Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Harjaton nykii, säätimessä vettä...

Aloittaja KariFS, 04.02.13 - klo: 11.00

KariFS

 :cry: No niin, pojan Asso B4.2:n meno alkoi hyytyä, ja noparin purku paljasti että vettähän siellä kaikesta varovaisuudesta ja suojauksista huolimatta oli. Kuivattelin sitä sitten, putsasin hapettumat tms jäämät pois hammastikulla, uitin koko laitoksen CRC:llä ja ravistelin kuivaksi. Toiminta parani hieman, mutta ei se hyvä ole edelleenkään.

Oireet ovat sellaiset että pyörät ilmassa ottaa kierroksia iloisesti kumpaankin suuntaan, ja liikkeelle päästyään kulkee OK. Liikkeellelähtö vain on ongelma, moottori pyörii n. puoli kierrosta eestaas, nykii ja tökkii kunnes sitten ampaisee liikkeelle. Pakilla pulma on pahempi. Ilmeisesti liikkeellelähdön vaatima suurempi virta ei mene läpi tai sitten se "lyö läpi" eri "vaiheisiin"? Voiko CRC-jäämät aiheuttaa ongelmaa?

Oli miten oli, onko tuolla toivoa tulla kuntoon jotenkin vai pitääkö tässä lähteä uutta hankkimaan? Pirun kalliita ovat näköjään :angry:

Jatkan kokeiluja vielä, ja toisen auton noparin vuoraan perusteellisesti.

nbm

Osta vaan uusi pienikin määrä vettä syövyttää piirikorttia ja aiheuttaa katkoksia virran kulussa crc varmasti auttoi veden pois saamiseen mutta vahinko on varmasti kerennyt jo käydä  :undecided:
Team Losi Mini Baja, Revo 1/16, hong nor crt x2 pro konversio, xray xt8e, raivo apina, E-Maxx, ATX

JES

Moi.

Mun Dingo teki just samaa kun harjaton sensorillinen moottori kostui.
Aluksi syytin noparia, mutta lopulta vika olikin mosassa.
Ilmeisesti sensorit ei toiminu kosteana kunnolla.
Annoin kuivaa avattuna yön yli ja aamulla toimi taas ok.
Näin tapahtui pari kertaa kunnes laitoin moottorin ilmapalloon ja ongelma poistui.



Jussi

JVille

Kannattaa tosiaan käydä kaikki mahdolliset asiat läpi ennen kuin menee uutta noparia hommaamaan. Toki jos tuo CRC:ssä uittaminen oikeasti auttoi niin viittaa se sitten noparin suuntaan. Kastuneet sähköt saa monesti pelaamaan kunnon kuivattamisella, ravistelua en näkisi riittävänä. Ota ihan päiväksi kahdeksi nopari kotelostaan pois kuivumaan.

Kuvailemasi nykiminen voi johtua monesta asiasta. Jos moottorin johdoista yksi on poikki matkalta aiheuttaa tuota. Toki ihan yhtälailla huono juotos tai hapettuma voi tehdä saman ilmiön. Sitten liian iso pinjoni moottorin päässä aiheuttaa tuota. Auto tarvitsee potkaista liikkeelle jonka jälkeen menee hyvin, moottorin lämmöt sitten menee ei toivottuun suuntaan. Toki jos tuo nyt ei ole viimeaikoina muuttunut niin tutkisin muuten autoa. Eihän välys ole liian pieneksi mennyt moottorin päässä tai autossa ole muuta ylimääräistä kitkaa. Ulkona ajaminen tekee laakereista nopeasti entisiä ja äkkiä huomaakin käsin pyöritellessä että pyörät pyörivät tosi huonosti. Voi aiheuttaa saman nykimisen liikkeelle lähdössä. Huonot akut tekee myös samaa.

Mainitsit kuitenkin että renkaat ilmassa nykimistä ei tapahdu, jos johto olisi poikki tai noparissa vikaa niin pitäisi nykiä yhtälailla siinäkin. Lähtisin melkein akun kunnosta liikkeelle ja sitten tutkimaan muuten auton kuntoa/muuta mainitsemaani.

veltsu1

tai moottorin johdon liitin on löysällä.
Arrma mojave 6s blx
Hpi racing savage flux hp

_valtsu_

Jos tarkoitat "CRC:llä" voiteluainetta, niin sillä ei kannata sähkölaitteita puhdistaa. Elektroniikan puhdistus aineet on erikseen, bräkleen käy myös.