Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä

Aloittaja Poju12, 17.05.04 - klo: 17.36

Ville Vainio

Kyosho Inferno MP9e

Antti R

Lainaus käyttäjältä: "Ville Vainio"eeen, son jo aivan loppu

Kato sieki huomasit sen :wink:
-EhtoollisWeli

jeejee

Meinaaks osta jonkun kakkos auton?? Osta ek4 s2. :D Pentele kun saisin tollasen madin.. :D Pitää laittaa jo ainakin viidennen kerran joululahja listaan.. Tosiaan toi Mikan auto on kuvien perusteella..
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Ville Vainio

Olin vähä ostamas ek:ta, mutta soitin jr:lle ja kysyin sit lopuks et kestääkö siinä voimansiirto ni se sano ihan suoraan että ei kestä, diffejä kuluu. Joten thäts it...

savage SS tarvii hommata kaveriks mädille, ja siihen heti kasaus vaiheessa sen verran osia ettei heti tarvii purkaa, mutta en kyllä varmaan talveks osta toista autoa. Mädillä ajellaan nyt talvi, (jos joku ei osta sitä, jos ostaa ni sit heti ss)
Kyosho Inferno MP9e

jeejee

Pukaa nyt paljon madi videoita ennenkuin myyt sen unelman!!... Määhän sanoin sulle silloin kun pohdit että madi vai ek että ek ei taida kestää niin sää sanoit että kyllä se kestää.  :mrgreen:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Ville Vainio

ihminen on erehtyväinen, mutta onneks myös oppiva.
Kyosho Inferno MP9e

jeejee

Näin on. :D Saako mad forceen laittuu savagen jousii niinkö kunnolla ettei ne oo puoleks pohjassa kun on tasasella, saako siihen lisää joustoja jos tekee jousile uudet reijät vai pitääkö siihen tesä sellanen pala? Tuu meseen Ville.. Menikö noi crossarin renkaat heittämällä paikalle?  http://www.hobbypeople.com/hobbypeople/tuotteet/futaba/futaba_tuotesivut/FPBR2000.htm Vähän on hieno. :D
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

vaanes

mistäs löytyis hyvää tune palikkaa madiin, esim. renkaita
Corally c4

jjoonas

mul o mega force ja se o SURKEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil:

siis osta MAD FORCE!

jeejee

Lainaus käyttäjältä: "jjoonas"mul o mega force ja se o SURKEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil:

siis osta MAD FORCE!

Toi oli vähän turha viesti.. Kaikihan sen tietää.  :mrgreen:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

jeejee

Kyllähän sen alle 600e saa.. Alle 500e jos ottaa perus servot..
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Ville Vainio

multa saa "uuden" 400e futaban metallirattaisella voimaservolla, silikoniöljyt diffeissä, ja futaban melkeen uudet rattiradiot. Ja valmiiks asetuksissa, ajettu 2l (Sis. sisäänajot)

mulla on mese päällä aina, vilkutin@hotm.....


nii ja viikonloppuna pistin tuliterän korin päälle, sekin on siis tarrotettu ja ajamaton.
Kyosho Inferno MP9e

Ville Vainio

jaa´a mistähän alkais... no savagea kun miettii niin ensin tulee mieleen...

-vaikee huollettavuus, toinen puoli runkoa ain auottava,,, myös puhdistus vaikeeta.
-puskurit kiinni perien kansissa = puskurit saa kovia tällejä niin diffikoteloista pettää kierteet ja puskuri irtoo auton pohjasta, ja kun kierteet sököt niin vesi ja kura pääsee sisään, homma kyllä korjaantuu ku ostaa alumiiniset diffikotelot! Siis en tarkota diffiä, vaan sitä koteloa missä koko perä pyörii.
-tautisen painava, ei tosin pelkästään huonoa asia. Mutta kolari tilanteissa ei hyvä
-radiopoksi ei ole kovin toimiva,
-renkaat pitää turhan pehmeet, kovassa vauhdissa vispaa aivan järkyttävästi = ripustukset kuluu.
-vakioradiot huonot

+koteloitu vaihteisto
+pitkät joustot
+lentää hyvin
+melko kestävä
+pakki + roto
+tuuninki osia yms. heebeleitä _löytyy.com_

mädi

-joustot vakio jousilla,
-pakki + roto
-avoinainen vaihteisto + ketju
-kytkinkello härpäkkä, (kivet) ?
-kuin kauan etupään one-way kestää ???

+jäykät akselit tuo tunnelmaa
+kevyt
+huollettavuus todella helppoa, esim diffien puhdistus ja rasvaus
+osia saa tähänkin kohtuullisen helposti, hinnat lienee normaalia keskitasoa, ei minusta niin pahat ku yleensä puhutaan
+3vaihdetta
+hyvin toimiva moottori
+sopivan kovat/pehmeet renkaat, pysyy hyvin muodossaan kovassakin vauhdissa

nyt hommiin, päivitän listaa sitä mukaan ku mieleen tulee, uusia juttuja. Kommentoikaa, mistä ette ole samaa mieltä.
Kyosho Inferno MP9e

MarkusH

Meni muuten rc-tapahtumassa tampereella kaverin madin ilman putsari rattaiden väliin. Tulos oli "silppua".

jeejee

Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

MarkusH

Sitten se teki tilapäis putsarin jostain vanhasta rätistä ja kahdesta kumilenkistä. :mrgreen:

Mini-Z

Are you sure?

MarkusH

Kaveri ainakin aloitti madilla, nyt hän on kunnon expertti :wink:

kukkalapio

Lainaus käyttäjältä: "Mini-Z"Sopiko madi aloittelijalle :?:
Asia on juuri niin kuin Sami L kirjoitti juuri lukitussa topicissa. Eli jos on kunnolla kiinnostusta ja kärsivällisyyttä sen kanssa. Sekä tietysti, että budjetti kestää.

Ville Vainio

omasta puolestani voin sanoa että sopii, ite alotin isoista monsuista savagella :) sitä ennen oli pari pientä pirssiä.
Ja nyt noin kymmenen autoa myöhemmin ostin mädin, joka tosin on myynnissä taas.

Kone on ainakin helppo säätää, joten siinä mielessä sopii.
Kyosho Inferno MP9e

Mini-Z

Are you sure?

vaanes

Mites ton kaasarin ja servon säädöt? Ongelma on että auto sekoilee kokoajan ku saa käymään saattaa seota ja kierrokset nousee täysille, sit kun säätää kaasariun sitä jousi ruuvia ja servon (kaasu) työntö tangon kireyttä auto ei enää lähdetkään raivoamaan käynnistämisen jälkeen vaan tuntuu toimivan normaalisti, ja hetken voi ajaa mutta jos painaa jarrua auto sammuu, kun taas sitten koitta ohjaimen kaasu trimmistä säätää (todella vähän) auto liikkuu taas itsestään mutta ei jarrun paina misesta sammu!!! minkä säädöissä ongelma on?

Taisin muuten saada jonkun maanantai version ku kokovaihteisto ja kytkin on vaihdettu liikkeen toimesta! Ja nyt vielä itse vaihdon vaihteiston kakkos rattaan!!!!!
Corally c4

Ville Vainio

Kyosho Inferno MP9e

Tomppa


jarzam

Mikäs servo on ohjauksessa vakiona tuossa RTR mallissa?

Tomppa

Lainaus käyttäjältä: "jarzam"Mikäs servo on ohjauksessa vakiona tuossa RTR mallissa?

Muistaakseni joku Perfexin 101 vai 102, eli valmistaja on?

jarzam

Sitä vaan aattelin että onko riittävän tehokas, vai pitääpikö parempi hommata jos kääntyä mielii  :wink:

Tomppa

No itse vaihdoin tilalle Hitecin 645MG:n niin kyllä kääntyy, se vakio servo on aika kesy.

tux10

Lainaus käyttäjältä: "Tomppa"Muistaakseni joku Perfexin 101 vai 102, eli valmistaja on?

Ei kuule hajuakaan ketä noita servoja tekee... joku näppäräsorminen vinosilmä se on..  :mrgreen:

Huonosti ainakin varaosia noihin servoihin saa...
Eivätkä ne mitään huippu kamaa kyllä olekkaan!  :D
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

SLem

Saattaa noilla Perfexin servoilla (ja muilla kamoilla) olla jotain tekemistä KO PROPOn kanssa. (Ainaskin Zetojen sähköt sähköt on sieltä kotoisin.)
Laadussa se vaan ei näy. :roll: