Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Ongelmat käynnistymisessä/käynnissä pysymisessä

Aloittaja jjamppa, 06.05.13 - klo: 15.02

JaneZki82

Lainaus käyttäjältä: mcly - 11.06.14 - klo: 13.48
Jatkossa vois ihan vähän katsoa mitä on jo olemassa  :wink:

http://rc10.fi/index.php?topic=75883.0

Siirrän tämän jossain välissä tuonne..

On katsottu... mut kiitos tiedosta kuitenkin.

JaneZki82

Tehtyjä juttuja.

- Tankkia koitettu tiivistää, ei auttanu.
- Tulpan ja hehkun jo testasin eilen ennen tänne kirjottamista eli toimii.
- Irrotin sylinterin kannen, löysin männän :) eli pinnat näytti hyviltä putkessa ja männän päällä
- Eilen jo tarkistin tuon p.suodattimen, oli tyhjä.

Autohan on edellisen omistajan mukaan seissy hyllyssä 1.5v. joten ton kaasarin voisin seuraavaks purkaa ja putsailla.

Mites pitäskö toi koko moottori levittää pöydälle ja tutkia tarkemmin ja mitä sieltä pitäs tutkia jos tutkitaan?

Miten saa selville onko moottori "väljä"? Auton puristepaine mittari löytyy mut onko näihin vehkeisiin omat mittarit vai miten se selvitetään.

Ja kiitos kaikille jotka on vastannu ja koittanu auttaa miestä hädässä...

eSATA

Joskus muinoin moottori määriteltiin väljäksi jos männän sai kylmäna työnnettyä sylinteriputkessa siten että männän reuna tuli ylitse sylinteriputkesta.
Cannondale Scalpel Team Replica

JaneZki82

No niin moottori osina "melkein" eli purin sen takaosan rotostartin ja moottorin päätylevyn, kiertokanki löyty sieltä ja sitä pysty hyvin sormella pyörittään eli kone on ilmeisesti melko väljä?

Kaasarin ruuvit purettu putsausta vailla, kaasaria en kohtuullisella voimalla saanu irti lohkosta. Nykäsenkö kunnolla vai miten se lähtee ja tarviiko sitä irrottaa ku osat on nyt irti siitä?

Koneesta ja kaasarien neuloista löyty paksua keltasta "tahnaa" onko se sit vanhaa polttoainetta vai jotain säilytys rasvaa sitä en tiä mut pois pyyhin parhaani mukaan.

Mites ratas päästä pitäs kytkin saada irti, vai tarviiko jonku erikois työkalun? Ja tarviiko sieltä jotain tarkistaa eli onko välttämätöntä irrottaa se nyt?

Kiitos taas jos joku näihi jaksaa vastata.

Slider

Omasta mielestä kyllä oot ihan turhaan purkanut konetta. Vauhtipyörästä kun pyörität niin pitäisi tuntua selkeä vastus männän yläkuolokohdassa.

Ei se kaiken järjen mukaan voi niin väljä olla että ei tulisi tarpeeksi painetta etteikö nitro lähtisi liikkeelle ryypyttämällä, varsinkaan kylmänä. Toki jos kone pyörii kun "tulpaton mopo" ilman mitään vastusta niin voihan se olla.

Paksu keltainen tahna on varmaankin juuri kuivunutta nitroa, jota voi koittaa huuhdella tuorella nitrolla tai jollain liuottimella. Pää(ylä)neula pitää tietysti olla senverran auki että ylipäätään pääsee nitro virtaamaan sen läpi. Toki tuo voi olla myös after run öljyä, minkä ei pitäisi tukkia mitään.

Kaasarin, tankin ja bensalinjojen puhdistusta vaan vanhoista mäskeistä, jospa se soppa lähtis vaikka kulkemaan. :)

eSATA

Kytkimeen pääsee käsiksi irrottamalla ruuvin/sokan rattaan etupuolelta.
Vauhtipyörä on mutterilla kiinni kampiakselissa.
Kytkimen tarkastuskohteita ovat laakerit,kytkinpalat,jouset ja kello.
Etteivät jouset tule kytkinpaloista yli,jouset ehjiä,ettei kelloon ole kulunut uria,laakerit ehjät.
Cannondale Scalpel Team Replica

JaneZki82

No niin putsailin huolella kaiken mitä irti sain ja paineilmalla kaasarin kolot ja neulat. Sit löin kasaan ja toivoa täynnä menin ulos starttaileen...... ei puhunu mitään ennen kun laitoin pikku ruiskulla "ryypyn" kaasariin sit heräs käyntii mut sammu melkein heti. Jonkin aikaa säätelin ja toistin samaa kunnes rupes löytyy sellaset säädöt et lähti ilman ryyppyä käyntiin.

Nyt on pihassa tehty testilenkki ja säädetty vähä sinne päin lopulliset säädöt illalla montulla. Mut tärkein se siis toimii.

Iso kiitos kaikille jotka yritti auttaa.

Slider

Hieno homma, kannattaa vielä sitä väljyyttä tarkkailla, jos mielestäsi se oli liian löysä se kone jo viileänä, niin se voi sitten käydä temppuilemaan kuumana.

lassii

Nostellaas tätä. Eli kössi inferno gx21 motti. motti on perushuollettu joten siinä tuskin on vikaa. Oireet: lähti starttiboksilla käymään kyllä mutta kone huutaa kun syötävä ja kun jarrua paino niin sammu. Koitin sitten neuloja säädellä ja vaikutus oli minimaalinen. Luistin säädin ohjeen mukaan eli noin 1mm rako. Muutenkin alkaa palaa käämi tuohon kössin koneeseen ja alustavasti oon sopinu kaupat novarossin motista.

Tankkia jo epäilin joku aika sitten josko olis vanhuuttaan korkin tiiviste menny tai jostain muualta imee liikaa ilmaa. Toisella tankilla vois kokeilla kun sellanen kerran lojuu jossain.

Onko muita ideoita?
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

topcat


lassii

Lainaus käyttäjältä: topcat - 20.08.14 - klo: 11.30
Onko kaasulinkistön säädöt kunnossa?

sitäpä juur säädin kun kurkku meni aivan kiinni kun jarrua paino. Ei ihme  :angel:

Mutta sitten meni käämit kun ei saanu pysyyn käynnissä mitenkään asiallisesti et olis voinu hakee ajosäätöjä ja jatkoin surffailua netis. Voishan tuota taas tänään kokeilla toisella tankilla ja samalla kattoo letkujen kunnon ja et kaasari on kunnolla kiinni yms.

Tarttis kyllä nostaa 1:1 autonkin kone pukkiin kii prkl  :evil:
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

jova123

Mikäköhän mahtaa olla koneessa vikana kun tyhjäkäynnillä ja puolella kaasulla käy hyvin, mutta kun painaaa normisti tallantiskiin nii booahtamalla sammuu, kun taas sievästi näpytelle laittaa tallanpohjaa nii toimii jonkin aikaa kunnes taas sammuu booahtamalla.. puristukset löytyy ja kone on aika hyvissä säädöissä ei tarvi ku pikkase hipasta narua nii on jo käynnissä, kone on FS-18SR

ampperi

Kone ei saa täydellä kaasulla tarpeeksi polttoainetta. Yläruuvia auki.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

jova123

sehän siinä olikin.. tosin vaan kun otin sen pumppu jutun pois tankista, niin en hoksannut ottaa sitä ''kuulaa'' poijes mikä on siellä tankin sisällä, joka nousee lienee kun tankkiin tulee painetta ja laittaa fuili virtaamaan kaasariin..
eli tosiiaan ennen kun sen otin poijes niin letkusta tuli nitroa tippasemalla mutta nyt tulee sujuvasti..