Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

pitääkö vaihtaa laakeria?

Aloittaja pnyman, 14.05.04 - klo: 20.06

pnyman

Minulla on MP5 O.S RG:llä. Noin 6 litraa on mennyt motin läpi.
Huomasin että kiertokanki liikkuu melkein millimetrin sisään/ulos ja myös ylös/alaspäin. On ollut tosi vaikea säätää, tyhjäkäynti erittäin laihalle muuten sammuu heti kun ottaa hehkut pois. Tai sitten sammuu kiihdyttäessä. Joskus se on käynyt koko tankin mutta sitten alkaa sama ruuvausrumba uudestaan, vaikka neulat eivät ole liikkuneet.

Alussa kaikki oli ok, muttä kerran se kävi tosi kuumana jostain syystä ja sen jälkeen ongelmat tuli.

Olen käyttänyt 10% Coolpoweria johon olen lisännyt hieman rissaa.

Tulppia olen käyttänyt OS#8 ja A5 ja ne eivät kestä enää yhtä hyvin kuin ennen.

tux10

Kannataa ensin kyllä tsekata johtuuko se klappi edes niistä laakereita!  :mrgreen:
Kyllä koneella nyt yli 30 litraa ajaa ennen kun laakerit pitää vaihtaa! Etulaakerin voi vaihtaa kyllä useimminkin, koska se ei maksa paljotta.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

kukkalapio

Ei ole ehkä ihme, jos tarvii olla tyhäkäyntineula laihalla, ku on niin "lussuu" löpöö.
Eli jos ostat cool power 10% niin älä ainakaan enää lisää öljyä sinne, mielummin nitroa.
Nitroa kun olis vaikka 20%, niin neulat voisi olla paljon rikkaammalla..
Ainiin, tarkoititko niillä prosentiimäärillä nitron prosenttimäärää? Mä tarkoitin!
Tosin en tiedä paljonko moottorin suositusnitromäärä on, mutta kumminkin. :oops:

jerzirccar

Ei löpö ole lussua jos siinä on 10%nitroa. Se on ihan sopiva määrä. Suurin ero mikä on 10 ja 20% nitro poltto aineessa on sen hinta :wink:  mutta älä kerro sitä myyjällä koska se voi suuttua. Avaa moottori ja työnnä mäntä sylinderiin ja katso kuinka korkealle se nousee jos se jää suunilleen 2mm männän yläpäästä niin se on ihan ok mutta nouseekos se siitä korkeammalle niin se alkaa jo olla valmis putki sarja. Voi sinulla myös olla kansi liian korkealla joten voit kokeilla laskea puristuksia myös. Sopivat puritukset selviää OS moottori manualista eli luulen sen olevan jossain 0.10-0.20mm vaiheella.
Jerzi

pnyman

Nonnii... etulaakeri oli aivan loppu ja se on nyt vaihdettu. Kokeilin myös uutta tulppaa, Novarossi C6-S ja nyt käy kuin kello. Isolaakeri oli ihan ok. Ostin 6:lla eurolla/kpl kaksi kumitiivistettyä 607 C3 joista otin yhden tiivisteen pois. Kierrosraja on 22.000 mutta erittäin hyvin se on kestänyt melkein litran jo :)
Saan myös pian SKF:n laakerit jotka kestää 40.000 rpm, ja vielä halvemmalla, 3.60e / kpl.

On heino fiilis kun kaikki toimii taas :))

pnyman

Ja manuaalissa suositellaan muuten 10% nitroa ja minimi 18% öljyä, siksi lisään hieman rissaa koska Coolpowerissa on 17%. Semmosta käytän ja hyvin kulkee!