Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Aloitteleva "huippukuski"...Kaipailee neuvoja!

Aloittaja rodney, 17.06.04 - klo: 21.42

rodney

Morjensta vaan kaikille!
Elikkä olisi auton osto edessä ja haluaisin udella vinkkejä minkälaiseen autoon kannattaisi satsata??Auto tulisi lähinnä omaksi iloksi piha asfaltille taitoja kartuttamaan"eli suditteluun" 8) !!Neuvoja kaipailisin autosta joka on suht laadukas,tehokas ja hyvä ajettava ja mielellään ready set??Kiitoksia jo etukäteen avustajille...

Jöördis

Vähän helpottais jos kerrot paljonko olet valmis sijoittamaan autoon rahaa?  samoin oletko hakemassa crossi vai rata autoa?
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

rodney

Aivan tosiaan!!hinta sais olla max n.450e ja katuautoa!!Kiitokset huomautuksesta!!

Sami L

Ensimmäisenä mieleen juolahti Hobbylinnan sivuilta tämä:
http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=6&sub=7

Kokemuksia en autosta omista, mutta vaikuttaisi siltä mitä toivot.
RTR, 4WD, Hinta

Käy tutustumassa muihin kyseisen liikkeen kauppaamiin autoihin:
www.hobbylinna.fi

RTR paketteja en itse kovin pitkälle noteeraa, koska niissä saattaa olla ns. B-luokan ratkaisuja. Tästä aiheesta on käyty keskustelua laajemminkin. Kannattaa tutustua aikaisempiin aiheisiin.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Mika R

Ehdottomasti keppivetoinen (kardaanilla), hihnat ei toimi kauhean hyvin pihoilla ja parkkiksilla. Tai ainakin alustaa pitää silloin nostaa reilusti ettei käy kuten mulla toissapäivänä ( http://www.snrt.net/uutta_1506.html )

Mitähän vois suositella, Asson NTC tai Mugen se keppivetoinen malli MSX-3 :ko se oli tai jotain sinnepäin. Miksei OFNAn LD3:kin tai jos rahaa on niin K FW05R.

Asson NTC3 RTR pitäs irrota tolla käteisellä$$$

-Mika

Sami L

Hyvä pointti Mika! Itsellä ei ajatus riittänyt noihin hihnoihin asti. Parempi jättää neuvominen ammattilaisille.
Ehdottomasti kardaanit!
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

rodney

Joo!Kävin katsastaas tuon vaikutti kyl aika houkuttelevalta hinnan ja menopuolen kannalta!!Ainoa miinus että on hihnavetoinen!!Silmiini tarttui Hpi:n uusi nitro rs4 rtr evo??Huokuttelevan oloinen paketti!!Oliskos kenelläkään mitään kokemuksia/kuultua palautetta kyseisestä autosta???

Mika R

Toi HPI on muuten ihan bueno kokonaisuus, unohtui mainita!
Ainoa mitä on parannettavaa niin se komposiitti "pilli" pitää vaihtaa alumiiniseen esim. THS Racingin tai HPI:n. Vakiona tulee vaihde ja kaikki. En usko että kadut, kisoissakin menee varmasti alkuun jos sille päälle tulet. Tai ainakin treeniautona parkkiksilla (kisoihin ehkä kuitenkin mielummin esim. HPIn R40).

MarkusH

Juuri kun meinasin ehdottaa Nitro rs4 RTR evoa niin rodney sai sen päähänsä.
Itse ostaisin hpi:n jos olisin touring ystävä

Mika R

Aivan! Mottejakin löytyy sitten siihen mm. http://www.snrt.net/buysell.html ;-)
vaikka se T-15 on kyllä hyvä etenkin alkuun, miksei pidempäänkin. 2,5cc ei vaan ole kisoissa sallittu, pitää olla .12ci (2,1cc)

Sami L

Auton saa Hobbylinnasta, jolla on kuuleman perusteella hyvä maine näissä autopiireissä. Osia voit tilailla Towerin kautta jne...
Ei mikään pieni seikka tuo myyjän luotettavuus!
Tuolla autolla pitäisi ainakin parkkis/kerho-kisoissa pärjätä mainiosti.
Taitojen kartuttua voi miettiä siirtymistä isompiin autoihin.
HPI:n osatkaan eivät ole hinnoilla pilattuja.
Takuulla hyvä valinta, soittele Linnaan ja kysy tarjous koko paketista, polttoaineineen päivineen.

(Ei sovi sanoa bensa, koska nämä autothan eivät tunnetusti 95:sella toimi, tiettyjä poikkeuksia isommissa luokissa huomioimatta.)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Mika R

Joo! Verrattuna K:hon HPI osien hinta onb miellyttävä! Ihan sama mistä tilaat, USA, Hong Kong, Suomi ...

kukkalapio

Linnahobyn puhe-elin numero on 044-5444595, ni ei sitäkää tarttee kaivaa eriksee. :mrgreen:

rodney

Täytyypi soitella ja kysäistä tarjousta!!Kiitoksia vinkeistä ja jos jollakulla on tuosta kyseisestä mallista ajo/nähtyä/kuultua kokemusta ni on tervetullutta infoa!!!

Jöördis

Jos ostat RTR auton,tutki auto tarkkaan ennen ajelua ja samalla on tarkistaa JOKAISEN ruuvin kireys. Tarvittaessa vaikka kriittisiin paikkoihin kierrelukitetta.Muuten alkaa osia putoilemaan. Kokemusta on...
Omalta kokemuksen perusteella kyllä suosittelen autoa jonka kasaat itse. Opit kerrasta tuntemaan autosi ja kynnys purkaa ,huoltaa ja koota takas alenee huomattavasti.
Näinkin toimittaessa tarvitset sitä lukitetta...
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Mika R

Riippuu valmistajasta eli missä autot kasataan.. ovatko sun kokeumukset HPIstä vai jostain muusta? Käsittääkseni HPIn monkeyt tekevät ihan hyvää jälkeä... tai ainakaan en muista laadusta kauheesti valitettavan alan lehdissäkään. Mutta varmasti kannattaa tsekata ruuvit ja paikoin parantaa tilannetta lukitteella; ihan turhan päiten tuskin kannattaa panna autoa osiin kuitenkaan.

Itsekin ostaisin kitin ja kasaisin itse, mutta kyllähän se RTR (tai ARR) säästää aikaa ja vaivaa, jos on ajasta puutetta. Nykyään niiden laatu kun on keskim. määrin jo aika korkea.

TeroK

Lainaus käyttäjältä: "Sami L"Ensimmäisenä mieleen juolahti Hobbylinnan sivuilta tämä:
http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=6&sub=7
Lainaa

Kit on todellakin suositeltava vaihtoehto. Mutta onkohan tuo 80 km/h ehkä turhan tehokas? Isäni osti jonkun auton vuonna 1999 (olikohan Traxxas Nitro 4-Tec?)ja tutkalla mitattaessa meni 90 km/h. Tällöin hänellä oli kokemusta vain yhdestä nitro veneestä... Itse olin 8 vuotias, ja veljen kanssa katsottiin kun isä rällästi autollaan. Sitten kysyttiin isältä että voisiko koittaa, hän käänti katseensa pois autosta ja sanoi, että ehkä kohta ja varovasti, hyvin varovasti. Auto sinkosi melkein täydellä kaasulla suoraan Alfa 156 renkaaseen ja eturipustus oli kyllä kauheaa katseltavaa. Voi siis helposti mennä auto aloittelijan käsistä esim. 1:1 autoon päin.
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Mika R

En usko että on tolla koneella ja mufflerilla eli tuskin ongelmaa tämän kanssa. Vaikka ei se vakiopakarikaan mikään huono ole; päinvastoin.

EDIT: Motissa on varmasti tehoa riittämiin (ainakin alkuun), mutta tarkoitan ettei se ole sellainen kisakone jonka kanssa saisi olla tarkkana että lähtee pahasti käsistä. Tietysti keskittymistä vaaditaan, kännykkään ei kannata puhua samaan aikaan.

Sami L

Tähän tarkoitukseen on järki päässä.
Ajopaikan valinta, kaasujalka(/sormi), keskittyminen.
Nopeutta on helppo vähentää, mutta hitautta hankala nopeuttaa.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Mika R

Juuri näi Sami. Sun linkki ei toimi? Ainakaan tähän mun duunin PC:hen....

EDIT: ei toimi näköjään muidenkaan tuolla saitilla juts nyt..

Jöördis

Oma kokemus on TT:n  RTR autosta ja ajokaverilla on Kyosho.
Molemmissa olisi kyllä viimeistelyssä toivomisen varaa...
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...


Jöördis

Seuraavan kohdalla merkki on toinen ja kokoan itse....

Mikäs sit olisi paras ja laadukkain rakennus sarja?
Tarkoitan tässä 1/8 crossareita...
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Mika R

Kyllähän noi kaikki tunnetuimmat on tosi laadukkaita, paitsi ehkä italialaiset, niidenohjeet ovat yleensä aika surkeita.

- Tamiya
- Mugen
- HPI
- Kyosho
- Asso

jne.

Itse olen kasannut monta Tamiyaa, monta Kyoshoa ja monta HPI:tä, yhdessäkään ei ole ollut millinkään heittoja suuntaan tai toiseen, osien laatu on erinomainen ja viimeistely, ja kuvitetut ohjeet huippuluokkaa. Kaikki HPI:n ohjeet saat myös niiden saitilta www.hpiracing.com/index2.htm kun valitset cars & trucks / auton malli / manual

Jöördis

Mugen on tullut vastaa aika erikoisissakin yhteyksissä...  Kukahan sitä edustaa Suomessa?
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Jartsa

Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Itse olen kasannut monta Tamiyaa, monta Kyoshoa ja monta HPI:tä, yhdessäkään ei ole ollut millinkään heittoja suuntaan tai toiseen, osien laatu on erinomainen ja viimeistely, ja kuvitetut ohjeet huippuluokkaa.

Ja ohjeissa on kunnolla selitetyt jutut. Ja varaosatkin mainitan erittäin selkeästi ainakin kyoshon ohjeissa.

Mika R

Lainaus käyttäjältä: "Jöördis"Mugen on tullut vastaa aika erikoisissakin yhteyksissä...  Kukahan sitä edustaa Suomessa?

Kysy vaikka Tony Raikkaalta ja Googleta kans

l150040

Lainaus käyttäjältä: "Jöördis"Mugen on tullut vastaa aika erikoisissakin yhteyksissä...  Kukahan sitä edustaa Suomessa?

Mugenia edustaa Future-RC. http://www.rc-kauppa.com/

Jöördis

Jos ajatellaan tavallista pihasudittelijaa ja sama hemmo käy satunnaisesti radalla hypyttämässä autoaan,ja kuitenkin kaipaa hyvää ajettavuutta ja suorituskykyä,onkin se valinta sit aika vaikea paikka.Itsekin kuulun tähän sarjaan....  

Onko noissa merkeissä sit loppujen lopuksi kuinka huikeita eroja keskenään? Ja missä se ero tulee vastaan?
Missä kulkee järkevä hintataso?
Itse painin jo "isi" sarjassa joten lelun hinta ole se ensimmäinen rajoittava tekijä.Joskus on hyvä kun on jo ikää vähän enemmän :mrgreen: .  Eikä joka osan tarvii olla hiilikuitua tai titaania.....  

Noiden settien vertailu on loppujen lopuksi maallikolle aika vaikeaa kun yhdessä on mukana sitä ja toisessa tätä....   mikä sit on tärkeää ja mikä ei...    

Ehdotuksia seuraavaksi 1/8 rossariksi?
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Mika R

Periaatteessa kaikki on samanlaisia! Erot ovat pieniä, lähinnä osien laadussa. Mugen ja K edustavat tässä hihg-endiä ja niissä kustannukset ovat varmasti minimissään, koska ovat erittäin kestäviä. Toisaalta aloitus kirpaisee enemmän, kun taas esim. Hobaon tai GS Stormin tapauksessa, jossa aloitus on about 50% edellisistä. GS:n runko on 290e ja Mugenin MBX5 päälle 500e.
Autoina sinänsä hyvin pitkälle täysin samanlaisia, GS esim. ehkä vastaa MP6:sta eniten, tosin kevyempi käsittäkseni.

-Mika