Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

Kemi-Tornion RC-autolijoiden keskustelut

Aloittaja jeejee, 22.06.04 - klo: 08.01

juupeli72

Lainaus käyttäjältä: Yippo - 07.01.10 - klo: 11.12
Kiimingin porukalla olis melko laajaa kiinnostusta lähteä Kemiin kisaamaan ja sieltä ehdotettiin heti myös C12 kisaa, mutta eri päivälle kuin Mini-kisa. Ja päiväksi sunnuntaita, koska haluavat pitää la-treenit Kiimingissä.
Paljonko tämä tulisi M-Lpa:lle maksamaan? Ajanotto yms. vuokrat?

Yippo

Lainaus käyttäjältä: juupeli72 - 07.01.10 - klo: 11.43
Lainaus käyttäjältä: Yippo - 07.01.10 - klo: 11.12
Kiimingin porukalla olis melko laajaa kiinnostusta lähteä Kemiin kisaamaan ja sieltä ehdotettiin heti myös C12 kisaa, mutta eri päivälle kuin Mini-kisa. Ja päiväksi sunnuntaita, koska haluavat pitää la-treenit Kiimingissä.
Paljonko tämä tulisi M-Lpa:lle maksamaan? Ajanotto yms. vuokrat?

Nyt tulee näin mutu-tuntumalla, mutta jos kisa järjestetään teidän tiloissa, ts. te järjestätte (apua kyllä varmasti löytyy aikataulujen tekoon yms) ja te keräätte osallistumismaksut. Ajanoton vuokra mennee (en lupaa mitään, mutta...) esim siten että ajanoton tuovan/hoitavan henkilöiden ei tarvitse maksaa osallistumismaksua. Kerhokisoistahan teidän ei tarvitse sinänsä maksaa mihinkään viralliselle taholle mitään.

kemi

Lainaus käyttäjältä: Yippo - 07.01.10 - klo: 12.18
Lainaus käyttäjältä: juupeli72 - 07.01.10 - klo: 11.43
Lainaus käyttäjältä: Yippo - 07.01.10 - klo: 11.12
Kiimingin porukalla olis melko laajaa kiinnostusta lähteä Kemiin kisaamaan ja sieltä ehdotettiin heti myös C12 kisaa, mutta eri päivälle kuin Mini-kisa. Ja päiväksi sunnuntaita, koska haluavat pitää la-treenit Kiimingissä.
Paljonko tämä tulisi M-Lpa:lle maksamaan? Ajanotto yms. vuokrat?

Nyt tulee näin mutu-tuntumalla, mutta jos kisa järjestetään teidän tiloissa, ts. te järjestätte (apua kyllä varmasti löytyy aikataulujen tekoon yms) ja te keräätte osallistumismaksut. Ajanoton vuokra mennee (en lupaa mitään, mutta...) esim siten että ajanoton tuovan/hoitavan henkilöiden ei tarvitse maksaa osallistumismaksua. Kerhokisoistahan teidän ei tarvitse sinänsä maksaa mihinkään viralliselle taholle mitään.

Kuulostaa kohtuuliselta kululta kerhollemme. Osallistumismaksu ois joitain 5-10 euron luokkaa, meillä! Ruokailu varmaan ois hyvä järkätä myös kuskeille, pientä korvausta vastaan.

Yippo

Lainaus käyttäjältä: kemi - 07.01.10 - klo: 13.16
Kuulostaa kohtuuliselta kululta kerhollemme. Osallistumismaksu ois joitain 5-10 euron luokkaa, meillä! Ruokailu varmaan ois hyvä järkätä myös kuskeille, pientä korvausta vastaan.

Kiimingissä on muistaakseni ollut kerhokisoissa osallistuminen 5e jolla katetaan lähinnä radan teippaamisesta aiheutuneet kulut (rata kun teipataan joka viikko uudelleen). Joku ruokailumahdollisuus olisi hyvä olla. Jos ei mitään muuta niin ainakin mikro ruuan lämmittämiseen. Ja kahvinkeitin :-)

cvd

Eihän tuossa ehdi pitsat edes jäähtyä, kun keminmaan kylältä ajelee. Ainakaan ei pitsojen kokoa voi väheksyä. :azn:
tlr 22 - db10rr - cr

samae

Lainaus käyttäjältä: Yippo - 07.01.10 - klo: 11.12
Kiimingin porukalla olis melko laajaa kiinnostusta lähteä Kemiin kisaamaan ja sieltä ehdotettiin heti myös C12 kisaa, mutta eri päivälle kuin Mini-kisa. Ja päiväksi sunnuntaita, koska haluavat pitää la-treenit Kiimingissä.

Jos vaan järjestävälle seuralle sopii, niin mun mielestä kumpikin kisa mahtuisi samalle päivälle.

Yippo

Lainaus käyttäjältä: samae - 07.01.10 - klo: 17.20
Lainaus käyttäjältä: Yippo - 07.01.10 - klo: 11.12
Kiimingin porukalla olis melko laajaa kiinnostusta lähteä Kemiin kisaamaan ja sieltä ehdotettiin heti myös C12 kisaa, mutta eri päivälle kuin Mini-kisa. Ja päiväksi sunnuntaita, koska haluavat pitää la-treenit Kiimingissä.

Jos vaan järjestävälle seuralle sopii, niin mun mielestä kumpikin kisa mahtuisi samalle päivälle.

Kyllä se mullekin sopii, mutta se oli Veskun ehdotus että eri päivillä :-) Taitaa kantaa huolta Minien pidon pilaamisesta...

Vesa

en oo ehottanu eri pvlle, vaa eri pv ku meidän treenit. Ehottomasti samaan aikaan että tulee kunnolla porukkaa. vko 5 vois olla ok sunnuntain osalta, ehkäpä. Eikä se kisaaminen meikän paikallaoloa vaadi :)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Yippo

Lainaus käyttäjältä: Vesa - 07.01.10 - klo: 22.18
en oo ehottanu eri pvlle, vaa eri pv ku meidän treenit. Ehottomasti samaan aikaan että tulee kunnolla porukkaa. vko 5 vois olla ok sunnuntain osalta, ehkäpä. Eikä se kisaaminen meikän paikallaoloa vaadi :)

OK, ymmärsin sit väärin sun viestin. Sopiiko Kemin porukoille Mini+C12 kisa 7.2. Kemissä?

kemi

Noihin kisa juttuihin palataan kun saadaan hieman keskustltua asiasta keskenämme.

Meillä kerholla tänään hiljaista kun osa kisaa mineillä ja osa lentää jossain lennokkileirillä  :angry:

Seuraavien ajojen ajankohta selviää täältä kun tiedämme milloin porukkaa menossa koskelle.

alarauta

kemin kisoihin mini luokan sääntöihin suosittelen väljennystä verrattuna esim. oulun sääntöihin.
ehdotan muutoksia oulun sääntöihin verrattuna seuraavasti:

- rengas+insertti vapaa (ei toki foam renkaita)
- akku vapaa
- moottorina harjatonkin käy (epattuna arpela tyyliin)
- runkoina tamiyan m03, m04 ja m05

on nähty ajoissa ettei ko. muutoksilla ole merkitystä lopputuloksiin kosken radalla.
toivottavasti saadaan kisoihin mahdollisimman paljon ajajia ko. sääntö muutoksilla.
Se jolla on kuollessaan eniten leluja voittaa

kemi

OHO!

Alaraudalla lääkitys kohillaan??  :grin:

Joo jos koskella kisataan niin alkuu ei olla "tiukkoja" säännöistä mutta joku runko kyllä sovitaan ettei kohta oo turistit varustettu minin kopalla  :lol:

Palataan kuiteski kisa asiaan heti kun saamme / löydämme vastuu immeiset, kisa toimeen!

juupeli72

 Arpela tyyli on vissiin sitte tuo että EPA on kaasun osalta 50-55 prossaa. Enempää ei vaikuta käyttää kun menee vakio renkailla ja ilman pito mömmöjä tehot vaan sutimiseen.

Vaan enpä kyllä ole osallistumassa kisaamiseen.

kemi

Mites ajoja, keskiviikkona tai lauantaina vai molempina?

Ite en pääse keskiviikkona ja lauantainakin vasta iltapäivästä.

Breweri

Keksiviikko vois periaatteessa käydä, pistäkääs pikaisesti viestiä että onko muita tuloillaan niin tiiän järjestellä kyytipuolen ja kattella kamat tänään valmiiksi.
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

megapaula

En pääse huomenna,enkä v-loppuna.

kemi

Lainaus käyttäjältä: Breweri - 12.01.10 - klo: 11.41
Keksiviikko vois periaatteessa käydä, pistäkääs pikaisesti viestiä että onko muita tuloillaan niin tiiän järjestellä kyytipuolen ja kattella kamat tänään valmiiksi.

Ja avain hommat tiiät, vai?

Tervetuloa!

Yippo

Lainaus käyttäjältä: alarauta - 11.01.10 - klo: 13.47
kemin kisoihin mini luokan sääntöihin suosittelen väljennystä verrattuna esim. oulun sääntöihin.
ehdotan muutoksia oulun sääntöihin verrattuna seuraavasti:

- rengas+insertti vapaa (ei toki foam renkaita)
- akku vapaa
- moottorina harjatonkin käy (epattuna arpela tyyliin)
- runkoina tamiyan m03, m04 ja m05

on nähty ajoissa ettei ko. muutoksilla ole merkitystä lopputuloksiin kosken radalla.
toivottavasti saadaan kisoihin mahdollisimman paljon ajajia ko. sääntö muutoksilla.

Jos nyt moottori kuitenkin pidettäisiin vakiona?

Vesa

Ite en ymmärrä miksi sitä vakiominiä ees alunperin pitäs mennä viritteleen, että tulis eteen tilanne, jossa "ei ole vakiokonetta" tai ajetaan hiilettömällä. ne vakiopannut kestää ikuisuuden, harvakseltaan ajava ei edes saa ajettua sitä sisään muutamassa ajopäivässä.

Meikäläisen kanta on, että jos haluaa hifistellä ja laittaa vehkeisiin rahaa, ajaa sitten jotain muita kilpaluokista, joita on kyllä tarjolla. Ajo-ominaisuudetkin toisella tasolla. Minin tarkoitus on olla vakioRTR-tyyppinen luokka. Ja ihan 100% varmasti sillä paketin RTR autolla kerkee ku kasaa sen vaan huolella.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

juupeli72

 Kuin monella siellä kisoissa on RTR mini? Ja pallille RTR:llä?

:wink:

En edelleenkään aja ite kisaa. OutLaw mini siksi käytössä...

samae

jos niistä outlaw-open-modified tuntuu saavan kohtuutonta hyötyä suoralla, niin EPA:stahan voip rajoittaa kulkuja.

Vesa

Ei ole monella mutta olis syytä olla. Ei ainakaan BCR kisoissa lisäosat jne tuoneet lisävauhtia. Ja tuskin se lisäteho parantaa ajettavuutta. Päinvastoin, hanskalle tulee enemmän paikattavaa ja sekös hommaa ei helpota...
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

samae

#2302
http://www.vaasanua.net/tulos_arkisto/BCR2009/Mini_Afin3.pdf

Toi Kerhon Mini taitaa olla aika RTR.

EDIT: (Vähän offtopic.) Kyllähän niillä viriosilla saa autoa helpommaksi ajaa, ja siten tulosta ja ajomukavuutta parannettua. BCR:ssä suurin osa Mineistä tais olla viri-iskareilla ja silti arviolta neljäsosa autoista pomputti, kippaili, puski ja koukki miten sattuu. Hyvin kasattu RTR-Mini on kuiten kohtuullisen siedettävä ajettava.

kemi

Lainaus käyttäjältä: samae - 13.01.10 - klo: 17.35
http://www.vaasanua.net/tulos_arkisto/BCR2009/Mini_Afin3.pdf

Toi Kerhon Mini taitaa olla aika RTR.

EDIT: (Vähän offtopic.) Kyllähän niillä viriosilla saa autoa helpommaksi ajaa, ja siten tulosta ja ajomukavuutta parannettua. BCR:ssä suurin osa Mineistä tais olla viri-iskareilla ja silti arviolta neljäsosa autoista pomputti, kippaili, puski ja koukki miten sattuu. Hyvin kasattu RTR-Mini on kuiten kohtuullisen siedettävä ajettava.

No ei kovin OT, toihan on ihan otsikon mukaista "keskustelua".

Jos kisoja meilläpäin järkätään (lue järkätään, kun saadaan aikataulut kuntoon ja vastuu immeiset puikkoihin) niin säännöt varmaan pyritään pitämään melko RTR pohjalla. tehdään sitten vaikka viriluokka erikseen jos tarvetta on!

Lainaus käyttäjältä: Vesa - 13.01.10 - klo: 15.42
Ite en ymmärrä miksi sitä vakiominiä ees alunperin pitäs mennä viritteleen, että tulis eteen tilanne, jossa "ei ole vakiokonetta" tai ajetaan hiilettömällä. ne vakiopannut kestää ikuisuuden, harvakseltaan ajava ei edes saa ajettua sitä sisään muutamassa ajopäivässä.

Koneen sisään ajo kestää noi 3 minuuttia  :wink:

Ja näkyy se vauhti hiipuvan aika äkkiä ja kun koneen vaihtaa uuteen niin taas mennään, ainakin kolmeekymppii  :lol:

Ja mitä yleiseen ohjattavuuteen tulee niin väljä mikä väljä! Mun antiikki parma pantherkin 25 vuoden jälkeen on "tiukempi" ku mini uutena!  :shocked: Ohjauspalat kannattaa vaihtaa alumiini hienoihin jo pelkän säästöjen takia, ei tartte olla kokoaikaa uusimassa vääntyneitä paloja. Renkaina voi hyvin olla vaikka vakio kumit ja iskareiksi viri mallit ja niiden öljyt kohilleen, vähenee se pompotus ainakin jos ei lopu.

Minun puolesta hifistelkööt ketkä haluaa ja missä luokassa haluaa, kisoissa ajetaan sitten niitten sääntöjen puitteissa mitkä kisään on sovitty/määrätty!

Tuskin tulee isoja muutoksia sääntöihin jos meillä kisataan.

Yritän nyt koota rivejä joita kilpailut ja niiden järjestäminen kiinnostta jotta pääsemme miettimään milloin voimme kisata, vai kisaammeko.

Makke

BMF

Lainaus käyttäjältä: juupeli72 - 13.01.10 - klo: 17.09
Kuin monella siellä kisoissa on RTR mini? Ja pallille RTR:llä?

:wink:

En edelleenkään aja ite kisaa. OutLaw mini siksi käytössä...

Ei kai RTR-minillä voi voittaa, kun joutuu vaihtamaan renkaat ja silloinhan se ei enää ole RTR.  :tongue: Oliko näin että sliksit pitää olla?

Habaku

No joo, totuushan on että RTR minillä pärjää, jos siis renkaat oulunkisoihin lailliset slicsit.

Aluohjauspalojakin saa olla oikomassa, jos auto ei pysy pääsääntösesti 4 renkaalla, sekin on fakta ja koettu ihan omakohtasesti. Eikä naurata sitten sekään.

Meillä ei pojankanssa hajonnut BCR kisoissa autoista mitään koko viikonlopun aikana, ei edes ne muoviset ohjauspalat. Ruuveja kiristeltiin ja siinäpä se.

Koneen vaihdoin, kun olin sillä jo edellisen kesän ja syksyn ajanut + edellisen omistamat ajot ja hyvin sillä meidän porukassa kerkesi  :wink: Hiiliä oli edelleen jäljellä.

Akuilla miniin saa hitusen lisävauhtia. Eli kunnon akkuja sitten kyytiin, epäilen kuitenkin että enempi tulee vauhtia kun jaksaa reenata.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

samae

Lainaus käyttäjältä: BMF - 14.01.10 - klo: 13.28

Ei kai RTR-minillä voi voittaa, kun joutuu vaihtamaan renkaat ja silloinhan se ei enää ole RTR.  :tongue: Oliko näin että sliksit pitää olla?


jos Koskella ajetaan kisaa, niin eikös Kosken porukka määrää säännöistä (m0x, akut, renkaat, yms.)? Ja pitää siitä vakioministä diffiäkin varmaan vähän tiukentaa, jos pallille aikoo...

Ja autojen parantelu sääntöjen puitteissa kuuluu olennaisesti hommaan. Itelläkin kohtuullisen paljon modattu Mini. Tämä ei nyt mitenkään koske Kosken porukkaa, kun teillä nuo autot näyttää vallan toimivilta. Kritiikin pointti vois olla se, että paketista hyvin kasattu Mini slickseillä ja sopivasti kiristetyllä diffillä ja pitolitkulla on ihan ok ajettava, ja sillä voi päästä pallille jos osaa vääntää rattia tarpeeksi hyvin. Vaihtamalla esim. huonosti valmistetut ja kasatut, vääränpituiset viri-iskarit millä sattuu öljyillä ja jousilla, saa siitä Ministä niin kammottavan ajettavan, että sillä ei tarvi haaveilla edes b-finaalin voitosta.

Lainaus käyttäjältä: Habaku - 14.01.10 - klo: 14.19

Akuilla miniin saa hitusen lisävauhtia. Eli kunnon akkuja sitten kyytiin, epäilen kuitenkin että enempi tulee vauhtia kun jaksaa reenata.


Juu, pitäähän ne akut olla kunnossa; roskiskamaa olevat 0-kennot alkaa jo hidastamaan vauhtia. Akkujen painoerot on melko huomattavia, 1200mAh nicd akkupaketti painaa n. 300g ja 4600mAh nimh paketti painaa n. 450g. Veikkaisin, että vaikutus ajo-ominaisuuksiin on merkittävä.

savage 21

onko teillä joku rc rata tornios vai ajeletteko rossiradoil?

BMF

Lainaus käyttäjältä: panto - 14.01.10 - klo: 15.33
Jos ja kun Koskella joskus ajetaan Mini-kilpailuja niin miksi ihmeessä siellä pitää olla eri säännöt kuin esim. Kiimingissä
Tästä olen samaa mieltä. Kyllä ne jotka haluavat kilpailla, laittavat miniin vain säännöissä sallittuja palikoita.

kemi

#2309
Lauantaina 16.01 ajetaan taas koskella kuin viimeistä päivää  :lol:
toisilla hampaat  :grin: mutta hyvässä hengessä!

Koskelle ensimmäiset kuskit taitaa tulla aamusella tarkka aika hieman epäselvä mutta luulisin että ensimmäiset paikalla 10 mennessä!

Kyllösen säälittävä tiimi tulee vasta iltavuoroon mutta onneksi meillä ei ole tarkkoja kelloaikoja milloin saa/voi ajaa, meillähän ajetaan vaikka 24/7/365 jos peijaiset ei häiritte  :lol:

Tulkaa kaikki kynnelle kykenevät kuljettajat ja tutustujat. Saattaa olla että jotain nisun tynkää kahvin kylkeenkin löytyy!

Alampa tässä kohta kasaileen minin valmiiksi jos vaan on kaiki osat vielä tallella, koria en tosin taida ehtiä maalaamaan ainakaan tänään  :cry: