Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Xray XB8

Aloittaja Teppo, 17.06.04 - klo: 20.18

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: PaavoNokkava - 09.09.09 - klo: 20.58
Lainaus käyttäjältä: HuoH - 09.09.09 - klo: 20.37
Tuli vielä sellanen kysymys,että meneekö noi Sävöxit suoraan,kun ovat hieman isompia kun ahan perus standardi servot?


Menee suoraan, mulla on XB8:ssa molemmat servot tällaiset:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-SERVOVARRET/Savox-SC-1256TG-20kg015-107536

-Henkka


Ja tuo kokohan riippuu ihan mallista.
Jos puhutaan niistä savöxin laadukkaammista servoista joissa on oranssi alumiininen kuori niin ne on kyllä pienempiä ku perus servot.
Mutta ne mustat muovikuoriset on isompia.
Eli ei voi kyllä noin kysyä että meneekö savöxit kun ovat isompia... Koska siis eikä... vaan pienempiä...

Itse jouduin Hyper 9 ohjaus servoa asennellessa hieman dremelöimään servopukkeja, kun tosiaan servo on pienempi kuin normaali kokoiset, niin johto osui servopukkiin ja sille joutui tekemään ihan selkeesti tilaa.

HuoH

Juu siis tarkotin sitä 16kg halvempaa mallia eli sitö muovi kuorista.Ja nehän on hieman isompia joten tarviiko dremelöidä servopukkia tietääkö kukaan?
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

kallekaahari

Mikä on kun ei auto tänään liikkunut kunnolla? Ensimmäisen tankin ajoin ongelmitta, sitten toisen tankin alussa sammui ja ei enää etupyörät tuntunu vetävän. Sitten tuli joku kummallinen juttu kun ajoin ensin 20metriä ja sitten auto lähti TAAKSEPÄIN kun painoin kaasua ja sammui samantien.?? En ole vielä vaihtanut diffin pinjonin laakereita, joten voisiko tämä johtua siitä? Ajotunteja vasta n. 5  Ja missä nämä laakerit sijaitsevat?
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

pylvis

Lainaus käyttäjältä: kallekaahari - 18.12.10 - klo: 17.55
Mikä on kun ei auto tänään liikkunut kunnolla? Ensimmäisen tankin ajoin ongelmitta, sitten toisen tankin alussa sammui ja ei enää etupyörät tuntunu vetävän. Sitten tuli joku kummallinen juttu kun ajoin ensin 20metriä ja sitten auto lähti TAAKSEPÄIN kun painoin kaasua ja sammui samantien.?? En ole vielä vaihtanut diffin pinjonin laakereita, joten voisiko tämä johtua siitä? Ajotunteja vasta n. 5  Ja missä nämä laakerit sijaitsevat?

lataa tuolta manuaali niin määt auton sielunelämää. 
http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddwnld.php?prod_id=3157&kategoria=0&catName=

ampperi

Lainaus käyttäjältä: kallekaahari - 18.12.10 - klo: 17.55
Mikä on kun ei auto tänään liikkunut kunnolla? Ensimmäisen tankin ajoin ongelmitta, sitten toisen tankin alussa sammui ja ei enää etupyörät tuntunu vetävän. Sitten tuli joku kummallinen juttu kun ajoin ensin 20metriä ja sitten auto lähti TAAKSEPÄIN kun painoin kaasua ja sammui samantien.?? En ole vielä vaihtanut diffin pinjonin laakereita, joten voisiko tämä johtua siitä? Ajotunteja vasta n. 5  Ja missä nämä laakerit sijaitsevat?

Jos auto meni taaksepäin kaasulla, niin moottorin pitänyt pyöriä/käydä väärään suuntaan...?  :shocked: En tiedä onko mitenkään mahdollista.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

*HOKE*

Ihan ensimmäisenä tarkistus ettäonhan kyse XB 8 autosta, eikä XB 808   ??

TheArska

Lainaus käyttäjältä: ampperi - 19.12.10 - klo: 15.38
Jos auto meni taaksepäin kaasulla, niin moottorin pitänyt pyöriä/käydä väärään suuntaan...?  :shocked: En tiedä onko mitenkään mahdollista.
Onhan tuo mahdollista, nimimerkillä kokemusta on.. Väärät säädöt, väärän lämpöarvon tulppa saa aikaan "ihmeitä".  :wink:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

kallekaahari

#1387
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 19.12.10 - klo: 15.46
Ihan ensimmäisenä tarkistus ettäonhan kyse XB 8 autosta, eikä XB 808   ??

Jaa, luulin, että ovat samat autot.  :angel: 808 kuitenkin kyseessä ja vm. 2009

Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

*HOKE*

Ei mazda 3 ja 323 ole samoja.
Ei myöskään joululahja sekä joululahja.


Jatketaanpas keskustelua siellä minne kuuluu ja missä olet aikaisemminkin keskustellut.


http://rc10.fi/index.php?topic=30956.msg485703#msg485703

Joel P

Sopiiko XB808:n kori XB8:iin? Racing Factorylle oon laittamassa tilausta, enkä ainakaan äkkiseltään löytänyt XB8:n koppaa.

*HOKE*

Lähinnä vain leveys joka voi pistää hanttiin niin ettei edes modaamalla sais koria paikalleen.

Mittaa koko rungon leveys, eli kylkilistasta kylkilistaan, niin voin mitata 808 korin ja kertoa sopiiko.

Joel P

Kiitti Hoke!

Rungon leveys kylkilistan ulkoreunasta kylkilistan ulkoreunaan oli aika tarkalleen 200mm. XB8 korin leveys oli 210mm.

Joel P

Oisko Hoke täs puolen vuoden aikana kerenny mittailee sitä koria?  :wink:

*HOKE*

En...

Mutta mittasin just sekunti sitten  :roll:

19cm on 808 korin leveys.

Eli kapea on.

Kuten myös XB9 koppa.

resistance

Eli hiekkasuojat pois sivuilta niin passaa.


Joel P

Kiitti Hokelle!

Pitääpä miettiä tuota hiekkasuojien muokkausta tai muuta, että sais uutta koria, ellei sitten nykyistä koria apuna käyttäen vedä itse uutta. Harmi, etteivät tee noita alkuperäisiäkään.

Tuumaillaan, tuumaillaan.

finski


resistance

Mulla on juuri tuo pleazer kori ja istuu todella hyvin.