Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

MCD projektit

Aloittaja juhamatti, 17.11.12 - klo: 22.35

jperala

Vähän on pieni toi kori autoon, noilla rattailla korostuu oikein. Mutta kone nauku tänään hyvin, kuulostaa aika terveeltä joten säädöt ainakin oikeaan suuntaan  :cool:
Tiger II

jperala

Kukaa sovitellut jotain isompaa koppaa tai muuta koppaa ton evo3 päälle ? vinkkejä mitä siihen istuu ?
Tiger II

tonij

miten tuo baja1000 koppa on liian pieni?
TRKMANS racing

Kaheli

Renkaat ei pysy korin sisäpuolella.

Lainaus käyttäjältä: tonij - 06.08.13 - klo: 12.21
miten tuo baja1000 koppa on liian pieni?
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

tonij

kannattaisko sitten miettiä jotain toisia vanteita m illä renkaat jää korin sisään?
TRKMANS racing

mcly

Lainaus käyttäjältä: tonij - 06.08.13 - klo: 12.54
kannattaisko sitten miettiä jotain toisia vanteita m illä renkaat jää korin sisään?
Ei, koska toi kori on muutenkin ruma niin kuin kaikki vastaavat SC tyyliset korit  :wink: Joku focus ei olisi pahitteeksi  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

jperala

Nyt on sitten bling bling autossa, alumiinia ohjauskansi ja jarrukansi  :police:

Joo, älkää nyt ressatko noista vanteista ja koreista.. kunhan nyt kyselin.
Tiger II

juhamatti

Minä voisin myydä sulle tän focuksen korin..

tonij

evo3 on sitten 2cm lyhyempi kuin evo4... Akseliväliltään..
TRKMANS racing

juhamatti

Sentti kummastakin rengaskaaresta pois ja se ois siinä  :wink:
Toki riippuu millasia renkaita meinaa käyttää.
Noi x4:sen renkaat on kyllä snadit..

jperala

Ei tuosta omasta mitään katuautoa tule... ja kalliin korin leikkeleminen piloille ei oikein iske, jos tuohon ei muita koreja saa mahtumaan niin pysytään alkuperäisessä. Vanteita ja renkaita näyttää menevän muutenkin, melkein kertakäyttöistä tavaraa :)

Pilasin jo 2 rengasta kun yritin irroitella vanteilta, 2 lähti hyvin mutta loput repes... vaikka kuinka keitteli  :undecided:

Onneksi on noi nappularenkaat vielä ajokunnossa.
Tiger II

mcly

Lainaus käyttäjältä: jperala - 11.08.13 - klo: 11.39
Ei tuosta omasta mitään katuautoa tule... ja kalliin korin leikkeleminen piloille ei oikein iske, jos tuohon ei muita koreja saa mahtumaan niin pysytään alkuperäisessä. Vanteita ja renkaita näyttää menevän muutenkin, melkein kertakäyttöistä tavaraa :)

Pilasin jo 2 rengasta kun yritin irroitella vanteilta, 2 lähti hyvin mutta loput repes... vaikka kuinka keitteli  :undecided:

Onneksi on noi nappularenkaat vielä ajokunnossa.
Tähänkin taikasana.. liuota renkaat ja vanteet asetonissa yön  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

juhamatti


jperala

Lainaus käyttäjältä: mcly - 12.08.13 - klo: 15.13
Lainaus käyttäjältä: jperala - 11.08.13 - klo: 11.39
Ei tuosta omasta mitään katuautoa tule... ja kalliin korin leikkeleminen piloille ei oikein iske, jos tuohon ei muita koreja saa mahtumaan niin pysytään alkuperäisessä. Vanteita ja renkaita näyttää menevän muutenkin, melkein kertakäyttöistä tavaraa :)

Pilasin jo 2 rengasta kun yritin irroitella vanteilta, 2 lähti hyvin mutta loput repes... vaikka kuinka keitteli  :undecided:

Onneksi on noi nappularenkaat vielä ajokunnossa.
Tähänkin taikasana.. liuota renkaat ja vanteet asetonissa yön  :wink:

Paitsi että tuon kokoisiin renkaisiin tarvitaan aika paljon sitä asetonia, on vähän isommat kuin 1/10 renkaat  :tongue:
Tiger II

chico malor

Mä sain suhteellisen kivuttomasti mcd tehdasliimatut kumit vanteelta paistamalla niitä uunissa 130 asteessa 20 minsaa per puoli pienellä väli jäähdytyksellä. Ensin toinen puoli irti ja sitten takasin uuniin vanne toisimpäin. Hienosti lähti irti eikä ollut edes vaikeaa :) Toki jotkut vanteet eivät välttämättä kestä uunia.
-Mcd Baja 1000 EVO 2,5 ,RC4wd trailfinder Ford, Axialx5, Toylift tube-scale toyota , TA-02,TL-01+Pari kopteria

jperala

Lainaus käyttäjältä: chico malor - 12.08.13 - klo: 19.27
Mä sain suhteellisen kivuttomasti mcd tehdasliimatut kumit vanteelta paistamalla niitä uunissa 130 asteessa 20 minsaa per puoli pienellä väli jäähdytyksellä. Ensin toinen puoli irti ja sitten takasin uuniin vanne toisimpäin. Hienosti lähti irti eikä ollut edes vaikeaa :) Toki jotkut vanteet eivät välttämättä kestä uunia.

Voin luvata että tuohon homman en lähde... mielummin pilaan renkaat ja vanteet ihan ajamalla  :laugh:
Tiger II

mcly

Lainaus käyttäjältä: jperala - 12.08.13 - klo: 16.21
Lainaus käyttäjältä: mcly - 12.08.13 - klo: 15.13
Lainaus käyttäjältä: jperala - 11.08.13 - klo: 11.39
Ei tuosta omasta mitään katuautoa tule... ja kalliin korin leikkeleminen piloille ei oikein iske, jos tuohon ei muita koreja saa mahtumaan niin pysytään alkuperäisessä. Vanteita ja renkaita näyttää menevän muutenkin, melkein kertakäyttöistä tavaraa :)

Pilasin jo 2 rengasta kun yritin irroitella vanteilta, 2 lähti hyvin mutta loput repes... vaikka kuinka keitteli  :undecided:

Onneksi on noi nappularenkaat vielä ajokunnossa.
Tähänkin taikasana.. liuota renkaat ja vanteet asetonissa yön  :wink:

Paitsi että tuon kokoisiin renkaisiin tarvitaan aika paljon sitä asetonia, on vähän isommat kuin 1/10 renkaat  :tongue:
Niin jos haluaa toki upottaa ne kokonaan mutta laittaa vaikka eka toisen puolen ja sit toisen.. tai sitten ämpäriin laittaa jotain kiviä, että sen pinta nousee. Ei tarvita siis 5 litraa asetonia.. Eikö siis kerralla kaikkia renkaita  :grin:

Näin niitä on irrotettu 1/8 monsterinkin renkaita, jotka ovat aika reilusti isommat kuin tän bensa norsun  :grin:

Mutta nämä siis vaan vihjeeksi. Kuski päättää omat keinot aina loppupeleissä  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

jon.lindgren

Lainaus käyttäjältä: jperala - 12.08.13 - klo: 20.02
Lainaus käyttäjältä: chico malor - 12.08.13 - klo: 19.27
Mä sain suhteellisen kivuttomasti mcd tehdasliimatut kumit vanteelta paistamalla niitä uunissa 130 asteessa 20 minsaa per puoli pienellä väli jäähdytyksellä. Ensin toinen puoli irti ja sitten takasin uuniin vanne toisimpäin. Hienosti lähti irti eikä ollut edes vaikeaa :) Toki jotkut vanteet eivät välttämättä kestä uunia.

Voin luvata että tuohon homman en lähde... mielummin pilaan renkaat ja vanteet ihan ajamalla  :laugh:

Lavangossa on renkaanpaistouuni. Toimii. Kysy paikallisilta niin joku auttaa. Uuni on piilossa ettei kukaan osaamattomuuttaan polttaisi sitä.
Uunituksen jälkeen kun revit renkaita irti on tärkeää että et väännä vannetta solmuun. Vanne tasaiselle alustalle ja painelee siinä renkaan irti niin hyvä tulee.

jperala

Tuli käytyä ajamassa ja palataan tuohon rengas ongelmaan  :embarrassed: Takarenkaan aivan riekaleina vajaan tankillisen jälkeen ? sivut murtuilee ja repeilee takaa, ovat melkein ajokelvottomat.. ehjät ennen ajoa kuitenkin ?

Jotain pitää keksiä, tulee hieman kalliiksi ajella aina renkaat p*skaksi tankillisen jälkeen  :cry:

Bajan renkaisiin ei tullut edes käytön jälkiä, ilmeisesti evo3:n alla pitäisi olla vähän tuhdimpaa kumia ?
Tiger II

baja5t/juhis

baja porskuttaa, jo useampi ratakerta ilman ongelmia. tosin lokareita pitäisi viritellä kun kura kasaantuu auton sisälle.
hpi baja5t.axial scx.turnigy1/16rallybrushless
(vintage27mhztikkuradio tamiya hotshot.kyosho progress4wds.)

tonij

onko teijän paikka missä ajatte niin liian karkeaa sepeliä taikka liian terävää kiveä. Majurin radalla oli ennen matotusta samoja ongelmia kurveissa kun niissä oli sepeliä.
TRKMANS racing

jperala

Lainaus käyttäjältä: tonij - 18.08.13 - klo: 18.27
onko teijän paikka missä ajatte niin liian karkeaa sepeliä taikka liian terävää kiveä. Majurin radalla oli ennen matotusta samoja ongelmia kurveissa kun niissä oli sepeliä.

On noin triljoona terävää kiveä, mutta hyvin hpi bajan renkaat kesti.. omat ihan riekaleina.
Tiger II

jperala

Eikä kenelläkään ideaa miksi nuo renkaat ei kestä, oma ajotyyli on kuitenkin asiallinen eikä mitään tolkutonta räppäystä ja kyseessä siis takarenkaat jotka hajoilee ?
Tiger II

mylperi

Mitäs renkaita oot nyt käytelly?

jperala

Tiger II

mylperi

Jaahas... Ekana tulee mieleen, että kokeile eri valmistajan renkaita... Kenen tekemät noi renkaat on? Miten mcdn renkaat on kestäny?

jperala

Lainaus käyttäjältä: mylperi - 20.08.13 - klo: 11.35
Jaahas... Ekana tulee mieleen, että kokeile eri valmistajan renkaita... Kenen tekemät noi renkaat on? Miten mcdn renkaat on kestäny?

Voiko alustassa olla jotain häikkää, edelliset renkaat irtoili liimauksista ja näistä repeää kyljet kun liimaukset pitää ? Tuleeko liikaa rasitusta, kun painaa takaiskareita alas niin aika voimakas auraus takarenkailla, vaikuttaako asiaan.

Mcd omat renkaat myin pois kun vanteet hajoili, mutta nehän oli paljon tuhdimpaa kumia, nykyiset aika ohkaset.
Tiger II

mylperi

Siis hetkinen. Muuttuuko sulla takapään auraus kun painat perän alas ja nostat ylös?

jperala

#718
Lainaus käyttäjältä: mylperi - 20.08.13 - klo: 12.52
Siis hetkinen. Muuttuuko sulla takapään auraus kun painat perän alas ja nostat ylös?

JEP

Siinähän se vika olikin, viimeeksi kun purin auton niin laitoin raidetangot hubin yläpuolelle, vaikka pitäisi olla alapuolella.. muuttui geometria aika oleellisesti.
Tiger II

mylperi

No juu! :D Kuulostikin siltä että raidetangot ei ole ihan oikeilla paikoillaan.  :shocked: Saattaa olla että tolla jotain vaikutusta on ollut, mutta pahoin pelkään että ongelma ei välttämättä poistu kokonaan...