Oiskohan syy kylmässä nitrossa joka seiso pihalla ajon ajan...

transewaves

käytätkö vielä samaa nitroa jonka parivuotta sitten ostit,jos on niin uutta tilalle.
koita toista tulppaa,teithän uutena kunnon sisäänajot motille?
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Haccis

Sama 4 L kannu, joka tuli kaupanpäälle. Täytynee siis hakea uusi purkki ja tulppa. Tuo nykyinen kanisteri on Model Techniksin 16% ja tulppa alkuperäinen. Kauanko nuo Nitrot ovat käyttökelpoisia? Onko niissä viimeinen käyttöpäivä? Entä kannattaako ostaa kuumin tulppa tuohon?

Myyjän ohje oli sisäänajolle, että tehdassäädöillä 2 tankillista tyhjäkäyntiä. Näin myös toimin.

vihku

Jos kyoshosta haet nii osta se f6 tulppa (lämmin) se toimi tossa vakio motissa hyvin.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

transewaves

Lainaus käyttäjältä: Haccis - 11.10.12 - klo: 14.36
Sama 4 L kannu, joka tuli kaupanpäälle. Täytynee siis hakea uusi purkki ja tulppa. Tuo nykyinen kanisteri on Model Techniksin 16% ja tulppa alkuperäinen. Kauanko nuo Nitrot ovat käyttökelpoisia? Onko niissä viimeinen käyttöpäivä? Entä kannattaako ostaa kuumin tulppa tuohon?

Myyjän ohje oli sisäänajolle, että tehdassäädöillä 2 tankillista tyhjäkäyntiä. Näin myös toimin.
eihän tuo bensan vanhenemis epäily ole aivan 100 varma mutta osta vaikka pieni litran puteli varmuuden vuoksi.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Haccis

Lopussa tuo pönikkä alkaa olla, että uutta tarvitaan jokatapauksessa.  Onko tuo Big bang muuten laadullisesti ok ainetta vai suositellaanko jotain muuta.

jerzirccar1

SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Haccis


nitroking neo rs

big bang on ihan hyvää nitroa mutta jos parasta haluat niin hanki piranhaa

Roko

Kannattaa eka miettiä, että haluaako pysyä polttiksessa vaiko vaihtaa sähköön? Sähköllä pääsee opettelemaan ajamista, eikä moottorin säätöä. Nykyiset harjattomat sähköt ja lipot on vähintään yhtä tehokkaita kuin polttis. Lisäksi sillä voi ajaa talvella, kun suojaa noparin. Toki riski toimintasavujen karkaamisesta kasvaa, mutta polttis menee väljäksi helposti kiinni talvella, kun sen lämpö laskee liiaksi lisääntyneen jäähdytyksen vuoksi. Myös kokoluokka kannattaa miettiä sen mukaan, että mikä rata on lähimpänä. Ja naapurisuvun vuoksi sähkö on ehdoton pihasuttaamisessa. Kun ostat jonkun auton, niin kannattaa ehdottomasti katsella käytettyjäkin. Ja jos budjetti antaa myöten, niin kannatta ehdottomasti ostaa yksi käytetty lisäksi varaosaautoksi. Eipä enää tartte odotella osia
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

rcpoju

saat teamassociated b4.1 260e ja 2lipoa laturi ja kori plus vara osat ja se on factory team eli 39.4 %parempi kuin normaali

Haccis

Eipä tule meille sähköautoa.

FMF

Lainaus käyttäjältä: rcpoju - 13.10.12 - klo: 22.01
saat teamassociated b4.1 260e ja 2lipoa laturi ja kori plus vara osat ja se on factory team eli 39.4 %parempi kuin normaali
Minkälaisella laskutoimituksella olet tuon luvun saanut?

rcpoju

no en tiiiä mut on ne kuiteski aiva osmo laadukkaat osat

Pahviauto

mulla on ollu dbx ve kolme vuotta ja nyt pitäs hankkia polttis. oon miettiny kyosho inferno neo st race speciä tai losi 8ight t 2.0 rtr. voisitteko kertoa henkilökohtaisia kokemuksia noita autoista ja muitaki saa suositella. ja saako tohon losiin varaosia muualtaku sabe rc:stä netistä tilaamalla?

Roko

Lainaus käyttäjältä: Pahviauto - 03.12.12 - klo: 21.22
mulla on ollu dbx ve kolme vuotta ja nyt pitäs hankkia polttis. oon miettiny kyosho inferno neo st race speciä tai losi 8ight t 2.0 rtr. voisitteko kertoa henkilökohtaisia kokemuksia noita autoista ja muitaki saa suositella. ja saako tohon losiin varaosia muualtaku sabe rc:stä netistä tilaamalla?

Itse en ostaisi kyoshoa enää IKINÄ, jq rtr taitaa olla tämän hetken paras ja laadukkain 1:8 luokan rtr auto. Eli siis : http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-polttomoottoriautot/the-car-rtr-jqr0001
Ex Rousku, mutta se ymmärrettävästi sekoitettiin Juha Rouskuun

Pahviauto

no onko mitään laadukasta rtr truggya johon on saatavilla hyvin varaosia?

risla

saahan noita osia ulkomailta jos suomen tarjonta on heikkoa. esim tuolta vaikka koko auto.

eikä tuu mitään tulleja eikä veroja kun on eu maa.

http://www.modelsport.co.uk/losi-8ight-t-2.0-rtr-truggy/rc-car-products/366353&CID=EUR

Shogunmarui

Vuoden alkuun varmaan jos mitoittaisi niin pitäisi kokeiluun saada nyt ainakin HPI bullet.
Mennyt enemmän sähkölinjalla tämän vuoden.
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Pahviauto

Kumpi on paremp seuraavaksi autoksi, losi 8ight 2.0 rtr vai jq products the car rtr?

metsämies

Lainaus käyttäjältä: Pahviauto - 21.01.13 - klo: 17.12
Kumpi on paremp seuraavaksi autoksi, losi 8ight 2.0 rtr vai jq products the car rtr?
Ottaisin team losin. ominaisuuksien takia.
The right tool for the right job.

Arcticaz

Itse JQ kestävyyden takia. Melkeinpä makuasia kumman ottaa. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä!