Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Painogallup

Aloittaja Tuukka, 17.05.04 - klo: 12.27

Tuukka

Osta jöördis edelleenkin polttoainetta. Varmaan yhdessäkään tämä kauden kisassa ei ole ollut auton alkupainolla mitään merkitystä. Ekoissa Lavangon kisoissa ajettiin voittoon, tokassa paras pölyn suodattaja oli voitolla, kolmas kisa oli sukellusvenekilpailu, jossa ei tullut yhtään autoa lyhennetyssä A-finaalissa ajamalla lujaa maaliin ja viimeinen kisa oli mutapainia vähän kankeemmalla kuralla kuin Salossa. Ekaa kisaa lukuunottamatta kisat olisi tekijä kaveri varmasti voittanut vaikka 4 kiloisella kärryllä ehkä jopa sen ensimmäisen.

Jöördis

Niinpä...   tuo on totta...

Taitaa muuten olla Hyper 7 proon paino sellaisenaan kun sarjan kasaa..
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

JQ

ei sitä ensimmäistä :D
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Tuukka

Älä JQ sano, sinun autosi on niin immuuni maan vetovoimalle.

Niko

Lainaus käyttäjältä: "Jöördis"
Niko,mitäs se kuula sarja ja alumiini akselit maksaa......

Kuula ym nippelisarja: 30 eur
Alukoiranluut: 10 eur / pari
Jotkut tykkää koiranluista ihan muutenkin enemmän kuin nivelvetoakseleista.

HoBalta on nyt tullut myös muita kevennysosia:
Titaaniruuvisarja (melko hintava)
Kevennetyt rattaat diffeihin. Siis Spider- ja vakiodiffiin kevennetyt päärattaat, sekä etu/taka Spiderin- ja vakiodiffin kevennetyt rattaat. Ilmeisesti vakiona uudessa autossa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Jöördis

Joo,laihdutuskuuri Hobaolla on edennyt ja puntari näyttää 3520g ajokunnossa,ja kuuri jatkuu....

Aika yllätys oli kun rupes vertailemaan renkaiden painoja keskenään...    renkaat vaihtamalla keveisiin, saa jo 100g helposti pois,ja samalla pidon :D
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Tuukka

Etkö ole antanut syötävää Hobaolle? Vai miten se on laihtunut.

Vertasitko uusia vai käytettyjä renkaita? Jos ne on käytettyjä, niin kosteuden määrä foamissa ja lian määrä renkaan sisällä varmasti vaikuttaa helposti 100 grammaa.

Jöördis

Suurin painoero oli Hobaon sarjan mukana tulleella rengas setillä ja MedialProon Vegan välillä. Vanne oli sama. Eroa oli 101g/setti. Hobaon setti ajamaton ja vegalla ajettu ilta kuivalla karkealla soralla... eli vain kokeiltu ja leikattu sen perusteella terävät kuvion ulkonurkat pois... tuskin paljoakaan p****a foamissa...

Juu,en ruoki hobaota talvella..
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

JQ

vegassa on enemmän kumia
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Jöördis

Jose,mikä on muuten paras yleisrengas?

Kyllä,kumin määrä tuon eron tekee,on aika paljon kuviota tuossa renkaassa.
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

JQ

ProLine Crime Fighter, M2 seos
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "JQ"ProLine Crime Fighter, M2 seos

Onko suuri/minkälainen ero tuohon toiseen seokseen?
Eikös tuos toinen seos kestä kulutusta pikkusen enemmän?
Olikohan se seos XTR tai mikälie.

JQ

se on hyvä ulkomailla, ja suomessa ehkä märällä.

Kestää kulutusta paremmin
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: "JQ"se on hyvä ulkomailla, ja suomessa ehkä märällä.

Kestää kulutusta paremmin

Tuli vaan mieleen että oisko se hyvä treeni rengas jos ei hirveesti eroa käytökseltään tuosta M2 seokesta, muuten kuin että pito ei ole ihan sama.
Ei vaan turhaan kuluttelis noita parempia gummeja kun alkukesästä taas rupee rullailemaan.

Helppoahan se sitten on vaihtaa pitävämpään kumiin kun on ensin saanut auton säätöön ja varsinkin ajokädet oikeaan trimmiin tauon jälkeen.

JQ

joo, on hyvä. Oon itsekin ajanut sillä lavangossa
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Jöördis

Mikäs rengas oli kova sana tuolla Ruotsin MM areenalla?
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

JQ

Pro-line Knuckles 2.0 ja Pro-line Crime Fighter XTR alkuerissä, ja MM-seos finaaleissa. MM-seos ei ole myynnissä
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

JQ

mm-seos pelkästään Crime fightereille
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Jöördis

Rata näyttää videoilla siltä että pitoa löytyy.Oliko siellä myös betonia ja kenties asfalttiakin?  näyttää erittäin nopealta...
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Niko

Turussa toimii ainakin toi XTR crime fighter ku on aika kova pinta. Ite oon ajanut nyt GRP:n jollyilla. Mun mielestä yksi parhaista renkaista meidän radalla. Muualla ei oikein toimi muuta kuin ehkä Salossa.

By the way mulla ja mun kaverilla on pikku projekti ton Hyperin painon suhteen. Ois tarkoitus tehdä auto jonka paino hipois minimirajaa, eli 3 kg painoinen kärry.

Ainakin seuraavat materiaalit on käytettävissä:
-Magnesium
-Titaani
-Hiilikuitu/kevlar

Laskelmien mukaan 3 kg ei ole mahdottomuus kestävyyden kärsimättä kun käytetään oikeita materiaaleja oikeissa paikoissa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Hount

Nyt kun alkaa tuo lumipeite olla vähenemään päin niin on aika viedä hobao puntarille ja tuomio oli: 3625 grammaa tankki tyhjänä. (tuossa on alupalikkaa vähän joka nurkkaan tungettu, siitä suuri paino) Katselin hetken aikaa tuota ja ihmettelin, sitten ruuvasin renkaat irti ja puntarille uudestaan. 3141 grammaa.
Tein pikaisen päässälaskun ja laitoin kaikki rengas-sarjat  vuoronperään vaa'alle:

Hobao Averger, keltaiset, Hobaon keltaiset 5-puolaiset vanteet: 418g
Hobao Vakio micropin, Hobaon harmaat 5-puolaiset vanteet: 382g
Crime Fighter M2, Hobaon valkoiset 10-puolaiset vanteet: 484g

Tosin kaikki ovat vähän ajettuja renkaita, mutta pitääkö tästä eteenpäin mennä vaa'an kanssa kauppaan?

Miten Niko laihdutuskuuri on auttanut? Tuo kevlar runko näyttää kuvien perusteella todella hyvältä. Onko sillä jo paljon ajoa takana?

- Hount

Mika R

saman verran on omassa, enpä usko että on mikään iso ongelma jos tehoa löytyy pannussa

Jartsa

Minun autoni painaa

Reilu 3500 grammaa.

Alumiinisilla tukivarsilla ;)

Mika R

Joo K3 on hieman kevyempi, jo pelkkä alusta säästää 40gr

Niko

Mun auto painaa 3270 grammaa ajokunnossa personalponderilla tankki tyhjänä.

Ruuvattiin hiilikuitupohjalevy Mertsolan Akin autoon. Ajo paino karvan päälle 3000 grammaa. Ei olla vielä juurikaan testattu.

Mun auto toimii nyt paremmin röykyissä, kiihtyy paremmin ja lentää paremmin. Kyllä se vajaa 300 grammaa vaikuttaa autoon niin että huomaa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

Niin se kyllä varmaan on

Hount

Lainaus käyttäjältä: "Mika"saman verran on omassa, enpä usko että on mikään iso ongelma jos tehoa löytyy pannussa

Heh... Hobaon 8Port tällä hetkellä, mutta CMB Evo2 olis tulossa heti kun seuraava tili tulee (kai sulla Niko on niitä varastossa?)

Hyvin silti on lähtenyt, ja hyvin on hyppinyt. En ole vielä tällä päässyt radalle testaamaan, kun ostin tuon auton joskus syksyllä ja armeijan takia en ehtinyt radalle ennenkuin lumi peitti kaikki.

Mitä muuta tuohon 3200grammaan, tai Akin 3:een kiloon on tehty, kuin vaihdettu se DIY-alusta? vissiin aludogbonet, alu pallosarja, muuta?

Itselläni on 5kpl cnc-alu pin-holdereita jotka muovisiin/ alkuperäisiin verrattuna tuo varmasti jonkun graman ylimääräistä painoa. Samoin luulisin että vielä tällä hetkellä oleva musta piraten pilli painaa enemmän kuin tilauksessa oleva Novarossin Inline.

Jos pistäisi nykyiset vetarit sorviin ja nappaisi lastua vähäsen?

- Hount

Niko

CMB EVO 2 moottorisarjan korvasi CMB RS 21 moottorisarja.

Kuvia mun autosta:
http://www.sanderssona.com/omat/niko-h7/

Pakasta tehty Hyper 7 + seuraavat osat päivitetty:

Alupallot
Titaaniruuvit
Alukardaanit (takana tavalliset teräs CVD:t)
Lasikuitujarrulevyt
Jyrsittyt ulostulot paitsi Spiderissä edessä ei ole
CNC ohjauspalat

Mitään muuta ei ole vaihdettu. Muuten täysin sarjasta tehty auto.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

solar4

Oma XB8 pakasta vedettynä 3320 ja inaus päälle. Lipoly akuilla menis nätisti alle 3300. Eiköhän jossain vaiheessa tarvii nähdä vaivaa ja saada tosta 50-100gr vielä pois. Kevyempi kori olis pop, Hyperin oli puntarissa joku 20-30gr kevyempi :)
Ei sikäli että ajossa sitä eroa varmaan huomais, mutta yritystä pitää olla. :wink:

BTW. eikös toi Akin ollu karvan yli 3100?
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Mika R

Komea on Niko, etkös sä tolla ajnut ne Hollannin sisäkisat? Erityismaininta tuosta vihreästä CMB:n kannesta, makee ja erilainen  8)

Hount, niin just, ei se paino kauheesti varmaan, kunhan rotaatiomassa on vähäsen diffeissä, akseleissa jne. niin auttaa (itsellä ei). Painohan vaan tarkoittaa että renkaat puree tiehen paremmin  8) eikä pysähdy kun on päässyt vauhtiin..

läpinäkyvä kori on kevyt  :lol: