Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä

Aloittaja Poju12, 17.05.04 - klo: 17.36

Ville Vainio

elikkäs eilen radalla olleet varmaan yhtyvät mielipiteeseen että iskarit on vähän liian jäykät :D
tai sitten ne on liian täynnä, laitoin ne niin täyteen kun saa ja ylimääränen valu pois ku paino sen kumilutkun iskarin päähän. Oikein?
mutta aattelin hommata nöyrempää öljyä mutta mitä?
Mitä muilla on käytössä?
Jr-hobby myis Robitronic 100% huippuiskari öljyä jäykkyydet:
10W-80W, mikä noista mahtais olla parasta, tossa oli yhellä kaverilla twinforcessa mädissä 20:et ja ne näytti toimivan hienosti.
Mutta mutta.... ?
Kyosho Inferno MP9e

vaanes

Osaiskohan kukaan sanoo mikä vikana mun madissa? Vaihde jää vapaalle vaihdettaessa ykköseltä kakkoselle, ja jos saa kakkosen sisään ainakin vaihtaessa kolmosta jää niinkuin vapaa päälle, ihmellistä kuitenkin on että josku(todella harmoin) vaihtaa kiihdytettäessä kaikki vaihteet normaalisti. Olen säätänyt vaihteiston ei aittanut kuin hetken, kytkinlevy on hiottu pariin kertaan!!!!!!MIKÄ VIKANA ????????? :(
Corally c4

kukkalapio

Lainaus käyttäjältä: "vaanes"Osaiskohan kukaan sanoo mikä vikana mun madissa? Vaihde jää vapaalle vaihdettaessa ykköseltä kakkoselle, ja jos saa kakkosen sisään ainakin vaihtaessa kolmosta jää niinkuin vapaa päälle, ihmellistä kuitenkin on että josku(todella harmoin) vaihtaa kiihdytettäessä kaikki vaihteet normaalisti. Olen säätänyt vaihteiston ei aittanut kuin hetken, kytkinlevy on hiottu pariin kertaan!!!!!!MIKÄ VIKANA ????????? :(
Kuulostais kyllä aika pahalta vialta! Onko se varmasti vain vaihdon aikana?? Jos pidät kädellä kiinni autoa paikallaan maassa ja lyöt kaasun pohjaan, ni pitääkö sitte? Onko auto uus?

jeejee

Tuntuu että sieltä on ne laakerit jotenkin jumissa, auttaiskohan rasva?    :mrgreen:
http://www.madforce.net/i/madjedi/buildup0203.jpg

The shock oil that comes with the kit is surprisingly wattery. It feels like 15-20wt on the Associated scale or 10-15wt on the Losi scale. On a truck as massive as the Mad Force, oil of that consistency will hardly do a thing. To add some dampening, I got a bottle of Losi 25wt oil (fig. 20) to start with. I'll experiment with other weights later on once I actually have a completed truck to try out.  Tossa on jotain tosta öljystä.  :mrgreen:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

vaanes

auto on perjantaina ostettu!(readyset)! Ongelmaa ei ole jos auto on renkaat ilmassa!
Corally c4

vaanes

voiskos vika olla siinä vaihteiston päässä olevassa "ketju systeemissä" toi ANTTI R tais sanoo siitä jotain toisessa keskustelussa???? Onkos tietoo miten se kiristetään????
Corally c4

jeejee

No vie kauppaan niin ne varmasti neuvoo siellä sua kun on noin uus auto. :D
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

kukkalapio

Lainaus käyttäjältä: "jeejee"No vie kauppaan niin ne varmasti neuvoo siellä sua kun on noin uus auto. :D
Niin, ja ku vielä readyset, ni et oo voinu edes kasata mitään väärin.
Miten se niin ku lyö vapaalle? Pyörähtää kerran yli vai jää veto kokonaan pois päältä?

vaanes

veto jää kokonaan hetkeksi pois, joskus kestää kauankin kunnes se nykäisee ja vaihde menee takaisin paikalleen, vauhdissa jos esim. kakkosella lyö vapaan päälle auttaa kun painaa jarrua hetken!!!
Corally c4

Rcjussi

Lainaus käyttäjältä: "vaanes"veto jää kokonaan hetkeksi pois, joskus kestää kauankin kunnes se nykäisee ja vaihde menee takaisin paikalleen, vauhdissa jos esim. kakkosella lyö vapaan päälle auttaa kun painaa jarrua hetken!!!

Hmm.. kuulosta tutulta tuo ongelma koska muistaakseni silloin kun sain madin minulla oli ollut ongelmia tuon vaihteen kanssa enkä ollut varma onko se 1 päällä vai 2 mutta nyt ongelma on korjautunut.
   Tuosta tekstistä päätellen luulisi ongelman olevan kiinni siitä osasta joka vaihtaa vaihteen kun keskipakovoima vaikuttaa ja vaihtaa vaihdetta suuremmalle.

vaanes

kytkimen jousi oli sittenkin poikki, vaihdoin sen, mutta ongelma ei vieläkään hävinnyt kokonaan, auttoi kyllä paljon. Kytkin levyt ovat hyvässä kunnossa joten kytkin ei myöskään luista. RCjussi puhut jostain vaihteen vaihtajasta, joka toimii keskipakovoimalla???? mikäs se osa niinku sit on????
Corally c4

kukkalapio

Lainaus käyttäjältä: "vaanes"kytkimen jousi oli sittenkin poikki, vaihdoin sen, mutta ongelma ei vieläkään hävinnyt kokonaan, auttoi kyllä paljon. Kytkin levyt ovat hyvässä kunnossa joten kytkin ei myöskään luista. RCjussi puhut jostain vaihteen vaihtajasta, joka toimii keskipakovoimalla???? mikäs se osa niinku sit on????
Semmoinen metallinen kieli, joka nappaa seuraavan vaihteen rattaan "pesään" kiinni, jolloin vaihtuu seuraava vaihde päälle. Okei oli vähän huonosti selitetty, mutta se on kyllä aika vaikea selittää. Toiset selittäköön paremmin.

Rcjussi

(vaanes) Pidä kytkinkellosta kiinni ja työnnä autoa eteenpäin, pyörivätkö renkaat vapaasti? työnnä autoa taaksepäin silloin renkaiden ei pitäisi pyöriä. Jos ne pyörivät välillä niin vika on ilmeisesti koiranluiden kiinnityksestä, onko kuusiokoloruuvit löysällä.

Rcjussi

Kuvia valmistuneista keulimistuista ja radioboksin kannakkeista jotka on tehty alumiinista.




Antti R

Voi tietenkin myös olla että nämä keskipako vaihteidein läpät on väärinpäin silloinhan aina kun vaihde menee kakkoselle se antaa tyhjää koska se läppä ei saa mistään kiinni.  :|   mulla on kerran kesken ajon alkanu huutan täysii koska ketjun ylempi ratas oli huonosti kiinni.  (ei rtr malli joten omavika)
-EhtoollisWeli

Antti R

Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"tuli tollanen temppu että irtos etunapa mädistä, ku ei ollu liimalla kii... onneks vetari löyty, mutta noi holkit hävis. Tosin eipä nuita sorvannu kauaa, tein vielä jämptimmät toivottavasti jaksaa vielä kääntyä renkaat ku lyö kumit kii.

http://koti.phnet.fi/vainiot/uusimmat/

niin ja vanhemmissa on pari uuttaa videon pätkää, mm. rinteen nousua inffin renkailla.

Ensi viikolla mad forceen tulee Hobaon renkaat :wink:
-EhtoollisWeli

vaanes

(rcjussi) kokeilin tota kirjoittamaasi juttua ja renkaat pyörivät vapaasti eteenpäin työnnettäessä, taaksepäin työnnettäessä renkaat eivät pyörineet. Outo juttu toi ku ajoin tänään ja välillä nyt jo suhteelisen usein vaihto normaalisti mutta joskus vaihteisto jäi vapaalle tai ei suostunut vaihtamaan kakkoselta kolmoselle vaan jäi huutamaan. Ongelma tuntuu häviävän pikkuhiljaa???
Corally c4

Tomppa

Lainaus käyttäjältä: "vaanes"(rcjussi) kokeilin tota kirjoittamaasi juttua ja renkaat pyörivät vapaasti eteenpäin työnnettäessä, taaksepäin työnnettäessä renkaat eivät pyörineet. Outo juttu toi ku ajoin tänään ja välillä nyt jo suhteelisen usein vaihto normaalisti mutta joskus vaihteisto jäi vapaalle tai ei suostunut vaihtamaan kakkoselta kolmoselle vaan jäi huutamaan. Ongelma tuntuu häviävän pikkuhiljaa???

Ei se ongelma häviä, vaan syynä on yksisuuntalaakerit siinä vaihteistossa. Laakerit maksaa joku 3-4 euroa kpl ja nitä tarvit 2 kpl sinne.

Mutta jos olet ostanut auton juuri niin vie liikkeeseen se takaisin ja pyydä korjaamaan, vaikka jos olet jo itse aukonut sitä niin vähän huonompi homma.

Noissa Madeissa oli pieni erä joissa oli vaihteiston laakerit viallisia ja jotka vaihdettiin takuisiin... eli autosi on luultavasti tuosta erästä.

Turussa ja Tampereella on noita laakereita kuulemma vaihdettu.

Ville Vainio

muutama uus pätkä soramontulta, nyt rupee akselit elämään pistin iskareihin hyperin männät, jotka oli paljon väljemmät ja 300:et iskariöljyt, nyt auto on liian pehmeä hyppyihin mutta eipä tolla pahemmin ole tarkotus hyppiä. Joten hyvä näin toistaseks, möyrinnässä elää hienosti.

Leikkasin muuten semmosista kumisista kertakäyttö käsineistä sormet irti tein niistä iskari suojat vähän sais olla pidemmät ni peittäis koko jousen, nytkin peittää kyllä männän varren mikä on tietty kriittisin alue, heh tilasin muuten gigan kotisivu tilaa, varmaan ens viikon aikana saan kaikki kone kuvat/videot sinne ja sama koskee myös rc-materiaalia. Sivujen osotteen saatte varmasti kun saan kamet sisään.
Kyosho Inferno MP9e

Poju12

Muutes Ville mitä mieltä oot Mad Forcesta?? Onko toiminnut hyvin? :roll:

Ville Vainio

nojooo, toiminut on pirun hyvin mm. kone on todella helppokäyttönen mutta myöskin tehokas. Mitään muuta ei oo tarvinu säätää kun pääneulaa, sekin tuppaa oleen niin että jos se on liian laihalla niin auto ei kulje, sit kääntää 1/4 kiekan auki, ni rupee kulkeen... en tiä yhtään mitä tulppia mulla on, siellä o mitä millonki, kone käynee vähän kuumana kun pari tulppaa palanu.

Tarvinee hommata lämpömittari, mikähän on mädin koneen normi lämpötila? 100 jotain? Fail-Safekin tars laittaa tulee, ja nivelkartaanit.
Kyosho Inferno MP9e

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Rcjussi"Kuvia valmistuneista keulimistuista ja radioboksin kannakkeista jotka on tehty alumiinista.

Minusta näyttää hyvältä!

Ville Vainio

rcjussi, paljollako sä myyt tollaset?
Tota... tota...

Niin säkään et näköjään pidä iskareissa niitä säätöpalikoita kii?
Millä sais kiristettyä jousia, millaset nesteet sulla on siellä?
itellä oli eka ne vakiomännät ja vakio nesteet, oli ku kivireki ei joustanu yhtään, mut nyt pistin hyperin männät ja 300:et nesteet ni rupes pelaan.
Kyosho Inferno MP9e

Rcjussi

Nyt ei muistu mieleen että mitkä öljyt noissa iskareissa on mutta aika löysät ne on silti. Pitää nyt kattoo koska ehtis tehä noita keulimistukia lisää. Kiitos (Mika)  nuo keulimistuet tosiaan ovat hienommat ja paljon kestävämmät kuin alkuperäiset. Ne mouviset katkes kummatkin ku oltiin lavangossa :mrgreen: Mutta uutta kamaa on tulossa madiin muunmuassa leveämmät renkaat ja ehkä joku hieno kori. Sivutkin ovat tekeillään Madista ja Savagesta.

MarkusH


Rcjussi

Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"Kröhöm
Mikäs toi nyt on? kenties sun? ihme alumiini palat kiinnitetty noihin tukivarsiin. Luulis että noi vääntyy

jeejee

Ei taida olla hänen.. Noi akupalat estää just sen ettei ne vääntyis noi muoviset.. Mikshän tossa on tollanen noparin tyyppinen? Varmaan sähköstratti moottorissa.  :mrgreen: Kunnon akku siinä ainakin on, ei varmaan keuli.

Ville: Mää voin ajaa plitsuu tai madii kun tuutte tänne "pohjoiseen" niin saahaan se videopätkä kuvattua.  :mrgreen:  :lol:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

MarkusH

Ei ole minun, kyllä siellä sähkö mottikin on tuolla edessä, mutta miksi ihmessä?
Hieno pakari :wink:

*HOKE*

HHMMMM...

Oisko ideana toimia vinssinä  :|  :?:

Ville Vainio

noi vaan vähentää jousto varoja, noi alumiinit ku ei pääse kiertymään toi tukivarsi... ei todellakaan hyvä.

myin muuten litsun :) jos hommais ss savagen, ja siihen PALJON TUNINKI OSAA :) mädikin on tosin myynnis,
Kyosho Inferno MP9e