Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä

Aloittaja Poju12, 17.05.04 - klo: 17.36

Divi

Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"Se ei mielellään saisi olla liian täynnä, eikä öljyssä olla edes ilmakuplia :wink:
Tuo pisti vähän naurattamaan...
Jos et laita sitä täyteen niin rattaat vatkaa kyllä se öljyn aika nopeesti vaahdoksi, eli tuo on täysi mahdottomuus...

Ite laitan kyllä diffit niin täyteen öljyä kuin mahtuu, hyvin pelittää..

Futaba

Niin, niitä kupliahan muodostuu sinne heti jos sitä ei laita täpötäyteen.
| Academy | Axial |

HelpDesk

Kävin just ajamassa ulkona ku on lunta, ja kylmä ni auto ei pysy millään  käynissä tyhjäkäynillä. sammuu heti, nyt on OS A5 tulppa, ni kumempaa tulppaa kehiin, mikä tulppa olis hyvä ja mistä tilata, joku kuuma, mieluiten O.S ku luotan niitten tulppiin.
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com

KertM5

joku medium tulppa. numeroista en tiedä mitään... olisiko 3?
merkillä ei varmaan ole hirveesti merkitystä, mutta osta O.S jos sellaisen haluat. ja sitten käänät pääneula vähän piikimmälle.  jos ei muuta niin pitäät vaikka hehkun  paikoillaan kunnes kone lämpenee tarpeeksi että pysyy käynnissä.
hmm... joo..

MarkusH

O.S. Tulpat ovat lyhyempiä kuin muiden valmistajien, joten ne eivät välttämättä toimi parhaiten Kyoshon moottoreissa. Parempi tulppa voisi olla 6 tai 7 :wink:

HelpDesk

Ehkäpä mutta kyoshon moteissa on O.S tulpat vakiona,  :wink:
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com

MarkusH

Mutta Kyosho liikkeissä myydään näitä Model Technishin tulppia, eikö ne sitten muka ole hyviä Kyoshon moottoreihin?!?


tux10

Lainaus käyttäjältä: "HelpDesk"Ehkäpä mutta kyoshon moteissa on O.S tulpat vakiona,  :wink:

Eipä taida nykyään olla...
Silloin oli kun OSsi teki kyoshon motit, nykään kyosholla on oma moottoritehdas, kun OSsi ei pystynyt tekemään sellasia määrä moottoreita kun kyosho tarvitsee.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

HelpDesk

Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com

tux10

No sitten on!  :wink:
Os A5 ja OS #8 ovat ihan hyvi tulppia noihin koneisiin.
Talvella suosittelisin tuota kasia!
Modelin tulpat ovat myös todella hyvin toimineet....  :mrgreen:
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

HelpDesk

uhm kaikissa viesteissäni Tarkoitan O.S A3, Nimittäin kaikki tulppani madissa ja kaikki mitä ne änkyttää kaupassa käteen on OS A3.
Team Kyosho Sweden
www.kyosho.se Omat kotisivut: www.tha-dark.com

Divi

Tuo A3 on sellanen yleistulppa. Tuntuu että atalan hemmot tuputtaa sitä joka autoon... Kuulemma pelaa ja näin, ultimassa se toimi, savagessa en oo koittanu...

tux10

0.15 ja pinemmissä koneissa toimii maniosti, .21 ja isompii suositten A5 ja #8! Kylmällä mieluummin #8.
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Hotti

Lainaus käyttäjältä: "Futaba"Niin, niitä kupliahan muodostuu sinne heti jos sitä ei laita täpötäyteen.

"Oikea" oppisesti täytetään sillain et ristitapit peittyy,mä taas olen kuullut että se vaahtoutuu jos se on ihan täynnä :roll:
-Team lapsena liian vähän leluja-

Divi

No kyllähän se nyt järjekä ajatellen vaahtoutuu kun ei ole täynnä. jos se olis aiva täynnä niin mistä sinne niitä ilmakuplia pääsis tulemaan jos ei oo ilmaa

Hount

Lainaus käyttäjältä: "racer""Oikea" oppisesti täytetään sillain et ristitapit peittyy,mä taas olen kuullut että se vaahtoutuu jos se on ihan täynnä :roll:

Aa? taidankin jättää iskaritkin vähän vajaaksi, ettei öljy vaan vaahtoudu!
Mietippäs nyt hetki mitä tuli kirjoitettua.

- Hount


MarkusH

Eipä oikeastaan. Osta mieluummin vaikka Hpi Savage, Traxxas T-Maxx, Traxxas Revo, HotBodies Lightning Stadium, Thunder Tiger MTA-4 tai joku muu... Mad forcessa ei mikään ole hyvää :wink:

Nikke92

Näyttäs muuten hyvältä mutta jousitus ergonimia ei ole hyvä... :(
Traxxas Revo 2.5

*HOKE*


Futaba

Jahas...taas kaikki vaan mollaamassa madia. Omasta mielestäni se ainakin on hyvä. Tehoa on tarpeeksi, Kyosho on laadukas valmistaja. Kiva vehje, ja moottori on varmakäyntinen, lähtee nopeasti käyntiin (kuten varmaan kaikissa muissakin puolivuotta vanhoissa autoissa joita ei ole paljon rääkätty).
Onhan se niin, ettei Mad Force muille oikeen pärjää, mutta ei sitä nyt täydy aina tulla haukkumaan ihan täysin, varsinkaan "ihan p*ska" tai "ei mitään hyvää" tyylisillä kommenteilla.
Huonoin puoli Madissa on ajettavuus. Painopiste on aika korkealla ja tosiaan kovassa vauhdissa rupee olee vaikee ohjata. Paremmat renkaat auttaa asiaan jonkin verran, mutta siltikään alusta ei pelaa hyvin kun kaasu pohjassa vedettään. Iskareissa on turhan löysät öljyt, ne voi helposti vaihtaa, ehkä pitäis iskarit vaihtaa kokonaan.
Mad Force eroaa siis paljon muista monstereista. Akselit on jäykät ja auto on rakennettu "aidon" monsterin pohjalta. Piha sudittelussa ja kaikenlaisessa möyrimisessä mädi on omiaan, mutta jos haluut radalle niin osta Traxxas Revo. Jos haluat ajaa kovaa ja korkealla niin Savage, T-Maxx on siltä väliltä.

Mädin plussat ja miinukset:

Plussat:

Kiva vehje mökillä, nopeus ja teho on riittävä
Laadukas
Voimansiirto (mulla ainakin pelannut mahtavasti)
Vaihteisto
"Oikea" monsteri

Miinukset:

Ajettavuus kovassa vauhdissa
Kardaanit paukkuu isoissa hypyissä
Vaihteisto on vaikea asettaa kohdalleen jos irrottaa moottorin
Jousitus ei ole parhaasta päästä (vaan sieltä toisesta)

Kaikin puolin siis ihan hyvä monsteri, toista tämmöstä en kuitenkaan ota.
| Academy | Axial |

henkka88

Empäs nyt tiedä kannattaako Madia tulla tänne tuomitsemaan noin jyrästi
jollei itsellä ole käytännön kokemusta laitteesta!

Itselläni Madi oli vajaan vuoden ajossa lähinnä talviajokkina, mutta tulihan sitä hyvän matkaa kesälläkin ajettua..
Itse en saanut muisitini mukaan autosta mitään muuta rikki kuin taka-akselin iskarin kiinnityskorvakkeen!
Madi toimi mielestäni ihan loistavasti mm. bmx pyörien hyppyreissä, lumisudituksessa sun muussa hauskanpidossa..
Ei tästä autosta toki ole mihinkään rata-ajoon, mutta hauskaa sillä saa pidettyä...  8)
Itselläni oli madissa jokunen viripalikka, mutta tärkeimpiin päivityksii lukeutu ehdottomasti uudet iskarit!

EDIT: Oli se hyvä etten ollut ainut jota pisti silmään!! :mrgreen:
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Divi

Juu monikos teistä on madilla edes koskaan ajanu? Hoke taitaa olla muta muista en olisi niinkään varma...

Madi on ihan hyvä auto möyrintään ja pihakruisailuun...  :wink:

MarkusH

Kyllä minä olen ajanut Madilla eikä siinä oikein mitään hyvää löydy.

Miinuksia:
    -suojaamaton vaihteisto
    -huonosti toteutettu vaihteisto (vaikea säätää moottori paikoilleen koska täytyy säätää kolmen rattaan välys saman aikaisesti)
    -huono jousitus ja jäykät akselit (ei ajo-ominaisuuksia)
    -liian raskaat välit jos haluaisi möyriä (eikä siitä muutenkaan tule mitään liian korkean painopisteen takia)
    -ei kestä lainkaan hyppimistä
    -paksut ja huonot renkaat joilla meno on "hieman" "pomppivaa" :mrgreen:
    -voimansiirrossa suojaamaton ketju (ei aina pysy päällä ja venuu)
    -kalliit varaosat
    -kokonaisuudessaan kallis

Plussia:
    +Ulkonäkö

*HOKE*

Möyrintään ja pihakruisailuun ihan jees, mutta on parempiakin ja jopa halvemmalla.

Divi

Joo tuota mitä hoke tuossa sanoo, en kiistä mutta:
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
-suojaamaton vaihteisto - Totta
-huonosti toteutettu vaihteisto (vaikea säätää moottori paikoilleen koska täytyy säätää kolmen rattaan välys saman aikaisesti) - Ei se välys mikään vaikea oo säätää...
-huono jousitus ja jäykät akselit (ei ajo-ominaisuuksia) - Jousitus on ihan hyvä jos sen osaa säätää...
-liian raskaat välit jos haluaisi möyriä (eikä siitä muutenkaan tule mitään liian korkean painopisteen takia) - Ei pidä paikkaansa, ykkösellä on ihan hyvä möyriä...
-ei kestä lainkaan hyppimistä - Kestää, et oo tainnu hyppiä...
-paksut ja huonot renkaat joilla meno on "hieman" "pomppivaa" - Säätö kysymys myös..
-voimansiirrossa suojaamaton ketju (ei aina pysy päällä ja venuu)  - Ei venu! Eikä oo edes tippunu päältä kertaakaan...
-kalliit varaosat - Tuo on ihan selvä juttu, onhan Kössi...
-kokonaisuudessaan kallis - Samassa hintaluokassa muiden kanssa

KertM5

Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"Kyllä minä olen ajanut Madilla eikä siinä oikein mitään hyvää löydy.

Miinuksia:
    -suojaamaton vaihteisto
    -huonosti toteutettu vaihteisto (vaikea säätää moottori paikoilleen koska täytyy säätää kolmen rattaan välys saman aikaisesti)
    -huono jousitus ja jäykät akselit (ei ajo-ominaisuuksia)
    -liian raskaat välit jos haluaisi möyriä (eikä siitä muutenkaan tule mitään liian korkean painopisteen takia)
    -ei kestä lainkaan hyppimistä
    -paksut ja huonot renkaat joilla meno on "hieman" "pomppivaa" :mrgreen:
    -voimansiirrossa suojaamaton ketju (ei aina pysy päällä ja venuu)
    -kalliit varaosat
    -kokonaisuudessaan kallis

Plussia:
    +Ulkonäkö
1. haittaako se mitään että vaihteisto on suojaamaton? mulla ei ole koskaan mennyt mitään isompaa roskaa sinne.
2. ei se vaihteiston välys ole vaikea säätää jos osaa. menee melkein heittämällä paikoilleen.
3. jos haluaa ajo-ominaisuuksia niin silloin pitää ostaa krossari tai joku sellainen..
4. miten niin "ei kestä hyppimistä"???
5. renkaita pystyy aina vaihtama, jos haluaa.  ja mitä luulet, pomppiiko aidot monsterit???
6. haittaako että ketju on suojaamaton? ja kyllä se pysyy päällä jos on kaikki osat kunnossa. ja eihän se nyt niin nopeesti venyy... ja kyllä kaikissa autoissa on kuluvia osia!

Futaba

Mulla ei oo vaihteiston kanssa ollu ongelmaa vaikka suojaa ei löydykään eikä se ketjukaan ole paikaltaan pomppinut. Hyppyjä kestää kyllä, jos et usko niin katso tämä http://www.megaupload.com/fi/?d=EGKKTZZX hyppelin vähän syyskuussa. Takavetari väänty mutta muuta ei käynyt. Hypyt on noin 4 netriä pitkiä, pisin oli suunnilleen 5 metriä. Korkeutta reilut 1,5 m. Vakiorenkaat oli tosiaan huonot, mutta niin Savagessakin. Savagen vakiorenkaat painaa melkeen 0,5 kiloa kappale. Eipä mulla niitä madin renkaita enää oo edes tallella. Nykyään on dirt bonzit ja juuri nuo savagen vakiorenkaat. Dirt Bonzeilla auto on melkeen kilon kevyempi verrattuna savagen rinkuloihin.
| Academy | Axial |

JupeR

Veli ajo toissa kesänä madini lavan reunaan. Kaikki muu kunnossa mut etu vetari väänty. Tailteltiin taas ajaan, vedessä savessa ja auto oli p*skassa :lol:  Ja Madi ei tod oo mikään "osu kantoon, auto p*skana" kärry!! Itekki olen ajanu sen kantoon :lol:  Se on yllättävän kestävä! Ja veljen kanssa joskus mökillä tooosi vaikeassa maastossa savagesta spurri sileeks möyrinnästä, mutta madi meni iloisesti. Plussana voi myös pitää pientä painoa...
Edit: Unohtui noi asiat alkuperäsessä viestissä :oops:
Mahotonta meininkiä..!
M:NANO DRAGON,Kysy YV!