Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

TLR TEN-SCTE 2.0

Aloittaja bcan, 30.01.13 - klo: 09.51

Joo


eSATA

Cannondale Scalpel Team Replica

ana100

Okei on muuten aika hienon näkönen  :smiley:
E-Savage, E-firestorm, Baja 5t, TLR 2.0 sc

junnu_85

No niin. Siitä se sitten alkaa pikku hiljaa rakentumaan.
Projekti ei alkanut häävisti,ensimmäiset osat käteen ja samantien sai olla jo purkamassa.

Katsotaan mitä tulee.

junnu_85

Siinähän se nyt olisi.Hieman oli puutteita/ongelmia kitin kanssa.

-Takapuskurin ruuvista uupui kokonaan kanta
-Diffin ruuvin kanta oli valmiiksi pyöristynyt
-Pyörän ulommasta laakerista puuttui toinen kumisuoja
-Iskareiden alapään korkit aivan tautisen piukat,jostain lueskelin,että niiden kanssa on ollut jotain ongelmaa

Eihän nuo isoja juttuja ole,mutta en tiedä pitäisikö niistä kuitenkin mainita Losille. Eniten harmittaa nuo iskareiden korkit,kun ei tunnu iskareista saavan oikein hyvin toimivia.

Vielä odotellaan koria maalauksesta ja paria kiinnikettä sensoripiuhaan rapakon takaa.

ossih

Itellä oli vähän samanlaisia ongelmia. Pari diffin ruuvia jouduin vaihtamaan koska niistä meni kannat todella helposti pyöreiks vaikka käytän kunnon työkaluja.

Myös nuo iskarin alapään korkit oli itellä kans erittäin tiukat. Mutta jos ne vaan saa kierrettyä kiinni vaikka pihtejä apuna käyttäen niin ei pitäs olla vaikutusta iskarin toimintaan. Nää losin iskarit ei vissii ikinään oo ihan herkimmästä päästä ollu, se X-rengas on aika napakka. Mutta toisaalta eivät kyllä ikinä oo vuotaneet miula. Ameriikoissa on toimittaneet uusia korkkeja niille jotka on kehanneet soittaa horizon hobbyn tukeen. Vois tietty koittaa olla yhteyksissä eurorc:hen tuosta itekkii, viimestään sitten ku iskareita tarvii huoltaa voi ruveta harmittamaan nuo korkit.

Lainaus käyttäjältä: junnu_85 - 30.08.13 - klo: 18.25
Siinähän se nyt olisi.Hieman oli puutteita/ongelmia kitin kanssa.

-Takapuskurin ruuvista uupui kokonaan kanta
-Diffin ruuvin kanta oli valmiiksi pyöristynyt
-Pyörän ulommasta laakerista puuttui toinen kumisuoja
-Iskareiden alapään korkit aivan tautisen piukat,jostain lueskelin,että niiden kanssa on ollut jotain ongelmaa

Eihän nuo isoja juttuja ole,mutta en tiedä pitäisikö niistä kuitenkin mainita Losille. Eniten harmittaa nuo iskareiden korkit,kun ei tunnu iskareista saavan oikein hyvin toimivia.

Vielä odotellaan koria maalauksesta ja paria kiinnikettä sensoripiuhaan rapakon takaa.
Team Old Farts

junnu_85

Lainaus käyttäjältä: ossih - 30.08.13 - klo: 19.36
Itellä oli vähän samanlaisia ongelmia. Pari diffin ruuvia jouduin vaihtamaan koska niistä meni kannat todella helposti pyöreiks vaikka käytän kunnon työkaluja.

Myös nuo iskarin alapään korkit oli itellä kans erittäin tiukat. Mutta jos ne vaan saa kierrettyä kiinni vaikka pihtejä apuna käyttäen niin ei pitäs olla vaikutusta iskarin toimintaan. Nää losin iskarit ei vissii ikinään oo ihan herkimmästä päästä ollu, se X-rengas on aika napakka. Mutta toisaalta eivät kyllä ikinä oo vuotaneet miula. Ameriikoissa on toimittaneet uusia korkkeja niille jotka on kehanneet soittaa horizon hobbyn tukeen. Vois tietty koittaa olla yhteyksissä eurorc:hen tuosta itekkii, viimestään sitten ku iskareita tarvii huoltaa voi ruveta harmittamaan nuo korkit.

Lainaus käyttäjältä: junnu_85 - 30.08.13 - klo: 18.25
Siinähän se nyt olisi.Hieman oli puutteita/ongelmia kitin kanssa.

-Takapuskurin ruuvista uupui kokonaan kanta
-Diffin ruuvin kanta oli valmiiksi pyöristynyt
-Pyörän ulommasta laakerista puuttui toinen kumisuoja
-Iskareiden alapään korkit aivan tautisen piukat,jostain lueskelin,että niiden kanssa on ollut jotain ongelmaa

Eihän nuo isoja juttuja ole,mutta en tiedä pitäisikö niistä kuitenkin mainita Losille. Eniten harmittaa nuo iskareiden korkit,kun ei tunnu iskareista saavan oikein hyvin toimivia.

Vielä odotellaan koria maalauksesta ja paria kiinnikettä sensoripiuhaan rapakon takaa.

Itse olin yhteydessä EuroRc:hen,mutta ilmeisesti pitäisi ottaa yhteyttä suoraan Losin päähän.
Kyllähän rahoille kuuluisi saada vastinetta.

micsa.fi

Lainaus käyttäjältä: ossih - 30.08.13 - klo: 19.36
Itellä oli vähän samanlaisia ongelmia. Pari diffin ruuvia jouduin vaihtamaan koska niistä meni kannat todella helposti pyöreiks vaikka käytän kunnon työkaluja.

Sama ongelma periytyy jo 1.0 version ajoilta, diffikuppien ruuvit ovat todella pehmeää kauraa. Ruuvi on muuten 2.5mm x 10mm joten niitä kannattaa tilata pussillinen varalle.
Wacky Stack Racing Team

ossih

Itellä oli kans 1.0 aikasemmin ja siihen tuli hommattua ne HD diffikupit. Niissä oli mielestäni paljon parempilaatuset ruuvvit kun mitä tässä 2.0 kitissä mukana tulleissa, vaikka periaatteessa pitäs olla samat HD kupit kyseessä.

Lainaus käyttäjältä: micsa.fi - 30.08.13 - klo: 21.34

Sama ongelma periytyy jo 1.0 version ajoilta, diffikuppien ruuvit ovat todella pehmeää kauraa. Ruuvi on muuten 2.5mm x 10mm joten niitä kannattaa tilata pussillinen varalle.
Team Old Farts

junnu_85

Nyt olis auto kasassa. Vielä kun laturi ja virtalähde saapuisi,niin pääsisi radalle testaamaan.

peejii_h

Todella hienosti maalattu.  :smiley:

junnu_85

Siinä vielä lopullinen asennus sähköjen osalta.
Ja tosiaan maalaus ei ole omaa käsialaa. Kyllähän tuosta maalauksesta hieno tuli.

82juha

Nyt tarvitsisi joltain hyviä vinkkejä kun epätoivo iskee diffien kanssa.
Diffeinä olen koittanut 7/7/5.7/7/3. 5/5/3. 7/5/3. Ja ex temppore 12.5/300t/9t  ja ei tunnu hyvää löytyvän omaan ajotyyliin sopivaa.pitäisi saada ketteryyttä ja kääntymään todella hyvin.kovapitoinen rata (tikkurilan rata kyseessä) auto saisi pyöriä niin sanotusti kakkarinkiä paikallaan niin kääntyvyyttä olisi silloin tarpeeksi.luulin jo onnistuneeni kun diffit oli 5/5/3 ja laitoin keskelle ysin.oli todella hyvä kääntymään ja pyöri paikallaan.sitten hajosi etudiffi ja otin sen auki ja huomasin että öljyä ei ollut enään kuin nimeksi diffissä.niimpä täytin se taas vitosella ja nyt auto lakkasi kääntymästä niin hyvin.eli melkein tyhjällä diffillä oli älyttömän hyvä :)  mikä neuvoksi? Puuduttaa tää öljyjen kanssa läträäminen jos jollain olisi neuvoja tohon.olisiko ihan keijoa laittaa 3000 öljy eteen ..en enään tiedä.iskarit ovat jo todella pystyssä ja takaa aurausta löytyy.linkit ovat myös lyhyellä.saisiko joltain pikaisia neuvoja ?

LorenttioRC

Olen ajanut kakkosessa aina diffisetupilla 5\7\5, Dunfordin & muiden jenkkien käyttämä diffisetuppi siis kyseessä. Muutenkin Dunfordin tuorein setuppi autossa joillakin muutoksilla: tuntuu toimivan tiksissä ok, mutta niin vähän tullut treenattua että oma ajo on hyvin vaihtelevaa.
Voihan löysempää öljyä etudiffissä kokeilla, jos haluaa kääntyvämmän auton ja jos se paremmin omalle ajotyylille sopii. Käsittääkseni tyypillisesti kovalla pidolla ei ajeta kovin löysällä etudiffillä, koska se voi tehdä autosta epätasaisen ajettavan.

82juha

Kiitos vastauksesta.mielipiteitä ja vinkkejä otetaan myös vastaan muilta jos niitä haluaa antaa vai onko kuinka salaista.muuten olen auton saanut ihan hyväksi.saa tähän topickiin välillä keskustelua.
En tiedä pitääkö pokerilla vaan kokeilla 3000 öljyä .

Mölli

Lainaus käyttäjältä: 82juha - 23.02.14 - klo: 20.36
Kiitos vastauksesta.mielipiteitä ja vinkkejä otetaan myös vastaan muilta jos niitä haluaa antaa vai onko kuinka salaista.muuten olen auton saanut ihan hyväksi.saa tähän topickiin välillä keskustelua.
En tiedä pitääkö pokerilla vaan kokeilla 3000 öljyä .

Aika yleisesti on Tiksin korreissa (noin) edessä 10-20k, keskellä 50-500k ja takana n. 10k, joten aika paljon paksumpaa kuin mitä mietit. Omassa Honkkarissa netin setupit antaa 5/5/3  ja niillä kyllä pyörät vetivät, mutta yleensä tyhjää yksi kerrallaan.

Ohessa linkki yhtee oppaaseen josta voi hakea apua säätämiseen. http://users.telenet.be/elvo/
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

82juha

Ei loseissakaan normaalisti käytetä kuin alle 10 000 .

Volvospede

Löysät diffit pilaa auton kuin auton! Kokeilemalla selviää tietysti mikä sopii parhaiten omalle ajotyylille. Mä oon kyl ihmetellyt losi ja teknokuskien tosi löysiä diffejä,  mut ehkä ne toimii silleen parhaiten. Ite kyl kokeilisin silti jäykkiä diffejä, varsinkin kovapiitoisessa tiksissä.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

82juha

Lainaus käyttäjältä: Volvospede - 24.02.14 - klo: 10.46
Löysät diffit pilaa auton kuin auton! Kokeilemalla selviää tietysti mikä sopii parhaiten omalle ajotyylille. Mä oon kyl ihmetellyt losi ja teknokuskien tosi löysiä diffejä,  mut ehkä ne toimii silleen parhaiten. Ite kyl kokeilisin silti jäykkiä diffejä, varsinkin kovapiitoisessa tiksissä.

Millaisilla lähtisi kokeilemaan?aiemmin kirjoitinkin että olen kokeillut 12.5t/300t/9t  ja tuntui että auto ei käänny minnekkään .

emppu99

Voihan se johtua ohjausservostakin?
EXC125

82juha


Jämsä

Moi,

Ehkä olet jo kokeillut näitä kaikkia, mutta tässä vielä muistin virkistykseksi.
-etulinkki, etujouset, takalinkki, etuvakaaja, takajouset, kick-up.
Noista itse jatkaisin, jos ei diffirumba tuottanut tulosta.
Kokeilemalla selviää paras yhdistelmä.

Tiksissä varmaankin Miksa tai Hoke (tai joku muu kova kuski) pystyy paremmin auttamaan kun näkevät
autosi toiminnan.

Diffiöljyistä sen verran, että Losi SCTE:ssä ei taida kovinkaan paljon enää vaikuttaa kun laittaa jäykempää öljyä kuin 7k tai 10k. Yleensä 5-7k on ollut sopivaa edessä ja keskellä. Takana olen pitänyt 3k. Joku tykkää enemmän 2k takadiffistä. Olen kuullut, että Durangossa on käytetty huomattavasti paljon jäykempiä diffiöljyjä. Se on erilainen auto kuin Losi SCTE.

Jollei muusta ole apua, niin oliskos sit vaikka 573 tai 773. Sitten kyselet Hokelta tai Miksalta mitä jousia ja vakaajaa vois laittaa eteen?


vihku

Onko servo saverin jousi liian löysällä?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

82juha

Lainaus käyttäjältä: Jämsä - 24.02.14 - klo: 15.29
Moi,

Ehkä olet jo kokeillut näitä kaikkia, mutta tässä vielä muistin virkistykseksi.
-etulinkki, etujouset, takalinkki, etuvakaaja, takajouset, kick-up.
Noista itse jatkaisin, jos ei diffirumba tuottanut tulosta.
Kokeilemalla selviää paras yhdistelmä.

Tiksissä varmaankin Miksa tai Hoke (tai joku muu kova kuski) pystyy paremmin auttamaan kun näkevät
autosi toiminnan.

Diffiöljyistä sen verran, että Losi SCTE:ssä ei taida kovinkaan paljon enää vaikuttaa kun laittaa jäykempää öljyä kuin 7k tai 10k. Yleensä 5-7k on ollut sopivaa edessä ja keskellä. Takana olen pitänyt 3k. Joku tykkää enemmän 2k takadiffistä. Olen kuullut, että Durangossa on käytetty huomattavasti paljon jäykempiä diffiöljyjä. Se on erilainen auto kuin Losi SCTE.

Jollei muusta ole apua, niin oliskos sit vaikka 573 tai 773. Sitten kyselet Hokelta tai Miksalta mitä jousia ja vakaajaa vois laittaa eteen?
kiitos vastauksesta.jousien ja vakaajien kanssa myös iskareiden kanssa on tullut painittua ja mielestäni löytynyt sopiva .auto pysyy hyvin pystyssä .hyppää hyvin jne.voihan tietysti kaikkea vielä yrittää..voisin kokeilla tuota 7/7/3. Ei tyhjälläkään etudiffillä voi ajaa :)

82juha

Lainaus käyttäjältä: vihku - 24.02.14 - klo: 16.37
Onko servo saverin jousi liian löysällä?
Servoseiveri on niin kireällä kun sen saa.olisi kaivannut vieläkin lisäkireyttä.

Jema

En kyllä itsekkään usko, että nuo yli 10k litkut olisi ideaaleita, kun katselee maailman huippukuskien(evans, dunford & phend) setuppeja.
Losi TEN-SCTE

Jämsä

On myös hyvä muistaa, että usein huippukuskien jakamat setupit ovat saviradoille.
Losiin taitaa myös löytyä joku kovan pidon setup nettiä selaamalla.
Jos löydät vaikkapa Evansin Euro-sisäsarjan setupin, niin sitä vois tsekata/testata.

82juha


KooBee

http://www.petitrc.com/setup/losi/SetupSheetsLosiTENSCTE.html

http://www.petitrc.com/setup/losi/setuptenscte/TENSCTE2.0_DakotahPhend_SRS201303.pdf
http://www.petitrc.com/setup/losi/setuptenscte/TENSCTE_RyanDunford_OCRC20110307.pdf

Tuoltaa löytyy Phendin ja Dunfordin jotkut kovan pidon setupit. Kyllä niissäkin on 5000 edessä, 3000 takana. Keskellä toisessa setupissa 5000 ja toisessa 3000. Ei sillä, että itselläni olisi kyseisestä autosta kokemusta, mutta ajattelin nyt linkittää tuon jos kiinnostaa...  :angel:

Jester

Mistäs porukka tilailee varaosat/viritysosat autoon? Eurorc:llä kun on aika suppea valikoima ja hinnat on mitä on. advantagehobby:ssä oli hyvät hinnat mutta kun laitoin toimitusmaaksi suomi ni postitus pomppas 40 dollariin  :shocked: Amain varmaan olis ihan hyvä mutta tuntuu ettei ole halvin paikka mutta postitus olisi hyvä. Ja towerhobbies taas ei myy originaali losin osia yhtään  :undecided:
Losi TEN SCTE 2.0 - Team Associated B4