Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

TeknoRC SCT410 ShortCourse

Aloittaja Hazard, 24.01.13 - klo: 20.38

mamyllyn

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 27.06.14 - klo: 13.28
Paketti on pöydällä kasaus voi alkaa! Mites noi iskareiden varteen ulkopuolelle tulevat o-renkaat, onko ne hyvä olla vai voiko jättää pois?

Kyllä ne o-renkaat on siellä ihan tarkoituksella ;-)
Muuten sun iskarin varsi iskee bladderin läpi...

Metsäläinen

Mihin olet tehnyt iskarin korkissa reijän noiden bladdereiden kanssa sivuun vai ylös?

mamyllyn

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 27.06.14 - klo: 19.31
Mihin olet tehnyt iskarin korkissa reijän noiden bladdereiden kanssa sivuun vai ylös?

Ne kuuluu molempiin: ylös ja sivulle.

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 27.06.14 - klo: 19.32
Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 27.06.14 - klo: 19.31
Mihin olet tehnyt iskarin korkissa reijän noiden bladdereiden kanssa sivuun vai ylös?

Ne kuuluu molempiin: ylös ja sivulle.

Ok. Toivottavasti näitä vantteja ei joudu tekemään koskaan uudestaan, Huh Huh! :grin:

mamyllyn

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 27.06.14 - klo: 19.40
Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 27.06.14 - klo: 19.32
Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 27.06.14 - klo: 19.31
Mihin olet tehnyt iskarin korkissa reijän noiden bladdereiden kanssa sivuun vai ylös?

Ne kuuluu molempiin: ylös ja sivulle.

Ok. Toivottavasti näitä vantteja ei joudu tekemään koskaan uudestaan, Huh Huh! :grin:

Löysää niitä heti alussa. Mä kiinitin akkukoneen päähän, sit vaseliinia kierteisiin ja ajat sisään sekä ulos. Ne on muuten liian kireät ja avaimet napsuu ;-)

Hazard

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 27.06.14 - klo: 19.40



Ok. Toivottavasti näitä vantteja ei joudu tekemään koskaan uudestaan, Huh Huh! :grin:

Ei kyllä tarvitse, mulla on itsellä alkuperäiset vantit ja pallot edelleen käytössä. Ostin heti uutena ne alumiinipallot eikä ne ole kulunut eikä ole tullut välystä.

Mä muuten tein hattuun reiän vain ylös ja ajan bladderin kanssa ilman ruuvia reiän peittona.

On kyllä ollut satumaisen surkeet kelit hämeessä tänä kesänä. Neljä kertaa olen päässyt ajamaan koko kesän aikana ja sen yhden kisan Tammisaaressa. Kun edes olisi joku viikonloppu vapaa töistä, voisi poiketa jossain muualla ajelemassa. Ostin pari viikkoa sitten uuden radionkin sen katkenneen spektrumin tilalle mutta en ole viitsinyt edes bindata sitä vielä.

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 27.06.14 - klo: 19.42
Löysää niitä heti alussa. Mä kiinitin akkukoneen päähän, sit vaseliinia kierteisiin ja ajat sisään sekä ulos. Ne on muuten liian kireät ja avaimet napsuu ;-)

Vanttiavaimeen piti virittää jatkovarsi että noita jaksaa vääntää. Muuten on ollu kyllä tosi mukava kasattava.
Tässä tuli mukana kaksi etu hingepin holderia muovinen ja alumiininen, sekä kallistettu takadiffiboksi tosin
5x11x4 laakereilla.

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 27.06.14 - klo: 19.54
Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 27.06.14 - klo: 19.42
Löysää niitä heti alussa. Mä kiinitin akkukoneen päähän, sit vaseliinia kierteisiin ja ajat sisään sekä ulos. Ne on muuten liian kireät ja avaimet napsuu ;-)

Vanttiavaimeen piti virittää jatkovarsi että noita jaksaa vääntää. Muuten on ollu kyllä tosi mukava kasattava.
Tässä tuli mukana kaksi etu hingepin holderia muovinen ja alumiininen, sekä kallistettu takadiffiboksi tosin
5x11x4 laakereilla.

Auto on vihdoin kasassa, meni vähän pidempään kuin luulin! Huomenna jos kerkeisi kokeilemaan.
Rupesin kasauksen jälkeen hienosäätämään cambereita, sain yhden vanttiavaimen väännettyä
hajalle. Eli kannattaa tehdä toi löysääminen, on muuten pirun tiukat!

mamyllyn

No niin,
Pöytäsäätöä tehty 17 mm hexakonversion parissa. Lopputulos on se, että auto on 1 mm:n sisällä alkuperäisestä leveydestä muovihexoihin verrattuna.
Pienen levityksen toi yhä tekee siihen nähden, katsotaan saisinko jostain vielä hiukan pois ;-)



mamyllyn

Lainaus käyttäjältä: Hartsa24 - 04.07.14 - klo: 11.58
Meneeks nää heittämällä?
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDKNS

Menee heittämällä paikalle. Akselileveys kasvaa samalla M8e:n mittaan.

Jämsä

mamyllyn: Muuttuuko geometriat, jos siirrät hubin sisempään kiinnitysreikään?

Hyvä, että joku muukin on tehnyt 17mm konversion. Minulla on Shcumin "talvirenkailla"  :wink: sama viritys.
On helpompi saada rengas suoraan heti yhdellä kerralla.

mamyllyn

Lainaus käyttäjältä: Jämsä - 04.07.14 - klo: 13.47
mamyllyn: Muuttuuko geometriat, jos siirrät hubin sisempään kiinnitysreikään?

Hyvä, että joku muukin on tehnyt 17mm konversion. Minulla on Shcumin "talvirenkailla"  :wink: sama viritys.
On helpompi saada rengas suoraan heti yhdellä kerralla.

Joo, muuttuu:
Eli raideväli pysyy samana, mutta autosta tulee paljon agressiivisempi ja nopeammin kääntyvä/reagoiva.

Bigbear

Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 04.07.14 - klo: 13.50
Lainaus käyttäjältä: Jämsä - 04.07.14 - klo: 13.47
mamyllyn: Muuttuuko geometriat, jos siirrät hubin sisempään kiinnitysreikään?

Hyvä, että joku muukin on tehnyt 17mm konversion. Minulla on Shcumin "talvirenkailla"  :wink: sama viritys.
On helpompi saada rengas suoraan heti yhdellä kerralla.

Joo, muuttuu:
Eli raideväli pysyy samana, mutta autosta tulee paljon agressiivisempi ja nopeammin kääntyvä/reagoiva.

Eikös Teknossa ole kahdet reiät tukivarsissa ja kahdet hubeissa. Ilmeisesti säätöjä käytetään siten, että raideväli ei muutu? Entä jos sen sitä muuttaisi, niin saisiko vaikka kapeamman auton?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

andetee

Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 04.07.14 - klo: 19.36
Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 04.07.14 - klo: 13.50
Lainaus käyttäjältä: Jämsä - 04.07.14 - klo: 13.47
mamyllyn: Muuttuuko geometriat, jos siirrät hubin sisempään kiinnitysreikään?

Hyvä, että joku muukin on tehnyt 17mm konversion. Minulla on Shcumin "talvirenkailla"  :wink: sama viritys.
On helpompi saada rengas suoraan heti yhdellä kerralla.

Joo, muuttuu:
Eli raideväli pysyy samana, mutta autosta tulee paljon agressiivisempi ja nopeammin kääntyvä/reagoiva.

Eikös Teknossa ole kahdet reiät tukivarsissa ja kahdet hubeissa. Ilmeisesti säätöjä käytetään siten, että raideväli ei muutu? Entä jos sen sitä muuttaisi, niin saisiko vaikka kapeamman auton?

Ei ole auto just nyt käsissä, mut veikkaan, että vetarit vois alkaa hangata ulostulon kuppeihin. Siis jos meinaat, että hubissa ulompi reikä ja tukarissa sisempi.

--
antti
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Hazard

Lainaus käyttäjältä: andetee - 04.07.14 - klo: 20.38
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 04.07.14 - klo: 19.36
Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 04.07.14 - klo: 13.50
Lainaus käyttäjältä: Jämsä - 04.07.14 - klo: 13.47
mamyllyn: Muuttuuko geometriat, jos siirrät hubin sisempään kiinnitysreikään?

Hyvä, että joku muukin on tehnyt 17mm konversion. Minulla on Shcumin "talvirenkailla"  :wink: sama viritys.
On helpompi saada rengas suoraan heti yhdellä kerralla.

Joo, muuttuu:
Eli raideväli pysyy samana, mutta autosta tulee paljon agressiivisempi ja nopeammin kääntyvä/reagoiva.

Eikös Teknossa ole kahdet reiät tukivarsissa ja kahdet hubeissa. Ilmeisesti säätöjä käytetään siten, että raideväli ei muutu? Entä jos sen sitä muuttaisi, niin saisiko vaikka kapeamman auton?

Ei ole auto just nyt käsissä, mut veikkaan, että vetarit vois alkaa hangata ulostulon kuppeihin. Siis jos meinaat, että hubissa ulompi reikä ja tukarissa sisempi.

--
antti

Juu eli ei. Saranatappia voi siirtää sisemmäksi mutta ei vetareissa riitä pituus jos alkaa hubeja siirtää ulospäin reiän (n.5mm) verran. Itse en huomannu auton käytöksessä eroa kun joskus kokeilin molempia asentoja mutta enpä muutenkaan mitää huomaa.

mamyllyn

Vihdoinkin sain koko setupin kasaan ja mitattua sen niin tarkasti, kuin kotioloissa oli mahdollista.
Alkuperäisessä kokoonpanossa oli muovihexat (ne paksummat, uudet on hiukan ohuemmat) ja Avidin 0-offset vanteet.

Kuten kuvasta näkee, niin ollaan erittäin lähellä alkuperäistä leveyttä :-)
Alan siis siirtymään 17 mm setupiin ja De:ltä tosiaan saa SC vanteet tähän konsturktioon!


mamyllyn

Lainaus käyttäjältä: mamyllyn - 04.07.14 - klo: 21.40
Vihdoinkin sain koko setupin kasaan ja mitattua sen niin tarkasti, kuin kotioloissa oli mahdollista.
Alkuperäisessä kokoonpanossa oli muovihexat (ne paksummat, uudet on hiukan ohuemmat) ja Avidin 0-offset vanteet.

Kuten kuvasta näkee, niin ollaan erittäin lähellä alkuperäistä leveyttä :-)
Alan siis siirtymään 17 mm setupiin ja De:ltä tosiaan saa SC vanteet tähän konsturktioon!



Projekti otti tänään valitettavan takapakin: renkaat liimattuna (Caliber soft) ja Traxxaksen 17 mm hexat paikalla auto oli selvästi liian leveä. De:n vanteiden offset on selvästi ei kuin Avidien ja tässä on isompi pähkinä purtavaksi. Otan vielä uusia mittauksia ja kehittelen hommaa eteenpäin...

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 27.06.14 - klo: 19.54
Tässä tuli mukana  kallistettu takadiffiboksi tosin 5x11x4 laakereilla.

Se ei ollutkaan kallistettu takadiffiboksi vaan mulla oli autossa kaksi etudiffiboksia. Takakardaani lähti keskidiffistä
taakse viistoon ylöspäin ja kulutti kardaanin tapit parissa päivässä melkein käyttökelvottomaksi. Olin asiasta yhteydessä suoraanTeknoon, mutta takuu ei korvannut koska olin ajanut autolla. Jos huomaat omassa autossasi
saman virheen ota yhteys Teknoon tai liikkeeseen josta ostit auton, ennen kuin ajat sillä!

devito

Löytyskö joltain täydellistä setuppia lavankoon? Mara?

devito

#170

Mr-Chat

Morjens.
Millasilla sähköillä porukka repii  teknoja eteenpäin??? Mulla hobbywingin v3.1 ja siinä perässä hobbywingin 4700kv 4pole.
Ongelmana tuppaa olemaan et säätimen lämmöt tuppaa nousemaan... pinjonina on 13hampainen, ja kaikki laakerit o  tsekattu. Myöskään mitään turboja tai muuta tingentangelia ei ol käytössä... nopari on servon takana vakio paikallaan....
TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX

Metsäläinen

Lainaus käyttäjältä: Mr-Chat - 27.09.14 - klo: 19.22
Morjens.
Millasilla sähköillä porukka repii  teknoja eteenpäin??? Mulla hobbywingin v3.1 ja siinä perässä hobbywingin 4700kv 4pole.
Ongelmana tuppaa olemaan et säätimen lämmöt tuppaa nousemaan... pinjonina on 13hampainen, ja kaikki laakerit o  tsekattu. Myöskään mitään turboja tai muuta tingentangelia ei ol käytössä... nopari on servon takana vakio paikallaan....

Mulla on ollut myös teknossa v3.1 säädin ja 4000kv, tolla moottorilla ei ollut lämpöjen kanssa mitään ongelmia.
Pystyi ajamaan monta akullista putkeen eikä lämmöt noussut koskaan korkeiksi,
Säätismessä mulla oli valittuna buggy/SC mode se löytyy valmiina säätimestä se vain pitää vaihtaa säätökapulalla.
Siinä modessa vähensin vaan jarrua muuten moden vakio asetuksilla.

goos

Lainaus käyttäjältä: Mr-Chat - 27.09.14 - klo: 19.22
Morjens.
Millasilla sähköillä porukka repii  teknoja eteenpäin??? Mulla hobbywingin v3.1 ja siinä perässä hobbywingin 4700kv 4pole.
Ongelmana tuppaa olemaan et säätimen lämmöt tuppaa nousemaan... pinjonina on 13hampainen, ja kaikki laakerit o  tsekattu. Myöskään mitään turboja tai muuta tingentangelia ei ol käytössä... nopari on servon takana vakio paikallaan....
Onhan sulla konkat paikalla ja ehjät? Konkka suojaa riplecurrenttia vastaan ja on tärkeä osa jäähdytystä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Mr-Chat

Täytyypä koittaa ittekki tuota 4000kv pannua, ku sellanenkin pakista löytyy.... saattaa olla tuo 4700 muutenki turhan kiukkunen sisäkautta ajatellen....

Konkat on paikallaan ripplecurrent... mitäs se on. Miten tollasten konkkien kunto todetaan. Säädin on vaan 3 viikkoo vanha...
TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX

goos

Lainaus käyttäjältä: Mr-Chat - 27.09.14 - klo: 21.05
Täytyypä koittaa ittekki tuota 4000kv pannua, ku sellanenkin pakista löytyy.... saattaa olla tuo 4700 muutenki turhan kiukkunen sisäkautta ajatellen....

Konkat on paikallaan ripplecurrent... mitäs se on. Miten tollasten konkkien kunto todetaan. Säädin on vaan 3 viikkoo vanha...
Sisällä 3400kv tai 4000kv on passeli. Lyhyesti ja hyvin yksinkertaistettuna, niin ripplecurrent on akuista tulevaa erittäin lyhyttä ja hyvin korkea virtaa mitä tasoitetaan kondensaattoreilla.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Metsäläinen


Hazard

Maran kestävät vetarit on vihdoin totta!! Joutuu ostaan uuden työkalun rengasavaimeksi kun mutteri on jatkossa M5.

mamyllyn

Lainaus käyttäjältä: Hazard - 01.10.14 - klo: 15.09
Maran kestävät vetarit on vihdoin totta!! Joutuu ostaan uuden työkalun rengasavaimeksi kun mutteri on jatkossa M5.

Kiitokset Tommi tiedosta -Teknoon on jo oltu yhteydessä.

Ps. Uudesta autostani/ muilla jätkillä ei ole mennyt nyt yhtään akselia poikki! Markkinoille oli varmasti päässyt isompi surkea erä ja yksi syy voi olla myös löysällä hexa-reiällä olevien vanteiden käyttö (Avid). Nyt käytössä Serpentin ja Prolinen vanteet.

Aland

Lutz tajusi lopulta ettei noilla MikkiHiiri-autoilla pääse mihinkään.. Merkki vaihtui Teknoon. Eiköhän tuloksia rupee kohta tulemaan (ja myöskin setuppeja).
http://www.neobuggy.net/2014/11/07/tekno-rc-confirm-ryan-lutz-signing/
Monster Energy Off-Road Team
ʞooן uǝʌǝ ʎɯ ǝɹnʇɐubıs sı uo sʇı ɟooɹ